Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Emeryci o JSW: Odebranie nam deputatu to skandal

Na spotkanie z prawnikiem w sprawie walki o odzyskanie deputatu przyszły dziesiątki osób. - Jeśli kopalnia miała problemy, to mogła to wstrzymać od kolejnego roku, a nie zabierać wstecznie we wrześniu - grzmieli emerytowani górnicy.

Emeryci o JSW: Odebranie nam deputatu to skandal
Sala była pełna. Ludzie tłoczyli się przy parapetach by znaleźć miejsce do wypełniania pełnomocnictw.

Aula Zespołu Szkół nr 2 pękała w szwach. - Nie spodziewałem się aż takiego zainteresowania - mówi Alojzy Szymiczek, przewodniczący zarządu dzielnicy Stare Miasto, który zorganizował spotkanie emerytów i rencistów Jastrzębskiej Spółki Węglowej z radcą prawnym Michałem Zapartem. Tym samym, który reprezentuje już interesy byłych pracowników Kompanii Węglowej w procesach o odzyskanie deputatów węglowych. Na marginesie dodajmy, że pierwsze rozstrzygnięcia są korzystne dla byłych górników, jednak KW odwołuje się do wyższej instancji, a tam wyroki jeszcze nie zapadły.

Trudniejsza sprawa

W przypadku emerytów i rencistów JSW punktem zaczepienia jest, jak wyjaśnia Michał Zapart, moment zawiadomienia o wypowiedzeniu węgla za rok 2015. - Jeśli przyjmiemy, że to prawo powstało w styczniu 2015 r., to zawiadomienie o pozbawieniu tego prawa we wrześniu czy październiku 2015 r. jest po czasie. Prawo nie działa wstecz, co już udowodniliśmy w przypadku Kompanii Węglowej, która w lutym wypowiedziała porozumienia w zakresie deputatu węglowego. Oni powoływali się na uchwałę z 2014 r., ale to był dokument wewnętrzny  spółki, a nie oświadczenie skierowane do emerytów czy związków zawodowych. Jedyna różnica polega na tym, że nie ma jednolitego dokumentu regulującego kwestie deputatu węglowego w JSW, w przeciwieństwie do Kompanii Węglowej. Tutaj jest szereg dokumentów i pod tym względem ta sprawa będzie trudniejsza, bo te dokumenty będziemy musieli przestudiować - mówi radca prawny.

Tłumy udzielały pełnomocnictwa

Podczas spotkania zainteresowani emeryci i renciści wypełniali pełnomocnictwa, których udzielili kancelarii prawnej w reprezentowaniu ich interesów w sporze z JSW. Podkreślali, że odebranie im deputatu jest skandalem. - Kiedy odchodziłem na emeryturę to pytano, kto potrzebuje węgiel, bo opala w domu. I kto potrzebował, to mu węgiel zostawiano, a pozostałym wliczano deputat do emerytury. Jest to więc świadczenie, którego nie wolno odbierać - mówi emeryt z Jas-Mos. - Jeśli kopalnia miała problemy, to mogła to wstrzymać od kolejnego roku, a nie zabierać wstecznie we wrześniu. Teraz musimy się dopominać swojego przez prawnika. To na pewno potrwa, zima się zbliża i węgiel tak czy inaczej musimy kupić. Dwa tysiące w plecy - mówi inny emeryt. - Podobno Jastrzębska Spółka mówi, że wie, że nie może zabierać deputatu, ale robi to, żeby zagrać na czas. Pracownikom czynnym nie zabrali, bo wtedy stanęłyby kopalnie. Tam czasu nie mieli - mówi jego sąsiad ze spotkania. - Jeżeli Jastrzębska Spółka Węglowa uważa, że na emerytach zbuduje kapitał i uratuje się przed upadkiem, to jest w błędzie. Dlaczego czynnym pracownikom nie wzięto deputatu, tylko emerytom? Kolejarze nie mają nic wspólnego z górnictwem, a mają deputat. Jak zabierać, to wszystkim. A poza tym w innych kopalniach deputat przejął ZUS i wypłaca - uważa Aleksander Żabicki, emerytowany górnik, zarazem radny miejski.

