Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Rydułtowy: Zaskakujący ruch pracowników szpitala

Rozdzielić szpitale w Wodzisławiu i Rydułtowach, a na bazie rydułtowskiego stworzyć spółkę prawa handlowego, której właścicielami będą powiat, gminy i pracownicy - już ponad 100 pracowników szpitala w Rydułtowach podpisało się pod takim wnioskiem.

Rydułtowy: Zaskakujący ruch pracowników szpitala

Pracownicy szpitala w Rydułtowach, czyli przedstawiciele personelu medycznego i pomocniczego, martwią się o przyszłość swojej lecznicy. Dlatego postanowili działać. Napisali do starosty powiatu wodzisławskiego pismo w obronie szpitala. Ale to nie wszystko. Przedstawili też własną propozycję ratunku dla placówki. - Zaniepokojeni propozycjami działań, jakie zawarte są w programie naprawczym zaproponowanym przez dyrekcję zakładu, zwracamy uwagę, że w przypadku niepowiedzenia planu naprawczego odwrót będzie niemożliwy - podkreślają w piśmie do starosty.

Uniknąć zamknięcia

Pracownicy obawiają się, że jeśli program naprawczy okaże się nieskuteczny, to jeden ze szpitali przestanie istnieć. - Mamy podstawy sądzić, że konsekwencją może być całkowite wygaszenie działalności medycznej w rydułtowskim szpitalu - brzmi kolejny fragment pisma.

Udziałowcy

Ratunkiem dla rydułtowskiego szpitala ma być oddzielenie go od wodzisławskiej części zakładu. - Mając na uwadze dobro ogólne (...) proponujemy, aby na bazie szpitala w Rydułtowach stworzyć nowy podmiot, będący spółką prawa handlowego, której udziałowcami byliby: powiat wodzisławski, gminy, których mieszkańcy leczą się w rydułtowskim szpitalu, oraz pracownicy tutejszego szpitala - sugerują pracownicy.

Nowy podmiot przejąłby kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia w części przypadającej obecnie na szpital w Rydułtowach i wypełniałby dotychczasowe zadania. - Uzyskalibyśmy także dodatkowe możliwości działania i źródła finansowania, dzięki którym moglibyśmy sprostać wyzwaniom i problemom, z którymi obecnie boryka się zakład - wyjaśniają pracownicy.

W piśmie znalazł się też apel do starosty o podjęcie wszelkich możliwych kroków zmierzających do realizacji przedstawionej przez pracowników szpitala koncepcji. Jest też prośba o to, by starostwo, które jest organem zarządzającym dla szpitala, zwróciło się do władz okolicznych gmin z propozycją utworzenia wspólnego podmiotu leczniczego w Rydułtowach. - Mamy głęboką nadzieję, wręcz ufamy, że dołoży pan wszelkich starań, aby te działania zakończyły się sukcesem - piszą pracownicy.

Lista u radnego

Do tej pory pod pismem, które otrzymał starosta, podpisało się ponad 100 pracowników szpitala. Lista pracowników popierających pismo nie trafiła jednak wprost do starosty. Przechowuje ją do wglądu radny powiatu wodzisławskiego, Arkadiusz Skowron. Dlaczego? Jak wyjaśniają sami pracownicy - ze względu na obawy przed restrykcjami ze strony dyrekcji. - Zwrócili się do mnie pracownicy szpitala. Zostałem przez nich poproszony o przechowanie listy z nazwiskami podpisanych osób. Zgodziłem się - mówi radny Arkadiusz Skowron. - Nie jestem inicjatorem koncepcji przedstawionej przez pracowników, nikogo nie inspirowałem. Sam jestem zaskoczony całą inicjatywą. Ale chętnie ją poparłem, ponieważ uważam, że to jeden z kierunków ratowania szpitala - podkreśla radny Skowron, który kilka miesięcy temu sam proponował przekształcenie szpitali w spółkę prawa handlowego. Z tą jednak różnicą, że nie tylko części rydułtowskiej, ale razem z wodzisławską. - Teraz trudność tego wszystkiego polega na tym, że dochodzi do podziału między szpitalami. Ja natomiast jestem zdania, że trzeba ratować całość - dodaje radny.

