RAFAMET: Saudowie wykorzystają tokarki z Kuźni do budowy metra
Najnowsze kontrakty firmy RAFAMET S.A. są z pewnych względów wyjątkowe. Zamawiający zdecydowanie się od siebie różnią, ale ich zlecenia jednoznacznie dowodzą silnej pozycji producenta z Kuźni Raciborskiej na bardzo konkurencyjnym rynku.
Przedstawiciele Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A. podpisali umowy na dostawę kolejnych maszyn dla zagranicznych klientów. Dwie sterowane numerycznie tokarki karuzelowe KCM 150 N, które zostały zamówione przez niezwykle wymagającą firmę Alstom Transport, będą pracowały w Arabii Saudyjskiej. Jeszcze w tym roku przedsiębiorstwo z Kuźni Raciborskiej zrealizuje także kontrakt na tokarkę podtorową UGE 300 N dla klienta z Turcji.
RAFAMET na liście dostawców Alstom
- Sfinalizowaliśmy umowę z jednym z największych graczy na światowym rynku transportu szynowego. Firma Alstom, bo o niej mowa, obecnie buduje nową linię metra w Rijadzie, stolicy Arabii Saudyjskiej. W pakiecie znajdują się dwa warsztaty naprawcze; każdy z nich będzie wyposażony w naszą tokarkę karuzelową do obróbki kół kolejowych typu KCM 150 N - relacjonuje Paweł Michalewski, Dyrektor Marketingu w Fabryce Obrabiarek RAFAMET S.A.
Alstom specjalizuje się w produkcji taboru szynowego; jest głównym wykonawcą projektów „pod klucz”. RAFAMET S.A. wcześniej współpracował z firmą Alstom Power realizującą projekty infrastrukturalne z zakresu energetyki. Nowy kontrakt jest natomiast dla tej firmy pierwszym po upływie dłuższego czasu zamówieniem od firmy Alstom Transport.
Dyrektor Marketingu przypomina jednocześnie, że Alstom (podobnie jak inne koncerny) jest niezwykle wymagającym klientem. - Przeszliśmy długotrwałą i skomplikowaną procedurę kwalifikacji, obejmującą także kilkudniowy, szczegółowy audyt odbywający się w naszej fabryce. Kwalifikatorzy działają kompleksowo, uwzględniają zarówno procedury, jak i system zapewnienia jakości oraz wiele innych czynników. Trzeba przy tym wiedzieć, że dla firmy Alstom niebagatelną rolę odgrywa również idea zrównoważonego rozwoju. Ten wymagający proces zakończył się dla nas pozytywnie, i co ważne - z wynikiem dużo wyższym niż standardowo. W rezultacie zostaliśmy zaaprobowani jako dostawca firmy Alstom, co już poskutkowało wieloma zapytaniami ofertowymi - podkreśla Paweł Michalewski.
Wyprodukowane przez RAFAMET S.A. tokarki będą pracowały w klimatyzowanych i wyposażonych na najwyższym poziomie warsztatach. - W związku z tym, panujące w Arabii Saudyjskiej wysokie temperatury i znaczna ilość piasku w powietrzu nie będą stanowiły problemu - zapewnia dyrektor P. Michalewski. Ciekawostkę stanowi fakt, że jedna zamówionych maszyn będzie pracowała w warsztacie znajdującym się pod ziemią - obiekt będzie ulokowany pod stacją metra.
Opisywana inwestycja, której częścią są tokarki firmy RAFAMET S.A., jest jednym z wielu projektów infrastruktury transportu szynowego realizowanych w Arabii Saudyjskiej.
Tokarka dla największej tureckiej rafinerii
Tüpraş to największa turecka rafineria, dysponująca własnym taborem szynowym, służącym do przewozu produktów naftowych. Jak wyjaśnia Paweł Michalewski, zarządzający turecką firmą postanowili, że remonty nie będą już zlecane „na zewnątrz”, stąd decyzja o zbudowaniu warsztatu znajdującego się w miejscowości Kirikkale. Jego integralną częścią będzie wyprodukowana przez RAFAMET tokarka podtorowa UGE 300 N do regeneracji profili kół jezdnych zestawów pojazdów trakcji szynowej.
- Odbiór wszystkich trzech maszyn przewidywany jest na koniec bieżącego roku, jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Natomiast ich wysyłka nastąpi w styczniu - podsumowuje dyrektor Paweł Michalewski.