Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Szpital z kasą od ministra. Wodzisławska lecznica ma zapewniony byt na kilka lat

Wodzisławsko-rydułtowski szpital znajdzie się w grupie placówek I stopnia w sieci szpitalnej, którą ma wprowadzić w tym roku minister zdrowia Konstanty Radziwiłł. Pozwoli to utrzymać lecznicy wszystkie działające w niej oddziały.

Szpital z kasą od ministra. Wodzisławska lecznica ma zapewniony byt na kilka lat

Władze powiatu weszły w posiadanie dokumentów NFZ, które dotyczą przyszłości wodzisławsko-rydułtowskiej lecznicy. To przygotowany przez dyrektora śląskiego oddziału NFZ Jerzego Szafranowicza „System podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej”. – Dotyczy on rozwiązania znanego jako „sieć szpitali” – tłumaczy wicestarosta powiatu, Grzegorz Kamiński.

Z dokumentu wynika, że szpitale podzielono na trzy stopnie. Do I grupy zakwalifikowano 33 placówki m.in. z Żor, Wodzisławia Śląskiego oraz Zabrza. Do II stopnia zaliczono 12 jednostek i są w niej m.in. szpitale w Raciborzu, Rybniku i Jastrzębiu-Zdroju. Do III, najwyższego stopnia zaliczono m.in. Szpital Wojewódzki w Bielsku-Białej, Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 4 w Bytomiu. Odrębnie sklasyfikowano placówki pulmonologiczne, onkologiczne i pediatryczne.

Nie wszyscy się dostali

Z takiego obrotu sprawy zadowolone są władze powiatu. Powód jest prosty. Wszystkie działające w ramach szpitala oddziały zostały zakwalifikowane do I poziomu szpitali. A to oznacza, że koszty udzielanych świadczeń przez każdy z oddziałów uzyskają państwowe finansowanie i rozliczane będą w formie ryczałtowej. Wcześniej istniało bowiem zagrożenie, że oddział neurologiczny będzie musiał starać się o finansowanie na swoją działalność w postępowaniu konkursowym. – Mieliśmy pewne obawy, ale ponieważ nasza neurologia działa wraz z oddziałem udarowym, to została zakwalifikowana do sieci. To bardzo dobra wiadomość – podkreśla wicestarosta Kamiński.

Nowego systemu finansowania (sieciowego) należy spodziewać się od czwartego kwartału tego roku. Będzie obowiązywał do 30 czerwca 2021 – A to oznacza, że przez 4 lata będziemy w sieci szpitali. Daje to pewne poczucie stabilności. – zaznacza Grzegorz Kamiński.

Wieści o I stopniu dla szpitala są tym bardziej dobre, jeśli weźmie się pod uwagę, że ze 140 jednostek zakontraktowanych obecnie w śląskim NFZ wypadnie aż połowa.

Na razie brakuje jednak szczegółów dotyczących wysokości ryczałtu. Wszyscy czekają na rozporządzenia. Wiadomo tyle, że wysokość ryczałtu na pierwszy okres rozliczeniowy zostanie wyliczona na podstawie wykonania świadczeń w roku 2015 i wzoru wynikającego z rozporządzeń, których jeszcze nie ma.

Leczenie od A do Z, łącznie z rehabilitacją

Co ważne, w nowej sieci szpitali ma być położony nacisk na kompleksowość leczenia. – Szpitale zakwalifikowane do sieci będą miały obowiązek zapewnienia pacjentom pełnej opieki w trakcie całego procesu leczenia. Pacjent, u którego konieczne będzie przeprowadzenie leczenia szpitalnego, powinien uzyskać stosownie do swoich potrzeb, również ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne oraz świadczenia rehabilitacyjne. To między innymi dlatego chcemy utworzyć Centrum Leczenia Wieku Podeszłego w Rydułtowach. Zależy nam na całościowej opiece – zaznacza wicestarosta.

Szpital myśli też o uruchomieniu poradni neurologicznej, która miałaby uzupełniać oddział neurologiczny. – Taki jest sens ustawy. Dyrekcja chce wystąpić z wnioskiem o utworzenie takiej poradni – puentuje wicestarosta.

