Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Szydło vs Kopacz - gra o uwagę mediów

Pierwsze strony dzienników ogólnopolskich w ubiegłym tygodniu zdominowała polityka. Najczęściej wymienianą frazą okazało się „PiS” – 49 razy - podsumował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w cyklicznej analizie „Na jedynkach”.

Szydło vs Kopacz - gra o uwagę mediów
fot. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

W poniedziałkowych doniesieniach przeważały echa sobotnich konwencji dwóch największych partii politycznych, podczas których ogłoszono kandydatki na premiera. Prawo i Sprawiedliwość zarekomendowało Beatę Szydło (37). Jej bezpośrednią rywalką będzie Przewodnicząca Platformy Obywatelskiej, Ewa Kopacz (27).

Na drugim i trzecim miejscu w zestawieniu najczęściej wymienianych wyrazów znalazły się frazy „polska”* (40) i „Polsce” (37).

Gazety poświęciły również dużo uwagi kryzysowi ekonomicznemu w Grecji (17). Dziennikarze donosili o zwołanym przez Donalda Tuska nadzwyczajnym szczycie strefy euro i jego rezultatach. Wyraz „euro” pojawił się na czołówkach 34 razy.

Dużą frekwencją odznaczała się również fraza „NATO” w związku ze spotkaniem ministrów obrony Sojuszu oraz deklaracji Asha Cartera, sekretarza obrony USA przerzucenia do Europy, w tym także do Polski, ciężkiego sprzętu.

Oto czołówka klasyfikacji: PiS 49, Polska 40, Polsce 37, Szydło 37, Euro 34, Kopacz 27, NATO 27, Polski 26, Prawa 23, Prezydenta 21, Rządu 19, Dzieci 18, Beata 18, Gazeta 17, Dziennik 17, Śmieci 17, Grecji 17.

Analiza dotyczy tygodnia od 22 do 28 czerwca 2015.

* Analiza frazy „polska” dotyczy wyrazu użytego zarówno w formie rzeczownika, jak i przymiotnika.


„Na jedynkach” - to chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” - spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media.

W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.

źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Ludzie

Donald Tusk

Prezes Rady Ministrów

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].