Kolejowy zawrót głowy na trasie Rybnik - Wodzisław. Czy mieszkańcy regionu zrezygnują z samochodów?
Samorządy Rybnika i Wodzisławia Śląskiego dofinansują dodatkowe połączenia kolejowe między miastami. Wszystko po to, aby skłonić mieszkańców do korzystania z transportu publicznego i ograniczyć korki na drogach.
Aktualnie na linii kursuje 7 par pociągów Kolei Śląskich, głównie relacji Katowice - Chałupki/Bohumin - Katowice. Od 11 czerwca liczba pociągów Kolei Śląskich kursujących między Rybnikiem a Wodzisławiem ma wzrosnąć do 23. Ponadto na trasie kursują (i będa kursować) składy Przewozów Regionalnych.
Planowo w godzinach szczytu w każdą stronę mają kursować po dwa pociągi (a więc co pół godziny), natomiast poza godzinami szczytu jeden pociąg (co godzinę). Taka częstotliwość kursowania pociągów ma skłonić mieszkańców regionu do przesiadki z samochodów do pociągów. Przejazd samochodem z Wodzisławia Śląskiego do Rybnika zajmuje około 20 minut, jednak w godzinach szczytu podróż może trwać nawet dwa razy dłużej. Pociągi Kolei Śląskich pokonują ten dystans w 18-20 minut (po drodze zatrzymują się na czterech przystankach).
Według wstępnych szacunków Wodzisław Śląski i Rybnik zapłacą za wzmożone kursowanie pociągów po 300 tys. zł (II połowa 2018 r.).
Szczegóły:
Rybnik (odjazdy pociągów, ważny od 10.06.2018 do 1.09.2018) Wodzisław Śląski (odjazdy pociągów, ważny od 10.06.2018 do 1.09.2018)
@aus pewnie w Rybniku też powiedzą "po co nam jakieś ogryzki do Wodzisławia, wolelibyśmy więcej pociągów do Katowic lub Gliwic". Ale jest jak jest i trzeba to uszanować. Mieszkańcy Wodzisławia którzy jadą do Rybnika załatwić sprawy w urzędach blisko dworca lub pracują w centrum czy na wspomnianym przez ciebie Paruszowcu albo stacji towarowej - na pewno się ucieszą.
w końcu eliminacja korków powinna rozpoczynać się od domu/mieszkania kierowcy, a nie od dworca.
może redakcja odrobinę się wysili i napisze jak z zmianą połączeń nastąpi zmiana organizacji miejskiej komunikacji z możliwością szybkiego dojazdu do zakładów pracy. taki wodzisław dla przykładu nie ma żadnego autobusu w kierunku "hurtowni z maklowickiej". i, że to niby jest ta nowa jakość?
Połączenia do Krakowa i Rzeszowa tak, ale te ogryzki do Rybnika to strata pieniędzy. W centrum Rybnika nic nie ma, zresztą jak np. dostać się z PKP w Rybniku do Teneco albo na KWK Chwałowice albo na Elektrownię? Ogryzki są bez sensu, jedyny sens to je wydłużać, no i prędkość istnie ko(s)miczna. Całe 60 km/h z ograniczeniami przy Towarowym. Normalnie nowoczesność
bystrzak - - - Nikt w to nie wierzy! Ale jakoś trzeba usprawiedliwić wydatki na dworzec, na niby centrum przesiadkowe. Tu rządzi PO.
W życiu w to nie uwierzę, bez przystanku Wodzisław Centrum to nie ma sensu i to trochę wyrzucone pieniądze.
Skoro Wodzisław i Rybnik zapłacą za te kursy dodatkowo 600 tysięcy złotych, to rozumiem, że biletów nie trzeba kupować? ;)
A czy prędkość pociągów pomiędzy Wodzisławiem a Rybnikiem wynosząca 60 km/h nie jest zbyt kiepska? Dlaczego PKP PLK nie podwyższy prędkości na tej linii?