Eko-Okna przyjmują do pracy automatyków i mechatroników
- Wdrażamy najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, po to by praca utrzymania ruchu była na jak najwyższym poziomie i zgodna z dynamicznie rozwijającym się rynkiem – powiedział Grzegorz Zygleński z EKO-OKNA S.A. Obecnie firma prowadzi rekrutację do działu Utrzymania Ruchu na stanowiska; automatyk i mechatronik.
Niemal 4 tys. pracowników oraz 5,5 tys. produkowanych dziennie okien do 6 tys. odbiorców – tak w liczbach, opisać można działalność jednego z największych na świecie producentów stolarki okiennej i drzwiowej. Aby przedsiębiorstwo funkcjonowało sprawnie i bez opóźnień, firma stosuje rozbudowany system utrzymania ruchu.
Głównym celem, tego istotnego dla firmy obszaru, jest zapewnienie płynnej realizacji zleceń produkcyjnych przede wszystkim dzięki utrzymaniu dostępności i pracy maszyn. - Utrzymanie ruchu to jedna ze strategicznych komórek w spółce. Bardzo istotną kwestią jest to, by park maszynowy dostępny był cały czas. Staramy się wdrażać coraz to nowocześniejsze rozwiązania technologiczne, by działania utrzymania ruchu były na jak najwyższym poziomie i zgodne z dynamicznie rozwijającym się rynkiem. Pracownicy UR uczestniczą w szkoleniach podwyższających kwalifikacje. Ich praca trwa praktycznie przez całą dobę, dlatego nie możemy pozwolić sobie na przestoje – powiedział Grzegorz Zygleński z działu Utrzymania Ruchu EKO-OKNA S.A. - Współpracujemy z kierownikami zmiany i brygadzistami. Obecnie staramy się utrzymać wydajność 150-200 okien na zmianę. Aby zrealizować plan wyjazdu okien do klienta musimy bez zakłóceń wykonywać wszelkie zadania – dodał G. Zygleński. Dział utrzymania ruchu zajmuje się również wdrażaniem nowych profili oraz programowaniem programów do maszyn tak, by nowe produkty mogły być wprowadzone do firmy.
System CMMS – wsparcie dla zarządzania utrzymaniem ruchu
Fabrykę w Kornicach tworzą 4 hale wyposażone w najnowocześniejsze, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne. W tak ogromnym zakładzie, by jego działanie utrzymać na jak najwyższym poziomie, wdrożono system CMMS (Computerised Maintenance Management Systems). – System ten zarządza historią napraw, harmonogramami przeglądów, zapasami części, dokumentacją, zasobami i bezpieczeństwem maszyn, urządzeń, infrastruktury technicznej i pojazdów. CMMS umożliwia wymianę danych i komunikację między jego elementami – tłumaczył G. Zygleński. - Za pomocą specjalnej aplikacji informacja o ewentualnym problemie dociera do nas w ciągu 5 sekund, od razu z danymi osoby, która usterkę rozwiąże. Wdrożenie systemu CMMS było bardzo dobrym posunięciem, przynoszącym korzyści dla pracy całego przedsiębiorstwa – dodał Grzegorz Zygleński.
Program CMMS przechowuje wszystkie informacje dotyczące sprzętu i urządzeń w firmie. Pozwala to zautomatyzować i uprościć proces tworzenia, kontroli oraz monitoringu zleceń roboczych prac konserwacyjnych. Wszelkie informacje, które gromadzone są w systemie przedstawiać można w formie raportów, indeksów i wykresów, co jest niezwykle pomocne w podejmowaniu decyzji związanych z zarządzaniem utrzymaniem ruchu.