Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Rydułtowy: Zburzą dworzec kolejowy. Co w zamian?

Zniszczony budynek dworca kolejowego w Rydułtowach na zawsze zniknie z powierzchni ziemi. Eksperci jednoznacznie orzekli - remont jest nieopłacalny, lepiej zbudować nowy obiekt.

Rydułtowy: Zburzą dworzec kolejowy. Co w zamian?

Rydułtowy za symboliczną złotówkę przejęły od PKP budynek dworca kolejowego oraz część przyległego do niego terenu. Plan był taki, że miasto wyremontuje dworzec i przywróci mu dawną świetność. Prócz tego, że budynek nadal miał pełnić rolę dworca z poczekalnią, chciano nadać mu nowe, dodatkowe funkcje. Od samego początku władze Rydułtów miały świadomość, że obiekt będzie wymagał dużych nakładów finansowych. Jednak nikt się nie spodziewał wniosków, do jakich doszli eksperci.

Powstała ekspertyza stanu technicznego budynku dworca PKP. Okazała się miażdżąca. Obiekt jest w tak fatalnym stanie, że remont się nie opłaca. Właściwie tylko ściany zewnętrzne mogłyby zostać "po staremu". - Koszty remontu byłyby ogromne. Eksperci przekonali nas, że inwestowanie w starą tkankę obiektu jest ekonomicznie nieuzasadnione - mówi wiceburmistrz Rydułtów Marcin Połomski.

Co w zamian?

Zapadła trudna decyzja, że lepiej wyburzyć istniejący dworzec i w tym samym miejscu wybudować nowy. - Nowoczesny, parterowy budynek, który będzie pełnił funkcję dworca wraz z poczekalnią. Będzie możliwość zakupu biletu oraz zaplecze sanitarne. Chcemy też przygotować wiatę na rowery, żeby nowy obiekt pełnił również rolę centrum przesiadkowego - wyjaśnia wiceburmistrz Połomski.

Konserwator dał zielone światło

Budynek dworca jest pod opieką konserwatora zabytków. Zanim zapadła ostateczna decyzja o rozbiórce, miasto musiało się zwrócić do konserwatora o zgodę. - Przedstawiliśmy wyniki analiz i wyliczenia. Konserwator wyraził zgodę na wyburzenie, bo podziela zdanie, że inwestowanie w remont obecnego budynku nie znajduje uzasadnienia - mówi wiceburmistrz Rydułtów.

Teraz musi powstać tzw. projekt rozbiórki wraz z pozwoleniem. Ma być gotowy pod koniec września. To na jego podstawie wyburzenie dworca będzie w ogóle możliwe. Wtedy też będzie wiadomo, jaki przebieg będzie miała rozbiórka. - Priorytetem będzie zachowanie odpowiednich poziomów bezpieczeństwa. Obok dworca znajduje się czynna linia kolejowa. Prace nie mogą zakłócić ani ruchu pociągów, ani wpłynąć na bezpieczeństwo pasażerów - puentuje wiceburmistrz.

Ludzie

Marcin Połomski

Burmistrz Miasta Rydułtowy

386 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Objektywny 04.10.2018 09:30
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do poniżej ......to nie jedyna perła która tak świeci aż oczy bolą,tak samo załatwili nieudacznicy remont drogi Raciborskiej ,a wszystko było na dobrej drodze dopóki o remont starali się niektórzy radni z Radoszów i się wystarali ,ale jak zaczęła się starać pani burmistrz ,pojechała do wojewody po( nie) należne jej laury to projekt remontu został odrzucony ,czary czy cuś?czy może fochy że to nie ona była inicjatorem ????a miała ta drogą do końca 2018 być wyremontowana tak oszacowano w planach przed wizytą naszego włodarza u wojewody ,co wpłynęło na odroczenie remontu tej drogi ??????ciekawe jak to teraz będzie wyglądało po wzmożonym ruchu i skoku z drogi Pszczyna -Racibórz którą miasto Rybnik kończy ????nie da się ukryć że do Raciborza też można dojechać przez Rydułtowy ,ale czy będzie można ? to jest pytanie ......

Don_C 03.10.2018 21:39
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

@Arteks-a szykuje się kolejna jazda bo Rydułtowy jak się okazuje swój odcinek nowej drogi od Rybnika do Raciborza mają tylko na papierze! Szykują się ciężkie lata nie dziwi że burmistrz Newy zrezygnowała.

