Maleją szanse na obwodnicę Wodzisławia, Pszowa i Rydułtów
Urząd Marszałkowski w Katowicach ogłosił właśnie konkurs na pieniądze unijne z przeznaczeniem na inwestycje drogowe w województwie. Do podziału jest pół miliarda zł, ale jeden projekt może zyskać maksymalnie około 148 mln zł dofinansowania.
Mówimy o konkursie, z którego miałyby pochodzić pieniądze na Drogę Główną Południową, przedstawianą jako arterię kluczową dla rozwoju powiatu wodzisławskiego. Widząc pulę do podziału na całe województwo, wiadomo, że nie ma szans, by inwestycja wyceniona na 900 mln zł była zrealizowana. Przynajmniej w całości. I przynajmniej z tego konkursu.
Ekolodzy przeszkodzili
– W gronie gmin, na których terenie miałaby powstać DGP doszliśmy do wniosku, że nie ma sensu zabiegać o dofinansowanie całej drogi, bo nawet gdyby marszałek przyznał 148 mln zł, to nie ma szans, byśmy resztę dołożyli jako wkład własny – mówi Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia Śląskiego, które to miasto jako lider odpowiada za przygotowanie dokumentacji DGP. Jednocześnie przyznaje, że gdyby nie roczne opóźnienie z powodu konieczności uzyskania nowej decyzji środowiskowej po oprotestowaniu pierwszej przez ekologów (dopatrzyli się żab na wyrobiskach), można byłoby starać się o pieniądze z innej puli. Z tej samej, z której Rybnik dostał 290 mln zł na swój odcinek trasy Racibórz – Pszczyna (właśnie został ogłoszony przetarg na budowę).
Dzielą na trzy
Patrząc więc na realia nasi włodarze zdecydowali o podziale DGP na trzy odcinki. Pierwszy z nich ciągnie się od węzła A1 w Jastrzębiu do DK 78 w Wodzisławiu. Drugi znajduje się wyłącznie w Wodzisławiu – od DK 78 (ul. Bogumińska) do ul. Pszowskiej na wysokości restauracji Słoneczna. Trzeci biegnie od tego punktu do włączenia DGP w ul. Raciborską w Rydułtowach. Pierwszy stanowi odciążenie ul. Jastrzębskiej w Wodzisławiu i jednocześnie daje alternatywne połączenie z A1. Trzeci tworzy naturalną obwodnicę Rydułtów i Pszowa, odciążyłby je z ciężkiego ruchu kołowego przetaczającego się przez centra tych miast. Z punktu widzenia zasadności i szans na powodzenie w konkursie najsensowniejsze, zdaniem naszych samorządowców jest zgłoszenie odcinków pierwszego i trzeciego. Zdaniem Mieczysława Kiecy na tym etapie odcinek drugi, przebiegający przez dzielnice Jedłownik – Turzyczkę – Karkoszkę i Kokoszyce ma najmniejsze znaczenie dla poprawy układu komunikacyjnego w powiecie. – Dajmy na to jedzie tir z Syryni w stronę A1. Jeżeli wjechałby na ten odcinek, to i tak musiałby potem dostać się na DK 78 i dalej na Jastrzębską, rozjeżdżając je – mówi Kieca.
Zdążyć z papierami
Jednak samo powiedzenie sobie, że dzielimy drogę na trzy odcinki, nie załatwia tematu, bo trzeba odpowiednio zmodyfikować dokumentację DGP. Stąd nasi samorządowcy na początku października wysłali do marszałka województwa wniosek o wydłużenie o 2 – 3 miesiące terminu przyjmowania wniosków, który mija 29 grudnia. Czy marszałek się zgodzi? Nie wiadomo.
Co z resztą dróg?
