Spór o koszt gminnych imprez
Podczas sesji, która odbyła się w marcu, miała miejsce ostra dyskusja. Przedmiotem sprawy był wpis jednego z radnych na portalu społecznościowym. „Proszę mieć świadomość, że wynajęcie sceny na dwa dni to koszt grubo ponad 20 tysięcy. Czyli rocznie kosztuje nas to prawie 50 tys.” – pisał radny Tomasz Kubala na profilu „Wspólnie dla Mieszkańców”.
Sprostowanie będzie?
Sprawę poruszył na kolejnej sesji wójt Marklowic, Tadeusz Chrószcz (na poprzednich obradach nie był obecny). – To są sprawy budżetowe. Dlatego na każdej sesji będę pytał, czy radny już się dowiedział, jaki był rzeczywisty koszt wynajęcia sceny – mówił wójt. Dodał, że niedopuszczalne jest, aby radny „puszczał w obieg” niesprawdzone informacje, które mijają się z prawdą. Wójt zapytał Kubalę, kiedy ukaże się rzetelna odpowiedź w tej kwestii, skoro zapewniał on inspektor Somerlik o sprostowaniu wpisu, jeżeli kwoty, które podał, nie będą prawdziwe. – Odniosę się do tej sprawy i jest ona dla mnie zakończona – skomentował Kubala.
Radny zarzuca: imprezy za UG to marnotrawienie pieniędzy
13 marca na profilu społecznościowym radny Kubala zamieścił wpis: „Kwota prawie 50 tys. zł na rok za wynajem sceny może była zawyżona. Widziałem fakturę na ponad 11 tys. zł za jeden dzień a tych dni są 3 a nie 4 (2x Dni Marklowic i 1x Dożynki). Ale tu nie chodzi o to czy jest to niecałe 50 tys. czy niecałe 40 tys. Bo można jeszcze dodać do tego koszt wykonania deptaka i dodatkowego oświetlenia za UG i kwota na pewno przekroczy podawane wartości. Ale każdy pretekst na udowodnienie mi pisania nieprawdy jest dobry.... Ja nawet nie mam zamiaru dociekać wszystkiego co do grosza. Tu chodzi o to, że od początku kadencji trąbimy, że organizowanie tych imprez za UG a nie na Słonecznej Wyspie to marnowanie publicznych pieniędzy.”
(juk)
Ludzie
Wójt gminy Marklowice