Podpiszą umowę na budowę drogi Racibórz – Pszczyna
We wtorek, 25 kwietnia, podpisana zostanie umowa na „Budowę Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna (etap I do IV) w Rybniku i Żorach oraz budowę Drogi Śródmiejskiej na odcinku od ul. Obwiednia Południowa w Rybniku do Węzła Śródmiejskiego”.
Umowa na „Budowę Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna (etap I do IV) w Rybniku i Żorach oraz budowę Drogi Śródmiejskiej na odcinku od ul. Obwiednia Południowa w Rybniku do Węzła Śródmiejskiego” ze strony Miasta podpisze prezydent Rybnika Piotr Kuczera, zaś wykonawcę reprezentować będzie Piotr Jurczyk – prezes Przedsiębiorstwa Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia.
W spotkaniu wezmą również udział: Janusz Koper – Zastępca Prezydenta Miasta Rybnika, Witold Woźnica – Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego, Bronisław Jacek Pruchnicki – doradca prezydenta Żor oraz przedstawiciele samorządu województwa śląskiego.
Zgodnie ze złożoną w przetargu ofertą spółki INTERCOR, inwestycja powinna zostać zakończona do 31 lipca 2019 roku. Wartość zadania to 352.567.213,94 zł. Szczegóły przetargu TUTAJ.
Przypomnijmy, że projekt „Budowa Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna na odcinku przebiegającym przez Miasto Rybnik – etap I”, dofinansowany został kwotą 289 989 933 zł. To największa dotacja unijna w historii miasta i jednocześnie największa dotacja, jaką kiedykolwiek przyznano pojedynczemu projektowi w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
I etap budowy Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna na odcinku przebiegającym przez Miasto Rybnik obejmuje budowę 10,22 km drogi od ronda Raciborskiego w Żorach do ul. Wodzisławskiej w Rybniku. Planowana droga będzie drogą klasy GP (główna przyspieszona) o przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). Trasa będzie całkowicie bezkolizyjna – pięć skrzyżowań z kluczowymi drogami niższego rzędu będzie wykonane w formie węzłów. W celu usunięcia kolizji z drogami, liniami kolejowymi oraz ciekami wodnymi powstanie 13 obiektów mostowych (2 mosty i 11 wiaduktów). Inwestycja usprawni dojazd do autostrady A1 i odciąży centrum miasta od ruchu pojazdów. Kluczowym rezultatem projektu będzie znaczne skrócenie czasu przejazdu przez Rybnik. (inf. UM Rybnik)
a gdzie tu Wodzisław i jego szef subregionu zachodniego Kieca ?
Przypomnę nieśmiało, że budowa tej drogi na odcinku od raciborza miało być najwazniejszym celem kadencji prezydenta i jego poklepywaczy z rady miasta.
Przypomnę nieśmiało, że budowa tej drogi na odcinku od raciborza miało być najwazniejszym celem kadencji prezydenta i jego poklepywaczy z rady miasta.