Droga Główna Południowa, jakkolwiek wyczekiwana przez samorządowców, budzi kontrowersje wśród mieszkańców. Ci bardziej nawet liczą na przebudowy sypiących się dróg wojewódzkich 933 (Jastrzębska w Wodzisławiu i Wodzisławska w Mszanie) oraz 936 (Młodzieżowa). Gdyby miały być remontowane, to z tych samych pieniędzy. DW 933 wyceniana jest na 180 mln zł, a druga na 20 mln zł. Pytanie więc, czy zgłoszenie dwóch odcinków DGP do konkursu nie pogrzebie szans wspomnianych dwóch wojewódzkich? To cztery projekty z powiatu wodzisławskiego, trudno więc liczyć, żeby marszałek wszystkie dofinansował, mając na uwadze całe województwo. – Dlatego na radzie miasta będziemy podejmować stanowisko, dopingujące władze wojewódzkie do zgłoszenia do konkursu przebudowy DW 933, a niezależnie od konkursu do przebudowy ul. Młodzieżowej. To koszt rzędu 20 mln zł, zatem niezbyt dużo w skali województwa i nie trzeba tego robić z angażowaniem środków unijnych – wyjaśnia prezydent.
DGP błędem?
A może dążenie do budowy DGP jest błędem? Może warto skupić na drogach wojewódzkich, które odpowiednio zmodernizowane też ułatwiłyby dotarcie do autostrady? Prezydent Wodzisławia uważa, że nie. Bo nawet jeśli tylko jeden z projektów dostanie pieniądze, to jeden problem komunikacyjny zostanie rozwiązany. Lepsze to niż nic. A dokumentacja się nie zmarnuje. – Zależy nam, żeby dokumentacja w ogóle zaistniała w konkursie, nawet gdyby miała trafić na rezerwę. Bo to, że dziś nie dostaniemy dofinansowania, to nie znaczy, że w ogóle. Mogą się bowiem po latach pojawić oszczędności i władze wojewódzkie, zamiast ogłaszać kolejny konkurs, mogą sięgnąć po projekty rezerwowe. Taką sytuację mieliśmy z ZSP 3 w Radlinie II, który zrobiliśmy za własne środki, a po latach dostaliśmy pieniądze – mówi Kieca.
Podobnego zdania jest Mariusz Adamczyk, wójt Godowa. Również nie zgadza się z twierdzeniem, że najpierw warto remontować istniejące drogi, a dopiero potem brać się za budowę nowych odcinków. – DGP to droga strategiczna, która dla Wodzisławia i innych miast stanie się obwodnicą, odciąży ruch. Z kolei w naszej gminie droga ta uruchomi kolejne tereny inwestycyjne, co też jest istotnym argumentem na rzecz jej budowy – mówi Adamczyk.
Przeciwnego zdania jest z kolei wójt Mszany. – Dla nas priorytetem jest przebudowa drogi wojewódzkiej nr 933, czyli ulicy Wodzisławskiej – mówił dla nas przed tygodniem Mirosław Szymanek.
Tomasz Raudner, Artur Marcisz
Ludzie
Prezydent Wodzisławia Śl.
@idla - poza korkami i smogiem który jest w każdym większym mieście, mamy właśnie wszystko to, czego nie ma w Wodzisławiu czyli solidne miejsca pracy, dobry budżet, satysfakcję i ciągły rozwój w każdej dziedzinie.
Ogólnie to w związku z wzrastającym ruchem, należałoby dokonać analiz i wykonać koncepcję nowych dróg w Wodzisławiu Śląskim i powiecie wodzisławskim. Czasem takie łączniki jak 26 Marca-Armii Krajowej-Marklowicka ratują sytuacje w mieście. Obecnie chciałem zauważyć, że takich projektów w Wodzisławiu i powiecie brak (poza DGP). W Wodzisławiu trzeba szukać alternatywy dla zakorkowanej Radlińskiej (może połączenie Leszka z Armii Krajowej?), warto też wrócić do pomysłu wydłużenia ul. Matuszczyka w kierunku Jedłownika/Czyżowic lub strefy Olszyny. Brak koncepcji budowy nowych dróg powoduje, że region będzie coraz bardziej się zapychał.
