Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

List do redakcji: o komunikacji publicznej w mieście Radlin

Publikujemy list do redakcji Piotra Adamczyka z Towarzystwa Entuzjastów Kolei. 

List do redakcji: o komunikacji publicznej w mieście Radlin

Miasto Radlin, posiadając na swoim terenie kopalnię i koksownię, w regionie uchodzi za bogatą miejscowość. Władza w miarę skutecznie dba, „aby dobrze się żyło”, realizowane są tu różne ciekawe pomysły, jak np. tężnia, zdaniem wielu (w tym i moim) najbardziej udana inwestycja w ciągu 20 lat radlińskiej samorządności. Jednocześnie mieszkańcy wydają się doskonale rozumieć, że mimo względnego dobrobytu próżno oczekiwać inwestycji bardziej ambitnych ze względu na wielkość miasta, a zadowolenie ze status quo wyraża się w fakcie, że Radlinem od początku jego istnienia jako samodzielnego miasta rządzą ci sami ludzie.

Tematyka, która jest w Radlinie traktowana całkowicie po macoszemu, to komunikacja publiczna, która zwyczajnie leży, a tematami z nią związanymi „zajmuje się” wydział gospodarki i ekologii. Dlaczego cudzysłów? Bo tak naprawdę nikt tam nie wydaje się analizować żadnych potrzeb mieszkańców pod tym kątem i po prostu bezrefleksyjnie przyjmuje się to co jest. Może władze widząc wysoki współczynnik zmotoryzowania mieszkańców Radlina uznały, że komunikacja publiczna nikogo nie obchodzi?

Pod koniec czerwca jako mieszkaniec Radlina i jednocześnie reprezentant Towarzystwa Entuzjastów Kolei postanowiłem przyczynić się nieco do poprawy istniejącego stanu rzeczy, umawiając się na rozmowę w urzędzie miasta i przedstawiając garść propozycji i problemów do rozwiązania.

– Wydłużenie raciborskiej linii 14 do Radlina. Linia 14 łączy Rydułtowy i Pszów z Raciborzem, cóż więc stoi na przeszkodzie, aby i Radlin uzyskał połączenie z tym miastem? Ustaliłem, że PK Racibórz byłoby na to gotowe za dopłatą około 2 zł do kilometra na terenie Radlina. Dla porównania, w jastrzębskim Międzygminnym Związku Komunikacyjnym, którego Radlin jest członkiem, dopłata do kilometra wynosi 5,21 zł i stale rośnie.

– Nowe przystanki. Widzieliście kiedyś miasto, w którego ścisłym centrum odległość między przystankami wynosi półtora kilometra? Nie? To przyjedźcie do Radlina! Ale przynajmniej w tej kwestii coś się dzieje i jest szansa, że nowe przystanki pojawią się już wkrótce – tylko czemu nie zrobiono tego przez 20 lat?

114 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Arteks 19.12.2018 00:09
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

A co sądzicie o makabrycznym dojściu do dworca Radlin Obszary. Niech mi jakieś Radlinioki odpowiedzą, czy dojście do niego jest tak zakumflowane z tego powodu, że władzom miasteczka jest wstyd za okolicę i wolą aby nikt spoza Radlina tam nie dotarł? Czy może są inne powody? Gdybym miał wybierać takie najstraszniejsze okolice przystanków kolejowych to wybrałbym ze Śląska trzy: Katowice Zawodzie, Bytom Północny i Radlin Obszary - wszystkie straszne nie tylko po zmroku i wszystkie zapomniane przez władze. Przy czym dla Radlina to jest "dworzec główny"... @op - w Rybniku proces powstawania nowych przystanków czy ich przenoszenia to rzecz regularna. W tej chwili np. już jest decyzja odnośnie powstania przystanku niedaleko Biedronki przy Żorskiej. Ale np. w terenie gdzie jest potrzeba mamy przystanku co 300-400 m (Pl. Wolności, 3 Maja, Urszulanki). W Radlinie wspomniałem o miejscach autentycznie gęsto zaludnionych. Czasami po wioskach lub terenach leśnych przystanki są ulokowane gęściej. A w Radlinie ważniejszym tematem są kwiatki, fontanna lub ankiety... @SmiechNaSali - mylisz sie, ja swoje tekst zawsze pisze z konta bo... "markę trzeba szanować".

~SmiechNaSali (31.0. * .130) 18.12.2018 23:25
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~SmiechNaSali (31.0. * .100) 18.12.2018 22:59
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Don_C 18.12.2018 22:18
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@WujekDobraRada-widać że albo jesteś rybnickim trollem albo powiązany z pedagogiczną radlińską sitwą oderwaną od zmysłów.

