Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Trzy Wzgórza, centrum Pszowa, a może tężnia w Radlinie? Wybierz najlepszą przestrzeń województwa

Ruszył plebiscyt internautów, którzy mogą wybierać realizacje zgłoszone do konkursu na "Najlepsza Przestrzeń Publiczną Województwa Śląskiego".

Trzy Wzgórza, centrum Pszowa, a może tężnia w Radlinie? Wybierz najlepszą przestrzeń województwa

Głosowanie będzie trwało do końca sierpnia. Najpopularniejsza realizacja wśród biorących udział w głosowaniu zostanie uhonorowana nagrodą internautów, a wśród osób głosujących rozlosowane zostaną nagrody rzeczowe. Głosowanie polega na przyznaniu punktów trzem wybranym inwestycjom.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 43 realizacje. Wśród nich są cztery z naszego regionu: Rodzinny Park Rozrywki Trzy Wzgórza w Wodzisławiu Śląskim, tężnia w Radlinie, rewitalizacja centrum Pszowa, Park Aktywnej Rekreacji w Mszanie oraz baza turystyczna w sołectwie Skrbeńsko (gmina Godów).

Uroczystość ogłoszenia wyników konkursu odbędzie się w podczas Śląskich Dni Architektury na przełomie października i listopada br.

Kliknij TUTAJ aby przejść do formularza głosowania.

fot. slaskie.pl

62 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Frtiz75 27.08.2016 18:14
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

ten kto zagłosuje na pseudo rynek w Pszowie jest debilem .......

~psychiatra (188.137. * .64) 21.08.2016 23:25
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@koło czy ty zbierasz i spożywasz halucynogenne grzybki? To by wiele wyjaśniało.

koło 20.08.2016 19:18
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Gdybym ci napisał arteksie, że biegam po lesie, często wieczorami i nocami a czasem nad ranem, to zapewne uznał byś mnie za debila i wieśniaka , a ja czasem lubię sobie pobiegać, czasem na grzybki lubię sobie iść itp, dla ciebie ludzie co jeżdżą na rowerze i biegają do tego na grzyby chodzą to zapewne wsioki......

koło 20.08.2016 16:14
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Arteksie, po to jest koło aby na nim jeździć, to że ty nie masz możliwości aby jechać na rowerze, to już twój problem, ludzie nie jeżdżą na rowerach bo nie stać ich na paliwo, ludzie nie biegają po lasach bo się im śpieszy, ludzie to robią dla sportu, ale ty znów patrzysz na świat z perspektywy swojego kalectwa, myślisz że jak człowiek jedzie na rowerze to znaczy że musi, bo nie ma auta, jak człowiek biega to zapewne dlatego że nie stać go na rower, twoje myślenie jest tragiczne. Ja na rowerze byłem nad morzem, nie dlatego że nie mam na paliwo, ale dla swojej satysfakcji, ludzie na rowerze z polski jadą do Hiszpanii czy Portugalii, ale dla ciebie to kosmos, bo ty nawet po Rybniku masz problem z poruszaniem się, do tego znów kłamczuch z ciebie, bo pisałeś że masz drogi rower, a tu piszesz że jeżdżenie na rowerze oznacza że ktoś nie ma auta i prawka, tym bardziej że każdy wie że jesteś niepełnosprawny, więc po co robisz te brednie? Dla ciebie z Rybnika do Hlucina to daleka trasa na kole? No tak, dla ciebie wyjazd na wózku na rynek w Rybniku to zapewne daleka i całodniowa trasa. Skoro ty Katowice chcesz w jakimkolwiek stopniu porównywać z Katowicami, to znaczy że ci już kompletnie odwaliło, gdzie masz w Rybniku te gmachy? Rybnik to jedynie Rynek i okolice, reszta to wiochy, gdzie masz w Rybniku wieżowce, gdzie masz ciekawą architekturę jak w Katowicach, z czym ty chcesz do ludzi, choćby nie wiem jak byś mierzył, to Katowice z Rybnikiem porównać za cholerę nie idzie. Zresztą ty Rybnik porównywałeś z Pszowskimi dołami, a chcesz startować do miasta, Rybnik nawet nie wchodzi w aglomerację, co stawia go obok Żor, Wodzisławia czy Raciborza.

Arteks 18.08.2016 23:10

@koło - czym byś mnie zabrał do Katowic skoro sam pisałeś, że nawet do Hlucina i Rybnika przyjeżdżasz rowerem bo albo cię nie stać na paliwo albo boisz się wyjeżdżać poza powiat tym swoim rozpadającym się gratem za 3000 zł. ;P A może ty w ogóle nie masz auta albo prawa jazdy? Wcale by mnie to nie zdziwiło bo cyganiłeś już tu w tylu różnych sprawach że trudno zliczyć.

Arteks 18.08.2016 23:02

@koło - problem w tym, że ty w tej swojej złości nie wiesz co piszesz... A napisałeś "Rybnik możesz porównywać z Żorami, Wodzisławiem czy Raciborzem, ewentualnie z Mikołowem, bo to ta sama waga, ale zapewne ty za głupi jesteś aby to zrozumieć." - no i ja podałem przykład że nie da się z nimi porównać bo one nie mają w ogóle pewnych obiektów, instytucji czy gmachów, a z Katowicami się da. Chociaż oczywiście Rybnik jest słabszy bo nie jest wojewódzki. Jednak przecież Rybnik ma więcej instytucji od innych dużych miast grodzkich np. od Zabrza czy Bytomia... A Mikołów i te inne które wymieniłeś nie liczą się pod tym kątem i jedne są podobne drugim czyli mają szpital powiatowy i starostwo. Kto jest głupi?! Tak samo jak z tą twoją nieprawdziwą informacją, że w Pszowie "tak dużo się buduje", a jak się spojrzało na dane GUS to okazało się, że totalnie się mylisz bo buduje się garstka... - w porównaniu do innych. Po prostu na niczym się nie znasz - nawet nie potrafisz ocenić skali inwestycji w przypadku budynków jednorodzinnych, a nawet na oko jak się przejeżdża przez Pszów widać, że nowych domów czy w budowie jest mniej niż nawet w Świerklanach czy Lyskach.