@tarpan - jeśli powiatu SWD nie stać na remonty dróg i budowę obwodnicy to może przynajmniej wziąłby przykład z Rybnika i zaczął inwestować w drogi rowerowe bo w tej dziedzinie też odstajecie od sąsiadów i będziecie co raz bardziej bo Rybnik chce wybudować w najbliższych latach kilkadziesiąt km nowoczesnych dróg dla rowerów. Zobaczcie sobie jak wygląda taka profesjonalna droga rowerowa w Rybniku: http://www.radio90.pl/w-rybniku-powstaja-bulwary-nad-nacyna.html czy to http://www.dziennikzachodni.pl/wiadomosci/rybnik/a/rybnik-buduje-drogi-rowerowe-nad-zalewem-ale-jak-sie-tam-dostac-zdjecia,10510297/
Arteks co to takiego jest w Rybniku,chyba ogromne korki. Piszesz byle pisać,smog macie taki sam jak wokoło,a elektrownia zamiast ogrzewac miasto to dymi i ogrzewa jezioro
@Dr_svevo - podałem przykład na zdjęciu, a takich dróg w centrum jest kilka. W Wodzisławiu trudno mówić o jakichś drogach śródmiejskich bo ich nie ma (bo która niby miałaby mieć śródmiejski charakter), te wychodzące z Rynku to pasaże, a nie drogi..., Rybnicka w Wodzisławiu ma dwa pasy w przeciwieństwie do Wodzisławskiej która na wielu odcinkach ma trzy pasy. To, że nie mamy w centrum dwujezdniowych, nie znaczy, że nie mamy wielopasmowych. Poza tym jakie to ma znaczenie w czasach kiedy co raz częściej miasta zwężają drogi lub tworzą z dróg pasaże dla pieszych? Zobacz jak do niedawna w Katowicach wyglądały Stawowa i Mickiewicza i jak wyglądają teraz? @tarpan - to ty przypominasz dziecko w piaskownicy i trolla @koło, który też wszystkim wmawia, że inni nie mają prawa jazdy, a sam nie zna nawet pojęć drogowych... Mam prawo do tego aby być dumnym z Rybnika, tak samo jak ty masz prawo do kompleksów wodzisławskich bo Wodzisław upadł i się nie potrafi podnieść - nawet w czasach gigantycznej pomocy ze strony Unii Europejskiej jaką oferuje miastom. A chwalenie się powiatem wodzisławskim w sytuacji kiedy największe zakłady są poza Wodzisławiem, a miejscowości powiatu wodzisławskiego należą do najsłabszych ekonomicznie w kraju jest delikatnie mówiąc nierozważne. ;)
Powiat wodzisławski jest drugim co do ilości mieszkańców w naszym kraju i najgęściej zaludnionym może stąd trollowanie ~Arteksa. ~ Wielce wielmożny trollu ~Arteks~ jakie to niby mam mieć problemy z poruszaniem się po uliczkach Rybnika które niczym nie różnią się od uliczek Rydułtów czy Wodzisławia? Człowieku zapewniam cię że wszędzie jest ten sam asfalt i znaki drogowe.Gdzie ty masz w Rybniku drogi wielopasmowe?Weź się człeku ogarnij bo nie da się tego czytać!
