Rafamet gotowy na prestiżowe targi przemysłu ciężkiego i kolejnictwa
Wielkimi krokami zbliżają się dwa najważniejsze tegoroczne wydarzenia wystawiennicze przemysłu ciężkiego i maszynowego oraz szeroko pojętej branży kolejowej. Pierwsze z nich to rozpoczynające się 18 września targi EMO Hannover, drugie - targi TRAKO 2017, które zostaną zainaugurowane w Gdańsku 26 września. Firma RAFAMET S.A. oferuje zarówno obrabiarki specjalne dla przemysłu kolejowego, jak i wielkogabarytowe, uniwersalne obrabiarki, dlatego też weźmie udział w obu spotkaniach branżowych.
TRAKO 2017
To już 12. edycja drugiego w Europie pod względem prestiżu spotkania branży transportu szynowego. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, bo tak brzmi pełna nazwa wydarzenia, odbędą się w dniach 26-29 września br. w Gdańsku. Choć wydarzenie jest adresowane do przedstawicieli niszowej branży, każda kolejna edycja przyciąga coraz więcej gości oraz wystawców, w tym także spoza Polski. Jak informują organizatorzy, w poprzedniej odsłonie targów uczestniczyło 600 wystawców oraz blisko 15,5 tys. gości branżowych.
RAFAMET kolejny raz bierze udział w gdańskich targach. W hali A, przy stoisku nr 56 goście targów będą mogli zaczerpnąć informacji na temat wszystkich produktów firmy RAFAMET, zwłaszcza nowych propozycji z asortymentu, czyli tokarek podtorowych i przeciągarki szynowo-drogowej 3RS.
Spółka zaprezentuje m.in. dwa rodzaje tokarek podtorowych: obrabiarkę typu UGE 180 N przeznaczoną do profilowania kół lekkich pojazdów szynowych (tramwajów, pojazdów metra, itp.), których maksymalny nacisk na oś wynosi 18 ton oraz tokarki UGE 300 N i UGE 400 N, w tym pracujące w systemie tandem, służące do reprofilowania kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś może wynosić aż 40 ton.
Obrabiarki umożliwiają profilowanie kół bez konieczności demontażu zestawów z pojazdu, co zdecydowanie skraca czas wyłączenia go z ruchu, a co za tym idzie - poprawia efektywność jego eksploatacji. Interesująca i unikalna jest także konstrukcja maszyn; opierają się one na monolitycznych korpusach głównych. W tym kontekście warto przypomnieć, że RAFAMET S.A. jest podmiotem dominującym Grupy Kapitałowej RAFAMET, do której należy także Odlewnia RAFAMET. Współpraca z tą spółką pozwala producentowi z Kuźni Raciborskiej rozwijać konstrukcję odlewów w oparciu o modele wykonane w technologii Lost Foam. To innowacyjna alternatywa dla tradycyjnego procesu odlewniczego, w której wykorzystywane są modele styropianowe (EPS) w całości zasypywane w formie odlewniczej.
Poza tym, RAFAMET przybliży gościom targów TRAKO przeciągarkę szynowo-drogową 3RS (nazwa jest skrótem od angielskiej nazwy RAFAMET Rail-Road Shunter.) Jej podstawowym przeznaczeniem jest pozycjonowanie pojazdu kolejowego, np. lokomotywy, na tokarce podtorowej. To komplementarne urządzenie do obrabiarek produkowanych w Kuźni Raciborskiej, ale przeciągarka ma uniwersalne zastosowanie; może ciągnąć różne pojazdy o łącznej masie do 350 ton; porusza się nie tylko po torach, ale także po płaskich powierzchniach w obrębie zamkniętych przestrzeni (np. halach produkcyjnych, placach manewrowych, czy platformach załadowczych). Pojazd jest bardzo zwrotny; jego koła napędowe obracają się wokół własnej osi, jest sterowany zdalnie przy pomocy przenośnego pulpitu.
źródło: Adventure Media/Rafamet