Kodujące przedszkolaki
Kodowanie i programowanie w kłokocińskim przedszkolu, czyli mądre wprowadzanie w świat najnowocześniejszych technologii.
Kodowanie staje się ważnym trendem w edukacji począwszy od nauczania dzieci przedszkolnych, aż do szkolnictwa dzieci starszych. Może być zintegrowane z różnymi dziedzinami wiedzy: plastyką, matematyką, fizyką itd. Początki nigdy nie są łatwe. We wczesnym etapie nauki kodowania rozwijamy krytyczne myślenie oraz zdrowe kombinowanie poprzez wiele rzeczy ogólnodostępnych w przedszkolu: układanki typu sudoku czy klocki. Dużo aktywności edukacyjnych w początkowej fazie udaje się realizować bez użycia komputera oraz robotów. Elementy kodowania oraz programowania możemy wplatać właściwie bardzo często podczas zajęć edukacyjnych. Wprowadzając elementarne podstawy kodowania rozwijamy liczne kompetencje u najmłodszych. Uczymy logicznego myślenia oraz umiejętności pracy w zespołach, grupach bądź indywidualnie. Oczywiście najlepsze efekty edukacji osiąga się wtedy, gdy tę naturalną skłonność dzieci do wchłaniania nowości wspiera się przygotowaniem odpowiednich scenariuszy zajęć, form pracy, metod nauczania. Zajmując I miejsce w międzynarodowym projekcie eTwinning nasze przedszkole wzbogaciło się o robot Ozobot. Dzięki robotowi dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Programując z wykorzystaniem Ozobota, są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stwarza im przyjaźniejsze warunki do przyswajania wiedzy na zajęciach. Dzieci lubią robota, który reaguje na ich pisemne komendy, zmienia kolor, obraca się wokół własnej osi, wibruje, przyspiesza itp. Co ważne, idea stojąca za robotem jest zgodna z ideą nowoczesnej edukacji STEM, czyli edukacji interdyscyplinarnej skupiającej się na tzw. naukach przyszłości: przyrodzie (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering) oraz matematyce (Mathematics).
/Materiały prasowe/