Arteksie, piszesz o dziurawych drogach w SWD i tu się z tobą zgadzam, drogi wojewódzkie są w fatalnym stanie, szczególnie DW933, trzeba o tym pisać i temat nagłaśniać, a nie bawić się w pisakownicy w twój sposób, czyli że "moja mama jest lepsza niż twoja". Rybnik jest miastem tranzytowym, przebiega tam masa dróg wojewódzkich i krajówka. niestety nie jest przygotowany na taki transport. Kiedy ja pochwaliłem obwodnicę Rybnika, to ty ją zkrytykowałeś a teraz znów zmieniasz zdanie.....W przeciwieństwie do ciebie, to ja propagandy nie tworzę na zasadzie że co w Rybniku to wszystko be, pisze i bolączkach Rybnika, Wodzisławia czy innych miast, a twój sposób pisania jest prosty,czyli " wszystko co w Rybniku jest zajebiste i inaczej być nie może a co po za nim jest nic nie warte", fachowo to się nazywa "Arteksowo"
Arteksie, kolejne twoje hejty i trollowanie, gdzie juz wszyscy sie na ciebie poznali, to nic już u ciebie nie zmieni, jesteś tu i na Rybnickim forum spalony, każdy już się na ciebie poznał, każdy wie żeś hejter, bo Rybnik ma w powiecie coś ponad 200 tys ludzi a Wodzisław coś koło 160 tys ludzi, chcesz powiedzieć że w Rybniku wszyscy są mistrzami kierownicy a w Wodzisławiu nikt nie umie jeżdzić? Każdego roku robię ok 20-40 tys km, taka praca, ty nie masz nawet prawa jazdy więc temat cię nie dotyczy, sam wiesz dlaczego, no ale wiadomo że musisz zhejtować i ztrolować każdy temat. A na rowerze to jadę też do Katowic a nawet nad morze, bo mam zdrowie, pasję i chęci, czego ty nigdy nie zrozumiesz, bo życie dało ci trochę w kość i niestety zazdrościsz innym że mają auta, rowery, kobiety i pasję, pzykre ale prawdziwe a teraz dalej sobie hejtuj. Ja dojeżdżam do Rybnika i przez Rybnik przejeżdżam, więc wiem jak to wyglada, gdybym nie jeżdził bocznymi drogami, to by była katastrofa w korkach. Raz jechałem Wodzisławską i wiem jak to wygladało, nowa droga wyremontowana i spartaczona, że korków masakryczie dużo, nie jesteś kierowcą, więc się nie wypowiadaj, jak temat cię nie dotyczy.
@koło - każdy kierowca mający prawo jazdy zna podział dróg na jednopasmowe, dwupasmowe, wielopasmowe, jednojezdniowe czy dwujezdniowe. Jak widać, z ciebie albo kierowca taki jak z koziej d..y trąbka albo nie masz prawa jazdy i dlatego nawet do Hluczyna jeździsz na rowerze. ;) Jak można pisać, że Wodzisławska w Rybniku to jednopasmówka??? hehehe Poza tym jedziesz na jakichś sloganach nieaktualnych od lat, nawet taka Raciborska w centrum Rybnika ma 3 pasy i dodatkowo ma w części drogę rowerową... Znasz chociaż jedno tak nowoczesne rozwiązanie z powiatu SWD jak to na tych zdjęciach?
http://rybnik.naszemiasto.pl/artykul/zdjecia/rybnik-most-na-raciborskiej-otwarty-o-14-mozecie-jechac,3887366,artgal,22341562,t,id,tm,zid.html Pewnie że nie bo powiat wodzisławski jest strasznie zacofany i ma najgorsze drogi w województwie. Poziom dyskutantów z powiatu wodzisławskiego też jest bardzo niski, a z umiejętnościami za kierownicą u was też jest słabo. Gdyby było odwrotnie nie byłoby tego ubawu w Rybniku jak wiocha SWD nie potrafi prawidłowo parkować lub jak nie umiecie korzystać z jednokierunkowych dróg wielopasmowych i prawidłowo zmieniać pasy ruchu. SWD stoi w miejscu i atakowanie lepszych niczego nie zmieni i dziur w tych waszych strasznych drogach nie naprawi, nie mówiąc o nowych o których nie ma nawet co marzyć czytając takie artykuły jak ten powyżej.