Gminy czekają na ruch starosty

Pismo trafiło też do gmin, których mieszkańcy leczą się w rydułtowskim szpitalu. - Do wiadomości prezydenta Mieczysława Kiecy wpłynęło adresowane do starosty pismo pracowników szpitala w Rydułtowach. Los połączonych szpitali w Wodzisławiu Śląskim i Rydułtowach nie jest obojętny tysiącom mieszkańców naszego regionu. Nie jest też obojętny nam. Nie możemy jednak wchodzić w kompetencje starosty, który od kilku miesięcy wraz z zespołem ludzi pracuje nad rozwiązaniem trudnej sytuacji szpitala. Mamy nadzieję, że starostwo powiatowe znajdzie rozwiązania optymalne, niezagrażające zarówno pacjentom, jak i pracownikom szpitala - informuje rzecznik urzędu miasta w Wodzisławiu, Anna Szweda-Piguła.

Również burmistrz Radlina Barbara Magiera czeka na ruch starostwa i ewentualne rozmowy. - Dziś tylko starostwo jest organem prowadzącym dla szpitala. Nie wiem, czy gminy by to udźwignęły. Ale czujemy, że jakieś zmiany w szpitalach powinny nastąpić. Muszą to być jednak zmiany poparte dobrą analizą i szczegółowymi wyliczeniami finansowymi. Wiemy, że audyt się nie udał. Szkoda, bo niezależna opinia byłaby przydatna - podkreśla pani burmistrz. I dodaje. - Bliskość szpitala w Rydułtowach jest na pewno cenna. Szczególnie w przypadku chorób przewlekłych czy zaawansowanych, kiedy wizyty muszą być częste - zaznacza.

(mak)


Co na to starostwo?

Propozycja, której inicjatorami są pracownicy szpitala w Rydułtowach, jest już znana staroście wodzisławskiemu Tadeuszowi Skatule. Korespondencja w tej sprawie dotarła zarówno do niego, jak i do radnych powiatu. - Z powodu krótkiego czasu od momentu jej złożenia oraz konieczności przeprowadzenia jej głębokiej analizy, na dzień dzisiejszy trudno zająć jasne stanowisko w sprawie - podkreśla Wojciech Raczkowski, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim.

Rzecznik starostwa dodaje, że przesłane pismo nie zawiera podpisów inicjatorów, więc zgodnie z prawem jako anonim nie podlega rozpatrzeniu. - Starosta Tadeusz Skatuła jest jednak otwarty na każdą konkretną, realną i popartą twardymi wskaźnikami propozycję działań służących ratowaniu szpitali powiatu wodzisławskiego. Problem jednak polega na tym, że ta propozycja nie zawiera żadnej analizy skutków finansowych ani prognozy w tym zakresie. Nie jest też znane kluczowe w sprawie stanowisko samorządów gminnych, które miałyby objąć udziały w utworzonej spółce. Nie wiadomo również ilu pracowników rzekomo popiera tę inicjatywę, co ma istotne znaczenie jeżeli uwzględni się jasne krytyczne stanowisko wobec pomysłu przekształcenia szpitali w spółkę, reprezentowane przez Społeczny Komitet Obrony Szpitala w Rydułtowach, w którego skład wchodzą także pracownicy szpitala. Wszystko wskazuje więc na to, że ta propozycja może mieć również wymiar nie tylko merytoryczny - zaznacza rzecznik.

Tymczasem sytuacja finansowa szpitali jest zła i stale się pogarsza. Straty za pierwsze półrocze wyniosły ponad 3,6 mln zł, a Narodowy Fundusz Zdrowia ociąga się z zapłatą za nadwykonania, których wartość przekroczyła 3 mln zł. Z jednej więc strony prowadzone są intensywne rozmowy z NFZ w sprawie uzyskania zapłaty za wykonane przez szpitale świadczenia, z drugiej zaś przygotowywane są konkretne propozycje działań restrukturyzacyjnych, które trafią do rady powiatu prawdopodobnie jeszcze we wrześniu.