~op (91.214. * .20) 18.12.2018 21:19
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

arteks-wyznaczasz lokalizację dla przystanku w Radlinie a odległość przystanku Zamyslów Szkola-Niedobczyce można mierzyć w kilometrach Zajmij sie problemami komunikacyjnymi Rybnika bo macie duzo do poprawy

~arnoldinio (31.0. * .171) 18.12.2018 20:49
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~annaf (91.192. * .71) 18.12.2018 20:13
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

W Rybniku g... jest, trudno kupić nawet dobre ciuchy, trochę pseudofirmowych sklepów galeriach, które w rzeczywistości mają towar z Bangladeszu, podupadłe geszeftyi kilka lumpeksów w okolicach rynku, dobrze to się tu mają tylko banki i różne pożyczki bez zabezpieczeń. Jeśli nawet coś tu jest, to jest droższe niż np. w Wodzisławiu, no ale to na pewno przez prestiż :D

~annaf (91.192. * .71) 18.12.2018 20:03
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Napisz komentarz...Koń jaki jest, każdy widzi. Rybnik zawsze był znany z psychuszki nawiązującej tradycjami do ZSRR, a ostatnio to może z herbu ze szczupakiem w masce czy loga z penisami, jednak najgorsze jest to jazgotliwe, nieustające promowanie tej wiochy, powodujące odruch wymiotny, podobnie jak rybnickie powietrze, które mimo całej waszej propagandy nie chce być ani odrobinę czystsze.

Arteks 18.12.2018 19:33
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@serwer - wszędzie jest smog ale Rybnik przeszedł do historii w walce ze smogiem chociażby tym, że to prezydent Fudali pierwszy na Śląsku zgłosił postulat o zakazie palenia flotami i mułami! Rybnik i Wodzisław to pierwsze miasta na Śląsku które dopłaciły do kolei, zyskując znacznie lepsze połączenia i mniejszą potrzebę zatruwania atmosfery spalinami w dojazdach z Wodzisławia do Rybnika. Rybnik to miasto które wydało w ostatnich latach 75 mln na walkę ze smogiem. Rybnik powołał specjalistyczny eko-patrol który budzi "strach" wśród wszystkich tych którzy mają coś do ukrycia w swoich domowych kotłowniach. Efekty już są zauważalne bo przekroczeń o 2000% już nie ma :) A gdyby tak inne gminy i miasta też coś w tym temacie robiły? A poza smogiem - Rybnik jest kojarzony z samych pozytywnych rzeczy - zalew, serial telewizyjny, koncerty gwiazd, świetne imprezy, kapitalni animatorzy kultury i rozrywki, świetne pomysły rewitalizacyjne, Rybnik należy do tzw. "miast idei". :) Czy przynależność do takiego miasta nie byłaby czymś prestiżowym i nie dawała większych możliwości rozwoju? Na pewno tak bo w tej chwili poza finansami - cała okolica jest bardzo mentalnie do tyłu za większymi miastami w tym Rybnikiem. @WujekDobraRada2 - jakbym mieszkał w Radlinie też mówiąc, że jadę do miasta miałbym tylko jeden wybór - Rybnik. Ale to z jednego konkretnego powodu. W Rybniku jest wszystkiego więcej i na wyższym poziomie. W Wodzisławiu da się kupić to samo co... w Radlinie.

~adam_ma_wałka_ (37.248. * .143) 18.12.2018 14:45
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~serwer (185.180. * .158) 18.12.2018 14:18
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Paradoksalnie to Ty jesteś głupi. Możemy podyskutować, jak pokażesz jakieś statystyki, bo na razie bijesz pianę i klepiesz jakieś rybnickie mantry o waszej "lepszości". Wasza propaganda już nie działa. Rozejrzyj się, to może zobaczysz, że strojenie się w stołeczne piórka i udawanie wielkomiejskości wyszło już z mody nawet wśród rybniczan, nie mówiąc o mieszkańcach Radlina, którzy za nic nie chcą być kojarzeni z zasyfionym i śmierdzącym Rybnikiem. Jeśli nie możesz się z tym pogodzić, kup sobie maść na ból d.py

~WujekDobraRada2 (188.146. * .143) 18.12.2018 11:14
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