Rybnik – miasto na prawach powiatu położone w południowej Polsce, w województwie śląskim. Największy ośrodek centralny aglomeracji rybnickiej i Rybnickiego Okręgu Węglowego. Historycznie leży na Górnym Śląsku. Powierzchnia: 148 km² .Liczba ludności: 140 863 . Powiat rybnicki – powiat w województwie śląskim, utworzony w 1999 roku w ramach reformy administracyjnej. Powiat składa się z pięciu gmin położonych w trzech rozłącznych skupieniach wokół miasta Rybnik – siedziby powiatu. Wikipedia
Powierzchnia: 224,6 km² . Liczba ludności: 76 094 . Powiat wodzisławski – powiat w Polsce, reaktywowany w 1999 r. w ramach reformy administracyjnej. Jego siedzibą jest miasto Wodzisław Śląski. Powiat wodzisławski jest drugim pod względem zaludnienia powiatem w Polsce. Powierzchnia: 286,9 km²
Liczba ludności: 155 228 .Wodzisław Śląski – miasto w południowej Polsce, w województwie śląskim, siedziba powiatu wodzisławskiego, nad rzeką Lesznicą. Według danych z 31 grudnia 2015 r. miasto miało 48 677 mieszkańców .Powierzchnia: 49,62 km² .Liczba ludności: 49 353
Obwodnica jest potrzebna Rybnikowi a nie Wodzisławowi czy okolicznym wsią, spowodowało by to tylko dodatkowe skrzyżowania na DW933. U nas nie ma korków, to też nam ta droga potrzebna nie jest, lepiej wyremontować obecne drogi, niż nowe budować. Natomiast Rybnikowi jest potrzebna obwodnica, bo powiedzmy sobie szczerze, że Rybnik ma pecha na infrastrukturę drogową, mimo że przez Rybnik przechodzi kilka dróg wojewódzkich i nawet krajowa, to drogi w Rybniku są budowane jak na wsiach, czyli jednopasmowe, remont drogi Wodzisławskiej zakładał dwupasmowkę a w końcu spartaczono tą drogę i powstała jednoposmówka, podobnie jak zmasakrowano ronda w Rybniku, zrobili to chyba pod auta 126p, bo ronda są tragicznie małe, na wsiach mają większe ronda, niż w Rybniku. Mimo że Rybnik jest nic nieznaczącym miasteczkiem, to jednak w kwestii tranzytu ma duże znaczenie, ale widać że ma pecha na drogi, bo drogi są pod względem szerokości i pasów ruchu gorzej niż na wsiach. Podobnie jak niestety osiedla Rybnickie są jedną wielką katastrową pod względem aut, nie ma miejsca na przejazd, ten kto musiał busem przeciskać się przez Rybnickie osiedla, to wie o czym pisze, po prostu katastrofa. Nie rozumiem tego, czemu Wodzisław umie budować konkretne duże ronda a Rybnik jakieś buble robi, nawet nowe miasto w Wodzisławiu robione w latach 70 jest dużo bardziej nowoczesne od Rybnickich osiedli, budowanych w tym samym czasie, bo tam już robiono większe parkingi oraz zrobiono dwupasmówkę. Miejmy nadzieję że ta obowdnica w Rybniku w końcu coś zmieni w tranzycie , bo jak na razie to w tranzycie to Rybnik jest katastrofą!!!
Wszyscy co czytają te twoje wypociny to już rzygają Rybnikiem. Zrób sobie i nam przysługę i wynieś się na rybnickie forum, gdzie z podobnymi tobie oszołomami możecie się w spokoju onanizować rybnickimi sukcesami.
@Don C. - dobrze oceniasz sytuację, ze Wodzisław nie ma żadnego znaczenia w oczach różnych polityków czy w Katowicach ale... zapominasz o przyczynach tego stanu rzeczy. Czy ktoś ma poważnie traktować miasto w którym nie ma przemysłu i nie ma gospodarczego znaczenia dla regionu? Czy na powagę zasługuje miasto które rozpadło się na 4 kawałki bo ponad 80 tys. nie chciało mieszkać pod szyldem Wodzisławia? Czy ktoś ma się przejmować powiatem wodzisławskim z którego miejscowości w rankingu bogactwa samorządów Polski zajmują miejsca między 400 a 600??? Z Rybnikiem wszyscy się liczą bo to bogate miasto, ważne w każdej dziedzinie. Ciekaw jestem czy wiesz, że rybnicka obwodnica to najdroższy z projektów drogowych na lata 2014-2020 w województwie! Da się coś poważnego wywalczyć? Oczywiście że tak. To tylko w powiatach SWD i SRC narzekacie, że nikt się z wami nie liczy, że Koleje Śląskie nie chcą nawet biletomatu ustawić w Wodzisławiu, a DDiA nazwała węzeł A1 Mszana, a nie Wodzisław itd. Tak więc Don C. - SWD ma to na co zasługuje i myślę, że nawet nie będziesz ripostował bo napisałem tak jak jest. Jak możnaby przeznaczyć kasę na budowę obwodnicy w SWD skoro miasto nie ma pieniędzy nawet na remont parku o który zabiegasz chyba od ponad 5 lat? No sam powiedz...
