VI Miejska Gra Filmowa
We wtorek 5 czerwca w Rybniku odbyła się VI Filmowa Gra Miejska. Jak co roku, grę przygotowali uczniowie V LO w Rybniku, uczestnicy zajęć koła filmowego prowadzonego przez liderkę Filmoteki Szkolnej Ewę Klonowską.
Tym razem motywem przewodnim był świat seriali. Drużyny biorące udział w grze wcieliły się w rolę reżyserów, którzy wchodzili na plany filmowe popularnych seriali i wykonywali związane z nimi zadania, aby skłonić producentów filmowych do sfinansowania nowego sezonu. W grze wzięło udział 14 siedmioosobowych zespołów ze szkół ponadgimnazjalnych i ostatnich klas szkół podstawowych z Rybnika, Niewiadomia i Pszowa. Na siedmiu stanowiskach gry mierzyły się z zadaniami nawiązującymi do fabuły, bohaterów lub idei zaproponowanych przez młodzież z V LO seriali. Całość rozgrywek filmowych odbyła się w malowniczej scenerii rybnickiego Kampusu, bezpośrednio związanej z planem filmowym serialu TVN "Diagnoza". Na stanowisku usytuowanym przy wejściu do budynku imitującego w "Diagnozie" szpital, uczniowie wymyślali hasło promujące Rybnik. Może zabawne zdjęcia z wymyślonym hasłem zwrócą uwagę włodarzy miasta? Inne zadanie wykorzystujące zagospodarowanie terenu m.in. tor rowerowy, skałki wspinaczkowe i drabinki związane z serialem "Seria niefortunnych zdarzeń" i jego bohaterem złowrogim Olafem, polegało na wykazaniu się sprawnością fizyczną i szybkością. Uczniowie musieli posłużyć się kreatywnością i pomysłowością na planie seriali "Sherlock" i "Jaś Fasola". Na pierwszym, z ukrytych w trawie dowodów zbrodni układali historię możliwego zabójstwa; na drugim - używając przebrań i rekwizytów, odgrywali komiczną scenkę związaną z Jasiem Fasolą. Ciekawym zadaniem nawiązującym do "Strenger Things" było wykazanie się praktycznymi umiejętnościami związanymi z obsługą roweru (pełniącym ważną rolę w serialu!) tj. nałożeniem łańcucha i napompowaniem dętki. Na kolejnym stanowisku zatytułowanym "Black Mirror. Czarne lustro" drużyny przy pomocy komórki wspólnie rozwiązywały quiz ułożony przez organizatorów dotyczący nowych technologii. Komórka była także przydatna do zrobienia zdjęć. Ostatnim zadaniem wywołującym sporo emocji było zadanie plastyczne wywiedzione z animacji "Simpsonowie". Uczestnicy gry mieli stworzyć w duchu animacji nową postać, która pojawi się w kolejnym sezonie serialu. Inspiracją dla nieznających filmu były rysunki Homera i jego rodziny. Uczniowie twórczo podeszli do zadania czerpiąc wzory i przetwarzając plastycznie znane postaci.
Podsumowanie gry odbyło się w Młodzieżowym Domu Kultury w Rybniku, w którym uczniów powitała dyrektor Barbara Zielińska. Każda drużyna biorąca udział w grze otrzymała pamiątkowe gadżety z logo gry, płyty DVD oraz plakaty filmowe. Dodatkowo z wszystkich drużyn wyłoniono dwie z największą liczbą punktów za wykonywane zadania. W grupie szkół ponadgimnazjalnych najlepszą okazała się drużyna z Zespołu Szkół nr 5 z Niedobczyc, której opiekunką była Ewa Zając, a w grupie szkół podstawowych drużyna ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Pszowie z opiekunką Katarzyną Hawel. Najlepsze drużyny otrzymały pamiątki związane z serialem "Diagnoza" i kolorowe letnie czapeczki. Szczególne podziękowania wyrażone burzliwymi oklaskami drużyn odebrali organizatorzy - uczniowie z V LO, bez których, jak podkreśliła ich opiekunka Ewa Klonowska, impreza by się nie odbyła. Wszyscy otrzymali plecaczki Filmoteki Szkolnej i filmy DVD. Kolejna edycja gry w przyszłym roku.