- Propozycja zostanie więc rozważona, ale dyskusja nad nią ze względu na jej ogólnikowość i brak konkretów, a także ze względu na konieczność podjęcia pilnych działań naprawczych w szpitalach, nie może blokować prac nad programem reorganizacji PP ZOZ - wyjaśnia rzecznik. - Jest to natomiast dobry czas, aby autorzy propozycji przedstawili informację o skutkach finansowych zaproponowanego rozwiązania, zaś włodarze Rydułtów, Pszowa, Radlina, Kornowaca, Gaszowic, Lysek i Jejkowic – do których oferta została również skierowana pisemnie – a także powiatu rybnickiego (ze względu na to, że szpital w Rydułtowach zapewnia pomoc medyczną niemal 1/3 mieszkańców tego powiatu) zajęli jasne stanowisko wobec propozycji - puentuje.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

Tadeusz Skatuła

Były radny powiatu wodzisławskiego, wicestarosta i starosta wodzisławski.

99 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Objektywny 28.09.2015 17:15
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Widzę że wszystko wiesz jak można uratować szpitale ,to powiedz dlaczego w 2012 r szpitale połączono? i co tym łączeniem chciano uzyskać ? i wiadomo w końcu uzyskano większe zadłużenie ,i pytanie który szpital wtedy ratowano ? jak myślisz ??????..... I w dalszym ciągu twierdzę z jakiej racji za niegospodarność i złe zarządzanie konsekwencje utraty pracy ponosić mają pracownicy i przez likwidację czy redukowanie etatów pacjenci ,to co jesteś zdania że przejmie nas weterynaria ,bo ja uważam za ostateczność likwidacje szpitali , i pozbawienie ludzi pomocy w chorobie ,jak już napisałem pomoc w ratowaniu życia i zdrowia nie ma prawa być przeliczana na pieniądze a tym bardziej na wszelakie kombinacje likwidowania czy redukowania .......jeszcze nie słyszałem by ktoś sobie kupował zdrowie czy życie w marketach czy innych instytucjach handlowych ,doceńmy i obrońmy jeszcze to co jest i nam służy .....dlaczego nie zmienić zarządu i dyrektora ,ktoś na przykład żle nieudolnie zarządza np .fabryką to jego się nie usuwa tylko likwiduje fabrykę ?, i tu widzę ratunek w erze tak wielkiego bezrobocia zastanawiać się odejście 1 czy 5 osób z dyrekcji która sobie nie radzi, co dowodzi owy powiększający się dług , albo 300 czy 500 ludzi personelu którzy wiedzą po co tam są , lub zlikwidować cały szpital , to jest chyba jakieś nieporozumienie ........

Witold102 28.09.2015 15:53
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

A widzisz. I tutaj ma dowód kto ma jakie interesy. Nie dociera do Ciebie, że masz żadnych propozycji a jedynie teoretyzujesz, co zdradza twoje sympatie. Ja z kolei propozycje mam i to takie , które mogą zlikwidować zadłużenie. Oczywiście wielkim kosztem etatów. Nikt jeszcze nic lepszego nie wymyslił i raczej nie wymyśli, a Ty i tak chcesz żeby wszyscy mieli pracę jak za komuny, dwa szpitale w powiecie, oddziały porozrzucane. Powodzenia

Objektywny 28.09.2015 12:15
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Witoldzie czytanie ze zrozumieniem się kłania,mnie nie chodzi o twoją rację,bo jej nie masz,mi chodzi by tobie pokazać w różnych sytuacjach komercjalizację czy prywatyzację szpitali w różnych sytuacjach wyjścia z kryzysu czy zadłużenia lub przekształcenia w spółki prawa handlowego , jak by na to nie spojrzeć przy dzisiejszej ( ....... ) i rządach w Polsce wychodzi jak zawsze sławne powiedzenie ministra Sieńkiewicza ........

Witold102 27.09.2015 22:36
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

I własnie w pierwszym linku napisano, że problemów nie rozwiązano bo zachowano staus quo. Co to znaczy? Otóż to co proponują rózni zbawcy od Skowrona przez dyrekcję po Starostę. Przesypywanie z miski do miski. Dałeś link, który jedynie potwierdza co pisze Pozdrawiam

Objektywny 27.09.2015 19:32
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

http://www.rynekzdrowia.pl/Listy/komercjalizacja-szpitali,4865.html ......tu też nie za ciekawie..........

Objektywny 27.09.2015 19:24
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-komercjalizacji-szpitali.html .....bez obrazy ......