Inna sprawa że trzeba mieć układy jak to w PL. Katowice zawsze miały takie powiaty jak Raciborski,Wodzisławski i podobne w d**** i tak pozostanie na zawsze.
Także wszystkim szumnie zwanym "włodarzom" tych miast czy gmin nawet nie chce się za czymkolwiek chodzić czy lobbować.Na wysłaniu pisma zwykle się kończy.
Jak się ma układy to nawet węzeł A1 co nie jest w Rybniku można nazwać mianem Rybnik.
Ale to nie tylko rybniki tak mają bo w PL jest masa przykładów układów i układzików żeby @Arteks był tego świadom napinając się po raz kolejny.
Oto np.41 tys.Świnoujście czy 38 tys.Sopot mogą spokojnie być miastami na prawach powiatu czyli powiatami grodzkimi.Itd.Itp...
Chichot losu...
@mhl999-skończ już lizać ROW-a Arteksowi.Dziwię się że nazwy miasta nie zmienili na ROW bo byłoby to z korzyścią a obecna nazwa kojarzy się ze stawem hodowlanym gdzieś na Mazurach.
Powiat Rybnicki (hodowlany) to 210 tys. mieszkańców pow. Wodzisławski 155 tys. Różnica nie jest wielka patrząc na to że multum powiatów w PL ma po 60 czy nawet 30 tys.
Ale to wystarczy do lokalnej napinki tymczasem prezydentowi Kiecy to pasuje bo zostanie mu kasa na zrobienie kilku pierdołów i po raz kolejny wygra w wyborach prezydenckich i tak prezydentem będzie do końca świata i jeden dzień dłużej.
a kto jest szefem subregionu zachodniego czyli ROW , dźwigom ..... i już lece !
@skinheadzik - możesz sobie nie życzyć, ale prawda jest taka, że ROW funkcjonuje w świadomości zdecydowanej większości osób zamieszkujących "subregion zachodni" ;-) Bardziej boleśnie można powiedzieć, że funkcjonuje rybnik i okolice. Jestem zrozumieć wszelki lokalny patriotym, ale prawda jest taka jak powyżej.
@skinheadzik - połączone kopalnie z powiatu wodzisławskiego z siedzibą w Rybniku dostała nazwę ROW, największa spółdzielnia mieszkaniowa w Wodzisławiu nazywa się ROW, jest klub sportowy z nazwą ROW. Jeśli powiesz subregion zachodni - mało kto wie o co chodzi. ROW - jest określeniem geograficznym które kojarzy każdy, nie tylko z branży górniczej. Od pewnego czasu przestałem używać nazwy "subregion" i wracam do ROW. :) W internecie ROW jest o wiele popularniejszym określeniem niż subregion. Fachowcy z PKP używają określenia ROW cały czas: http://logistyka.wnp.pl/pkp-plk-zamkniecie-fragmentu-linii-kolejowej-katowice-rybnik,277402_1_0_0.html
@mhl- Od bardzo dawna nie ma czegoś takiego jak ROW. Ja jestem mieszkańcem Subregionu Zachodniego i nie życzę sobie, aby kojarzono mnie z Rybnikiem, bo to dla mnie obciach.
