Lajki i followersi, czyli o promocji w mediach społecznościowych
Z badań przeprowadzonych przez We Are Social wynika, że aż 26 milionów Polaków regularnie korzysta z Internetu. Co więcej, aż 14 milionów z nich posiada aktywne konto na portalu Facebook, niektórzy internauci posiadają również konta na Twitterze, Instagramie czy Pinterest (źródło: http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2016/03/z-facebooka-korzysta-juz-14-milionow-polakow). Ponadto popularnością cieszą się serwisy takie jak YouTube, które umożliwiają publikowanie autorskich filmów oraz udostępnianie ich innym internautom.
Popularność mediów społecznościowych wykorzystują firmy działające w różnych branżach, gdyż są to doskonałe kanały do komunikowania się z klientami. Fanpage prowadzą zarówno globalne marki, jak Sephora, Starbucks, Coca-Cola czy Zara, a także lokalne, mniejsze sklepy, restauracje, pensjonaty czy kluby fitness. O sile marketingu w mediach społecznościowych przekonały się nawet prywatne przychodnie lekarskie, gabinety stomatologiczne, szkoły językowe czy ośrodki szkolenia kierowców.
Promocja na miarę potrzeb klienta
Prowadzenie działań marketingowych na portalach społecznościowych jest związane z tworzeniem komunikacji pomiędzy klientem a marką. Ważne jest zadbanie o to, by treści zamieszczane w social media były ciekawe dla grupy docelowej. Agencje takie jak Internetum, której właścicielem jest William Holeksa, pomagają dopasować content do potrzeb i preferencji klientów. W zależności od ich nawyków zakupowych i sposobu korzystania z mediów społecznościowych, reklama powinna być przedstawiana w formie porad, ciekawostek z branży czy też informowania o pojawianiu się nowych produktów lub promocji.
Co ważne, prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych może być zarówno samodzielną formą promowania marki, jak jedną z części składowych większej kampanii internetowej. Korzystając z usług agencji www.internetum.com/marketing, można przeprowadzić kampanię obejmującą zarówno reklamę w social media, jak i content marketing, optymalizację SEO, PR, mailing i PCC.
Perspektywiczna forma marketingu online
Promowanie marki w mediach społecznościowych jest jedną z najbardziej perspektywicznych form marketingu internetowego. Można przypuszczać, że w ciągu kilku najbliższych lat firmy, które nie reklamują się w social media, zostaną pokonane przez konkurencję, wykorzystującą potencjał portali takich jak Facebook, Instagram czy YouTube. Media społecznościowe mogą bowiem w dużej mierze przesądzić o przyszłości każdej marki bez względu na profil jej działalności.
Materiał zewnętrzny