Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Logotyp Raciborza: stary, więc do zmiany

W magistracie trwają prace nad stworzeniem nowego logo promującego Racibórz. Urząd pokazał wybrane na Batorego 4 propozycje. Wywołały mieszane uczucia, urzędnicy musieli tłumaczyć się przed radą miasta.

Logotyp Raciborza: stary, więc do zmiany

Na stronie internetowej miasta pojawiła się ankieta zachęcająca do głosowania nad propozycjami nowego logotypu Raciborza. Zapytał o nią na ostatniej komisji gospodarki radny Michał Kuliga ciekaw przyczyn sondażu. - Dlaczego to robimy? Jeśli już zachęcamy mieszkańców do głosowania to powinniśmy zostawić im możliwość pozostawienia obecnego znaku promującego miasto - mówił. Za brak na stronie internetowej uzasadnienia dla zmiany miejskiego logo dostało się urzędnikom od radnego. - Więcej się naczytałem przy tej ankiecie o przepisach RODO - stwierdził gorzko.

Wiceprezydent Wojciech Krzyżek odparł, że nie chce czegoś wymyślać, bo to nie działo się "pod jego egidą". - Wyjaśnienia złoży wiceprezydent Żylak na sesji - zapowiedział zastępca Lenka. Oznajmił jednak, że pomysł z logo ma już 2 lata, a ostatnich podpowiedzi w tej kwestii udzielił wynajęty przez magistrat zespół specjalistów pracujący nad marką miasta.

Kuliga podzielił się jeszcze obserwacją, że to dziwne by baszta zniknęła ze znaku promującego miasto. - Wcześniej krytykowano tę basztę. Jak zniknęła, to się okazuje, że ta baszta jest lepsza niż wszystko inne. Większość miast idzie w kierunku logo nawiązujących do herbu. Taki był zamysł przy tworzeniu projektu - dodał W. Krzyżek. Zastrzegł, że urzędowi chodzi o konsultacje proponowanych zmian. - Jeśli propozycje nie znajdą akceptacji, to rada zablokuje zmiany i może zdecydować np. o rozpisaniu konkursu - podsumował wiceprezydent.

Irena Żylak (na zdj.) zabrała głos na koniec czerwcowej sesji. Wyjaśniła, że Miasto od dłuższego czasu pracuje nad koncepcją marki Raciborza. - Wypracowana koncepcja marki zobowiązuje nas do prac nad Księgą Identyfikacji Wizualnej i zmianą logotypu. Obecny jest z 2007 roku i trzeba go zmienić. Firma, która zaproponowała nowy logotyp została wybrana w 2016 roku przez wydział edukacji, który wówczas odpowiadał za promocję Raciborza. Umowa z wykonawcą opiewała na wiele "odświeżąjących miasto działań" - opowiadała radnym pani wiceprezydent. - Mam 40 propozycji na logo. 4 z nich poddaliśmy pod głosowanie. Decyzję o ich wyborze oparliśmy na sugestiach firmy Synergia, która pracowała nad promocją Lublina, Torunia i Bydgoszczy - mówiła na sesji I. Żylak. Przedstawiła rekomendację Synergii, która wskazała, że miasto ma charakterystyczny herb, który można przekształcić na potrzeby logo. - Występuje trend na heraldyczne logo, dlatego stawiamy na to. Rybnik, Słupsk czy Kalisz też tak postępują. Nic jednak nie jest przesądzone co do kierunku, w jakim pójdziemy - zaznaczyła zastępczyni Lenka.

W głosowaniu na stronie internetowej Raciborza oddano ponad 350 głosów w ankiecie nt. wyboru nowego logo. - Jakiejś części mieszkańców te propozycje się spodobały - podkreśliła Żylak. Dzień po sesji magistrat ogłosił jednak, że czeka do 20 lipca na dodatkowe propozycje projektowe nowego logo. Można je przesłać na adres mejlowy: rozwoj@um.raciborz.pl

(ma.w)

Ludzie

Irena Żylak

Była wiceprezydent Raciborza

Michał Kuliga

Wiceprezydent Raciborza 

Wojciech Krzyżek

Zastępca Prezydenta Wodzisławia

3 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
mhl999 10.07.2018 00:51

Pytanie podstawowe czy Racibórz potrzebuje logotyp? Na mapie atrakcji turystycznych czy kulturalnych miasto nie należy w żaden sposób do czołówki miast. Wystarczy zatem ograniczyć się do "eRki" z nazwy miasta. Logotyp czy idąca za tym księga znaku nie tworzy od razu koncepcji rozwoju miasta pod kątem jego promocji. Koncepcje bywają przede wszystkim zmienne. Logo jest całkowicie zbędne w początkowej fazie promocji. Markę miasta jest wartością samą w sobie może i pewnie wypracuje ją nazwa Racibórz oraz położenie miasta. Przez najbliższe 10 lat mało kto zapamięta zmodyfikowany herb

~farsa (77.255. * .189) 09.07.2018 22:47

Ile forsy bierze ten specjalistyczny zespół, za takie poronione pomysły? W urzędzie ludzi z polotem brak?

~loitypa (83.10. * .173) 09.07.2018 22:35

żenada. i tyle w temacie. a jaka to firma te logotypy produkuje?