Nie trzega fatygować się do urzędu... Utratę dowodu osobistego zgłosisz online
Od poniedziałku 25 września utratę dowodu osobistego można zgłaszać za pośrednictwem strony internetowej obywatel.gov.pl.
Na stronie internetowej obywatel.gov.pl należy wypełnić formularz i podpisać go profilem zaufanym. Status unieważnienia dokumentu można sprawdzić online. Elektronicznie można również złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego.
Profil zaufany, który jest konieczny do elektronicznego zgłoszenia utraty dowodu osobistego, to bezpłatne narzędzie pozwalające potwierdzać tożsamość w internecie (służy jako elektroniczny podpis). Za jego pomocą można wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych. Sprawdź, jak założyć profil zaufany (kliknij TUTAJ).
Według danych ministerstwa cyfryzacji, co roku dowód osobisty traci (zguba, kradzież, uszkodzenie) około 500 tys. osób.