Szukać oszczędności

Przypomnijmy, że JSW poinformowała w komunikacie o zakończeniu wypłat deputatu węglowego emerytom i rencistom począwszy od roku 2015 argumentując to koniecznością wprowadzenia oszczędności w związku z pogorszeniem się sytuacji finansowej i wydobywczej spółki.

(tora)

140 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
zezem 13.01.2016 07:44
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

i jak tam emeryci? Matusiak już uruchomił działania przeciwko rządowi żebyście dostali za węgiel? Jak nie to biegusiem do DUDApomocy! To co on wam obieca to nikt tego lepiej nie zrobi. Tak samo z wiekiem emerytalnym, DUDAruski obiecywał od 2016 a minister finansów wczoraj wybił to z tępych głów.

zezem 12.01.2016 07:58
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

oglądałem filmiki i zdjęcia modlitw na ostatniej miesięcznicy smoleńskiej pod pałacem (p)rezydenckim. Nie zauważyłem czapek górników. Czy to przypadek?

zezem 11.01.2016 07:32
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

kurcze, to głosowaliście za PISiulami i ich przedstawicielem Matusiakiem co to tak walczył o przywileje przed wyborami, i nic? Jeszcze przywileje nie przywrócone? No nie możliwe! ha,ha, ha.. frajerzy!

Objektywny 10.01.2016 17:14

http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/827617,karta-gornika-juz-dawno-nie-chroni-gorniczych-przywilejow.html ......czy z tych zagadek , zgadnij ci..u co brzęczy w ulu ,mam rozumieć że dziś staje się normalne ?, przyjmując się do pracy to mi naobiecują ?,jak zostanę emerytem to mnie wyrolują ?,bo zmiany ustaw można cofnąć do początku ustawy kiedy się chce ,czyli nic dodać nić ująć, prawo w Polsce działa wstecz ,to poproszę cofnięcie mojego wieku do lat wieku młodzieńczego i sił 20 latka .......

Objektywny 10.01.2016 12:00

Do poniżej .....zgadzam się by związki zaczęły bronić i coś z tym robić , powiem prawnych przywilejów jak deputat węglowy zabierany emerytom a obecnym pracownikom po przejściu na emeryturę .Deputat węglowy został przyznany na mocy paragrafu 19 punkt 2 z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1981 roku szczególnych przywilejów dla pracowników górnictwa -Karta Górnika(Dz.U. z1982 nr 2 .poz. z art, 79 kodeksu pracy , kiedy byłem zatrudniony ,i tu wielkie nieporozumienie- dowiaduję się że porozumienie z art, 79 kodeksu pracy został skreślony przez art .1 pkt74 ustawy z 2 luty 1996roku o zmianie ustawy Kodeksu pracy oraz zmianie niektórych ustaw (Dz,U.z 1996 Nr24, i tu związki ,wszystkie związki powinny potraktować to poważnie skoro prawo w Polsce nie działa wstecz to dlaczego tak się dzieje , że wprowadza się zmiany dotyczące pracowników i obecnych emerytów ,podczas gdy ustawa ta działała ,a nie objęło to tylko tych pracowników którzy zatrudnili się po zmianie tej ustawy czyli po 1996 roku ...

Psychoterapeuta 10.01.2016 04:42
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Górniczy związek za ustawową gwarancją deputatu węglowego dla emerytów górniczych.Związek Zawodowy Górników w Polsce chce ustawowego zagwarantowania darmowego deputatu węglowego z budżetu państwa dla wszystkich emerytów górniczych. Związek rozpoczął zbieranie 100 tys. podpisów pod obywatelską inicjatywą ustawodawczą w tej sprawie.Obecna sytuacja jest niesprawiedliwa. Podzielono sztucznie emerytów na tych, którzy dostają deputat węglowy, tych, którym go zabrano i tych, którzy w ogóle go nie dostają. To sytuacja niedopuszczalna" - uważa Wacław Czerkawski, wiceszef związku i pełnomocnik Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej.

