Wodzisław odpowiada na krytykę ścieżek rowerowych
W Wodzisławiu trwają prace nad wytyczeniem ścieżek rowerowych w ciągu ulic 26 Marca, Jana Pawła II oraz przy Wodzisławskim Centrum Kultury. Mimo że inwestycja jeszcze się nie zakończyła, to już wzbudza irytację wśród wielu kierowców. Ci wytykają, że ruch samochodowy został utrudniony, bo są miejsca, w których dwa samochody nie są w stanie się pomieścić, gdyż droga stała się bardzo wąska. Kierowcy nie rozumieją też, dlaczego po jednej stronie ul. 26 Marca ścieżka dla rowerów jest odsunięta od krawężnika kilkadziesiąt centymetrów, a po drugiej stronie – bezpośrednio graniczy z krawężnikiem. Problemem jest też zmniejszenie liczby miejsc parkingowych – nie będzie można zostawiać samochodów wzdłuż ul. 26 Marca.
Wodzisławski urząd miasta postanowił zareagować na krytykę nowej inwestycji. Urzędnicy przygotowali specjalny komunikat. – Budowa ścieżki rowerowej w naszym mieście stanowi część projektu budowy Centrum Przesiadkowego, którego ideą jest zagospodarowanie terenu wokół obiektu dworca kolejowego w celu stworzenia zintegrowanego węzła przesiadkowego, łączącego w jednym punkcie miasta transport kolejowy, autobusowy, rowerowy i samochodowy. Inwestycja jest ukierunkowana na zwiększenie atrakcyjności komunikacji publicznej – komunikacji autobusowej oraz komunikacji kolejowej dla mieszkańców oraz wsparcie gospodarki niskoemisyjnej na terenie miasta – wyjaśnia Anna Szweda–Piguła, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Wodzisławiu. – Powstawanie ścieżek rowerowych ma również zachęcić mieszkańców naszego miasta do aktywności fizycznej oraz dbałości o swoje zdrowie i dobro przyrody. Zanim jednak ścieżki rowerowe zostaną oficjalnie oddane do użytku, zachęcamy do zapoznania się z kilkoma faktami, które pozwolą zrozumieć zmiany, które zachodzą i zajdą na ul. 26 Marca oraz ułatwią poruszanie się na tym odcinku drogi. Odpowiedzi na poniższe pytania udzielił Piotr Nowak, inspektor nadzoru i obsługi inwestycji budowlanych – dodaje pani rzecznik.
– Z jaką prędkością powinny poruszać się samochody na ul. 26 Marca?
– Budowa ścieżek rowerowych nie została jeszcze zakończona. Prace nadal trwają, w związku z czym, kierowcy mają obowiązek dostosowania swojej jazdy do znaków drogowych, które pojawiły się przy placu budowy. Na odcinku objętym robotami drogowymi, obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ze względu na bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów oraz znajdujących się w pobliżu szkół i placów zabaw ograniczenie to będzie również obowiązywało po zakończeniu prac. Na ul. 26 Marca pojawią się już wkrótce znaki poziome, czyli znaki namalowane na jezdni. Ich celem będzie zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu, usprawnienie ruchu pojazdów i ułatwienie korzystania z drogi.
– Jakiej szerokości będzie jezdnia, a jakiej ścieżka dla rowerzystów? Co z liniami segregacyjnymi na jezdni?
– Powstające ścieżki rowerowe będą miały po 1,5 m. Z kolei kierowcy będą mogli poruszać się po drodze, które ma 5,5 m. Odległości te zostały zatwierdzone przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim i zgodnie z prawem są to odległości bezpieczne dla samochodów i ich kierowców. Ponadto po stronie jezdni, gdzie znajdują się parkingi, między ścieżką rowerową, a chodnikiem zachowano odległość 0,5 m. Jest to tzw. strefa bezpieczna, która ma uchronić kierowców przed niefortunnymi kolizjami z rowerzystami (urząd nie tłumaczy jednak, dlaczego tzw. strefa bezpieczna jest tylko po jednej stronie jezdni. Wszak po przeciwnej stronie jezdni też są miejsca parkingowe – red.). Warto również dodać, iż linie segregacyjne zostaną niebawem usunięte. Prace związane z frezowaniem jezdni ruszą już pod koniec tego tygodnia. Ich wykonawcą jest firma Mk Drogi Michał Kołodziejczyk z Żarek Letnisko.
Ludzie
Były zastępca prezydenta Wodzisławia Śląskiego.
coś te ścieżki blado wyglądają - parametry farby, którymi były malowane na czerwono chyba nie spełniają żadnych norm - byle tylko były
https://www.facebook.com/1876355802662203/posts/1988857551412027/
Chwale ie się ścieżkami, obok tak wygląda ha ha ha
zrobione po taniochu i jest, jak jest. A zwężenie na rondzie drogi to obciach.
wszystko co zbudują to porażka.
~Zacofanie ale nikt nie jest przeciwko ścieżkom rowerowym, ale niech nie robi ich się czyimś kosztem, tylko z rozmysłem nie utrudniając innym jazdy lub spacerów (w wypadku gdy są na chodnikach). A tu zrobiono byle jak, na szybko, byle się przed wyborami przypodobać kolejnej grupie, nie zważając, że inna grupa też chodzi głosować ;)
Same stare cioty w tym Wodzisławiu,ruszcie dupy i zobaczcie jak to wyglada za granicą choćby w Czechach(daleko nie jest),wszyscy robią ścieżki rowerowe bo w to warto inwestować ale tutaj jedno wielkie zacofanie tak jak np. palenie węglem!!!
Ćpałeś, nie pisz.
Rower , uczy zdrowia i kpi z Mądrości kierowców aut !!? Staram się szanować [rowerzystów , też ich nie lubię , sam jeżdżę i wiem co o mnie myślą - akurat się rozumiemy i fakenews , nie mam !
Niech napiszą gdzie te parkingi powstaną? Pewnie znowu kosztem placów zabaw, a potem będzie - "czemu te dzieci siedzą w domach przy komputerach?"
Jeśli to nie będzie gwóźdź do trumny Hecy, to nie wiem co by musiało się stać, żeby wodzisławianie zmądrzeli...
Tam jest dość miejsca, żeby zrobić przyjemniejszą i bezpieczną drogę rowerową obok chodnika, a jednak za te grube miliony psuje się dobrą drogę, wymalowując ścieżki gdzie rowerzyści będą bać się jeździć, a kierowcy przeklinać przy wymijaniu się czymkolwiek większym niż tico. Nie sztuka pozyskiwać pieniądze unijne, tylko mądrze je wydawać. Co z tego, że miasto skutecznie stara się o środki, kiedy potem zachowuje się jak małpa z brzytwą? To tutaj to jest zwyczajne szkodnictwo, aż szkoda że UE dała kasę, bo bez niej nie byłoby mowy o realizacji takich durnowatych pomysłów. Wypada podziękować za dwa miesiące przy urnie.
pomyślmy nad wszystkim logicznie.,
po prostu śmiesznie to wygląda,auta się muszą ściskać,uważać na rowerzystów gdy jadą..
Powiem wam,że jeszcze tylko tramwajów brakuje hah.,
ścieżki rowerowe jak najbardziej okej,tylko źle wybrane miejsca na to w naszym mieście