koło 18.08.2016 22:50
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś


Arteksie czy ty kiedykolwiek byłeś w Katowicach? Naprawdę masz taką aż fantazję i Schizofrenie , czy zwyczajni w ciula mnie robisz? Czy to chodzi o to, abym udowadniał ci e Pszowskie doły mają więcej kin, sklepów niż Rybnik? Myślę że jak chociaż raz, przynajmniej raz na ty wózku, przejechał byś się do Katowic, to zrozumiał byś o czym pisze, a ty jedynie tylko po skrawku Rybnika się poruszasz i taki twój problem, jak byś był kiedyś w Katowicach to byś powiedział że Rybnik według Katowic to wieś, taka jest prawda, niestety ty nigdy tam nie byłeś, gdybyś był miły i ludzki, to bym cię tam zabrał, ale że z ciebie cham, to jedynie mama ci została, takie życie....

Arteks 18.08.2016 22:18

@koło - ale w Żorach, Mikołowie, Wodzisławiu czy Raciborzu nie ma galerii z dobrymi sklepami, multikinami i parkingiem wielopoziomowym. W Katowicach i Rybniku są. W tych miejscowościach o których piszesz nie ma jakichś ciekawych dominujących gmachów i ważnych instytucji, a w Katowicach i Rybniku są. Możesz porównywać Pszów z Syrynią jak chcesz ale od miast powinno się wymagać więcej. Ktoś popełnił więc błąd, że nadał twojej miejscowości prawa miejskie. Ale pytanie, czy jakby Pszów porównać z wioskami, nie obawiasz się czy nie okazałoby się, że jest biedniejszy od wielu z nich? A nie wynajmujesz też czasem mieszkania w Kielcach? ;P hehehe

koło 18.08.2016 21:39
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś


Arteksie, cały czas ci tłumaczę że Pszów to wieś a ty na siłę chcesz porównywać to z miasteczkiem Rybnik. Tu nie ma nic, prócz domów, lasów i pól, można tu mieszkać, ludzie na wsi mają auta i nimi jadą, nie muszą jeździć na wózkach inwalidzkich czy autobusami, jeżdżą autami. Ja wynajmuje mieszkanie w Katowicach, kasuję dobrą kasę, bo jest w centrum. Uwierz mi że Katowic nie da się porównać do Rybnika, to inne światy. Prosty przykład, jadę do WPKiW, po drodze prawdziwa galeria a ja na rowerze, myślę wstąpił bym ale strach o rower, a tam strażnik stoi i pilnuje rowerów, w takim razie wstępie, Arteksie tam się idzie zgubić w tej galerii. Katowice to masakra, Rybnik nie dogoni ich nawet za 100 lat, od razu poznać że nigdy nie byłeś w Katowicach i masz problem z poruszaniem się, zresztą Rybnik i tak nie wchodzi w nowy projekt Śląska, czyli w aglomerację, więc i tak będzie daleko w tyle za aglomeracją. Po raz kolejny ci powtarzam, Pszów to wieś, porównuj Pszów z Syrynią, Rzuchowem itp, bo to taka kategoria. Rybnik możesz porównywać z Żorami, Wodzisławiem czy Raciborzem, ewentualnie z Mikołowem, bo to ta sama waga, ale zapewne ty za głupi jesteś aby to zrozumieć.

Arteks 18.08.2016 21:09

@koło - jak zwykle się mylisz bo Rybnik można porównywać z Katowicami i dowolnym powiatem grodzkim. Najwyżej w jakieś dziedzinie wypadnie gorzej ale Pszów wypada gorzej we wszystkim i to nie trzeba go porównywać z powiatowym Wodzisławiem... W finansach jest w ostatniej 500-ce (!) polskich samorządów, w przeciwieństwie do Radlina czy Rydułtów nie ma w ogóle dworca kolejowego, nie leży przy żadnej ważnej drodze, do autostrady najdalej z całego SWD, nie ma szpitala, nie ma miejskiej zabudowy, nie ma ośrodka kultury, nie ma nawet porządnego parku, nie ma miejsc pracy i nie ma przyszłości. Nawet gdyby porównać go z Rydułtowami czy Radlinem to wygląda dużo gorzej. Brak środków? Brak pomysłów? Degrengolada związana z Anną? Brak szczęścia? Kiepskie położenie? Brak kreatywnych mieszkańców? Możliwe, że wszystkiego po trochu... Do twoich głupich kąsów i wycieczek prywatnych nie będę się odnosił. Mam satysfakcję, że zawsze jestem sobą. A ty próbowałeś już tu zmieniać płeć czy miejsce zamieszkania pisząc jako Kasia z Kielc - więc nie powiesz nam, że jesteś normalny bo żaden facet-hanys nawet prosty ze wsi (jak próbuje cię bronić tu pewna osoba) czegoś takiego by nigdy nie zrobił. Ale choremu różne rzeczy przychodzą do głowy.

koło 18.08.2016 18:34
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Kolejne bezsensowne porównywanie Pszowa z Wodzisławiem, również dobrze bezsensowne było by jak by Rybnik porównać z Katowicami, czy dworzec Rybnicki idzie porównać z Katowickim? Ni chyba oczywiste że nie, czy drogi Katowic idzie porównać z Rybnickimi? No chyba oczywiste że nie, czy galerie idzie porównać z Rybickimi? Tego już chyba odpowiedzi nie wymaga, wiadomo że Rybnik miastem nie jest a jedynie miasteczkiem. Nie rozumiem czemu porównywać Pszów z miasteczkami powiatowymi, takimi jak Racibórz, Wodzisław, Jastrzębie czy Rybnik, to są inne kategorie, różnica taka sama jak między Rybnikiem a Katowicami, Katowice też nie da się porównać z Berlinem czy Londynem, bo to znów inna kategoria, ale widocznie niektórzy nie umieją tego zajarzyć i dalej będą pisać trzy po trzy.

