Kanał Odra-Dunaj nabiera realnych kształtów
Poseł Robert Winnicki uzyskał w ministerstwie gospodarki morskiej odpowiedzi na swoje pytania o polską część kanału Odra – Dunaj. Podzielił się wiedzą z mediami.
Odpowiedział mu sekretarz stanu Jerzy Materna. Z jego informacji wynika, że jeszcze w 2016 r. resort żeglugi ogłosi przetarg na wykonanie studium wykonalności polskiego połączenia Dunaj – Odra – Łaba. Potwierdził też, że Zbiornik Racibórz, w kontekście budowy kanału, zmieni swoją funkcję. Chodzi o zmianę przeznaczenia zbiornika retencyjnego na funkcję żeglugową.
Rozwój śródlądowych dróg wodnych w Polsce, w perspektywie do 2030 r. zakłada budowę odcinka drogi wodnej Koźle – Ostrawa, w ramach połączenia Dunaj – Odra – Łaba. Realizacja inwestycji ma się rozpocząć po roku 2020. Poseł Winnicki pytał czy budowa kanału jest możliwa w ciągu 4 lat. Odpowiedź Materny nie daje nadziei na tak szybką perspektywę czasową.
Nie wiadomo czy w powiecie raciborskim mogłoby powstać, wraz z nowym odcinkiem drogi wodnej, Centrum Systemu Informacji Rzecznej na wzór działającego już, dla 100 km Odry, w Szczecinie. – Podanie konkretnych propozycji lokalizacji takiego systemu będzie możliwe po zrealizowaniu planowanej inwestycji – napisał J. Materna.
(m)
kiedys za rzadow niukow wy gminie gorzyce jedyn bardzo nie-douczony radny padol ze to se nie oplaco kiedy padla podobno propozycja budowy i poglebiena odry a teroz chcom cos wykoncu robic a to bydzie tysz kasa
Chyba że chcesz napisać po naszymu, to wtedy napiszymy Ostrau. Nie iem czy wiysz, ale w polskim analfabecie nie ma takich liter jak "V, X ,Q". Jo je Ślonzok, a śmieszy mie to, że nawet poloki nie znają swoigo języka.
Pisze się Ostrawa, Ostrava pisze się po Czesku
W treści artykułu wkradł się błąd (mała pomyłka). Nazwę czeskiego miasta Ostrava piszemy przez "V"...