Witold102 27.09.2015 14:53
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

@obiektywny Oj,oj już zaczynamy obrażać :(. Mnie chodzi o państwową lub prywatną administrację szpitala a nie o leczenie w prywatnym szpitalu. Pojęcie "prywatny" i tak jest względne, bo mówimy o ewentualnej komercjalizacji, a nie prywatyzacji ( polecam poznac róznicę). Bzdura jest, że to mieszkańcy maja ponosić koszty złego zarządzania. Nic takiego nie napisałem. Piszę o staroście i dyrekcji. I włąsnie obecnie to my mieszkańcy ponosimy koszty socjalistycznego zarządzania w postaci zadłużenia ( czytaj : braku kasy na inne cele , bo trzeba dług płacić. Nikt tutaj ani w staostwie nie chce przyznac, że od 1989 wiele się zmieniło, ale nie pozion zatrudnienia w PPZOZ, czyli kwestia fundamentalna. Interesy pracowników chcących ( i nic w tym dziwnego) zachowac etaty są sprzeczne z interesami mieszkańców-pacjentów. Trudno to ogarnąć ? Teraz możesz obrażać dalej i reformować szpiatle bez redukcji zatrudnienia.

Objektywny 25.09.2015 11:40
oceniono 10 razy
0
Zgłoś

@Witold102.....czegoś tutaj nie rozumiesz tłumaczenia twoje są takie jak u mało myślącego kogoś o inteligencji 0 ,twoim zdaniem za zadłużanie szpitala konsekwencje muszą ponosić mieszkańcy i ludzie się tam leczący ?, nie ludzie żle zarządzający i zadłużający ten szpital ? ....a to dobre ! to tak jakby okradł mnie sąsiad a za kradzież przez sąsiada mnie zamkną do więzienia ,gdzie ty taki głupi się uchowałeś i w dodatku tak długo ???????????????????? co zaś idzie o leczenia prywatnie ,kto ci broni lecz się i płać za leczenie, cennik usług prywatnych masz wszędzie do dyspozycji a najpierw się dowiedz czy ciebie i twoją rodzinę będzie na taką prywatę stać .........

Witold102 24.09.2015 22:04
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

@objektywny - mnie mogą leczyć prywatni albo państwowi. A chodzi mi jedynie o odpowiedzialność Dyrekcji i Starosty za wynik finansowy. Takowej nie ma , a dług rośnie ( o ile media podaja prawdziwe dane ).
@be - oczywiście, że mozna działać bez długów. I państwowo i po komercjalizacji. Problem jest taki, że w Wodzisławiu i Rydułtowach tak się nie działa. Dlatego konieczne sa zmiany.
Pozdrawiam

Don_C 24.09.2015 19:58
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

Zlikwidować rydułtowski szpital i zrobić z niego obóz dla muslimów.Przy czym kwaterować wyłącznie same kobiety -wiadomo dlaczego ... ;-)

be 24.09.2015 18:16
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

@witold102 chyba mało wiesz na temat prywatnych szpitali/ nie mylić z prywatnymi przychodniami/
jeżeli chodzi prywatne firmy które to pukają do drzwi p.starosty to zapewne są to firmy takie same jak ta która przejęła szpital w pszczynie a tego byś nie chciał jeżeli nie wierzysz spytaj mieszkańców to ci odpowiedzą natomiast do tego czy można państwowy szpital prowadzić bez długów to się rozejrzyj są takie blisko nas które funkcjonują i mają się dobrze.

Objektywny 23.09.2015 17:14
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

@Witold102 .....odpowiedz szczerze ... co jest dzisiaj w Polsce jeszcze niezadłużone ? co nie upada ? lub co nie upadnie wkrótce ?? gdzie w Polsce ktoś ponosił jakiekolwiek konsekwencje za niegospodarność czy złe zarządzanie ??? gdzie w Polsce kogokolwiek zmuszono do pokrycia szkód za spowodowanie swoim złym nieudolnym zarządzaniem lub upadłością firmy czy zakładu narażeniem tym samym ludzi do utraty pracy prowadzącym do większego bezrobocia ....... ja jednak pamiętam inne czasy ,jak sprawa się rypła to elyta szła siedzieć a szkody pokrywano z ich majątków czyli było sprawiedliwie, ktoś zawinił ktosia karano, dziś to działa inaczej ktoś zawini ....i wtedy ktosia przenosi się na lepiej płatne stanowisko albo do Brukseli ........