Objektywny 09.01.2016 18:06
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

W związku z pogorszeniem się sytuacji finansowej i wydobywczej spółki ,to myślę że tak rozpasana administracja i 40 czy nawet więcej związków zawodowych których narosło w przeciągu ostatnich lat , zrzekło się dla ratowania JSW chociaż połowy należnych pieniędzy z wypłat barbórki? ,i to samo a może i więcej z wypłat czternastek ?, o deputatach już nie wspomnę ,bo jak tu doszukiwać się sprawiedliwości skoro znowu sięga się tylko do kieszeni emerytów w celu ratowania czegoś ,moim zdaniem bardziej potrzebne kopalnie i praca w nich jest obecnym pracownikom ,niż emerytom , czy ja mam uważać że po przejściu na zasłużoną emeryturę zostałem ukarany zabraniem mi należnego deputatu węglowego celem ratowania pracy przyszłym emerytom ,a co będzie jak ZUS znajdzie się w złej sytuacji finansowej , także zostanę ukarany jako emeryt dziś? , i zabiorą mi emeryturę? ,powód by następni emeryci mogli otrzymać emerytury ....... ktoś tu nie żle kombinuje , tylko niech każdy dzisiejszy pracujący się najpierw zastanowi ---- zabieranie emerytom ----- czy czasem nie jest to ułatwianie i godzenie się sięgania po wszystko do kieszeni emeryta?, którym w przyszłości także zostanie .....

zezem 28.12.2015 19:36
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

pytanie dlaczego tak się dzieje z wpisami do redakcji.

Objektywny 28.12.2015 19:24
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do poniżej.......zzzzzzzzzzzzzzzzrrrrrrrrrrrrrrrrrooooooooooooozzzzzzzzzzzzuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmiiiiiiiiaaaaaaaaaałłłłłłłłłłłłłłeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmm ,coś się tak rozpędził starczyło raz napisać ..............

zezem 28.12.2015 18:51
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

nie mylisz się chociaż w jednym wypadku. W Polsce są umowy i umowy. Widać to po dzisiejszym podpisie długoPISa. Następne podpisy (p)rezydenta pozwolą np na wygaszenie kopalń a związkowcy i opozycja będą podsłuchiwani, prawo o walce z terroryzmem pozwoli na prewencyjne zatrzymania i osadzania wydobywcze. Umowy zbiorowe, o wolnościach obywatelskich zostaną wyrzucone do kosza. A wtedy zastanów się czy będziesz miał z czego spłacić kredyt, bo wobec banków będziesz miał obowiązek, bo podatek z banków i sklepów musi zapewnić realizację programu 500+. Zrozumiałeś że są umowy i umowy?

zezem 28.12.2015 18:51
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

nie mylisz się chociaż w jednym wypadku. W Polsce są umowy i umowy. Widać to po dzisiejszym podpisie długoPISa. Następne podpisy (p)rezydenta pozwolą np na wygaszenie kopalń a związkowcy i opozycja będą podsłuchiwani, prawo o walce z terroryzmem pozwoli na prewencyjne zatrzymania i osadzania wydobywcze. Umowy zbiorowe, o wolnościach obywatelskich zostaną wyrzucone do kosza. A wtedy zastanów się czy będziesz miał z czego spłacić kredyt, bo wobec banków będziesz miał obowiązek, bo podatek z banków i sklepów musi zapewnić realizację programu 500+. Zrozumiałeś że są umowy i umowy?

zezem 28.12.2015 18:51
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

nie mylisz się chociaż w jednym wypadku. W Polsce są umowy i umowy. Widać to po dzisiejszym podpisie długoPISa. Następne podpisy (p)rezydenta pozwolą np na wygaszenie kopalń a związkowcy i opozycja będą podsłuchiwani, prawo o walce z terroryzmem pozwoli na prewencyjne zatrzymania i osadzania wydobywcze. Umowy zbiorowe, o wolnościach obywatelskich zostaną wyrzucone do kosza. A wtedy zastanów się czy będziesz miał z czego spłacić kredyt, bo wobec banków będziesz miał obowiązek, bo podatek z banków i sklepów musi zapewnić realizację programu 500+. Zrozumiałeś że są umowy i umowy?

zezem 28.12.2015 18:51
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

nie mylisz się chociaż w jednym wypadku. W Polsce są umowy i umowy. Widać to po dzisiejszym podpisie długoPISa. Następne podpisy (p)rezydenta pozwolą np na wygaszenie kopalń a związkowcy i opozycja będą podsłuchiwani, prawo o walce z terroryzmem pozwoli na prewencyjne zatrzymania i osadzania wydobywcze. Umowy zbiorowe, o wolnościach obywatelskich zostaną wyrzucone do kosza. A wtedy zastanów się czy będziesz miał z czego spłacić kredyt, bo wobec banków będziesz miał obowiązek, bo podatek z banków i sklepów musi zapewnić realizację programu 500+. Zrozumiałeś że są umowy i umowy?