możecie obrażać się jak małe dzieci, ale prawda jest taka, że rybnik wiedzie prym w ROW-ie. przynajmniej póki co ;-) duże czy małe miasto nie ma znaczenia, korzysta z środków dość sprawnie, kosztem zadłużenia, budżet miasta jest spory, stąd ryzyko wpadki jest dużo mniejsze niż w przypadku pozostałych miasteczek w ROW-ie.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
@Dr_Svevo - to była odpowiedź na zarzut internauty, a nie prowokacja i to w dodatku prawdziwa. Myślisz, że byłbym tak odważny i bezczelny aby konkretnej osobie publicznej jaką jest znany na Śląsku redaktor Jedlecki przypisywać słowa jakich nie powiedział? Także nie pisz rzekomym bo to konkret, który padł na konferencji Miasta Idei w zeszły piątek. :) Szkoda, że nigdy Wodzisławia nikt nie pochwali, a Rybnik dostępuje tego zaszczytu często... I nie życzę sobie nazywania mnie trollem bo moje wpisy zawsze są merytoryczne. Jeśli masz jakieś wąty - przeczytaj mój pierwszy wpis w tej dyskusji - czy on był trollingiem? Potem zarzuć trollowanie twoim ziomalom, którzy zamiast pisać na temat, wolą hejtować innych internautów.Ty też mądralo należysz do tych którzy zamiast skupiać się na dyskusji, jedziesz po innych. Po prostu brak wielu ludziom kultury osobistej i brak umiejętności kulturalnego dialogu.
~Arteks~Czerpiesz wręcz dziką radość kiedy jakakolwiek inwestycja u sąsiada nie wypali.Jesteś zakamuflowanym trollem który pod płaszczykiem niby argumentów wywołuje kłótnie na forum.Bo co to za argument jak ten z rzekomym redaktorem co na równi stawia rynek w Krakowie i Rybniku?Nawet dziecko wyczuje z kilometra prowokację i to marną.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
@autor_ - czy jesteś kolejnym trollem z SWD skupiającym się na komentatorach a nie na meritum sprawy? Wodzisławianie - zatkało was? Naprawdę nie macie nic do powiedzenia na temat drogi którą wam obiecano, a której nie będzie?! A może swoje żale wylejcie na władze, a nie na inne lepiej rozwijające się miasta. Moje poglądy są bardzo jasne i powinne być zrozumiałe nawet przez prostych ludzi. Nowe obwodnice jestem na tak a w centrum uspokajanie ruchu i absolutny sprzeciw wobec budowy nowych dróg. Na razie w Rybniku udało mi się wraz z innymi ziomalami którzy interesują się współczesnymi trendami - zablokować budowę "średnicowej śródmiejskiej", pl. Armii Krajowej ma być zamknięty dla samochodów co również kiedyś proponowałem, słyszałem też pogłoski o tym, że Miejska ma być przekazana pieszym, a jednocześnie ma być budowana piękna dwujezdniowa obwodnica. Po mojemu! :DDD
Mieszkańcy Rybnika przepraszają za Arteksa. Może ten tutaj to jest inna osoba, nasz rybnicki Arteks sprzeciwia się budowie jakichkolwiek dróg.
@anonimus - w Rybniku też rządzi PO i budowa drogi właśnie się rozpoczęła, od wykupów gruntów. Kompetencje, lobbing, spryt i gospodarność nie są związane z partyjnością.
@tarpan - szczerze napisałeś "opluwany" - tak to prawda, a potem niektórzy plujący się dziwią, że ich komentarze są usuwane... No i właśnie gdzie kultura - zamiast dyskutować na argumenty, opluwać? Pluciem na merytorycznego komentatora nie zmieni status quo twojego miasta. Dość niski poziom dyskusji jest w tym Wodzisławiu. Zresztą sam również nie potrafisz zdania napisać na temat. Za to kilka na temat Arteksa potrafisz, tylko po co? Przypomnę - temat dotyczy tego, że WODZISŁAW NIE MA SZANS NA OBWODNICĘ.
Póki PO rządzi w Wodzisławiu to tak niestety gospodarka tego miasta będzie wyglądała.
koło jurz my zwolnili wienc uwarzej arteks, ty bydziesz nastyptny. mało sie udzielosz mało dowosz do komyntuw mało prowokójesz do haji. abo coś zaczniesz na wodzisław plóć abo jak koło siem rzegnomy!