Witold102 23.09.2015 14:21
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

@Objektywny
Na pewno komfortem jest szpital w swojej miejscowości. Jednak to kosztuje. A kasy nie ma. Z informacjami o stanie placówek prywatnych niestety się nie zgodzę. Są takie, które funkcjonują dobrze i takie , które funkcjonują źle. Poza tym sam fakt, że coś ma być prywatne nie może być negatywnym argumentem w dyskusji. Chyba , że wracamy do komunizmu. Mam pytanie czy ktoś zna jakąkolwiek restrukturyzację czegokolwiek zadłużonego po szyję, która zakończyła się sukcesem ,bez redukcji personelu, względnie zasadniczej obniżki wynagrodzeń ? Odpowiedź brzmi - Nie. Dlatego własnie jakiekolwiek działania Dyrekcji i Szkatuły,Skowrona i innych to jedynie pozorowanie działań, mające możliwie na celu bezpiecznie przeczekać kolejne lata. Tylko, że pieniędzy coraz mniej. I tyle.

Objektywny 23.09.2015 14:07
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

@Witold102.....zgadzam się tym co piszesz że tak samo starostwo nie ma programu naprawczego, i z tym że po stronie starostwa są zaniedbania i to nie małe ,ale co do komercjalizacji - prywatyzacji nie byłbym taki przekonany szpitale w Polsce które wprowadziły komercjalizację ,niestety ale większości są dziś w gorszej w sytuacji i bardziej zadłużone , dalej będę uważał > dobry ,nie wujek stryjek siostra czy brat ale z prawdziwego zdarzenia operatywny bystry dyrektor ze znajomością rachunkowość i zarządzanie , bez znajomości i nacisków , w przeciwieństwie do ciebie mnie nie jest jedno gdzie będę leczony ,jeżeli jest szpital z dobrym personelem w moim mieście to uważam to za dodatkowy komfort dla mnie , i dla innych mieszkańców , z racji bliskości ........

Witold102 23.09.2015 13:16
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

A z punktu widzenia pacjenta. Nie interesuje mnie gdzie będę leczony. Chcę być leczony dobrze. Jeśli w Rydułtowach jakiś oddział jest lepszy, a inny w Wodzisławiu, to jest tak z powodu kompetencji personelu a nie faktu polożenia geograficznego. Jak chca cos przenosić, to przenieść z tym lepszym personelem a temu gorszemu podziekować. Czy to jest takie trudne? Jak ktos handluje pomidorami w dwóch miejscach i w jednym nie ma utargu , to z tego miejsca rezygnuje.

Witold102 23.09.2015 13:09
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

@makabra.
1. To, że propozycje Skowrona są skrajnie niepoważne - zgoda.
2. To, że starosta ich obnażył to bzdura. Oni po prostu nie mają pojęcia, a on zwyczajnie kluczy. Nie padają z jego ust żadne kwoty odnosnie tego ile zaoszczędzono przez ostatnie 8 lat. A pzreciez to starosta popiera politykę władz PPZOZu, czyli jest odpowiedzialny za aktualna katastrofę. W biężącym numerze Nowin starosta mówi mniej więcej tak. Do mojego gabinety pukają prywatne firmy, które za czynsz chciałby przejąć szpital. W trosce o dobro mieszkańców i pracowników nie zgadzam się. Czyli już wiemy, że możnaby funkcjonować bez strat, Na jakiej podstawie starosta uważa, że prywatne firmy świadczyły by gorsze usługi niż publiczny, nieefektywny moloch? Jako mieszkaniec ja wolę usługi prywatne. Wpisuje sie starosta w ten trend jakoby państwowe było lepsze, co znając jego przeszłość, nie dziwi. I kosztuje nas to ileś tam milionów rocznie. Starosta zwyczajnie utzrymuje etaty, które byłyby zredukowane w szybkim czasie przez prywatnego właściciela i wtedy okazałoby się, że jednak efektywnie mozna pracować. W efekcie mamy miliony długów zamiast wpływów z czynszu i prywatnych ( czyli tych złych) właścicieli. Szkoda , że ciagle tak wiele ludzi daje sie na to zabrać. Dla mnie to skrajna niegospodarnoość. Pozdrawiam

makabra123 22.09.2015 21:29
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