(mak), (ma.w)

Ludzie

Grzegorz Kamiński

Wicerastosta wodzisławski

72 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Emolek (83.10. * .70) 22.04.2017 12:06
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Ekonomia ekonomią za niedługo wszystko będzie widać jak marnie to wyglada.
Ważniejszy jest poziom i jakość leczenia , a ten drastycznie obniża się . Codziennie mnożą się powikłania i cierpią pacjenci .

zxc 22.04.2017 12:05
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

tutaj nasuwa się jedno zasadnicze pytanie? Skoro większość kadry funkcyjnej jest ta sama co za dyrektorów Wojtaszka i Capek to jak ma być lepiej? Ciekawy jestem też ile razy pan starosta Kamiński, odpowiedzialny za ZOZ, osobiście spotkał się z zwykłymi pracownikami oddziałów szpitalnych aby ich wysłuchać, poznać ich problemy, propozycje reformy szpitala, oszczędności czy zmian dla szpitali? Starosta w takiej dramatycznej sytuacji jaka jest, powinien być bardzo aktywny na wielu obszarach włącznie z rozmowami z zwykłymi pracownikami bo to zwykli pracownicy wiedzą najlepiej gdzie znikają pieniądze, a "funkcyjni" wiele zaniedbań i błędów po prostu ukrywają.

Można oczywiście odpowiedzieć, że również poprzedni starosta tego nie robił, ale właśnie z tego braku aktywności i bezpośredniego nadzoru i interwencji wynikają problemy ZOZ.
Tak naprawdę to nie ma żadnych zmian na plus w ZOZ, a wręcz przeciwnie ciągle słyszy się o propozycjach przygotowywanych przez od lat tych samych ludzi - właśnie tych nieudolnych reformujących ZOZ osób funkcyjnych. Prawie każde z tych propozycji zmian są zmianami na gorsze. Jak można było pozbyć się tak świetnych ginekologów? Każdy wie że przyczyną ich odejście było kierownictwo. Starosta nic na ten temat nie słyszał? Może musi wybrać się na spotkania do szpitala (tylko bez kierowników!!!).

aus 22.04.2017 11:45
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

No to dopiszemy panu Staroście i czytelnikom jeszcze trochę: Szpital na skraju bankructwa, ale świetnie zarządzane kadry i nowocześni kierownicy (ci sami kiedyś z PO no ale dziś już przecież z PiS), przyjmują do pracy nowe osoby na warunkach jak za komuny albo w bogatej korporacji. Masz stałą umowę za stawkę bardzo fajną, ale młoda pielęgniarka z Rydułtów nie musi pracować jak trzeba w Wodzisławiu a nowy ratownik medyczny z Wodzisławia nie musi pracować w Rydułtowach bo po co! Wszystko działa osobno. Czy któraś prywatna firma tak by sobie pozwoliła? W ZOZ nie można łączyć funkcji kierowniczych bo co z kierownikami i ordynatorami? Stracą dodatek funkcyjny biedaczki. Zamiast przyjmować nowych pracowników z klauzulami, że np. ktoś będzie pracował w Rydach lub w Wodzisławiu zależy od potrzeb to takich rzeczy nadal się nie robi. Nadal utrzymuję się sztuczną osobną działalność jednego w końcu ZOZ. Aż dziw, że nie zrobili Dyrektora ds. Rydułtów :D Związków zawodowych też jak na kopalniach, każdy godziny związkowe ma no i mamy efekty.

~Emolek (83.10. * .70) 22.04.2017 11:36
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Każdy ma na co zasługuje . Taka jest prawda. Jak będziesz chory jeden z drugim i trafisz do szpitala i będzie miał cię operować słaby chirurg ale wyznawca pisu i dobrej zmiany pewnie będziesz zadowolony. . Życzę szczęścia ..

ergo 22.04.2017 11:26
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@ aus poprzedni starosta potrafił tylko tynki na budynkach wymieniać i malować ściany w swoich urzędach , a nie myśleć perspektywicznie o ludziach w powiecie i organizować lądowisko dla helikopterów.

zxc 22.04.2017 11:23
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

@aus mylisz się; nie no te wszystkie lenie szpitalne plus nieudolni kierownicy i ordynatorzy już nie są z PO teraz to PiSowcy pełną gębą. Choć może za rok, półtorej może staną się np. Kukizami :D Kabot wystarczy zmienić i będzie ok.

