Rok zmian w firmie Mieszko
Prezes Igor Jeliński (na zdj.) kontynuuje przekształcenia w firmie Mieszko. Dzięki nowej strategii udało się doprowadzić do wzrostu sprzedaży najbardziej popularnych słodyczy.
W wywiadzie dla branżowego Portalu Spożywczego, prezes firmy Mieszko Igor Jeliński podsumował 2016 rok. – Zreorganizowaliśmy ofertę, dzięki czemu skupiliśmy się na kluczowych produktach (...) Sprzedajemy zdecydowanie więcej produktów pod marką Mieszko – mówi prezes. Sprzedaż Michaszków wzrosła o 12%, Cherrissmo o 22%, a Zozoli aż o 35%. Te wyniki mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Wyroby firmy Mieszko wprowadziły do swojej oferty największe sieci hipermarketów w kraju.
Wzrost sprzedaży produktów połączony był z inwestycjami – budową nowego magazynu wyrobów gotowych, a także modernizacją i rozbudową zakładu produkcji w Raciborzu, gdzie trafiła linia wafli.
(ż)
Zmiany w firmie są pochodną projektu "Odrodzenie", który zainicjował w pierwszym roku prezesury Igor Jeliński (prezesem firmy Mieszko jest od 2014 roku). W firmie wydzielono grupy pracowników z różnych działów, które razem pracowały nad wypracowaniem i wprowadzeniem różnych rozwiązań, m.in. wokół wizerunku firmy. Dla klienta najbardziej widocznym przejawem tych zmian jest logo firmy - czytelne, zajmujące znaczną część opakowania, który zastąpiło poprzednie - niewielkie i nieczytelne. Celem tej zmiany było zaszczepienie w klientach wiedzy na temat marki Mieszko (wcześniej sprawdzono, że konsumenci lubią produkowane w Mieszku słodycze, ale nie zwaracają uwagi na markę).