A więc prawda wyszła na jaw - Panowie A. Skowron i L. Szwan odnieśli miażdżącą porażkę przed przedstawicielami samorządów wykazując swoją całkowitą ignorancję i brak wiedzy na temat funkcjonowania służby zdrowia w Polsce. Brak pomysłów na rozwiązanie problemów Szpitala a wyłącznie chęć "zaistnienia" w mediach i udawanie "obrońców" zostały krótko mówiąc obnażone przez starostę Skatułę i innych włodarzy. Tak wygląda właśnie ta pseudo władza i pseudo politycy. Śmiech na sali żeby wójty z okolicznych gmin punktowały takich dwóch cwaniaków he he he. Nawet Pani Babcia Nela skrytykowała ich majaki na temat finansowania. Do pieca dołożyły jeszcze związki zawodowe i po sprawie. A. Skowron i jego najlepszy kolega L. Szwan stali się pośmiewiskiem lokalnych władz. Aż trudno cytować pewnego wójta który po spotkaniu wyraził się na temat tych dwóch typków. A trza było udawać mądrali ? Bozia rozumku nie dała więc lepiej było siedzieć w kątku, tak cichutko

alexxia84 21.09.2015 16:41
oceniono 9 razy
-3
Zgłoś

A po drugie Objektywny nie zwalaj winy na ordynatora i dyrektora!Lekarz jest od leczenia,od dbania o higienę i stan skóry pacjenta,który sam nie może o siebie zadbać są pielęgniarki i bodajże opiekun medyczny!

alexxia84 21.09.2015 16:30
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

Może stan tej babci (tej dziewczyny co puściła zdjęcia w świat na fb),nie pozwalał już jej na "skarżenie się".Wiesz jak ja przychodziłam kiedyś do swojej babci,która leżała na Orzepowicach,to nie rozbierałam jej,nie kąpałam jej,nie zmieniałam pampersa,bo od tego był personel medyczny.Na geriatrii często leżą osoby,które już się po prostu nie skarżą,pomyśl Objektywny.

Objektywny 21.09.2015 14:39
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

@alexxia84 ......przede wszystkim dziękuję za pozdrowienia .....co zaś do twojego komentarza ,ile miesięcy ta babcia leżała na tej geriatrii , czy mam raczej zapytać lat ????? a rodzina przychodziła w odwiedziny raz tylko w miesiącu ( i to po co ?) rodzina była ślepa głucha nic nie zauważyła gdzie wprowadzenie kontroli do takiego stanu drastycznego? ..... a przede wszystkim co na to szpital ,ordynator tego oddziału i dyrektor tego szpitala ,bo przypuszczam że nie skończyło się tylko na pokazaniu sfotografowaniu i pokazaniu tych zdjęć ??????????????.

alexxia84 20.09.2015 20:52
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

Nie będę tego komentować głębiej,bo moim zdaniem jest to straszne i drastyczne :(.Zdjęcia są jawne,nie prywatne i raczej dodane ku przestrodze dla innych przypuszczam.

gyniuś 20.09.2015 20:46
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

Kiedy żech pisoł o tym odz. że nie życzył bych tam przebywać najgorszymu wrogowi to taki twardogłowe Objektywne kretyny chciały mie tu ukamieniować . Taki sam syf panuje na odz. wewnętrznym b.doktora śmierć F.

alexxia84 20.09.2015 20:33
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Z pozdrowieniami do Objektywnego i innych tak walecznie walczących o Rydułtowski "szpital": https://www.facebook.com/aneta.fojcik/posts/996350610427253?pnref=story

Teraz sami sobie odpowiedzcie czy należy drzeć mordę i iść w zaparte,żeby wszystko pozostało tak jak jest.Poza porodówką,dziecięcym i chirurgią,reszta oddziałów w Rydułtowach jest do bani.Prawda w oczy kole,niestety.

be 20.09.2015 12:33
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

do@witold102 akcjonariuszami mają być pracownicy i gminy a nie powiat to duża różnica
do@alexia84 jaka jest pewność że połączenia oddziałów dają jakiekolwiek oszczędności
samo połączenie miało już dać ogromne osczędnośći według starosty

alexxia84 19.09.2015 22:55
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Odziały będą porozrzucane na dwa szpitale,tak mi powiedziała znajoma lekarka.Sami zobaczycie.To było wiadome i nieuniknione i w sumie nie ma się co burzyć.