A stanowisk można jeszcze namnożyć - a to jakiś kolejny wicedyrektor, a to kierownik który nic nie robi, a to ordynator oddziału na 15 łózek, a to szefy i brygadzisty.

aus 22.04.2017 11:06
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

@ergo no tak bo zostawili starego ordynatora, a nawet go awansowani haha, czyli nadal piastują funkcję beznadziejni kierownicy (nomen omen większość z nich to dawni zwolennicy i beton PO, który PiSem szydził i śmiał się) a "głupi" powiatowy PiS zamiast reformę zacząć od kierownictwa i ordynatorstwa i pozbycia się starych układów, pozwolił odejść dobrym lekarzom i fachowcom do innych miast.

aus 22.04.2017 11:01
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Jeszcze jedno, jak Lotnicze Pogotowie Ratunkowe mogło wspomóc Wodzisław w budowie lądowiska dziennego gminnego na terenie szpitala (po wyburzonej kostnicy), zrobionego tanio ale tak które z czasem można by rozbudowywać do nowoczesnego całodobowego lądowiska, to nikt z władz szpitala (pani ówczesna dyrektor), ani starosta ówczesny nie byli tym zainteresowani, ani policja ani straż ani pogotowie. Taka tutaj dziura. I na to są dokumenty jak pisali, że lądowisko jest tutaj niepotrzebne! Kilka drzew wyciąć kostkę odpowiednio położyć, dojazd zrobić i mogło być coś co można kiedyś dostosowywać, ale tutaj rządzą takie sieroty, co o nowoczesności nie mają pojęcia. Gdyby jednak chcieli to można by to zrobić ale nikt się tym nie interesuje. @Inter słusznie napisał, szpital jeden, ale kierowników czy ordynatorów dwóch, plus zastępcy. Niech zaczną reformę od administracji i kierownictw.

ergo 22.04.2017 11:00
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Prawda jest taka, że to PlatfOrmersi wykończyli i zadłużyli szpital, ale nowe PiS-rządy jakoś nie potrafią wyciągać wniosków, bo pozbycie się najlepszych ginekologów z powiatu to strzał w stopy. Porodówka już nie przyjmuje nawet 30% porodów co wcześniej z innymi oddziałami podobnie. Trzeba reagować na skargi i szukać dobrej kadry lekarskiej. Po prostu zamiast się układać to trzeba zacząć rządzić Panie Starosto. Oczywiście bardzo wam kibicuje bo to w moim interesie żeby mieć się gdzie leczyć .

aus 22.04.2017 10:54
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

W PiS jest przecież Pan Piecha, ale on zamiast pomóc Wodzisławiowi to pomaga tylko Rybnikowi, Wodzisławski szpital to będzie na takim poziomie jak szpital w Hajnówce albo jakimś innym powiecie co ma 20 czy 30 tys. ludzi.
@Arteks tak granice nie mają znaczenia, ale bliżej z Radlina, Pszowa na 26 Marca w Wodzisławiu niż na Orzepowice przez zakorkowany Rybnik. Poza tym duża część osób z rybnickiego i raciborskiego ma bliżej do Rydułtów czy Wodzisławia np. Czernica, Pstrążna,Chałupki, Krzyżanowice. Także nie pleć bzdur o szpitalu w Rybniku, bo ostatnio była afera o chłopaku co zmarł pod samym szpitalem. W powiecie wodzisławskim błędem jest utrzymywanie dwóch szpitali, Wodzisław powinien być rozbudowany o skrzydło połączone z blokiem głównym łącznikiem w miejscu dawnej Neurologii, a reszta budynków zlikwidowana.

~Emolek (83.10. * .248) 21.04.2017 19:52
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Wyklęty powstań ludu ziemi ........
Tak było , jest i bedzie , bolszewicy rządzą w szpitalu
To jest dyrekcja , która wsxystko opiera na kłamstwie i mirazach

idla 21.04.2017 19:27
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

obiektywny masz rację że kłopoty szpitala nie od teraz,tylko już poprzednie dyrekcje,Wojtaszek,Capek dołowały szpital potwornie go zadlużając,i co ? Czy ktoś ich rozliczył? Pani Capek za dobre zadłużenie szpitala wylądowała jako dyrektor szpitala Wilkowice koło Bielska. Teraz dyrekcja też przyszła z szpitali które zadłużyła i tu ma porządek zrobić? śmiechu warte,zrobia jeszcze wieksze długi i pójda dalej przez nikogo niepokojone za długi i złe zarządzanie

~ehh (91.192. * .71) 21.04.2017 18:39
oceniono 3 razy
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Arteks 21.04.2017 18:34
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

@wqr - żonglowanie ilością mieszkańców powiatu nie ma żadnego sensu dlatego, że z Radlina czy Rydułtów do Rybnika jest taka sama droga jak do Wodzisławia, a granice administracyjne w leczeniu nie mają żadnego znaczenia. Bardzo słusznie zrobiono, że szpitale specjalistyczne z Rybnika i Jastrzębia tak jak miały tak nadal będą mieć wyższą rangę, lepszy sprzęt, więcej specjalistów i łóżek. A Wodzisław niech się cieszy, że szpital w ogóle znalazł się w sieci bo w Rydułtowach praktycznie go zaorano i to nie za sprawą ministerstwa ale... własnego powiatu z siedzibą w Wodzisławiu.

