Najpierw projekt, potem wykonanie. PKP ogłosiły ważny przetarg dla stacji Racibórz
PKP PLK zapowiadają, że stacja Racibórz po przebudowie będzie wygodniejsza, bardziej funkcjonalna i dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę stacji w Raciborzu. Inwestycja realizowana będzie w ramach prac na linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Celem projektu jest dostosowanie stacji do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania. Planowane są windy, podwyższone perony oraz wyposażenia ważne dla pasażerów: nowe ławki, wiaty i tablice informacyjne.
Zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz wymiana rozjazdów i przebudowa układu torowego ma poprawić przepustowość stacji i przyległych szlaków kolejowych. Planowany termin zakończenia prac projektowych – październik 2019 r. Szacunkowy koszt przygotowania dokumentacji to 4 mln zł.
Prace ruszyły
Aktualnie w ramach modernizacji linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek prowadzone są prace na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz - Krzyżanowice. Wykonawca wymienił już 10 km torów, remontuje 17 obiektów inżynieryjnych m.in. most na rzece Psina o długości 91 m. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczniej ma być również na przejazdach kolejowo-drogowych.
Będzie wygodniej
W ramach tego samego projektu PLK przebudowują stacje w Nędzy i Kuźni Raciborskiej oraz przystanki osobowe w Dziergowicach i Tworkowie. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 8 odnowionych peronów z wiatami i nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. W czerwcu zostanie zakończony remont peronów na przystanku Dziergowice. Perony będą podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie do pociągów oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Całkowity koszt projektu „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Chałupki (granica Państwa)", szacowany jest na kwotę 194 mln zł. Przedsięwzięcie jest finansowane z budżetu państwa.
źródło: PKP PLK, oprac. ż
Tam gdzie od zawsze - do Kędzierzyna, Opola, Wrocławia, Chałupek, Rybnika, Katowic, Warszawy. Być może za jakiś czas ponownie do Racławic przez Głubczyce. To że Racibórz nie leży na głównych szlakach przelotowych to nie jego wina, ważne że można do takich miejsc w miarę często dojechać.
Tylko dokąd z tego Raciborza można dojechać koleją?