Gimnazjalista z Kuźni Kacper Sobek napisał grę edukacyjną na Androida
Gra przypomina popularną planszówkę eurobiznes, jednak wykupując karty poszczególnych pól należy rozwiązać proste zadanie.
Gra powstała w ramach realizowanego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kuźni Raciborskiej projektu ""Zabawa jest nauką, nauka - zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki" , który został zgłoszony do konkursu "Projekt z klasą". Pracował nad nim uczeń klasy III "b" gimnazjum Kacper Sobek. Opiekunem projektu była nauczycielka Irena Szymik.
W pierwszych etapach realizacji projekt istniał tylko i wyłącznie na papierze. Na tym etapie rozważano wszystkie możliwe opcje stylistyczne. Początkowe koncepcje zawierały wykorzystanie grafiki dwuwymiarowej typowej dla gier planszowych. Projekt od tego momentu przeszedł wiele zmian, gra była wiele razy przeprojektowywana, by w listopadzie przystąpić do prac nad pierwszymi iteracjami. Ostatecznie wybrano najbardziej optymalny styl graficzny - połączenie zalet grafiki dwuwymiarowej z akceleracją trójwymiarową. Połączenie to pozwoliło zapewnić przyjemną oprawę graficzną w połączeniu z wysoko skalowalną wydajnością.
Projekt, którego efektem końcowym jest gra edukacyjna, dostępny jest poprzez usługę Google Play na wszystkich urządzeniach z androidem (pobrać można ją pod TYM LINKIEM)
Jest to już druga gra stworzona przez Kacpra. Pierwszą - "Przygody Pana Tosta" można natomiast POBRAĆ Z TEJ STRONY.
źródło: tylkokuznia.info (Irena Szymik/ZSO w Kuźni Raciborskiej), oprac. żet