~tintin (46.134. * .106) 18.08.2016 10:57
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@twojaburmistrz koło to prosty chłopak któremu coś nie wyszło, internet jest dla niego chyba jakimś antidotum na jego prywatne czy zdrowotne problemy. Smęci strasznie. Natomiast twój wpis też uzmysławia, że zazdrość budzi niskie instynkty. I było się odłączać od Wodzisławia? Dzisiaj Pszów jest symbolem upadku i smutnych, zazdrosnych ludzi. Zreszta wystarczy poczytać inne artykuły. Pszów jest na skraju bankructwa. Trzy wzgórza to coś na co Pszowa nigdy nie będzie stać.

~twoja_burmistrz (83.3. * .93) 18.08.2016 09:24

Arteks zarzuciłeś Kołowi, że jego wpisy sa usuwane za hejt. To prosty chłopak, ale myślący, i czasem go fantazja ponosi i wulgarne słowo. No to posty lecą do kosza. Gdyby jednak moderator usuwał posty za pisanie głupot, manipulacje czy poniżanie mieszkańców innych miejscowości, to bezdyskusyjnie miałbyś złoty medal.

Jesteś zwykłym urzędasem, nieskalanym uczciwą pracą, niemającym o niej pojęcia i dlatego wyciągającym wnioski kompletnie oderwane od rzeczywistości. Dla przykładu: poniżasz Pszów i jego mieszkańców. Tymczasem, tak jak ktoś niżej napisał, w przeliczeniu na obszar miasta czy liczbę mieszkańców buduje się tam więcej niż w Wodzisławiu czy Raciborzu.

Z pewnością nie jest to spowodowane boomem inwestycyjnym w tym mieście, a raczej faktem, że przy takim zagęszczeniu aglomeracji i skomunikowaniu jest to świetna sypialnia dla pracujących w gminach ościennych. Spokojna i tania zarówno w zakupie ziemi, jak i w utrzymaniu.

A Trzy Wzgórza? Krótko - lepsze to niż łąka i tylko tyle.

koło 17.08.2016 23:17
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

koło 17.08.2016 23:15
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~tintin (46.134. * .35) 17.08.2016 22:49
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

koło zatruwasz każdą dyskusję bezproduktywnym syfem jaki wychodzi z twojej klawiatury - sory za szczerą opinię

koło 17.08.2016 22:42

Arteksie, wystarczy pocytać nasze pierwsze komentarze w tym temacie i niech sam każdy sobie oceni kto nie pisze na temat i kto rozwalił temat. Otórz zapytałem ciebie, jakie są atrakcje dla dorosłych i seniorów w parku rozrywki trzy wzgórza, bo o tym parku pisałeś, ty mi napisałeś że piszę nie na temat, mimo że pisałem o parku trzy wzgórza, o tym samym co ty, zadając ci proste pytanie, ty stwierdziłeś z kolei że hejtuje i zazdroszczę, oczywiście nie odpowiadają na moje pytanie a następnie napisałeś że rozwaliłem temat. Więc podsumowując, jak ktoś się z tobą nie zgodzi, lub zada ci pytanie(niestety ie umiesz na żadne odpowiedzieć) to jest dla ciebie hejter i zazdrośnik. Arteksie czy ty masz schizofrenie? Ponieważ te twoje wygłupy nie są już śmieszne, jak możesz pisać że ja piszę nie na temat, skoro pisałem o trzech wzgórzach? Ty mas naprawdę jakiś problem, zarzucasz ludziom to, co sam robisz i nie śmieję się z tego, bo uważam że pownieś iść do specjalisty. Do tego uwielbiasz kłamać, lubisz fantazjować, przykładowo pisałeś że byłeś kiedyś w Pszowie, okazuje się że nie byłeś, bo mówisz że ludzie z Pszowskich dołów nie mają szkoły ani przedszkola, a przecież ja miałem dwie szkoły do wyboru, jedna była oddalona o jakiś 1-1,5 km na familokach, a druga też tyle koło cmentarza, przedszkole też było na familokach, więc dla ciebie 1,5 km to dużo? Naprawdę nie dał byś rady iść do szkoły 1,5 km?

Arteks 17.08.2016 12:34

@twoja_burmistrz - przeczytaj sobie mój pierwszy wpis - był na temat, twój nie jest. Nie potrafisz skomentować prostego plebiscytu to po co się wypowiadasz? @koło to kompletna żenada i obciach - nienormalna osoba która podawała się tu za "Kasię z Kielc", "Hoymę" czy "turystę z Wrocławia" z największą liczbą usuniętych komentarzy z powodu trollingu i hejtingu. Napawa mnie smutkiem fakt, że u niektórych osób w naszym regionie drzemią takie duże zasoby jadu i zawiści. Nie potrafią cieszyć się ze szczęścia sąsiadów. Ja potrafię i bardzo chwalę Wodzisław za Trzy Wzgórza - świetna inwestycja której od początku życzę dobrego miejsca w plebiscycie.

~twoja_burmistrz (83.3. * .93) 17.08.2016 10:56
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Wiesz co kolego Arteks? Pomijając bzdury które tu napisałeś (porównując niewielkie miasteczko do powiatu grodzkiego, kompletnie zresztą nie znając go ani jego uwarunkowań), to ty właśnie w mojej ocenie jesteś tutaj hejterem. Wydaje ci się, że jesteś błyskotliwy, bo dyskutujesz z prostym Kołem? Raczej żałosny, bo choć Koło używa prostego języka i czasem nietrafionych argumentów, to ogólnie ma rację i przebija cię po stokroć.
Do tego Koło jest uczciwy w tej dyskusji, bo pisze po godzinach pracy.

