Rosnąca popularność gry Flow Free
Rynek gier mobilnych w dzisiejszych czasach cieszy się ogromną popularnością i zainteresowaniem, zarówno ze strony samych twórców, jak i graczy, zwłaszcza tych szukających rozgrywki wieloosobowej bądź też drobnych produkcji, którymi mogliby zabić czas podczas podróży lub gdy mają akurat nieco wolnego czasu i żadnego ciekawszego zajęcia pod ręką.
Podobnie jak w przypadku tradycyjnych gier komputerowych, tak i tutaj możemy przebierać wśród różnorakich gatunków, jednak największą popularnością cieszą się przede wszystkim proste zręcznościówki, RPGi oraz gry logiczne.
Rosnąca w popularność gra Flow Free, któremu przyjrzymy się dzisiaj, jest pozornie prostą grą logiczną, która polega na łączeniu ze sobą różnych kolorowych punktów na danym poziomie za pomocą linii w danym kolorze i w taki sposób, aby linie te nie przecinały się. Gra słusznie została nazwana jedynie pozornie łatwą, gdyż wraz z kolejnymi poziomami, a co za tym idzie wzrostem trudności szybko okaże się, że znajomość samego mechanizmu rozgrywki nie wystarczy, jeżeli nie zaangażujemy do zabawy swoich umiejętności planowania oraz myślenia kilka ruchów do przodu.
Ów mechanika zabawy opiera się, jak wspomniano wcześniej, na łączeniu punktów rozsianych po etapie w odpowiedni sposób. Na naszej drodze spotkamy również mosty, pozwalają one na przecinanie się linii w tym jednym szczególnym miejscu, w którym się znajdują, dzięki czemu możliwe jest ukończenie niektórych poziomów. A tych do naszej dyspozycji oddanych zostało całe mnóstwo, zarówno w „podstawowej” wersji gry, jak też w postaci do ściągnięcia w postaci pakietów i możliwości losowego ich generowania przez grę po podaniu warunków, na jakich ma się to odbywać. Pakiety, o których mowa posiadają swoją nazwę i charakterystykę – odnosi się ona do poziomu trudności, na który składają się, między innymi, wielkość planszy; ilość punktów, które gracz musi połączyć oraz ich rozmieszczenia, co stwarza niekiedy szerokie pole możliwości popełnienia błędu – polegającego z reguły na tym, że graczowi sugerowana jest najłatwiejsza droga do połączenia dwóch punktów w tym samym kolorze, jednakże, kiedy to zrobi, zablokuje sobie tym samym możliwość połączenia pozostałych, a co za tym idzie możliwość ukończenia danego poziomu; poziom trudności określa także możliwość podpowiedzi, z których możemy skorzystać w ramach całego pakietu jeżeli w żaden sposób nie jesteśmy w stanie wymyślić rozwiązania na którymś z etapów. Niektóre z pakietów posiadają także różne niestandardowe modele rozgrywki, jak na przykład gra na czas – często w ich skład wchodzą poziomy, które musimy rozwikłać w bardzo krótkim czasie, szybko wyłapując zastawioną przez twórców pułapkę lub inną możliwość ukończenia etapu.
Przyjrzymy się nieco oprawie graficznej produkcji: jest ona bardzo minimalistyczna, co stało się niejako trendem w produkcjach tego rodzaju: poza opływowymi, kolorowymi liniami i punktami, nie znajdziemy tutaj praktycznie żadnych innych elementów graficznych – tło na każdym z etapów jest czarne, abyśmy mogli w pełni skoncentrować się na rozgrywce. „Rysowanie” ów linii zostało również solidnie zaprojektowane, bez względu na większość palców, nie zakrywamy sobie drogi, jaką pokonujemy a dotyk wychwytywany jest wystarczająco, aby nie popełnić przypadkowego błędu nierozważnym muśnięciem ekranu.
Autor: Karolina Szmigło