Raciborzanin - to brzmi dumnie. Festiwal przy Zamkowej [ZDJĘCIA]
Stowarzyszenie Artystyczno – Społeczne Pracownia Przyszłości zorganizowało na Zamku Piastowskim w Raciborzu I edycję Festiwalu "Raciborzanin - to brzmi dumnie". Wydarzenie miało również wymiar charytatywny.
W ramach imprezy odbyła się prezentacja lokalnych stowarzyszeń, występy muzyczne, taneczne oraz spotkania i treningi ze sportowcami. Wspólnie zatańczono również zumbę. – Nie wszyscy raciborzanie są dumni z miejsca, w którym mieszkają, tym wydarzeniem chcieliśmy udowodnić, że powinni – mówi Aneta Jurczyk, skarbnik Stowarzyszenia Pracownia Przyszłości.
Zabawa i pomoc
Projekt miał na celu zachęcenie mieszkańców do uczestnictwa w życiu kulturalnym miasta oraz współuczestnictwie podczas zbiórki charytatywnej dla Filipka Szastaka. Chłopczyk urodził się z wadą serduszka HLHS i, pomimo że ma dopiero roczek, to już za sobą dwie poważne operacje – więcej informacji TUTAJ.
Goście z najwyższej półki
Zaproszenie na festiwal przyjęli: Paweł Skóra – Mistrz Świata, Mistrz Europy, Mistrz Polski freestyle football, Monika Brzostek – siatkarka plażowa, siedmiokrotna mistrzyni Polski, medalistka mistrzostw świata juniorów, mistrzostw Europy do lat 23, w 2018 roku zdobyła złoty medal pierwszych w historii oficjalnych Mistrzostwach Polski w siatkówce na śniegu rozgrywanych w Białce Tatrzańskiej, Dżesika Jaszek – polska piłkarka, występująca na pozycji napastnika, mistrzyni Polski z RTP Unia Racibórz w sezonie 2011/2012 i 2012/2013, Oriana Soika – aktorka ma za sobą występy między innymi w Drugiej Szansie, Prokuratorze, Komisarzu Alexie czy Ratownikach oraz Mateusz Wojtasiński – aktor, tancerz, choreograf.
Pomogło Tesco
Festiwal dotowano kwotą 3 tys. złotych w ramach programu społecznego „Decydujesz, pomagamy*” koordynowanego przez Tesco. Łącznie w całej Polsce dofinansowano 375 inicjatyw na kwotę 1 mln 125 tys. złotych.
(opr. mad)
*W pierwszej fazie programu organizacje społeczne i aktywni mieszkańcy zgłaszali swoje inicjatywy poprzez internetową platformę. Kolejno, komisja oceniała projekty pod kątem przygotowania merytorycznego, potencjału powodzenia i wniesienia trwałych zmian w otoczeniu. Wybrane przez komisję projekty poddano głosowaniu klientów Tesco. Ci, w otwartym głosowaniu wybrali – ich zdaniem – najlepsze i najpotrzebniejsze inicjatywy dla ich regionu. Na Śląsku wsparcie otrzymało 48 projektów na kwotę 144 tys. złotych.