kotuś 19.09.2015 18:04
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

do Witold102 Z tego co słyszałem właścicielem spółki mają być pracownicy i powiat , no i chyba ten pan w roli głównej

Witold102 19.09.2015 16:09
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Witam i proszę o wyjasnienie czy na pewno dobrze rozumiem. Pan Skowron i pracownicy niby chcą, żeby rozdzielić oba szpitale. Ten w Rydułtowach ma zostać spółką prawa handlowego , której właścicielem ma być Powiat. A kto jest obecnie właścicielem? Duszki? Bo moim zdaniem powiat. Nie wiem czy pracownicy wiedzą, że jak spółka prawa handlowego nie zarabia ,to ulega likwidacji.
Reasumując mamy bicie piany do śześcianu. Czy ja się mylę?

Objektywny 19.09.2015 14:31
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Szkoda gadać ,mie sie już ludziami którzy doprowadzają szpitale do takiej sytuacji odbijo pierzem ....... a co miała powiedzieć jak tela długu zrobiła ?to kogo miała ratować ?siebie czy szpital ???? do pyndzyje mo jeszcze dużo a co tam ....ludzie chorowali umierali zawsze , jakie to ma znaczenie w jakim szpitalu będą się leczyć czy umierać , to nie jest rodzina pani dyrektor czy starosty a to że niż znajdzie się miejsce w jakimś szpitalu na przykład w Raciborzu Rybniku lub Jastrzębiu co obecnie już ma miejsce , nie wiem dlaczego ? tak się już dzieje? wzrośnie umieralność , gdyż liczy się czas pomocy i ratowania , ważne dla nich aby nam się....w zbliżających się wyborach potrzeba znowu zaufać partii PO -likwidować wszystko , jeszcze w POlsce zostało trochę do PO-likwidowania szpitali a jak już wszystko PO-likwidują to wyjadą do Brukseli PO -to by w luksusach żyć nie umierać !!!!!!!

be 19.09.2015 12:45
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Wczoraj w radiu był wywiad z p.dyrektor która powiedziała że będzie połączenie oddzialow szpitalnych tak więc chyba już klamka zapadła.

Objektywny 18.09.2015 11:30
oceniono 13 razy
13
Zgłoś

@wkurzony ......nie wiem co robić ! ale wiem że nic nierobienie jest gorsze ,najpierw wyzywasz od oszołomów tych co mają rację , chwalisz kogoś co pisze by pisać bo uważa że tak trzeba , ja na twoim miejscu bym się nie obrażał raczej przyłożył się i czytał komentarze z zrozumieniem i wtedy wyciągał wnioski ......a w sprawie szpitala mam podejrzenie że chodzi tak naprawdę o jego likwidację ,chociaż zapewnienie starosty jest że nie chodzi o likwidację ,to pytanie o co ?????jeżeli widać i słychać że Rydułtowski szpital traktowany jest po macoszemu ,i tu znowu pytanie dlaczego tak się dzieje ??? a mówi się ze zadłużenie ciągle rośnie i tu znowu pytanie czy rośnie tylko w Rydułtowskim szpitalu jeżeli jest łączony z Wodzisławskim ?a już co nawet małolat by dostrzegł -oddział który jest koniem pociągowym Rydułtowskiego szpitala ma być przeniesiony do Wodzisławia ,czy to nie daje do myślenia dlaczego ???? tyle ja wiem i nikt do mnie nie przyszedł i nie poinformował po prostu interesuję się szpitalem i jakimkolwiek spotkaniu w tej sprawie staram się dowiedzieć , a ty chcesz pomagać masz ludzi na stronach zainteresowanych obroną szpitala masz namiary i pomagaj .........

kotuś 18.09.2015 10:35
oceniono 13 razy
11
Zgłoś

do prawdziwie_obiektywny A skąd wiesz? Jesteś radnym , blisko starosty i dyrektorki, czy członkiem zarządu? Coś mi się wydaje,że w tym mieście i powiecie nic nie dzieje się z inicjatywy radnych burmistrzów, starostów itp. Chyba robi się samo!!! To po co żeście tych ludzi wybierali?

prawdziwie_obiektywny 17.09.2015 22:34
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