Wybacz Arteksie, ale to ty jesteś tu nie szanowany i opluwany, to z ciebie właśnie ludzie się tu śmieją i cię minusują, nie masz tu ani szacunku czy poważania, takie są fakty, ludzie sobie z ciebie jaja robią, musisz ten zimny prysznic wlać na siebie i zmądrzeć, innej rady nie ma.
@ekhm - redaktor ważnej gazety z Katowic tak jak większość ludzi - lubi przyjeżdżać na rybnicki Rynek. :DDD A patologia powinna mieć usuwane komentarze jeśli nie umie kulturalnie dyskutować. Wkurzenie, że Wodzisław nie ma szans na nową drogę nie jest powodem aby trollować, hejtować innych i pisać o kalesonach... Dobrze, że redakcja reaguje! :) Załóż sobie bloga ekhm o bieliźnie i tam się udzielaj hehehe W Rybniku idzie wszystko z górki. Właśnie trwają wykupy terenów pod nowoczesną arterię. :D
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarze arteksa są do wglądu, Twój niestety nie, no ciekawe powiem, a właściwie napiszę ;)
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Powiedzmy sobie szczerze: ty sam jesteś bardzo biedny. Intelektualnie.
No i chyba dobrze się stało, że nie dostali kasy bo po co budować w powiecie wodzisławskim nowe drogi skoro te istniejące są w bardzo kiepskim stanie i nie ma kasy na remonty? Powiedzmy sobie szczerze, Wodzisław i powiat wodzisławski to bardzo biedny rejon. Tu potrzeba zwiększenia środków na biednych i pomoc społeczną, na poprawę syfiatego powietrza a nie nowych dróg.
Przeczytałem wszystkie komentarze i doszedłem do wniosku, że stan Arteksa jest naprawdę poważny. Dawno nie czytałem takich rewelacji, jak te od Arteksa. Człowieku zlituj się nad sobą i normalnymi rybniczanami, bo już nawet oni mają dosyć twojego pier.....lenia.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] @Don C. - ale to nie było moje stwierdzenie tylko redaktora najbardziej opiniotwórczej gazety w Polsce który mieszka w Katowicach. Powiedział to na auli w obecności ok. 200 osób, w tym wielu z branży urbanistycznej, architektonicznej z wielu miast, w tym także z Katowic. A czy powiedział coś nieprawdziwego? Katowice mają wiele fajnych miejsc, bardzo poprawiła się tam estetyka, ul. 3 Maja należy do najdroższych jeśli chodzi o wynajem ulic w Polsce ale Rynek mimo że po remoncie - klimatu nie ma żadnego i nie przyciąga tam ludzi. Ludzie spotykają się przy wejściu do galerii albo na Mariackiej, a nie na Rynku. A rybnicki Rynek ma swój klimat i większość umawia się tam na sptokania. Wracam do głównego tematu. Widzisz, Rybnikiem rządzą różni ludzie ale... do kluczowych tematów podchodzą profesjonalnie. Fudali ze swoją ekipą wydał trochę milionów na dokumentację dzięki czemu od kilku lat mieliśmy dokument który umożliwił pozyskanie tak dużych pieniędzy unijnych. Poza tym mój drogi lobbing polityczny - a przecież sam wiesz, że Rybnik o to bardzo dba. Ale to jeszcze nie wszystko. Aby miasto nie zapchało się finansowo przez tak drogą inwestycję, Kuczera ze swoimi ludźmi mistrzowsko rozegrał pozyskanie kredytu bezodsetkowego EBI z puli przeznaczonej dużym miastom. I popatrz Don C. Nie dość, że będziemy mieli za jakieś 2 lata nowoczesną, bezkolizyjną obwodnicę z odnogą do Obwiedniej to jeszcze będzie można realizować wszelkie inne inwestycje i fajerwerki!!! :D Nie wiem co napisać na pocieszenie Wodzisławiowi, może to, że podobno za dwa lata rozpocznie się remont Jastrzębskiej? :)