Arteks 03.10.2018 21:07
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

@wkurzony - PKP wcale nie potrzebuje odsuwać jakiegokolwiek budynku od torów na czas remontu bo wszystkie były budowane z odpowiednią skrajnią. To kolejna jakaś baśniowa opowieść wymyślona na potrzebę pretekstu do pozbycia się tego obiektu. 200 budynków w Polsce przejęto od PKP. Wiele z nich o wiele słabszej wartości od rydułtowskiego np. z czasów PRL. Ale... żaden samorząd nie chce burzyć dworca poza słabeuszami z rydułtowskiego urzędu. Połomski nie jest ci teraz gańba?

Objektywny 03.10.2018 17:07
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Do poniżej ....wiesz makabra że możesz mieć rację ,tak zdrowo pomyśleć to te dwa starziki tego młodzika tą stacją wyautowali ,teraz zrozumiałem że w mieście był potrzebny ktoś kto weźmie wszystko to co mogło- Im zaszkodzić przy kandydowaniu na swoją klatę ,ciekawe czy młody już to odkrył że robił za parawan ? Jak odkrył i zrozumiał i nie pozwoli sobą dalej manipulować to będą z niego ludzie i dobry burmistrz ,jeżeli nie ? to wszystko wcisną mu do botów ,szpital też.....
...

makabra123 03.10.2018 14:56
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@wkurzony czy to nie czasem przewodniczący rady - tej obecnej ? te hamskie odzywki wskazują na to że może to on ?

wkurzony 03.10.2018 14:52
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Arteks --Nie ma sensu z Tobą i objektywnym już dyskutować. Przejdż się po Rydułtowach i ściągnij okulary. Miotacie się obaj po wszystkich komitetach a nikt was nie chce i tymi paszkwilami chcecie się przypodobać. Dworzec trzeba zburzyć i wybudować nowy . Odsunąć od torów żeby PKP mogło linię kolejową wyremontować. Napisz w swoim programie z PSL że pomożesz załatwić modernizację a będziemy na Ciebie głosowali.

Arteks 03.10.2018 10:34
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

@wkurzony - dla Objektywnego ważny jest dworzec, historia, wygoda ludzi i wizerunek miasta. A dla ciebie? Tylko intrygi i taka paplanina jak w dawnych maglach... To ty zamilcz bo od początku dyskusji nie masz absolutnie nic do przekazania. Dzięki tobie w dużej mierze ta dyskusja została bardzo mocno rozreklamowana i spotkała się z dużym zainteresowaniem w różnych kręgach.

wkurzony 03.10.2018 07:26
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Objektywny-- Ty od samego początku swojej działalności w samorządzie byłeś największym karierowiczem i padalcem .Zawsze nic Cię nie obchodziło tylko układy, intrygi i kasa. Zamilcz lepiej.

Objektywny 02.10.2018 13:34
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@jaki..... a co mianowicie miałem doczytać że Rydułtowy i ich mieszkańcy będą w przyszłości obciążani utrzymaniem niepotrzebnych nietrafionych inwestycji ,nie doczytałem że dług na każdego mieszkańca miasta Rydułtowy dzisiaj wynosi prawie 1400 zł a dzięki tym bublom może się zwiększać , przeczytałem program kandydata na burmistrza pana Połomskiego szału nie ma,ale kogoś trzeba wybrać jest z tej trójki nie powiem że najlepszy ale najmądrzejszy, jeszcze kiedy odetnie pępowinę> od obecnych wiekowych rządzących , >postawi na współpracę z dobrą radą>,z dobrym przewodniczącym rady > nie pozwoli sobą pomiatać >wykorzystywać >będzie miał swoje zdanie- to może być ciekawie i szansa na zmiany .........

~_jaki (188.137. * .22) 02.10.2018 12:57
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Pan Obiektywny znowu nie doczytał. Ranking stworzono dla gmin, które uda się jeszcze uratować. To, że w powiecie tylko Rydułtowy znalazły się w tym rankingu wskazuje na jedno - pozostałe gminy idą na odstrzał. A co do S.S., to u mnie pełna zgoda. Podobnie jak w sprawie M.W., który nic nie zdziałał, wykonując jako radny działania pozorowane. Oprócz interpelacji, które publikował na swojej stronie jako radny nic nie zdziałał. Szacun, jako do prezesa stowarzyszenia, które dla ludzi w starszym wieku robi wiele. I niech tak zostanie.

Objektywny 02.10.2018 12:26
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

@Arteks zgadzam się w 100% ..... https://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,rydultowy-w-niechlubnym-rankingu-miast-skazanych-na-zaglade,wia5-3266-15689.html .....?

