Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Koleje Śląskie obniżają ceny, żeby przyciągnąć pasażerów

Frekwencja na linii kolejowej Katowice - Rybnik - Wodzisław - Chałupki jest niezła, ale mogłaby być lepsza.

Koleje Śląskie obniżają ceny, żeby przyciągnąć pasażerów

Od 1 lipca obowiązuje nowy cennik biletów Kolei Śląskich. Z punktu widzenia pasażerów powiatu wodzisławskiego zmiany są korzystne, bo bilety potaniały. Z Wodzisławia Śl. do Rybnika czy z Rydułtów do Raciborza i Rybnika za bilet normalny płacimy 4 zł. Z Wodzisławia do Chałupek pojedziemy za 3 zł. Bilety miesięczne kosztują odpowiednio 110 zł i 70 zł. Koleje Śląskie zdecydowały się obniżyć ceny biletów na tych odcinkach, gdzie frekwencja była niska. Ma to zachęcić pasażerów do częstszego korzystania z oferty Kolei Śląskich. Byliśmy ciekawi ilu pasażerów podróżuje pociągami KŚ w powiecie wodzisławskim. Spółka nie ujawnia jednak dokładnych danych o frekwencji. Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich tłumaczy, że są to dane wrażliwe, których ujawnienie mogłoby pomóc konkurencyjnym przewoźnikom autobusowym w dopasowaniu własnej oferty i podebraniu pasażerów, na co Koleje Śląskie gospodarujące mieniem publicznym nie mogą sobie pozwolić. Podaje jednak dla przykładu, że linia S71 Katowice – Rybnik – Wodzisław Śl. – Chałupki pod względem popularności plasuje się w połowie stawki wszystkich linii Kolei Śląskich. – Frekwencja nie jest więc najgorsza, ale mogłaby być lepsza – kwituje rzecznik.

To pierwsza od trzech lat korekta cen biletów śląskiego przewoźnika kolejowego i pierwsza, w której są też obniżki. Dotąd zmiany cennika oznaczały wyłącznie obniżki.

Koleje Śląskie zrezygnowały ponadto z opłaty za przewóz wózka dziecięcego. Natomiast podniosły kary finansowe dla osób podróżujących bez ważnego biletu.

(tora)

fot. Koleje Śląskie

10 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
gyniuś 14.07.2016 11:47
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

A jo bych jednak na tych Czechach oko zatrzymoł ,wystarczy yno pojeździć tymi kolejami . Tanio wygodnie i doś pryntko ,w cugu np. możesz sie i wykąpać ( nie w kożdym bo nima jednego przewoźnika i jednej ceny ) Z Bohumina do Pragi w 2,5 godz . w luksusowych warunkach . W Polsce byś jechoł 2-dni . Więc coś w tych czeskich kolejach jest warte naśladowań . Lepszy dopłacić z państwowej kasy do kolei niż rozdać pijakom pożyczane pieniądze (20 miliardów ) na 500+ i wtyn sposób kupić sobie matołów w wyborach .

~dziiwne (89.200. * .94) 14.07.2016 11:32

@mhl999■, nie bardzo rozumiem, przecież Czeskie koleje tak samo jak i Polskie, to przynoszą straty, najwięcej strat przynosi kolej osobowa, towarowa kolej jest dotowana przez państwo. Mimo że kolej modernizują od 1993 roku i masę kasy w nią władowali, to nadal przynosi ogromne straty, mimo że mają dawno pendolino, co jedzie 160 km/h, to i tak odnotowują ogromne straty, więc jaki ma sens się na nich wzorować, skoro nie umieją konkurować z prywatnym przewoźnikiem. Kiedyś nawet TIRy na lawetach przewozili, ale już od dawien dawna tego nie robią, bo było to nieopłacalne, więc jaki ma sens się wzorować na Czechach, skoro oni masę kasę do interesu dopłacają.

~mhl999■ (89.25. * .2) 14.07.2016 07:56

@logiczne - wystarczy wzorować się na czechach ;)

~odjazd (83.22. * .79) 14.07.2016 07:06

W pociagach masakra tłum wagony doczepiaja brak miejsca. Z innych wojewóctw .jada pociagami do Katowic bo tam z biur podrozy wyjezdzaja do Bulgari z Pks Katowice .Samochodem do Katowic nie przyjedzie bo nie zostawi na 2 tygodnie samochodu i do tego opłata.

