Nie miałeś prądu po wichurze z 8 lipca? Sprawdź, czy przysługuje Ci bonifikata
Jeśli czas usuwania awarii przekroczył termin zawarty w umowie, klientom Tauronu przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej.
Gwałtowne i silne burze, które wystąpiły 8 lipca, spowodowały w wielu miejscach uszkodzenia sieci energetycznej i pozbawiły dostaw zasilania części klientów Tauron Dystrybucja. W kulminacyjnym momencie pozbawionych energii elektrycznej było około 450 tys. klientów (głównie na obszarze województw dolnośląskiego, małopolskiego i śląskiego).?
Jak duża była skala żywiołu świadczą liczby:
- ponad 3 000 interwencji służb energetycznych,
- ponad 90 uszkodzonych linii wysokiego i średniego napięcia,
- ponad 700 zerwanych przewodów na sieci niskiego napięcia,
- kilkadziesiąt złamanych i uszkodzonych słupów na liniach wysokich i średnich napięć.
Szczególnie trudna sytuacja panowała w powiatach: bielskim, pszczyńskim, bieruńsko-lędzińskim, mikołowskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i na terenie Tychów i Jastrzębia Zdroju. Prace przy usuwaniu zniszczeń sieci trwały do niedzieli.
- W pierwszej kolejności koncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom. Ponad 300 brygad energetycznych nieustannie pracowało przez ostatnie dni, by naprawić uszkodzoną sieć energetyczną i przywrócić zasilanie - informuje Tauron.
Pomimo intensywnych prac nie wszędzie udało się usunąć awarie w wymaganym umową czasie. - Wszystkich, których dotknęły wyłączenia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość ze względu na masową skalę zniszczeń sieci energetycznej przez siły natury. Informujemy, że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej. Aby taką bonifikatę uzyskać, prosimy o wypełnienie wniosku umieszczonego na stronie internetowej i przesłanie na adres: Tauron Obsługa Klienta, 40-389 Katowice, ul. Lwowska 23 - informuje Tauron.
Pobierz Tauron_Dystrybucja_wniosek_o_udzielenie_bonifikaty.pdf (format pdf, rozmiar ~648.46 k) Pobierz Informacja o sposobie wyliczenia bonifikaty dla klientów zasilanych z sieci niskiego napięcia.docx (format docx, rozmiar ~23.43 k)źródło: Tauron Dystrubcja, oprac. żet
~znawca1 (89.79. * .38) ???????????????
~znawca1 (89.79. * .38) co wynikło z tego piszącego się pozwu przeciwko firmie Tauron ... Co wstyd się teraz przyznać że pisałeś głupoty ?
....... ?
jest ktoś odważny ?
no i pół roku minęło ..jak obiecałem co z tymi odszkodowaniami ???????
poiumneruytujhgnmbjhhyjh
No i nie daję tematowi zejść z pierwszej strony, dlatego podaję LINK " http://www.tauron-dystrybucja.pl/uslugi-dystrybucyjne/pytania-i-odpowiedzi/Strony/pytania-i-odpowiedzi.aspx " proszę go otworzyć i kliknąć " Jak wyliczyć bonifikatę za przekroczenie czasu przerw " Nie jeden się zdziwi, zresztą ja też Ale takie mamy prawo . Ponownie życzę powodzenia z tym pozwem.
Witam Po ilości ocen stwierdzam że 19 osób śledzi temat. Zapiszę sobie adres tej informacji i zapytam za pół roku kto wygrał ...pozew zbiorowy czy Tauron?????? .... A tak na marginesie nie jestem pracownikiem Tauronu jak jedna z osób tu sugerowała a tylko klientem...Życzę Powodzenia
Bardzo proszę Napiszcie później czy sprawa wygrana i w jakiej kwocie dostaliście odszkodowania. Będę wdzięczny POzdrawiam.
Pozew do sądu już się pisze :) W ogóle dziękuję, że nie dajesz zejść tematowi z pierwszej strony nowin :)
"Można domagać się odszkodowania za powstałe szkody w wyniku wyłączenia prądu. Niestety jest to obwarowane pewnymi warunkami. Przerwa w dostawie prądu musi być dłuższa niż 24 godziny. Natomiast dopuszczalny limit wyłączeń awaryjnych w ciągu roku wynosi łącznie 48 godzin.
Przedsiębiorstwo energetyczne odpowiada za wyrządzona odbiorcy końcowemu szkodę na zasadach ogólnych wynikających z kodeksu cywilnego. Oznacza to, że konsument musi wykazać szkodę jaką oraz określić jej wysokość. Ponadto trzeba wskazać związek przyczynowy z nienależytym wykonaniem umowy przez dostawcę energii. Jeżeli przedsiębiorstwo nie chce wypłacić żądanego odszkodowania pozostaje złożenie pozwu do sądu powszechnego.