Z inicjatywy radnych nie. Z rozsądku też nie. Dla względnego spokoju społecznego tak. Chłodna kalkulacja. Przykro czytać komentarze "dyżurnych ekspertów", Przykro patrzeć jak niektórzy markują ruchy, "bronimy", "nie damy" " nie zgadzam się" Jedni biją kapitał polityczny. Natomiast co komu do kromu jak krom nie jego....

kotuś 17.09.2015 17:35
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

Ponoć z inicjatywy radnych uratowali rehabilitację i zostaje w Rydułtowach.

wkurzony 16.09.2015 23:25
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

do objektywnego ----- czytam posty pod różnymi artykułami i ty zawsze jesteś wszystkowiedzący ale napisz mi co możemy razem zrobić w sprawie szpitala - bo ja chciałbym pomóc .Jestem do twojej i tych mądrali co tylko wszystkich obrażają i szkalują , a nic nie robią do dyspozycji. Jak dobrze wiesz na dzisiaj fakt jest taki

Objektywny 16.09.2015 16:13
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

@makabra 123.......tak się nie wkurzaj na wkurzonego , sam się wkurzasz niepotrzebnie ,a człowiek wkurzony tym mocnym wkurzeniem może sobie tylko zaszkodzić ......a tak na poważnie, nie warto tracić nerwy na>to to podpisujące się> wkurzony .........Pozdrawiam ....

wkurzony 15.09.2015 23:12
oceniono 14 razy
-8
Zgłoś

makabra ,pokaż mi jeden twój wpis żebyś kogoś nie szkalował i obrażał a jeden wpis gdzie doradzasz co trzeba zrobić . ja nie zniżę się do twojego poziomu i nie będę cię obrażał , ale przemyśl to i choć raz napisz co twoja ((((( mądra )))))))głowa wymyśliła w sprawie szpitala

makabra123 15.09.2015 21:19
oceniono 13 razy
7
Zgłoś

#wkurzony# to zwykły klakier i wieśniak do którego nie trafiają żadne argumenty - i tyle w temacie. Pierdyka o jakiejś tam wybory, kampanie i sam się mota borok jeden. Chłopie - zauważ jak cie ludzie krytykują. Jesteś po prostu miękki w kolanach i nie potrafisz pogodzić się z prawdą - prawdą oszołoma zacietrzewionego w populiźmie i nawijaniu o jednymi tym samy. Chłopie idź se lepiej spać......

Objektywny 14.09.2015 21:27
oceniono 19 razy
15
Zgłoś

A jakiż to plan naprawczy ma pani dyrektor dzisiaj ???? bo czegoś tu nie rozumiem jeżeli przez tyle lat szpital zadłużała , to dlaczego nie wykorzystywała planu naprawczego by nie dopuścić do zadłużenia ,tylko teraz chce coś naprawiać ,szpital to nie zabawka najpierw zepsuć by potem naprawiać ,bardzo mocno kojarzy mi się to z rządami PO 8 lat psuli a teraz by zostać przy władzy chcą każdym kosztem naprawiać,tylko ta naprawa jeszcze bardziej psuje i tak już popsute wszystko na maksa .fakt.... kpiną było wyproszenie pracowników przecież to najbardziej zainteresowani ludzie w tym wszystkim ,szpital bez pracowników to tylko budynek, czy to tak trudno zrozumieć ,co do pana radnego on nie jest ani pracownikiem szpitala i włodarzem któregoś z miast ościennych tym bardziej , deklaracja głosowania tego pana powinna być potraktowana nijak .......

kotuś 14.09.2015 19:53
oceniono 15 razy
15
Zgłoś

Skandalem okazało się dziś spotkanie w RCK w sprawie pomysłu A.S. zorganizowne przez Panią Burmistrz z włodarzami miast ościennych. Nas pracowników szpitala wyproszono z sali, a pan radny okazało się nie miał żadnego planu i w dodatku ponoć będzie głosował za planem naprawczym pani dyrektor szpitala. Kpina!!!!!

wkurzony 13.09.2015 23:30
oceniono 15 razy
-7
Zgłoś

widzicie , jedna alexxia umie pisać rozsądnie , a te trzy namolne oszołomy co zawsze wiedzą wszystko , czyli ( objektywny , gynuś , i makabra) to niech już se dają spokój . To nieudacznicy co tylko obrażają anonimowo wszystkich a nic od siebie . Dajcie jakąś radę a nie obrażąjcie tych co coś robią.