~teraz jest bum na pociagi (83.22. * .79) 14.07.2016 05:36
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks wiecej wiesniakow ze wsi do miast jezdzi dziennie w Polsce niz na trasie Wodzislaw -Rybnik lub Rybnik -Chalupki hahahaha w katowicach to jest zycie calymi dnia kolejki przy kasach biletowych takiego oblezenia to Rybnik Wodzislaw nigdy nie beda mialy.Dalekobiezna podroz z Katowic miejsca zajete logiczne ty chyba tez masz pod glowka nie rowno czym wiecej samochodow tym bardziej powietrze jest zatrute w miastach w Polsce jest porobione zeby sie przerzucili ludzie na pociagi w danej miejscowosci jezdzisz o polowe taniej

~logiczne (89.200. * .94) 14.07.2016 04:25
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Nikt normalny się już nie wzoruje na Europie, bo Europa stała się lewicowo-socjalistyczna, zaleje ją fala uchodźców i jest po Europie, więc kiepski przykład z tą Europą. Wydano miliardy na coś, czym jedzie parę osób, bo ilu twoich znajomych korzysta z komunikacji publicznej? Znasz kogoś, bo ja nie znam nikogo, kto by jechał pociągiem czy autobusem, wszyscy jeżdżą autami. Zamiast więc kasę przeznaczać na remonty dróg czy autostrady, to przeznacza się ją na rzeczy, z których korzysta promil ludzi, a tak to ilu ludzi by korzystało z wyremontowanych dróg, obwodnic itp.

Arteks 13.07.2016 21:36
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@szoffer "tanie mięso psy żerą". Jeśli mówimy o doganianiu Europy w różnych dziedzinach życia - dlaczego nie wzorować się na tamtych krajach, które postawiły na transport publiczny i dzięki temu ich miasta się nie zakorkowały, a swobodny dostęp do przemieszczania się zyskały też osoby niepełnosprawne. Kolej to kręgosłup transportowy kraju - równie istotny co obronność czy autostrady, nie dziwi mnie to, że inwestycje w kolej będą teraz co raz wyższe. A co do ilości pasażerów to trudno,
żeby w okresie wakacyjnym na trasie łączącej małe wioski jechało 500 osób. Przecież nawet ruch na drogach w naszym regionie znacząco spada w okresie letnim. Pociąg na trasie Wodzisław-Chałupki przewiózł 41 osób ale na całej trasie od Katowic pewnie z 250. Trzeba brać pod uwagę całą trasę, a nie tylko jej kawałek. Piszesz, że sprawniej - a od kiedy głośny, ciasny i stojący w korku autobus jest sprawniejszy od pociągu? Jeśli miasta będą podwyższać opłaty za parkowanie - wieśniaki same chętnie zaczną zostawiać auta pod dworcami i dojeżdżać do miast pociągami. To tylko kwestia czasu.

~szoffer (89.200. * .94) 13.07.2016 21:11

Czyli pół autobusu, nie lepiej podstawić autobus? Taniej i sprawniej

Inter 13.07.2016 20:09

Frekwencja piątkowa trasa Wodzisław-Bogumin Wodzisław Śląski wsiada 5 osób wysiadają 4; Czyżowice wsiada 0, wysiadają 4; Bełsznica wsiada 0, wysiadają 2; Olza wsiada 0, wysiadają 4; Rudyszwałd wsiada 0, wysiada 1; Chałupki wsiada 0, wysiada 4, Bogumin wysiada 10. Czyli pociąg przewiózł 34 osoby... Trasa Chałupki - Wodzisław - Chałupki wsiada 9 osób, Rudyszwałd wsiadają 3, Olza wsiadają 23 osoby!, Bełsznica wsiadają 4 osoby, Czyżowice wsiadają 2 osoby - w pociągu w Wodzisławiu było zatem 41 osób.

~Prowdaa (89.200. * .94) 13.07.2016 19:14

Tu nie trzeba liczyć, wystarczy zobaczyć na przejazdach kolejowych, że te pociągi jadą puste, w środku może z 5-10 osób w szycie, wożą powietrze i nic więcej.