Droga Pszczyna - Racibórz: jest nadzorca, wyłaniają wykonawcę rybnickiego odcinka
Konsorcjum firm MP-Mosty Sp. z o. o i Drogowa Trasa Średnicowa S.A. będzie nadzorować budowę Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna. Umowę z wyłonioną w przetargu firmą podpisano we wtorek, 31 stycznia w rybnickim urzędzie miasta.
Konsorcjum będzie pełnić funkcję Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego dla czterech etapów budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna w Rybniku i Żorach oraz budowy Drogi Śródmiejskiej na odcinku od ul. Obwiednia Południowa w Rybniku do Węzła Śródmiejskiego.
– Każda inwestycja ma swoje etapy. Dzisiaj wykonujemy kolejny krok – po podpisaniu umowy dotyczącej unijnego dofinansowania na budowę rybnickiego odcinka Drogi Racibórz – Pszczyna możemy przedstawić firmę, która będzie odpowiedzialna za nadzór nad tą inwestycją – powiedział prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Konsorcjum wyłonione zostało w drodze przetargu nieograniczonego i będzie w imieniu Miasta nadzorować przebieg najważniejszej dla przyszłości Rybnika inwestycji: – Konsorcjum stanowi połączenie dwóch dobrych firm na rynku. MP Mosty, spółka z Krakowa, specjalizuje się w projektowaniu inwestycji drogowych i nadzorach inwestycyjnych, Drogowa Trasa Średnicowa, firma z Katowic, ma doświadczenie w szczególności w nadzorach inwestycyjnych. Przygotowujemy odpowiednie zaplecze, mamy liczący około 20 osób zespół, bierzemy się do pracy. Naszym celem jest, by inwestycja, którą będziemy nadzorować, dobrze służyła miastu. Jako projektanci tej inwestycji wiemy jak wygląda dokumentacja, jakie są rozwiązania – będzie nam łatwiej skoordynować ten projekt – zaznaczał Paweł Samek, prezes zarządu MP-Mosty.
Do obowiązków konsorcjum będzie należało m.in. sprawdzenie dokumentacji budowlano-wykonawczej, zarządzanie budową i wspieranie Miasta w wypełnianiu obowiązków sprawozdawczych wynikających z procedur współfinansowania projektu ze środków unijnych.
– Przy tak dużym zdaniu potrzeba tzw. inżyniera kontraktu. W urzędzie miasta nie posiadamy specjalistów, którzy są potrzebni do nadzorowania tej budowy, bo poza osobami, które potrafią nadzorować prace typowo drogowe, potrzebni są jeszcze – zgodnie z wydaną decyzją środowiskową – np. eksperci do nadzoru ornitologicznego, hiropterologicznego, botanicznego czy archeologicznego – podkreślał zastępca prezydenta Rybnika Janusz Koper.
Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego będzie na każdym etapie inwestycji czuwał nad jakością wykonywanych prac i stosowanych materiałów. – Specyfikacja i projekt budowlany inwestycji określają, z jakich materiałów droga ma zostać wykonana. Firma nadzorująca zweryfikuje te materiały pod względem ich zgodności z wymogami – zarówno na etapie dostarczania materiałów, jak i w trakcie ich wykorzystywania w budowie, będzie sprawdzać np. czy zagęszczenie materiału w warstwach wierzchnich jest odpowiednie – dodaje Janusz Koper.
Aktualnie trwa analiza dokumentacji złożonej w przetargu mającym na celu wybór wykonawcy inwestycji – firmy, która będzie budować drogę Racibórz – Pszczyna. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na koniec lutego, a rozpoczęcie prac na kwiecień. (inf. UM Rybnik)
Może dziennikarze Nowin się wykażą i ustalą jak to jest możliwe że Rybnik sobie wydeptał drogę bezkolizyjną, dwupasmową i z węzłami, a Wodzisław kombinował, pozwolił na dziadowski projekt z rondami, z bezsensownym pokręconym przebiegiem takim że dojazd do węzła A-1 byłby 3 razy dłuższy niż starą drogą, potem jeszcze zredukował projekt do zwykłej drogi jednopasmowej, podzielił na trzy części, a i tak jest g...
@ Inny - to poczytaj artykuł który zamieściłem .
A co szef subregionu ma wnieść do całej sprawy?
szkoda ze najpierw nie wyremontujecie calej drogi 933 tam sie juz nie da jechac to jest odcinek specjalny od Raciborza az do Wodzislawia nie dla normalnych aut doczekam sie tego remontu tej drogi ??? i zapewne nie jeden kierowca
a gdzie tutaj miejsce dla szefa subregionu zachodniego czyżby był pionkiem ?
http://www.nowiny.pl/105170-mieczyslaw-kieca-szefem-subregionu.html