zezem 28.12.2015 18:51
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

nie mylisz się chociaż w jednym wypadku. W Polsce są umowy i umowy. Widać to po dzisiejszym podpisie długoPISa. Następne podpisy (p)rezydenta pozwolą np na wygaszenie kopalń a związkowcy i opozycja będą podsłuchiwani, prawo o walce z terroryzmem pozwoli na prewencyjne zatrzymania i osadzania wydobywcze. Umowy zbiorowe, o wolnościach obywatelskich zostaną wyrzucone do kosza. A wtedy zastanów się czy będziesz miał z czego spłacić kredyt, bo wobec banków będziesz miał obowiązek, bo podatek z banków i sklepów musi zapewnić realizację programu 500+. Zrozumiałeś że są umowy i umowy?

Objektywny 28.12.2015 16:48
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do poniżej .....mam umowę na pożyczkę hipoteczną ,to chciałbym byś > Ty zezem z głosem doradczym mi podpowiedział , czy jak ją zerwę to pewnie nic się nie stanie ?????? czy się mylę - a w Polsce są Umowy ...i....umowy ???????...

zezem 28.12.2015 13:54
oceniono 6 razy
-6
Zgłoś

a ci ubeku zaraz PIS pokaże co warte są umowy, aż się zdziwisz!

Objektywny 28.12.2015 12:40
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Do poniżej.....ale zgodzisz się z czymś takim jeżeli przyjmując pracę w jakimś zakładzie,i podpisujesz warunki umowy ----pracownik -pracodawca> której gwarantem jest państwo ,to taka umowa rzecz święta, i łamanie takiej umowy nie tylko jest niemoralne ,ale i łamiące prawo ,w naszej konstytucji raczej nie ma- że można sobie łamać prawo ,ot tak sobie - jak zrywając umowy ,bo tak się niektórym podoba ,i dlatego dalej twierdzę że zabranie osobom którzy zatrudniali się w okresie kiedy trwała i trwa ustawa o deputatach węglowych z karty górnika , jest bezprawna ,a wymuszanie podpisywania się o zrzekaniu się deputatów >górników , to tym uważam że powinna się zająć wyższa instancja prawna ,a co do znoszenia kogokolwiek ,nie musisz kontaktować się z emerytami górniczymi - czyli nie musisz mi odpisywać ...........

be 27.12.2015 15:37
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

@obiektywny nie jestem tępy jeżeli nie masz czegoś na piśmie to nie możesz być tego pewny a kiedyś też miałem pewne przywileje ale uchwałą je zabrali i tyle a co chodzi o nauczycieli to karta nauczyciela się kończy i kończą się przywileje tak że wszystkie przywileje emerytów górniczych też powinni się skończyć wraz z przejściem na emeryturę,czekam teraz na ustawę zabraniającą emerytom dodatkowej pracy myślę że wejdzie koło marca,a tak na marginesie nie cierpie emerytów górniczych bo mają mózg zjarany metanem.

Objektywny 26.12.2015 17:38
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

art.21 UZP wg.zał.18 HUZ.......do poniżej tyś jest taki tępy zawsze?, czy tylko jak czytasz coś czego nie potrafisz zrozumieć?, albo jak cię to nie dotyczy a chciałbyś zabłysnąć że wszystko wiesz ? ,żeby nie zostać w tyle otwórz sobie wszystkie przywileje z karty górnika, a tak do porównania i z karty nauczyciela bo takie też bywają , tam też poczytasz co się należy w umowie o pracę , co zaś do pieprzenia -nie jest to zapisane w żadnej umowie o pracę .....

be 26.12.2015 15:06
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

@objektywny miałeś mi pokazać umowe o pracę z zapisem że należy ci się węgiel na emeryturze a nie jakiś list emerytki to że na mocy ustawy dostałeś kiedyś węgiel także na mocy uchwały można ci go zabrać więc przestań pieprzyć że masz to zapisane w umowie o pracę.