Arteks 02.10.2018 12:05
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

@objektywny - wkurzonego nie interesuje ani przyszłość Rydułtów, ani ich wygląd czy architektura. Wyłącznie personalia... Niestety ale czym mniejsze miasteczko tym obecnie gorzej. Aferki, intrygi, skandale... a miejscowości umierają. Pszów, Radlin, Rydułtowy to stagnacyjna trójka. Ci którzy chcieli w latach 70. aby nastąpił tam jakiś miejski postęp - mieli rację włączając te osady do miasta. A teraz w Rydułtowach upadek mentalny jest już tak wielki, że władze nie widzą potrzeby istnienia dworca... w miejscowości w której nie ma prawie nic innego ciekawego poza tunelem i Szarlotą (której władze też nie potrafią ratować).

Objektywny 02.10.2018 11:47
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@wkurzony- ile ty masz lat czytanie ze zrozumieniem się kłania ,po pierwsze patrz co jest tematem artykułu> przypomnę Rydułtowy chcą zburzyć 160 letni dworzec kolejowy ,po drugie gdzie pisze że Objektywny był ,jest ,czy chce być samorządowcem ? co zaś do wstydu i nieudacznictwa to przynoszą nam obecni rządzący miastem Rydułtowy , marnotrawiąc pieniądze podatników na głupoty ,jak widzę znowu te wyrzucanie pieniędzy przy rondzie Domu orkiestry to mnie skręca ----utrzymanie rok roczne tego g....znowu spadnie na Rydułtowików ,chyba że to następne perpetum- mobile które nie będzie potrzebowało rok w rok wkładów finansowych ,czyli naszych pieniędzy ? czy tam nie ma nikogo kto by pozyskał z środków unijnych coś na konkretne potrzebne inwestycje , nie tylko na pierdoły bez których można się obyć ?a skoro się tak oburzasz to zapytam ? czy nie jest wstydem od długich lat droga na Krzywoustego w Radoszowach z której pewnie też korzystają członkowie rodziny kandydującego na burmistrza , jako radny przez tyle lat nigdy nie zauważył że tą drogą chodzi bardzo dużo dzieci do szkoły ,a tam niestety tylko progi zwalniające są drogą a cała ta reszta drogi to jeden długi próg zwalniający ,( a mówi się że jak mnie widzą tak mnie piszą ? ) myślę że wyborcy widzą -nieprawdaż .....

wkurzony 02.10.2018 09:35
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Objektywny-to trzeba było startować ale kto by Cię chciał ?Takiego beznadziejnej samorządowca jak Ty to w Rydułtowach nie było i nie będzie. Mało wstydu przyniosłeś naszemu miastu? Zamilcz lepiej i wstydu sobie oszczędż.

Objektywny 01.10.2018 16:08
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Do poniżej ....twoim zdaniem S.S to miałby być nowy burmistrz miasta Rydułtowy ?przykro mi ale wolę już nieudolnego jak piszesz architekta niż nieudolnego radnego który będąc radnym w wielu kadencjach nic nie zrobił dla miasta Rydułtowy o Radoszowach już nie mówię ,jeżeli wybór pozostał taki jaki jest? to naprawdę tylko pan Połomski byłby najlepszy a jeszcze lepiej gdyby do rady nie dostali się wieczni radni nieporadni przynajmniej 17osób z przewodniczącym na czele powinno opuścić szeregi rady miejskiej by mógł rządzić bez nacisków a nie tylko zaklepywać decyzje i pomysły radnych nieporadnych bez wyobrażni ,jak trochę poczytałem to nie jestem już taki pewny czy decyzja o wyburzeniu stacji pochodzi tak naprawdę od wiceburmistrza , moje przypuszczenia pewnie są słuszne że nie ma obecnie za dużo do powiedzenia o decyzjach w urzędzie jako wiceburmistrz? a tylko dobra WSPÓŁPRACA burmistrza z radą może przynieść dobre efekty miastu...... nieprawdaż?....
.

~_jaki (188.137. * .22) 01.10.2018 15:02
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Obiektywny znowu nie czyta. Przecież niejaki Obiektywemwoczy napisał cytuję: Pan S.S. zwolni go od razu. Tak nieudolnego "architekta" dawno nie było w okolicy. Czyli rozumiem, że S.S. zwolni kogoś, bo jest "nieudolnym architektem".

Objektywny 01.10.2018 12:18
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do poniżej. ....to kto? ??....