Jeżeli natomiast mówimy o sile wyższej, to mamy na myśli zdarzenie niezależne od dostawcy energii oraz takie, których skutków przedsiębiorca nie mógł wcześniej przewidzieć. W związku z tym należy uznać, że zwyczajne burze występuje dość często w naszej szerokości geograficznej nie są czymś niezwykłym.
Dodatkowo należy zauważyć, że przedsiębiorstwo energetyczne odpowiada na zasadzie ryzyka za niedopełnienie obowiązku utrzymania sieci energetycznej w sposób rzetelny i nieprzerwany."
Ważne w tych wypocinach jest to że konsument musi wykazać szkodę Ja rozumiem firmy, zakłady wykażą np przestój w produkcji i straty a co zwykły konsument wykaże że kiełbasa mu się zepsuła w lodówce ?
~nikt@ważny widzę, że pracujesz w Tauronie :) Nic nie zdziałasz swoimi wypocinami, bo sprawą już się zainteresowało bardzo wiele osób, w tym również pewien prawnik. Mogłeś rozwiesić informacje o przerwie, ale jak ci się nie chciało, to pewnie poniesiesz konsekwencje. Powodzenia ;)
a na koniec sugestia ta bonifikata za niedostarczenie energii elektrycznej będzie mniejsza niż wartość znaczka pocztowego za pomocą którego wyślecie reklamację .... Niedowiarki niech sprawdzą ....
fajnie napisano w tym artykule CYTUJĘ :" Informujemy, że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej" Mała dygresja.... tą przerwę trzeba udowodnić ... dlatego pisałem wcześniej o dokładnym przeczytaniu umowy
niż wystosujecie reklamację przeczytajcie dokładnie umowę ...... taka moja propozycja .....
Może jakiś pozew zbiorowy?
Morał z tego taki, pamiętaj mieszkańcu by zawsze z rana lub dzień wcześniej obejść całą ulicę w poszukiwaniu informacji z Tauronu lub gdyś jest leń i nie chce Ci się w niedzielę wieczorem lub w poniedziałek przed 8 rano latać po osiedlu, to chociaż zadzwoń pod 991 i dowiedz się, czy dziś lub jutro po powrocie z pracy przypadkiem nie zastaniesz rozmrożonej lodówki. Jedzenie z lodówki zawczasu wtedy wyrzucisz, nie będziesz musiał po pracy tego czynić. Jeśli pracujesz zaś w domu przy komputerze, uprzedź szefa/szefową, że w dzień ten materiałów nie wyślesz, nic nie napiszesz, nie oddasz na czas, a najlepiej weź "na żądanie", masz cztery dni, dwa zarezerwuj dla Tauronu.
W Wodzisławiu na Wyszyńskiego cały tydzień były "awarie". Awarie w cudzysłowie, ponieważ gdy zadzwonimy pod 991 do Tauronu dowiadujemy się, że to prace planowe, tylko dziwne, że nikt o tych pracach nie wiedział oprócz pracowników w/w firmy. I tak w poniedziałek 01.08., przerwa w dostawie energii elektrycznej od godziny 08:15 do 19:50 (podobno planowane prace miały trwać od 8:00 do 16:00).
Wtorek, środa kilka wyłączeń od kilkunastu do kilkudziesięciu minut. Czwartek znowu od 8:00 do 16:00 podobno planowane, ale prądu nie było od 8 do 17. I tak dzwoniąc wielokrotnie do Tauronu dowiadujemy się za każdym razem, że to jak już wcześniej wspominałem prace planowane. W związku z tym zapytałem czemu mieszkańcy nie zostali powiadomieni, a odpowiedź za każdym razem padała inna. Raz, że jak to, powiadomieni byliśmy, pewnie na jakimś słupie wisiała informacja. Że co? To mam co ranek chodzić po całym osiedlu i szukać na każdym słupie ogłoszenia o przerwie w dostawie energii? Następna Pani stwierdziła, że musiała być informacja na klatce schodowej. No cóż, widać bywa u mnie na klatce częściej niż ja i widziała coś, czego żaden lokator tej, ani innej klatki w tym bloku nie zauważył. Zaś Pan który odebrał telefon wytłumaczył mi, że informacja taka powinna się znajdować na słupach i klatkach 5 dni przed planowaną przerwą, ale oni się przecież tym nie zajmują, i że można też pod tym numerem się dowiedzieć o planowanych przerwach.