Objektywny 25.12.2015 20:32
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ5.nsf/main/2E17D225 ......do poniżej może z tej interpelacji więcej kapniesz bo niektórzy tak mają ,jak nie widzi to nie wierzy ....

be 25.12.2015 16:42
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

@objektywny tak bardzo powołujesz się na umowę którą miałeś zawartą a w niej zapisane że przysługuje ci deputat węglowy na emeryturze więc pokaż tą umowę z takimi zapisami to wtedy ci uwierzę, jak narazie to nie widziałem nigdy umowy z górnikiem w której by to było zapisane, dopóki jej nie pokażesz to nie pisz więcej że ci coś zabrali.

zezem 23.12.2015 09:19
oceniono 18 razy
10
Zgłoś

para prezydencka złożyła życzenia świąteczne. Osobiści prześlę je do organizatorów "Turnieju Łgarzy" w Bogatyni z wnioskiem o nagrodę specjalną!

zezem 22.12.2015 23:09
oceniono 18 razy
8
Zgłoś

cytacik z fejsa: Marek Kowal zobaczycie hanysy jak pis was zrobi w ciula -cała Polaska nie bedzie was ratować -opamietajcie sie https://www.facebook.com/photo.php?fbid=149918062042413&set=gm.1635456136718241&type=3&theater

zezem 22.12.2015 16:32
oceniono 18 razy
6
Zgłoś

PiS będzie wygaszać kopalnie? Projekt jest już w Sejmie. POLITYKA: http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/1645252,1,pis-bedzie-wygaszac-kopalnie-projekt-jest-juz-w-sejmie.read

zezem 22.12.2015 09:28
oceniono 20 razy
6
Zgłoś

ŻADNE MIEJSCA PRACY W GÓRNICTWIE NIE BĘDĄ LIKWIDOWANE! - twierdziła tuba propagandowa PISiołów przed wyborami. A po wyborach już jest projekt likwidacji i zamykania kopalń! http://m.money.pl/wiadomosci/artykul/gornictwo-w-polsce-rzad-przygotowuje-sie-do,53,0,1984309.html I CO BURAKI, DALEJ WIERZYCIE KŁAMCĄ WĄTPLIWEJ PROWENIENCJI?

zezem 22.12.2015 00:01
oceniono 21 razy
3
Zgłoś

taaa, a ostatnio antek w mundurze wystąpił. Kto jemu go dał i czy przeszedł testy psychologiczne.

Objektywny 21.12.2015 20:50
oceniono 19 razy
-7
Zgłoś

http://wpolityce.pl/polityka/245347-nokautujace-zestawienie-bienkowska-o-gornictwie-na-barborce-i-na-tasmach-ministerstwo-w-d-mialo-cale-to-gornictwo-przez-7-lat-wideo ........kto jej pozwolił założyć mundur górniczy , jak ta baba nawet nie wie jaki kolor ma węgiel ,ciekawe czy by ubrała mundur policyjny czy wojskowy w ich święta ?????.....zezem to twoim tokiem myślenia Trybunału już też niema ,a konstytucja też już była ,ty to masz myślenie pchły mały łepek to małe myślonko .........

zezem 21.12.2015 20:32
oceniono 20 razy
8
Zgłoś

ubeku!, spamiętaj się. PełO już nie rządzi. Halo! ubeku, premierem jest Szydło! Ubeku, jest 21-12-2015!

Objektywny 21.12.2015 20:25
oceniono 17 razy
-11
Zgłoś

https://www.youtube.com/watch?v=hhVpZ49sih4 ....... zezem też paliłeś lulki że lecisz w kulki - tryku bez jaj - normalnie mi capisz fałszywym gnojkiem .....

zezem 21.12.2015 20:15
oceniono 19 razy
9
Zgłoś

no to tekst pomocniczy, może ubeczki i psychole zgadniecie kto pisze o WYGASZANIU W GÓRNICTWIE? - " W szczególności dotyczy to największego producenta węgla w Europie, tj. Kompanii Węglowej S.A., która została zagrożona postawieniem w stan upadłości. Dlatego też niezbędnym stało się opracowanie i realizacja planu naprawczego, który z jednej strony zapewni szeroko rozumiane bezpieczeństwo energetyczne państwa poprzez kontynuację wydobycia węgla w sposób ekonomicznie uzasadniony, a z drugiej wygaszenie działalności jednostek, które przynoszą największe straty, a ich dalsze funkcjonowanie jest ekonomicznie i geologicznie nieuzasadnione. "