~tłoczek (188.137. * .64) 01.10.2018 11:37
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@Obiektywemwoczy też liczę, że na Połomskiego nikt po takiej wpadce nie zagłosuje.

Objektywny 01.10.2018 09:58

@jaki... ? Bo co mi wiadomo startujący S.S na burmistrza architektem nigdy nie był ,i nie jest ,ma wykształcenie średnie ?,chyba że piszesz o innym S.S kandydacie na burmistrza który ma wykształcenie wyższe w kierunku architektóry i 160 letni dworzec kolejowy nie byłby dla niego tylko starym budynkiem do wyburzenia ?....

makabra123 29.09.2018 18:16
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

wkurzony 29.09.2018 06:08
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Nareszcie ktoś normalny pisze. Pan Marek niech dalej bawi się w prezesa a od polityki jak najdale..

~_jaki (46.134. * .18) 28.09.2018 18:12
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Do poniżej. Ja bym o panu S.S. nie mówił "nieudolny architekt". Ale każdy piszę co myśli. Ja zaś myślę, ze swoją nieudolność w sprawach samorządu od lat prezentuje pan M.W. Bardzo bym chciał, żeby pozostał w organizacjach społecznych, bo tam wykazuje swoją klasę.

~Obiektywemwoczy (83.30. * .96) 28.09.2018 17:00
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Nikogo nie trzeba przekonywać że Pan Połomski jest kiepskim kandydatem. O tym gadają na mieście od dawna. Te niby jego decyzję o dworcu podkreslił że to koniec jego krótkiej kariery w urzędzie. Pan S.S. zwolni go od razu. Tak nieudolnego "architekta" dawno nie było w okolicy

wkurzony 28.09.2018 13:49
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ale im tylko zależy na tym , żeby wszystkich przekonać że Pan Marcin Połomski jest złym kandydatem. Ten wasz pseudo ekspert mu do pięt nie dorasta. Dowodem na to jest odejście od niego prawie wszystkich radnych bo mieli już to dość.

zgrzyz 28.09.2018 12:44
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

Ciekawe, dlaczego projektant (wyłoniony przez miasto w postępowaniu na projekt przebudowy dworca) po kilku tygodniach projektowania i inwentaryzowania obiektu stwierdził, że jego stan jest katastrofalny ? Nadaje się jedynie do wyburzenia. Nie czytałem tego nigdzie. Ten projektant był na spotkaniu rydułtowskich przedsiębiorców i to opowiadał. A tu afera taka, że zgroza. Chyba kampania idzie... Prawda panie W. ? Pan chyba też na tym spotkaniu był. A jak nie na tym, to zdaje się, że ma pan swoich radnych w obecnej radzie. Fe, nieładnie tak ludziom kit wciskać

~Prostozmostu (83.30. * .96) 27.09.2018 23:25
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Czyżby @wkurzony miał jakieś problemy z ortografią ?
Poziom sitwy pana Lucka he he he

wkurzony 26.09.2018 15:03
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

A poczytajcie jak kandydaci na radnych z tego ugrupowania kłamią w swoich wpisach . Cztery lata nic ich nie interesowało co się w mieście dzieje a teraz się budzą.Czytam źe niektórzy piszą źe pracują harytatywnie i krew mnie zalewa.Trzeba poprosić Urząd źeby upublicznił ile pieniędzy dostają na projekty i kto jest opłacany przez Urząd.

wkurzony 26.09.2018 14:35
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Arteks i inni bojówkarze pseudo eksperta. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Dworzec nie jest wpisany do rejestru zabytków. Ponadto do 2021 roku ma być remont linii kolejowej pod warunkiem że dworzec będzie odsunięty o parę metrów. Więc trzeba zbùrzyć tę ruderę I wybudować mały z poczekalnią ,wc,kasą biletową oraz pomieszczeniem gospodarczym i wybudować centrum przesiadkowe. Pan Marcin Połomski wie co robi nie tak jak ten twój pseudo ekspert co tylko poprzez swoich bojówkarzy umie szkalować i obrażać. A Ty jak startujesz do sejmiku to napisz coś o twoim programie żebyś miał trochę głosów.

Arteks 26.09.2018 10:21
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

@wkurzony - to ty się potraciłeś bo temat dotyczy możliwej dewastacji ważnego dla miasta i regionu obiektu zabytkowego z strefie do rewitalizacji, a ty trolujesz o polityce - jakby Rydułtowy były jakimś znaczącym miejscem na politycznej mapie Polski. Ale nie zagadasz tematu bo niekompetencja i ignorancja Połomskiego została ujawniona na cały region, a dziennikarze na pewno pociągną temat. A wyborcy wyciągną wnioski.