Arteks 17.08.2016 10:26

@koło - przez swoją zajadłość, aspołeczność i zawiść zepsułeś pozytywną dyskusję i kibicowanie tej tak fajnej wodzisławskiej inwestycji... No ale co ty się tam przejmujesz. Przecież hejtowanie wszystkiego co u sąsiadów to dla ciebie przyjemność.

Arteks 17.08.2016 10:20

@koło - co do Niewiadomia to musi ci się podobać - bo przecież niedawno podpisywałeś się "Hoyma" i próbowałeś nieudolnie udawać mieszkańca tej dzielnicy. Jest tam po co przyjechać - kompleks zabytkowej Kopalni Ignacy nie został wysadzony w powietrze ale tak jak w Niemczech jest zagospodarowywany na potrzeby centrum kultury i muzeum. W Niedobczycach - pięknie odnowiony dom kultury i zadbany park jakich nie ma w całym Pszowie. W miejscu KWK Rymer wiele firm w tak znany w całej Polsce Lubar. Tak, być dzielnicą dużego i bogatego miasta zawsze lepiej niż bycie podrzędną, upadłą samodzielną osadą pogórniczą... Niektórzy mieli jednak pecha, że dziadkowie wybrali tak kiepskie miejsce do życia, a sami są zbyt niezaradni do życia aby to zmienić.

Arteks 17.08.2016 10:14

@koło - no i znowu same klechdy i sprzeczności w twoich wypowiedziach. Jak kiedyś było o autostradzie to twierdziłeś, że Rybnik ma do niej daleko mimo, że to 6 km od centrum, teraz 15 km to dla ciebie "pryszcz". Kilka wpisów wcześniej twierdziłeś, że z Jastrzębia dałoby się zrobić takie samo miasto jak z Rybnika - teraz ważne dla ciebie jest to które starsze i kto je założył. A jak możesz znać się na urbanistyce porównując wcześniej miasto bez centrum do tego które ma największe centrum w regionie? Nigdzie nie napisałem, że dla mnie Wodzisław czy Racibórz nie są miastami - jak zwykle próbujesz insynuować. Jak możesz mówić, że w Pszowskich Dołach jest lepiej wychowywać dzieci skoro tam nawet nie ma przedszkola? Czemu ludzie którzy wyprowadzają się z miast - zawożą dzieci do miast? Czyżby z tego powodu, że nie chcą aby ich dzieci były wieśniakami? ;) A park w Wodzisławiu nie jest bublem - cała ta dyskusja dowodzi, że zazdrościsz wszystkim którzy mają szczęście mieć coś fajnego koło siebie. A wy nie macie nic - a co gorsza nawet nadziei na coś lepszego. U was tylko ruina i bieda, a ty jesteś najlepszym przykładem na frustracje i taką pszowską beznadzieję...

koło 17.08.2016 00:04

Skoro uważasz że Niewiadom czy Niedobczyce jest ładniejsze od centrum Pszowe, to nie będę dyskutował z twoją opinią, swoją drogą twoja opinia i tak jest bezensu, bo przecież nie jest obiektywna, jak sam przyznałeś, dla ciebie nawet śmieci w parku będą ładne, bo śmieci są Rybnickie jak i park, skoro dla ciebie Wodzisław czy Racibórz nie jest miastem a tylko Rybnik, to muszę znów ci przypomnieć, że kiedy Wodzisław był miastem tak jak i Racibórz, to w Rybniku były stawy i chodowani tam ryby, stąd taka śmieszna nazwa, Ratibor czy Vladislav pochodzą od nazwy władcy, które te miasta założył a Rybnik od stawów, czyli tak jak wiele nazw wsi się wywodzi,wsie się raczej nie nazywa nazwami władcy ale właśnie od tego z czego były znane... Swoją drogą nie rozumiem po co wypowiadasz się o domach, skoro nie nasz się na budownictwie, architekturze czy urbanizacji , skąd ty możesz wiedzieć co się na dołach zmieniło przez 40 lat, skoro ty masz 13 lat i bawisz się w internetowe konkursy , oczywiście nic się nie zmieniło przez 40 lat, tylko domy się budowało, ludzie domy sobie remontowali, ocieplali, płoty nowe robili, place brukowali itp, ale co ty możesz wiedzieć o budowalnce, skoro ty nawet nie umiał byś auta zatankować czy dostać się do sklepu a co dopiero budowa czy remont domu, masakrycznie niezaradny jesteś.

koło 17.08.2016 00:03

Swoją drogą to czy dla ciebie odległość 15 km to dużo czy mało? Bo dla mnie mało, ale widzę że dla ciebie odległość 15 km to ogromna odległość, skoro uważasz że sklep musi być pod blokiem a stacja benzynowa nie dalej jak 200 metrów, inaczej zapewne dla ciebie zaczyna się ogromna odległość. A swoją drogą, gdybyś miał auto, to byś wiedział, że stacje benzynowe buduje się zawsze przy głównych przelotowych drogach, przez Pszów przelatuje tylko jedna taka droga i jest na niej 5 stacji, 3 w Wodzisławiu a dwie w Pszowie,pełno stacji jest też na przelotówce od Chałupek do Rybnika, stąd też stacje w Zamysłowie, ale wynika to z tego że przez Zamysłów idzie droga przelotowa, ta sama jest droga też w Chałupkach i tam też logiczne że stoii stacja, Ja tankuje zazwyczaj w Radlinie, bo tam mają dobrej jakości i chyba najtańsze paliwo w okolicy, zresztą zawsze tam jest kolejka, zobacz ile stacji pobudowali w Rydułtowach czy Wodzisławiu, dziś stacji masz wszędzie mnóstwo a auto służy temu, aby właśnie z zadupia się wydostać i chcąc czy nie chcąc to auto służy do poruszania się i jest niemożliwe, aby przez jakąś stację zwykłą czy sieciówkę nie przejechać, nawet w Syryni stację wybudowali. problem w tym że auto tankuje się raz na dwa a czasem i na trzy tygodnie w zaleności od wielu czynników, czyli pojemność baku, spalanie i ile się jeździ, więc widzę że ty byś miał problem na wsi z każdą najmniejszą pierdołą, widzę że ty masz problem z wszystkim, dobrze że nie masz domu, bo byś sobie nie poradził, nie przeżył byś jednego dnia, nie umiał byś pewnie nawet kosiarki odpalić, a zapewne jak ci się zepsuje kontakt czy żarówka, to dzwonisz po elektryka, sam widzisz że kompletnie niezaradny życiowo jesteś i każda drobnostka cię przerasta,...

