Remont linii kolejowej Krzyżanowice - Chałupki jeszcze w tym roku
Spółka odpowiedzialna za kolejową infrastrukturę przeznaczyła 2,5 mld zł na remont linii kolejowych pomiędzy Krzyżanowicami a Chałupkami oraz Knurowem i Leszczyznami. Celem inwestycji jest "poprawa warunków dla przewozu towarów na Śląsku".
- Ogłoszone dwa przetargi na rewitalizację linii kolejowych na Śląsku - 151 na odcinku Krzyżanowice – Chałupki oraz linii 149 Knurów – Leszczyny pozwolą utrzymać sprawne przejazdy towarów z wyższą prędkością i podniosą poziom bezpieczeństwa na torach. Po odnowionych trasach będzie możliwe zwiększenie liczby pociągów przejeżdżających przez nie w ciągu doby, co wpłynie na wzrost konkurencyjności transportu kolejowego - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Remonty przystanków, torów, rozjazdów i przejazdów
Na odcinku Krzyżanowice – Chałupki zarządca infrastruktury przebuduje nawierzchnię kolejową na dwóch torach oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poziom bezpieczeństwa poprawi wymiana rozjazdów i nawierzchni na 7 przejazdach kolejowo – drogowych. Rewitalizacji poddanych zostanie cztery mosty i dwa przepusty, które usprawnią ruch na trasie.
Poprawi się także standard obsługi pasażerów na przystankach Roszków Raciborski i Rudyszwałd. Perony zostaną podwyższone i zyskają nową antypoślizgową nawierzchnię. Wyposażone będą w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Stacje Chałupki i Krzyżanowice zwiększą swoją przepustowość, co pozwoli na zwiększenie liczby pociągów przejeżdżających przez nie w ciągu doby. Będzie to miało wpływ również na towarowe połączenia międzynarodowe. Składy transportujące węgiel będą mogły wyruszać poza region szybciej i z większą częstotliwością.
W ramach prac na linii kolejowej nr 149 na odcinku Knurów – Leszczyny, zarządca infrastruktury dokona m.in. rewitalizacji ponad 10 km toru, który z powodu szkód górniczych, obecnie jest wyłączony z ruchu, a także kompleksowo przebuduje 11 km sieci trakcyjnej.
Pierwsze prace jeszcze w tym roku
Rozpoczęcie prac na odcinku Krzyżanowice – Chałupki i Knurów – Leszczyny planowane jest jeszcze w tym roku, zakończenie pod koniec 2017 r. Według zapowiedzi PKP PLK, ffektem prac będzie dwukrotny wzrost prędkości dla przewozów towarowych (dla linii 151 – do 110 km/h, dla linii 149 – do 80 km/h), co pozwoli przewieźć więcej ładunków i lepiej wykorzystać możliwości trasy.
źródło: PKP PLK, oprac. żet
2,5 mld złotych? to co tam szyny ze złota będą kładli?
Jeśli wygra to jakaś porządna firma a nie Rubau to powinno być wszystko sprawnie i może nawet przed terminem tak jak w przypadku linii 169 i firmy Skanska. @zxc - Cargo się domaga udrożnienia tej linii, st. Wodzisław i Chałupki. Z kolei Koleje Śląskie upominają się o Olzę. Jeśli nie będzie to gotowe na grudzień to wysyłam zaproszenie do Ministra Infrastruktury aby osobiście przyjechał i sprawdził jak radzi sobie PKP PLK z remontami na Śląsku.
Jeśli ten remont będzie przeprowadzony tak nieudolnie jak "remont" linii Rybnik-Chałupki przez Wodzisław i Olzę to współczuję... PKP PLK nie potrafi po 10 miesiącach opóźnień dokończyć remontu stacji Olza i Wodzisław i ma wszystko i wszystkich w du....ie opowiadając co chwile, że rzekome prace są już na finiszu. Tego zresztą nie można nazywać remontem i pracami bo na stacjach w Wodzisławiu i Olzie nadal nic się nie dzieje, pomimo szumnych wielokrotnych zapowiedzi: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/stacje-wodzislaw-sl-i-olza-w-pelni-funkcjonalne-od-lipca-77136.html
Niech najpierw PKP PLK doprowadzi do stanu używalności szlak Rybnik - Wodzisław - Chałupki, szczególnie stacje w Wodzisławiu i Olzie.