~Prostozmostu2 (193.239. * .166) 25.09.2018 17:58
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

@wkurzony nie odwołuj się do Boga bo za bardzo wspólnego z nim nie masz. Ta beznadziejna krytyka i pierniczenie na okrągło jedno a to samo powoduje konwulsje. Nikt z tobą już nie wchodzi w polemikę bo żeś jest beznadzieja

wkurzony 24.09.2018 23:36
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Niby bezpartyjny a tu się okazuje źe pseudo-ekspert startował do parlamentu z PSL-u A teraz drugi do sejmiku teź z PSL. Przypadek?

wkurzony 24.09.2018 09:17
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Wy w tym waszym ugrupowaniu się juź potraciliście. Jeden odchodzi do innego ugrupowania bo ma prezesa dość -za dwa dni prezes załatwia mu miejsce na liście do sejmiku i szybko wraca . Źeby odbudować zaufanie prezesa to pisze szkaluje władze miasta. Nie tędy drogą Panowie. Niech Bóg ma nas w swojej opiece jak tacy ludzie dostaną się do Urzędu.

~tłoczek (188.137. * .64) 23.09.2018 15:24
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@MisterFox ale najbardziej przerażające jest to, że przecież jak się odłączali od Wodzisławia to obiecywali złote góry i lepsze życie mieszkańcom. A okazuje się, że po 26 latach samodzielności nie idzie znaleźć kasy na remont niewielkiego ale ważnego dla miasteczka budynku. To porażka rydułtowskiej samorządności.

wkurzony 23.09.2018 14:07
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Lepiej mieliście doradzać kandydatowi z PIS - źeby poczytał ordynację wyborczą. A tak musi biedak poczekać znowu 5 latek na szansę do kandydowania.

~JanekZRydów (91.224. * .3) 23.09.2018 11:15
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Zastanawiałem się kilkaset postów temu dlaczego Towarzystwo Miłośników Rydułtów nie tylko nie protestuje przeciwko wyburzeniu dworca, ale nawet nie podejmuje głosu w tej sprawie. Otóż TMR oficjalnie popiera kandydaturę Pana Połomskiego na burmistrza...

Objektywny 23.09.2018 07:30
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do poniżej ....Nie żle to ująłeś , i jak widać i słychać na tle tych rządzących mieszkańcy wychodzą ,czy raczej miałbym napisać poddani jak podludzie potrzebni tylko do potwierdzenia co 4 lata że było ,jest i będzie Ok,i wszystko jasne ,ciekawi mnie tylko kiedy się Rydułtowy obudzą?????...

~MisterFox (87.171. * .115) 22.09.2018 20:55
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Rydultowy wygladaja tak jak prawie caly Slonsk pod polacka administracja / od czasu okraglego stolu miastem z pozoru "zarzadaja" rozne ekipy, ale tak naprawde to mieszanka "absolwentow" WUML-a (wojewodzki uniwersytet marksistowsko leninowski) i kryminalistow z kopalni pobogoslawionych przez kler / cel tych wszystkich asocjalnych miernot z rady miasta i otaczajacych ja instytucji jest wszystkim znany - posady, pieniadze, nieruchomosci dla siebie i swoich rodzin

Objektywny 20.09.2018 13:32
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Popieram wpis poniżej - internauty Arteks..........

Arteks 20.09.2018 11:33
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

307 komentarzy powinno obligować redakcję do wszczęcia swojego śledztwa w sprawie dworca i sprawdzenia co w tej sprawie ma do powiedzenia wojewódzki konserwator zabytków, jacyś eksperci którzy zajmują się transportem, PKP SA - która przekazała dworzec, radni Rydułtów, Towarzystwo Miłośników Rydułtów, jakiś ekspert z branży budowlanej (bo nie wierzymy w wersję Połomskiego, że obiekt nie nadaje się do remontu), kandydaci na burmistrza miasta, przedstawiciele władz Wodzisławia czy gminy Goczałkowice gdzie przejęto dworce i je wyremontowano. Bardzo prosimy o to drogą redakcję. Pociągnijcie temat i pomóżcie uratować ten ważny na mapie miasteczka obiekt, a także niezwykły "bawarski" klimat tej stacji.

~Prostozmostu (83.27. * .100) 18.09.2018 22:41
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Dobre powiedzonko @makabra123