koło 17.08.2016 00:03

Arteksie, ile ty masz lat? Ciebie naprawdę bawią jakieś dziecinne konkursy, które nic nie dają? Przecież to jest dziecinne a ty to nazywasz "prestiżowe", po za tym tylko napisałem że nie ma tam nic dla dorosłych, przyznałeś mi rację, po czym napisałeś że jestem hejter....Swoją drogą wygadałeś się że w swoich opiniach nie jesteś obiektywny, bo jak wynika z twojej wypowiedzi, to nie ważne jakie to jest, byle na to zagłosować, stawiam dolary przeciwko orzechom, że jak coś by było tam z Rybnika, choćby największy bubel, to i tak byś mówił że to z Rybnika jest lepsze, a ten kto by się z twoją opinią nie zgodził, to wyzwał byś go od hejterów i zazdrośników, wymyśl może jakieś nowe hasła, bo te już się nudzą i kiedy w końcu dasz sobie powiedzieć że Pszów to wieś, czemu ciągle twierdzisz że to miasto i chcesz go na siłę porównać z Rybnikiem, jesteś chyba tak zdesperowany że nawet starasz się Pszowskie doły porównywać z Rybnikiem, mimo że Pszowskie doły mają jakieś 1,5 tys mieszkańców i służą do mieszkania w ciszy, spacerowania i wychowywania dzieci z dala od patologii a nie do budowania fabryk, kin, dyskotek itp, tu jest cisza i tak ma być, w nocy nikt ci po mordzie nie da tak jak na osiedlach,pszowskie doły służą też do jazdy na rowerze górskim po lasach czy polach, a także do polowań, rolnictwa itp, na te rozrywki o których wspomniałeś, to mamy auta, jedziemy do miast takich jak Katowic czy Gliwice a potem wracamy do naszej sielanki, czyli ciszy i spokoju, taki problem dla ciebie, aby autem w 40 minut zajechać do Gliwic?

Arteks 16.08.2016 00:22

@koło i znowu w tej dyskusji wyszedłeś na kretyna i ciemniaka bo zamiast pochwalić tak jak ja Trzy Wzgórza (lub się nie odzywać) zacząłeś pierniczyć o tym, że tam nie ma atrakcji dla dorosłych. A przecież tu chodziło o to aby pomóc Wodzisławiowi wygrać ten prestiżowy konkurs. A niech by sobie Wodzisław wygrał tym razem - ja jestem za bo jestem życzliwy i rozsądny a inwestycja jest rewelacyjna. Potem w temacie o parku zszedłeś na to, że w Pszowie się dużo buduje. Ja udowodniłem prostymi danymi z Rocznika GUS że buduje się bardzo mało, mniej niż na wsiach. I co zrobiłeś po tych druzgoczących danych - zacząłeś hejtować to co zawsze czyli bloki po czym zacząłeś jechać na wiejskie dzielnice Rybnika mimo, że one są w lepszej kondycji niż... centrum Pszowa. Statoil np. woli rybnicką "wiejską" dzielnicę niż miasteczko Pszów. ;) Czy każda dobra inwestycja poprawiająca poziom życia czy to Wodzisławia, Rybnika czy Raciborza będzie zawsze powodować wylew hejtu i jadu? Jeśli tak to szykuj kolejne hektolitry bo w miastach zawsze się będzie coś ciekawego tworzyć i zawsze się tam będzie coś dziać. A każdy niemerytoryczny hejt jest dowodem twojej zawiści i innych problemów... ;P

Arteks 15.08.2016 23:56

@koło - taki przykład z życia łatwy do zrozumienia przez twój zaściankowy łeb. W Rybniku w wielu miejscach miasta - także dzielnicach peryferyjnych mamy stacje benzynowe. Mamy w mieście wszystkie znaczące światowe marki jeśli chodzi o paliwa (Shell, BP, Statoil, Lukoil itd). A sam widzisz nie dość, że u ciebie nie doszła jeszcze motoryzacyjna normalność i na Pszowskich Dołach nie ma stacji to w dodatku w całym Pszowie nie ma niczego z "wyższej półki". Musicie się zadowolić byle jakim lokalsem... Wiem że ty masz grata ale jeśli ktoś ma auto w leasingu albo kupił nowe w salonie, nie może sobie pozwolić na lanie byle czego i nawet po lepsze paliwo musi jechać do Rybnika... A u nas mieszkańcy nawet takiego Zamysłowa - mają to na miejscu. :D