zezem 21.12.2015 18:37
oceniono 18 razy
10
Zgłoś

Łoł! to już nie PełO nie jest winne sytuacji w górnictwie? Zgadnijcie skąd ten tekst! : "Konieczność restrukturyzacji polskiego sektora górnictwa węgla kamiennego w dużej mierze
wynika z utrzymującej się od dłuższego czasu trudnej sytuacji na międzynarodowym rynku
węgla, przejawiającej się głównie nadpodażą surowca oraz spadkiem cen węgla i tym samym
narastaniem strat we wszystkich krajach europejskich będących producentami tego surowca.
To głównie te czynniki spowodowały znaczące pogorszenie kondycji ekonomicznofinansowej
polskich przedsiębiorstw górniczych."

Objektywny 20.12.2015 15:06
oceniono 28 razy
-14
Zgłoś

Do poniżej ....widzisz przez takich mądrych co to i w matematyce 2+2 =3 nawet już nie 5 ,to mamy popularne przysłowie byłego ministra ch..a d..a i kamieni kupa, lepszych i lepsiejszych oraz idiotów , zastanów się i przemyśl do której grupy ty należysz ..... bo ja już wiem że twoja grupa to z początkowa literą i ......

SConstruct 20.12.2015 12:11
oceniono 29 razy
19
Zgłoś

Gornicy.... hmmm uwazanie ,ze tylko wy ciezko pracowaliscie ??? Ciesze sie ,ze zlikwidowali wam "G" i wiele innych dodatkow. Pracuje w budowlance od 25 lat bez wzgledu na warunki atmosferyczne i inne okolicznosci przyrody trzeba zapier....... . i z tego powodu nie domagam sie deputatow, dodatkow ,"G" itp itd. 25 lat pracy w kopalnie i emeryturka, to dopiero przywilej , jestescie typami , ktorym zawsze cos sie nie podoba. Mam nadzieje, ze to sie skonczy a wy zlapiecie za lopaty i wezmiecie sie do roboty , bo w PL jeszcze wiele jest do zrobienia bo ja darmozjadow nie bede utrzymywal

gyniuś 19.12.2015 20:37
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

omen600606 19.12.2015 19:35
oceniono 32 razy
20
Zgłoś

A co do umowy to czasy się zmieniły i można zmienić umowe - tak jest wszędzie a jeśli się @Obiektywny z tym nie zgadzasz to możesz odstąpić od tej umowy czyli w twoim przypadku iść do roboty i zapierdalać jak każdy i potem na emeryture. I nie rób zdziwienia bo jak coś kupujesz i jest niezgodne z umową to odstępujesz od niej- to samo masz np. z płatną TV jeżeli masz umowę na 2 lata i w międzyczasie coś zmienią masz prawo odstąpić bez konsekwencji. Ale gdzie tam - być młodym emerytem siedzieć na dupsku i mieć ładną kasę tylko głupiec by zrezygnował :D

omen600606 19.12.2015 19:30
oceniono 30 razy
20
Zgłoś

@Obiektywny ci**em to sam żeś jest. Przez takich jak Ty polskie górnictwo upadło - nawet nie próbujesz temu zaprzeczać. W tym kraju są cztery wrzody na d***e społeczeństwa - są to górnicy, lekarze, rolnicy i nauczyciele - chocaż Ci ostatni to można się sprzeczać ale nikt nie ma urlopu 2 miesiące. Wszyscy czegoś chcą - wyciągają tylko łapy po więcej kasy i najlepiej żeby państwo dało. Co kopidoły mało wam? Kto w normalnym kraju dostaje 13 i 14 pensję? Zawsze myślałem że rok ma 12 miesięcy ale krety wymyśliły że miesięcy jest 14. Jak chcecie węgla to se go kupcie - stać was nato a nie żerujecie na państwie i na podatnikach. A obrażać to se możesz swoich bo ja nie przypominam sobie abyśmy kiedyś pili - zresztą górnika łatwo poznać bo co jak co ale jeśli chodzi o zawód to jesteście w czołówce spożywania piwska.

zezem 19.12.2015 18:03
oceniono 37 razy
15
Zgłoś

Ot! komunista ubek. Bolszewia nigdy nie zginie.