Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

To nie jest łatwy rok dla PKS

Wyższe ceny paliw podniosły koszty działalności przewoźnika o 60 tys. zł miesięcznie. Mimo wprowadzonych oszczędności, spółka boryka się z problemami finansowymi i kadrowymi.

To nie jest łatwy rok dla PKS

Knura przekazał staroście (samorząd powiatowy jest współwłaścicielem PKS), że 21 osób rozwiązało umowę o pracę. Siedmiu z nich zrobiło to w październiku. Kolejnych 9 pracowników chce odejść na emeryturę. – W celu pozyskania kierowców zorganizujemy bezpłatne kursy prawa jazdy kategorii D – planuje prezes przedsiębiorstwa.

– Braki kadrowe wśród kierowców wiążą się z koniecznością świadczenia pracy w godzinach nadliczbowych. Młodzi pracownicy rezygnują z pracy, podejmując zatrudnienie w konkurencyjnych zakładach pracy – poinformował zarząd powiatu prezes PKS Damian Knura (na zdj.). Jego podwładni oczekują podwyżki wynagrodzeń o 300 zł „na rękę”. Podkreślają, że od 3 lat nie otrzymali podwyżek. Knura zaoferował im po 200 zł. To wydatek z portfela spółki rzędu 600 tys. zł w 2019 r.

Pracownicy PKS nie otrzymali w 2018 r. świadczeń wynikających z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Ten zostanie przywrócony w przyszłym roku, co obciąży budżet spółki kwotą 180 tys. zł. Zatrudnieni mogli jedynie liczyć na wypłatę nagród po 200 zł w 2018 r.

Wskutek problemów z załogą PKS utracił zdolność do samodzielnego wykonywania przewozów i podjęto decyzję o podpisaniu umowy z podwykonawcą.

(oprac. r)


Powiat dołoży

Bez wsparcia finansowego ze strony samorządów PKS nie jest w stanie zapewnić połączeń komunikacyjnych na terenie powiatu. Jak najszybsze zawarcie umowy między PKS a gminami staje się kluczowe dla przyszłości spółki. Prezes Knura zaproponował, aby umowa obowiązywała od 1 lutego. Członek zarządu powiatu Andrzej Chroboczek podkreśla, że umowa taka dotyczyć będzie świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Na ten cel Powiat Raciborski zagwarantuje (jako udział w kosztach transportu) 250 tys. zł. Po potwierdzeniu przez gminy powiatu pomocy finansowej na realizację transportu umowa ta zostanie aneksowana.

5 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~poco (217.99. * .240) 18.11.2018 22:04

Czy prezes EKO -to przewodniczący rady powiatu i radny powiatowy?
Czy nie wiedział,ze EKO ze swoimi autobusami wchodzi w interesy PKS?
czy PKS to spółka z większościowym udziałem powiatu?
Czy nikt tego konfliktu interesów nie widzi?

retoryczne pytania.

~KKKK (78.31. * .34) 18.11.2018 14:55

W dobrze funkcjonującym systemie tak to powinno wyglądać: kolej jako podstawa i autobusy jako uzupełnienie (dojazd tam gdzie nie ma pociągów + dowóz do stacji kolejowych). Ale tutaj potrzebna jest WSPÓŁPRACA PKS-u i kolei, tymczasem w planie transportowym powiatu z 2014 roku... kolej została świadomie pominięta (jako rzekomo niestabilny środek transportu, mimo że od kilku lat nie ma żadnych cięć w rozkładach jady pociągów, w przeciwieństwie do PKS-u). A co do trasy to Kuźni Raciborskiej, nie do końca się zgodzę, bo część autobusów jedzie przez Zawadę Książęcą i Turze. W przypadku Nędzy po drodze są jeszcze Babice i część Nędzy mocno oddalona od stacji.

~gosc123 (83.26. * .18) 18.11.2018 12:51

rozje*** firmę i mieć spokój. Rządy PO w Powiecie

~rozsądnik (46.134. * .242) 18.11.2018 12:29
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

PKS powinien jeździć tylko tam gdzie nie ma połączeń kolejowych. Przykładowo z Raciborza bardzo ważne są linie do Głubczyc czy Kietrza. Natomiast po co autobusy do Kuźni Raciborskiej czy Nędzy skoro tam jest pełno pociągów z Raciborza? Jeśli publiczne pieniądze idą na kolej - to po co ją dublować autobusami w sytuacji braków kadrowych?

~BAC (217.99. * .239) 17.11.2018 23:40
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

no i sie firma pod czujnym okiem powiatu kładzie na łopatki,ale jak transport EKO okien odbiera chleb PKS..to cóż sie dziwić.
czy prezes EKO okien to nie jest przypadkiem szef rady powiatu ? śmierdoli to troszkę ale dobra perfuma pokryje każdy zapach.