Arteks 15.08.2016 23:34

@koło - nie szłoby stworzyć z Wodzisławia czy Jastrzębia (tylko gorole uważają Jastrzębie za miasto) z prostego powodu - centrum miasta nie ma charakteru dominacyjnego. Wejdź sobie na wieżę kościoła w Wodzisławiu i spojrzyj na miasto i wejdź sobie na dach Focusa i spojrzyj na Rybnik... Tylko w Rybniku jeśli chodzi o ROW są gmachy! Natomiast wszystkie wsie włączone do Rybnika szalenie zyskały - zarówno pod kątem inwestycyjnym, prestiżowym jak i kasowym bo przecież każda większa firma woli mieć w stopce Rybnik niż np. Gaszowice czy Pszów. I zauważ, że jak się przejeżdża przez Pszowskie Doły - to nic się tam nie zmieniło przez ostatnie 40 lat. A w rybnickich dzielnicach masz wyremontowane i nowe drogi, przedszkola, nowoczesną kanalizację, szkoły, salony samochodowe, markety, nowe boiska, inwestycje deweloperskie, "odwalone" domy kultury itd. Piszesz że "wszyscy" z czegoś się zaśmiali. A ja ci powiem, że "wszyscy" zauważyli, że w rybnickich dzielnicach włączonych do miasta zaszły procesy urbanizacyjne, a w tych miejscowościach które do Rybnika nie zostały włączone np. Gaszowice czy Książenice - takich procesów nie ma. Ci którzy zostali włączeni mieli po prostu więcej szczęścia i stąd twoje "słuszne" hejty na Rybnik bo u nas nawet w tych dawnych wiejskich dzielnicach jest nieporównywalnie wyższy poziom życia niż w Pszowie. Duży i bogaty może więcej. Wy ubolewajcie nad tym, że odłączyliście się od Wodzisławia - bogatsi byście nie byli ale przynajmniej lepiej zarządzani. A ty osobiście możesz płakać, że mieszkasz w takiej nudnej i biednej pipidówce.

koło 15.08.2016 22:13

Swoją drogą Arteksie, takie same miasta jak Rybnik szło by stworzyć z Wodzisławia, jak to miało miejsce, ale także z Jastrzębia czy Raciborza, tylko jaki ma to sens, skoro Rybnik ma jedynie centrum a po za nim to już wiochy, tak samo zresztą jak w Raciborzu czy Wodzisławiu, po co twoim zdaniem taka sztuczność ma służyć? Każdy ci powie że Rybnik w większości to przyległe do niego wsie, co masz twoim zdaniem w Niedobczycach? Jak budowali Biedronkę, to Nowiny napisali że to galeria Niedobczyc, wszyscy się z tego zaśmiali, co masz w Niedobczycach "o charakterze miejskim"....

koło 15.08.2016 22:06

Co rozumiesz pod pojęciem Rybnik? Bo dla mnie Rybnik zaczyna się gdzieś za mostem, czyli obok Nowin i kończy przed Paruszowcem. Nie znam człowieka, co by jechał do Niedobczyc i mówi że jedzie do Rybnika, czy do Boguszowic i mówi że jedzie do Rybnika, jak jedziesz na Radziejów z Wodzisławia, to piszesz że jedziesz na Rybnik? Po co, skoro odbijasz na Chwałowcie i potem na Radziejów, to tak jak byś w latach 90 jechał z Rybnika do Pszowa i powiedział że jedziesz do Wodzisławia, mimo że formalnie był to Wodzisław, ale nikt tak nie nazywał Pszowa, Radlina czy Rydułtów, tak samo jest w Rybniku, nikt tych miejscowości do dziś nie nazywa Rybnikiem. Co do inwestycji to budujcie ile się da, co prawda Ruda to nie dla mnie, bo za dużo bydła, ale basen w Gorzycach jak najbardziej, idzie swobodnie popływać, niejednokrotnie mi się zdarza pływać z moją samemu, jesteśmy sami w dwóch w basenie, super sprawa, także popieram cię tu Arteksie, wy budujcie i dopłacajcie a ja sobie z Pszowa dojadę i skorzystam jak mi będzie pasować. Popieram z całego serca, oby Pszów nie wpadł na takie pomysły, bo nie chce mi się płacić za coś, z czego korzystają inni a niestety tak jest(lodowisko).

koło 15.08.2016 22:05

Arteksie, wiesz czemu już wszyscy wiedzą że poruszasz się na wózku inwalidzkim? Nie ja cię zdradziłem, jak to sądzisz, ale sam się zdradziłeś, zdradziłeś się tym, że za każdym razem podkreślasz że minimalna odległość ma dla ciebie kolosalne znaczenie. 15 km to rzut beretem, to żadna odległość, w miastach taka odległość to z jedenj dzielnicy do drugiej, a tyle jest z Pszowa, a ty zawsze podkreślaś swoim myśleniem, że dla ciebie to jest nie do pokonania, tym samym sam się zdradziłeś, mama idzie do pracy a ty cały dzień przy oknie, a potem mama musi pchać twój wózek, abyś miał spacer, to też dla ciebie każde 100 metrów ma ogromne znaczenie, ale ludzie mają auta i dla nich odległość nie ma znaczenia, skoro myśmy dziennie na budowę z Wodzisławia jechali do Katowic i z powrotem w ciągu godziny, a tam jest 60 km, to jaka odległość ma znaczenie? Skoro piszesz że w Pszowie parcele są tanie, to robisz super reklamę Pszowu, każdy chce kupić dobrą działkę tanio a nie drogo, to podstawa ekonomi, sprzedać każdy chce drogo a kupić tanio.

Arteks 15.08.2016 21:08

Popatrz @koło sam - Rybnik ma nową Rudę i zbudował park tematyczny, w nim niedawno uruchomiono fajne tory dla ćwiczących jazdę na bmxach, w przyszłym roku miasto zapowiada ucywilizowanie Pniowca i remont Kotwicy, w Wodzisławiu - Park Trzy Wzgórza, Racibórz uruchomił właśnie plażę nad Odrą... Wszystkie miasta coś robią aby uprzyjaźniać życie mieszkańcom, a Pszów w którym mieszkasz nie ma na nic kasy i nie dość że u was nic nie ma, to nigdy nic nie będzie... W Pszowie to co najwyżej będziecie mieli nowoczesną spalarnię śmieci heheh. PRL i KWK Anna się już dawno skończyły... Nie dziwi nas, że zgrzytasz zębami na miasta - w nich poziom życia będzie tylko rosnąć. Aha... przejedź się naszą nową "autostradą rowerową" wzdłuż Rudzkiej koło zalewu. Nie ma takiej drugiej dobrej asfaltowej drogi rowerowej w ROW. :D A to dopiero początek zmian jeśli chodzi o politykę rowerową w Rybniku.

