Stan torów Rybnik - Chałupki utrudnia PKP Cargo rozpoczęcie testów
W najlepsze trwają już testy Kolei Śląskich i PKP Intercity na wyremontowanej linii 158 Rybnik - Chałupki. Do teraz jazd testowych nie rozpoczęła jednak spółka PKP Cargo, świadcząca przewozy towarowe.
Jak mówi nam Michał Wyciślik z biura komunikacji PKP Cargo choć linia jest otwarta, to są duże utrudnienia dla jazd ze względu na brak możliwości pełnego wjazdu i wyjazdu w stacji Wodzisław Śląski i stacji Olza. - Przejazd przez Wodzisław Śląski jest możliwy tylko przez dwa tory przyperonowe nr 1 i 3. W stacji Olza jazda jest możliwa tylko jednym torem nr 1, bez możliwości krzyżowania lub wyprzedzania. Aktualnie trwają jazdy testowe przewoźników pasażerskich, po zakończeniu których przewidujemy przeprowadzić nasze jazdy zapoznawcze. Teoretycznie może to nastąpić po 17 stycznia, natomiast przywrócenie ruchu towarowego na tej linii leży w gestii zarządcy infrastruktury - mówi Michał Wyciślik.
@Inter dzięki za info. Oby w końcu te stacje zrobili do porządku, ale mam złe przeczucie, skoro oni nawet żarówek w latarniach nie wymieniają i stację spowijają ciemności egipskie.
Odnośnie jazd cargo po ilościach odsłon widać, jak wielkie zainteresowania wywołuje nie tylko ruch osobowy ale i towarowy, więc super że Redakcja zajęła się tym problemem. W dzisiejszych Nowinach Wodzisławskich Pan Tomek Raudner pisze, że odpowiedź z PKP PLK jeszcze do Redakcji nie dotarła, ale PLK obiecała odpowiedzieć NW na pytania w tym kiedy stacje Wodzisław i Olza oraz reszta inwestycji będzie całkiem zakończona lub jak będą przebiegały poszczególne etapy pełnego zakończenia inwestycji.
@Kulturalny i Piotrek urwali się z choinki i piszą bzdury
Kulturalny@ twój wpis jest po prostu bez sensu.
expert nie PKP PLK ty wy sie tu kompromitujecie i siare ze siebie robicie zobaczymy jak bede wagony przepelnione :) to nie linia katowice -kolobrzeg hehehe pozdrawiam
@Piotrek2255 nie wiem skąd ty się urwałeś! Co to znaczy "dostosowany do ruchu pasażerskiego" to po pierwsze, :D a po drugie przewoźnicy chcą jeździć ale na razie nie ma miejsca, a przepustowość na kilka składów w dzień i kilkadziesiąt w nocy pozwala, więc nie opowiadaj tu bajek, bo sam nie wiesz jakie głupoty piszesz. Oczywiście mijanka w Czyżowicach czy drugi tor do Turzyczki poprawiłyby sprawę ale i tak śmiało w dzień jest dużo luk kiedy towarowe mogą sobie jeździć.
@RPR no już, już nie ujadaj. Jak mawiał klasyk "Kiedy narodowcy zaczynają mówić o kraju to znaczy, że coś ukradli". Zagłosowałeś? I OK. Już się "dobra zmiana" z obiecanek wycofała, a ile mamy po dojściu do władzy? Dwa miesiące? Dwa miesiące a ci już dorobili się kontroli praworządności w UE... jako pierwsi! Teraz ty licz, może się doliczysz.
@ZXC nawet jak stacja zacznie "istnieć" to i tak nikt chętnie korzystał nie będzie. Dlaczego? Bo to szlak dostosowany do ruchu pasażerskiego i zawsze takim będzie. Do tego ta przepustowość... parodia.
PKP PLK kompromituje się podczas tej inwestycji co rusz. Gdy obtrąbili sukces po raz pierwszy klapa - przejazdy nie działają (zapomnieli powiedzieć, że prądu z Tauronu nie załatwili), gdy obtrąbili sukces drugi raz druga wpadka, bo pociągi towarowe jeździć nie mogą. Jak można doprowadzić do tego żeby nie oddać na czas grupy torów towarowych na stacjach Olza i Wodzisław. Redakcja zaś powinna zapytać po raz kolejny Rubau, żeby nabrać trochę neutralnego punktu widzenia, bo PLK już kombinuje jaką ściemę nam wcisnąć. W Olzie biedaki zapomniały o jednym rozjeździe, o tym że nowy drugi tor powinien tam być również, zapomnieli też biedaki o mijance w Czyżowicach, taki bałagan tam mają.
zdaje sie ze tym remontem powinna zająć się prokuratura,bo pieniądze wydane,ponoć trzeba dopłacic,a remont jak widac zrobiony nieudacznie,czy tak każdy remont musi wyglądać? Przez 8 lat tej ekipy zrobiono taki bajzel że trudno sie w tym połapać,chyba o to chodziło,nikt nie doliczy sie ile faktycznie remont kosztował,a grube ryby konta zapełniają
Lotos jechał około godziny 15.30
Może PLK odda w najbliższych dniach choć stację w Wodzisławiu Śląskim, wszystko wygląda na skończone więc pytanie co stoi na przeszkodzie aby móc korzystać z torów towarowych i bocznicowych? Przepustowość linii wtedy nie będzie jakaś cudowna ale pozwoli na jazdy co najmniej kilku składów towarowych w ciągu dnia oraz dużej liczby w nocy.
@ktostam83 to bardzo dobra i ciekawa wiadomość. Wiesz może w jakich godzinach miało miejsce to zapoznanie szlaku? Przypuszczam, że LOTOS jeśli chce jeździć tutaj regularnie będzie musiał wykonać więcej podobnych przejazdów.
Wczoraj dwie lokomotywy LOTOS robiły zapoznanie szlaku
Istnieje chyba projekt remontu i można sprawdzić, czy nie było tego w planach, czy też po prostu nie zostało to wykonane.
Jak można być takim nieudacznikiem aby nawet ostatetniego z wyremontowanych torów osobowych (nr 2 tego najbliżej torów towarowych) nie oddać do użytku? Co te PKP PLK wyprawia? Ogłosili że linia otwarta i już nic nie robią bo po co, jakiś tam Wodzisław. A pociągi z Marcela muszą przez Nędze. Bałagan jakich mało.
jak mają korzystać skoro w tej chwili stacja Wodzisław i Olza praktycznie nie istnieje? Dwa tory czynią z Wodzisławia mijankę (a właściwie to nawet nie bo tam stoją składy Kolei Ślaskich), zaś Olza to właściwie - sam nie wiem co to jest przystanek osobowy? Jak pociągi towarowe mają jechac skoro nie mają gdzie wjechać? A odnośnie tego że chcą korzystać to nie gadaj głupstw bo przewoźnicy towarowi i PKP Cargo chce jeździć i to od zaraz ale nie ma po prostu jak.
A osiągną? Kiedyś? To był remont pod linie pasażerskie, pod względem towarowym paranoja i raczej mało kto będzie chciał korzystać z tego odnowionego szklaku. Zresztą widać po wypowiedzi rzecznika. Ciekawe gdzie teraz są mądrale?
Kiedy stacje Wodzisław i Olza osiągną pełną funkcjonalność ?