Objektywny 21.04.2017 18:29
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Do poniżej. ......akurat się zastanawiam,o której władzy piszesz tej co była i jest w mieście Wodzisław? czy tej co była ?czy tej co jest, powiatem rządzi starosta, a Wodzisławiem prezydent ,chociaż dla mnie to bez różnicy, to. ............. i to ............ !

~wqr (79.133. * .204) 21.04.2017 18:06
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Czyli tak jak w Żorach, tylko że rejon żorski to 60 tys. mieszkańców a wodzisławski 150 tysięcy!!!, rybnicki 210 tys (niewiele więcej), raciborski 110 tys i jastrzębski 90 tys, MNIEJ!! - a wszystkie te szpitale o poziom wyżej niż wodzisławski grajdoł !! I z czego się cieszycie durnie???? gdzie jest kur... SOR, gdzie jeszcze w tym kraju 150 tys. mieszkańców musi szukać pomocy w razie "W" w innych powiatach? Które inne władze powiatowe w kraju są tak nieudolne jak powiatu wodzisławskiego? I to mając kolegów partyjnych w rządzie podczas gdy sąsiednie samorządy są platformerskie a to my na tle sąsiadów wyglądamy jak żebraki!!! 30-tysięczne powiaty są lepiej wyposażone niż ta wodzisławska dziura na mapie!! Nic tu kur... nie ma, tylko brud smród i ubóstwo, i władza która ma wszystko w d... i nic nie potrafi zorganizować!! Jak długo jeszce pozwolimy się traktować jak największe żebraki na Śląsku! trzeba obalić tych nieudołów, wywieźć na taczkach i wychłostać na rynku w Wodzisławiu za te lata marazmu i nieudacznictwa!!

~borok (155.133. * .181) 21.04.2017 17:28
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

niech pan sobie przeczyta założenia ustawy W szpitalach I stopnia, które będą tworzyć małe szpitale powiatowe realizowane będą świadczenia z zakresu chirurgii ogólnej, chorób wewnętrznych, położnictwa i ginekologii oraz pediatrii i/lub neonatologii.

Szpitale II stopnia, na które złożą się większe szpitale powiatowe oprócz powyższych świadczeń, będą realizować świadczenia z zakresu: chirurgii dziecięcej, kardiologii, neurologii, okulistyki, ortopedii i traumatologii narządu ruchu, otolaryngologii i urologii.
dlatego szpitale w raciborzu,rybniku,jastrzębiu będą miały więcej kasy

~borok (155.133. * .181) 21.04.2017 17:22
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

panie starosto chyba ma pan złe wiadomości do I poziomu dostaje się ryczałt na internę,dziecięcy,gin-poł,noworodki i chirurgia ogólna a pozostałe oddziały musza stawać do konkursu radzę przeczytać podział szpitali na poziomy, a nie wprowadzać już hura optymizm.

Inter 21.04.2017 13:05
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Z moich uwag: np. niepotrzebnie utrzymywane są dwa oddzielne kierownictwa pogotowia ratunkowego w Rydultowach i Wodzisławiu. To niepotrzebne koszty na wypłaty dla kierowników ich zastępców, a dodatkowo dochodzi do takich paradoksów ze kiedy np. w Wodzisławiu brakuje ratowników czy pielęgniarek np. w wakacje a w tym samym czasie w Rydultowach jest ich aż nadto, to się tego nie wykorzystuje ale płaci szuka innych na zastępstwa za duże pieniądze na kontrakty. Z pielgnarkami i lekarzami podobnie. Jeden zakład a oddziały w Rydach traktuje się jakby były osobne. Zresztą podobnie jest z oddziałami szpitalnymi. Mnożenie stanowisk kierowniczych i funkcyjnych na maxa. Zatrudnianie jakiś "szefów transportów medycznych", co jest pracą kierowników lub pielęgniarek naczelnych, albo ratowników. Przykładów burdelu można mnożyć.

~Pogrzebowy (213.238. * .177) 21.04.2017 12:11
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

a otwarciem nowej trupiarni w rydułtowach kmiocie bo starą podobno zalało. zapraszamy...