Arteks 15.08.2016 21:00

@koło - sam nie wiesz co chcesz, raz ci przeszkadza, że w Rybniku jest tak dużo bloków, raz to, że przyłączono do niego tak dużo wiosek... A siłą Rybnika jest jego różnorodność, bogactwo i to, że tu każdy może znaleźć tu swoje miejsce mieszkając czy to w domu, szeregowcu, kamienicy, familoku czy bloku. A wiele lokalizacji jest naprawdę świetnych - lepszych od wiosek i okolicznych miast. Dobra praca, świetne szkoły, rekreacja, sport, przemysł - wszystko na miejscu. W jakichś badaniach społecznych kilka lat temu Rybnik i Tychy miały największy odsetek ludzi zadowolonych z życia w naszym województwie. A gdyby tak zapytać Pszowian - prawie każdy jakby mógł to czmychałby z Pszowa. Problemem jednak jest to, że domy, mieszkania i parcele w Pszowie są niewiele warte, a wasza miejscowość pod odłączeniu się od Wodzisławia dosłownie dogorywa...

koło 15.08.2016 20:36

Arteksie, po raz kolejny muszę cię wykształcić z gatunku prawa, otóż aby wybudować dom, to potrzebujesz działki budowalnej, aby ona taka się stała, to musi być uzbrojona w co najmniej wodę i prąd, to jest minimum. W Pszowie takich działek już brakuje, ja mam takie działki, co mają prąd, gaz, kanaliację i wodę, więc nie ma miesiąca aby ktoś nie przychodził do mnie i się o nie nie pytał. W Rybniku czy na wsiach to sytuacja być może jest lepsza, bo Rybnik w 80 % to wsie zabite dechami, więc jest miejsce aby budować. Jak sam zauważyłeś, to u nas zabudowa jest gęsta, bo ludzie się masowo budowali i działek zabrakło, jeszcze w latach 90 zabudowa była luźna, ale ludzie zaczęli się budować i tam gdzie żeśmy się za dziecka bawili, to były same łąki i pola, dziś wszystko to stoją domy, niestety działek brakuje. Powstały ostanio działki na tragutta i rozeszły się jak świeże bułeczki, mimo że to totalne zadupie, ale właśnie dlatego się tak takie działki rozchodzą, Rybnik ma tak naprawdę 43 tys mieszkańców, ale po reformie w 1975 roku przybyło mu ponad 60 tys, bo okoliczne wsie łączono do Rybnika, to samo zrobiono w Wodzisławiu.Te wsie w Rybniku są słabo zaludnione, więc sa atrakcyjne działki do budowy domu, już ci pisałem że dla ludzi nie liczy się tabliczka z miejscowością, ale atrakcyjność działki, w Pszowie już tych działek brakuje, co zresztą sam zauważyłeś Ludzie masowo budują się na wsiach, bo są zmotoryzowani, wiadomo że mogą się na to pozwolić, chcą mieszkać w ciszy i spokoju, czasy się zmieniają, już nikt nie chce mieszkać w blokowisku jak ty w czasach 70 bo mamy XXI wiek a nie lata 70-siąte, tobie widocznie czas się zatrzymał, skoro nadal lubisz te Gierkowskie bloki i komunikację publiczną.

Arteks 14.08.2016 21:09
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@koło - Rybnik był tylko dodatkiem do tego porównania. Ale zwróciłem uwagę, że w Pszowie buduje się mniej niż w Gaszowicach, Świerklanach czy Godowie, a ty niedawno obwieszczałeś nam niedawno że w Pszowie pełno ludzi się buduje... Nieprawda bo dużo mniej niż w innych dużo mniejszych miejscowościach - co oczywiście nie dziwi. A na resztę twoich gryzmołów nawet nie odpisuję bo są nie na temat. Dzisiaj jedno jest pewne - samorządy które mają dużo pieniędzy, będą co raz bardziej poprawiać sytuację życia swoich mieszkańców. W Pszowie nawet drogi - czyli coś dla ciebie bardzo ważnego wyglądają tak samo jak przed upadkiem PRL... dlatego że u was nie ma na nic pieniędzy. Każdy kto myśli o budowie domu lub zmianie mieszkania, powinien brać wszystkie względy pod uwagę a nie tylko to, że jest cicho i tanio. To za mało na obywatela XXI wieku.

koło 14.08.2016 15:28
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteks, Pszów ma niecałe 14 tys mieszkańców a Rybnik ma 143 tys, porównaj więc sobie ile przypada domów na 1000 mieszkańców.Zresztą ty ciągle Pszów chcesz porównywać z Rybnikiem, za chwilę zaczniesz porównywać Rybnik z wsią Odrą czy Bluszczowem i stwierdzisz w swym błyskotliwym myśleniu, że Bluszczów jest gorszy niż Rybnik . Po za tym czemu kłamiesz że mieszkasz na Nowinach. Na Nowinach trawa jest regularnie przycięta a ty twierdzisz że nikt trawy tam przez cały rok nie kosi. Każdy ma tam auto, a że osiedle nie było projektowane na taki ruch, to jest problem z przejazdem i parkingiem, przykładowo jakimś dostawczakiem to ciężko tam wjechać, do tego trudno znaleźć tam miejsce parkingowe. Ty się wygadałeś że na twoim osiedlu nikt nie kosi, nikt nie ma auta, wszystko jest zarośnięte w diabli, takie osiedla to są w Rybniku dla tych, co niepłacili czynszu i ich eksmitowali, tam rzeczywiście nikt nie kosi trawy i nikogo nie stać na auto, bo wszystko przepijają, więc się wydało gdzie mieszkasz.... Co do inwestowania, to na czym lepiej szło zarobić, niż na nieruchomościach twoim zdaniem. Gdzie lepiej szło pomnożyć majątek, jak nie na nieruchomości. prosty przykład, hektar pola jakieś 15 lat temu kosztował 2-3 tys zł, dziś kosztuje 15 tys, a jak ci go przekwalifikowali na budowalny, to po przerobieniu go na działki, to kasujesz jakieś 50 tys a działek wychodzi ci ok 5, policz jaka kasa.

Arteks 14.08.2016 12:12
oceniono 10 razy
-10
Zgłoś

@koło - nie wzbogacę statystyki bo ja jestem typem mieszczucha i świetnie mi się mieszka w moim apartamentowcu. Jak się czujesz z tym jak nagle rozwaliłem statystykami twój obraz Pszowa w którym tak naprawdę buduje się garstka i to w czasach boomu budowlanego... Poza tym nikt mi szamba nie wylewa koło domu, nikt mi nie kosi co chwali spalinówką trawy, nikt nie jeździ traktorami, auta mi nie hałasują bo nie mieszkam przy ulicy, pełno zieleni, wszystko pod ręką. Popatrz też na tych z os. XXX lecia i Piastów w Wodzisławiu - oni teraz dzięki temu pięknemu parkowi mają o wiele bardziej fajowo niż ty! A ja też mam fajnie bo kilka minut na rowerze i jestem nad zalewem, dwie minuty od domu mam piękny las Księżok, kawałek mam do Parku tematycznego, nie mówiąc o innych atrakcjach centrum. A jakie malownicze ścieżki rowerowe... Poza tym już pisałem, że widzę z mojego wysokiego piętra perspektywę orła, ty widzisz perspektywę żaby. Ktoś kto ma dużo pieniędzy nigdy nie inwestowałby w grunty w Pszowie bo już 20 lat temu było wiadomo, że Kopalnia Anna za długo nie pociągnie, a z jej końcem - skończy się Pszów a zostaną wam tylko szkody górnicze. Więc jeśli ktoś byłby bogaty skupowałby grunty w mieście chociażby pod sprzedaż marketów czy nowych inwestycji deweloperskich czy transportowych. Ale skoro ty wszystko odziedziczyłeś po krewnych - co możesz wiedzieć o inwestycjach hehehe

koło 13.08.2016 23:59

Mam do ciebie Arteksie pytanie, jako do biednego (zapewne twoim zdaniem bogatego)rybniczanina, kiedy wzbogacisz statystykę domów i wybudujesz sobie dom z ogrodem?

koło 13.08.2016 21:15
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś



Arteksie, zdradzę ci tajemnicę, czemu ja jestem bogaty a ty biedny, otóż wystarczy zaobserować rynek motoryzacji, szybko dowiesz się że auta to produkt, który niesamowicie szybko traci na wartości, jednem słowem są masakryczne straty. Wiesz czemu mam dużo majątku? Bo kupowałem hektary, kiedy były za grosze, potem poszły do góry i część z nich została przekwalifikowana na budowlane lub inwestycyjne, nawet nie chciał byś wiedzieć o ile podskoczyła ich wartość, a wiesz ile w tym czasie stracili pieniędzy ludzie, co kupili auta z salonu? Dla mnie auta ma jechać z punktu A do punktu B bezawaryjnie, auto za 4 tys zł spełnia te kreteria. Wiesz już dlaczego mój pradziadek, dziadek, i ojciec był bogaty? Bo myślał, pracował, nie szastał pieniędzmi i mógł mi zostawić spadek, abym ja żył bogato, niestety twój dziadek był biedny, tata też biedny a ty też biedak, któremu zostało jedyna podnieta z miejscowości w której mieszkasz. Zacznij oszczędzać, pracować i myśleć, może też kiedyś dojdziesz do jakiejkolwiek kasy, dopóki będziesz szastać kasą, to będziesz biedny jak twoii ziomale z osiedla, bo niestety wy jesteście niezaradni i niegospodarni, my jesteśmy gospodarni i mamy majątki. Jakim trzeba być debilem, aby mieszkać w bloku PRLowskim i lansować się autem? Mądrzy ludzie z Rybnika, to oszędzali i wybudowali sobie domy i dziś żyją jak prawdziwi ludzie. Co do roweru, to ja kupiłem swój w Niemczech za 100 ojro, kolarzówka, carbonowy widelec i aluminiowa rama, jedyna wada to zepsuta korba(osprzęt na tiagrze, koszt 300 zł) jednym słowem dobry biznes zrobiłem, juz 40 tys ma przejechane i chodzi jak bajka. Nie opłaca się kupować nowego roweru, jak byś umiał kombinować tak jak ja, to dziś mieszkał byś w domu a nie w króliczoku.

Arteks 13.08.2016 12:27
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@koło - jeśli uważasz się za panisko w swoim aucie za 3000 zł to wiedz że na parkingu przed moim blokiem stoi parę aut za conajmniej kilkadziesiąt tys... Mój rower kupowany rok temu kosztował więcej. Dzisiaj auto jest tak samo łatwo dostępne jak lodówka czy zmywarka. Śmieszne to jest jak się słyszy czy czyta takie teksty jak twoje gdzie ludzie chwalą się swoimi szrotami... W Niemczech nie dość, że ludzie jeżdżą nowymi autami, a wszystkiego co powyżej 6 lat pozbywają się do takich krajów jak Polska to w dodatku szalenie dbają o transport publiczny. Pociągi jeżdżą tam pełne, a dworce to takie prawdziwe kłębowiska ludzi jak u nas galerie handlowe. Ale ty pochodzisz spod Kielc... więc myślenie masz wschodnie, tak jak się niedawno podpisałeś "Kasia z Kielc" hehehe
Byłem parę razy w Pszowie i okolicy i nigdzie nie spotkałem prawdziwych willi, a co najmniej zwykłe małe domki albo stare albo katalogowe. A wille do budynki projektowane specjalnie przez architektów i zazwyczaj bardzo duże, na wielkich parcelach. Znam miejsca w Rybniku gdzie stoją wille. No ale u nas mamy w mieście kilkudziesięciu milionerów, dużą kadrę kierowniczą, wiele ciekawych biznesmenów, artystów itd. A Pszów to społeczne niziny... To masz przykład willi: http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,domy-z-rybnika-wsrod-najciekawszych-willi-w-polsce,wia5-3266-22564.html