~Emolek (83.10. * .248) 21.04.2017 12:03
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Pytam jak można naprawiać wg zasady która od roku obowiązuje w ZOZ .- co dobre zniszczyć , dobrych fachowców wywalić , mnożyć etaty administracyjne i stałe kłamać , kłamać .
Wszystko podąża wg nowej "dobrej zmiany " , jak się skończy ?

Objektywny 21.04.2017 11:12
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@zxc.....jeżeli masz prawdziwe takie wiadomości to zrób z nich użytek ,miast krytykować anonimowo ,wystosuj pismo gdzie należy --tu wymieniasz nazwisko wicestarosty jest jak najbardziej odpowiednią osobą by takie pismo do niego kierować ,żądając odpowiedzi dlaczego tak się dzieje ,i co tobie się nie podoba ,mnie też dużo rzeczy się nie podoba ,ale cierpliwie czekam na efekty i zmiany ,bo logiczne jak piszę- naprawa szpitali potrzebuje czasu i rozsądku ,no i oczywiście pieniędzy .....

zxc 21.04.2017 10:41

@Optymista w szpitalu dalej rządzą matoły, tworzone są zbędne bezsensowne etaty, a dodatkowo szpital zamiast zatrudniać swoich pracowników płaci ogromne kwoty na kontrakty dla lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek itd.

zxc 21.04.2017 10:40
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Objektywny a myślisz, że kto rządzi w szpitalu? Starosta? Czy różnej maści kierownicy i ordynatorzy, którzy rządzili szpitalem w dawnych latach. Nic się nie zmieniło oprócz dyrekcji, która ma dalej miernych ordynatorów i kierowników doprowadzających do szpital do katastrofy organizacyjnej i finansowej.

Objektywny 21.04.2017 10:35
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do poniżej......po prostu nie cierpię obłudy którą tu czytam w poniższych komentarzach ,zaczynam tracić cierpliwość że myślenie niektórych jest dziecinne i nienormalne, piszecie by pisać zero myślenia ?szpitale w taki stan nie zostały doprowadzone w rok ,to zaczęło się za rządów poprzedników ,kto wtedy rządził szpitalami ?ile zła wtedy zostało wyrządzonego szpitalom? , dług rósł w tempie kosmicznym ,warunki fatalne ,to gdzie były wtedy wasze komentarze krytyki ? . Kategorią szpitali i zdrowia zapytam poniżej ile czasu potrzeba by wyleczyć na przykład grypę?bo jak czytam poniższe komentarze to mam wrażenie że cuda się zdarzają i starczy tylko pstryknąć palcami i grypy nie ma ,tak samo ze szpitalami ,przez 8 lat chorowały doprowadzone zostały nawet do agonii i ci poniżej jak za pstryknięciem palców i żądają natychmiastowego wyleczenia .....jesteście żałośni .... jeżeli nie potraficie sami czegoś zrobić czy doradzić to przynajmniej się nie wygłupiajcie ........

~Optymista (213.238. * .177) 21.04.2017 10:10
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ale tamte szpitale nie miały takiego zadłużenia poprzez zarządzanie przez matołów.

zxc 21.04.2017 10:03
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

taak najniższa kategoria w całym regionie. Racibórz to też powiatowy grajdołej a nie szpital kliniczny, Rybnik, Jastrzębie podobnie ale to wszystko lepsza kategoria, Wodzisław jak zwykle grajdołek, nawet pomimo tego że tutaj rządzi Prawo i Sprawiedliwość, a w innych PO. Nie ma żadnego sukcesu tylko porażka.

~Emolek (83.10. * .248) 21.04.2017 09:51
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Pozorny sukces i spokój . Władza liczy ze będzie miała pieniądze jak z lat 2015 czyli duże środki z bardzodobrych oddziałów -ginekolog.rydultowskiej i chirurgii wodzisławskiej , ale się przeliczy
Uwiad obecnej chirurgii i ginekologii czyli oddziałów napędowych szpitala doprowadzi do ruiny.

~Optymista (213.238. * .177) 21.04.2017 09:50
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

To nie jest szpital kliniczny. To powiatowy grajdołek. Sukces jest.

zxc 21.04.2017 09:46
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

z czego tu się cieszyć! To najniższa kategoria! Rządzi w powiecie PiS pan Kamiński z PiS i nawet nie umieją postarać się o II kategorię jak Rybnik, Jastrzębie i Racibórz. To porażka a nie sukces.... ok propaganda sukcesu Starostwa i Nowin. haha

~ad_vocem (83.26. * .28) 21.04.2017 09:33
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

czyli Racibórz lepszy?