A co do textu: trzeba być pisarzem fantasty aby wierzyć w wizję spójnej komunikacji, której głównym ośrodkiem będzie SWD. Nie będzie. A jakikolwiek ruch na linii Radlin-Wodzislaw powodują jeszcze uczniowie (coraz mniej, młodzi wybierają Rybnik) i siedzibą Starostwa. I tyle, bo nawet na targ jeździ się do Rydultow lub Rybnika. Szpital? Chrońcie nas Bogowie przed tym! Inwestowanie w połączenia z Wodzislawiem przez inne gminy powinno być więc ograniczone do minimum z równoczesnym rozwijaniem połączeń z Rybnikiem. Sorry ale To stolica Subregionu, z której można dostać się do Bielska, Gliwic, Warszawy, czy innych państw (międzynarodowe połączenia z Wodzisławia wymrą śmiercią naturalną). Naturalny punkt przesiadkowy dla powiatu wodzislawskiego, rybnickiego, Żor i Jastrzebia. Centrum przesiadkowe w Wodzislawiu? Tylko jako szansa dojechania do Rybnika. Paradoksalnie jedną nadzieją na komunikację dla Wodzisławia jest zbiorówka powiatowa zarządzana przez Starostę - nie żadne MZK czy inne PKSy...

~WujekDobraRada (188.146. * .143) 18.12.2018 10:56
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Don C - ewidentnie kiedyś jakaś radlińska nauczycielka dała Ci kosza bo o "nauczycielskiej sitwie" w tym mieście piszesz wszędzie, nawet w tekście o kolei :D Daj spokój, jest tyle innych, ciekawych kobiet! Nie poddawaj się!

Arteks 18.12.2018 09:20
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@bbogna - nie wystąpi bo nie byłby w stanie poradzić sobie samoistnie w tak "skomplikowanym" temacie. Skoro UM Radlin nie potrafił przez kilkanaście lat samodzielności uruchomić zwykłych nowych przystanków aby ludzie mieli bliżej - jak sobie wyobrażasz organizację całej komunikacji? @Don C. - może to kiedyś nastanie. W Rudach pomysł pojawił się z tego powodu, że tam mieszka sporo bogatych ludzi, a jednocześnie napotykają na takie typowo gminno-wiejskie niechciejstwo, nudę i samorządową biedę. A miasto ma większe możliwości. Duże miasto ma ogromne możliwości w czasach unijnych. Świetnie w naszym regionie pokazały to inwestycje infrastrukturalne... Sam zresztą widzisz coś w co kiedyś może powątpiewałeś. Duży może więcej i to jest jedyna szansa na jakieś ożywienie tego dość zaspanego, powolnego i konserwatywnego regionu jakim jest ROW. A moje zdanie znasz. Rozbiór Wodzisławia zaszkodził nie tylko Wodzisławiowi ale całemu regionowi.

bbogna 17.12.2018 23:49
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

A może Radlin wystąpi z MZK i osoby odpowiedzialne wymyślą coś sensownego.Powodzenia

Don_C 17.12.2018 15:37

@Arteks- nie myślicie już czasem żeby Radlin wciągnąć pod Rybnik (tak jak już to kombinujecie z Rudami) Z osady górniczej idzie fajnie zrobić dzielnicę tylko co zrobić z sitwą z UM to będzie problem.

Arteks 17.12.2018 11:51
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Ważniejsze od tego co porusza Hades dla mieszkańców Radlina są nowe przystanki między Biertułtowami i kopalnią oraz obsługujący cmentarz i tężnię. Może w końcu do urzędników to dojdzie? @Hades_TEK - ale ty sam proponujesz szastanie miejskimi pieniędzmi skoro proponujesz tak kuriozalne przedłużenie linii 14 z Raciborza do Radlina, która obecnie kursuje do Rydułtów. Zamiast jej skrócenia tylko do Pszowa bo to "szastanie" pieniędzmi mieszkańców Rydułtów. A przecież z Rydułtów do Raciborza świetny poziom transportu publicznego zapewniają pociągi które podobno lubisz. Co do linii 3/6 z Radlina do Rybnika to gdyby jeździły puste można by je było przerzedzić. Ale... kursy są tak obciążone frekwencją, że mimo dużej częstotliwości na trasy muszą być wykorzystywane autobusy przegubowe. To chyba jedyne linie w powiecie wodzisławskim gdzie nadal używa się autobusów przegubowych! @frugol - słusznie piszesz! Z Radlina na rybnicki Paruszowiec można się dostać pociągiem. Ciekawe, że drezynowiec tego nie zauważył tak samo jak nie przeszkadza mu marnostrastwo autobusów 131/E3 które dublują pociągi z Wodzisławia do Rybnika. Powinniśmy rozwijać komunikację autobusową tam gdzie nie ma alternatywy i ograniczać tam gdzie jest świetna oferta kolejowa. @annaf - z interesami największych muszą liczyć się wszyscy. Tak to funkcjonuje w każdej dziedzinie.

~frugol (185.180. * .150) 17.12.2018 10:39
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Na paruszowiec można jechać cugiem

bbogna 16.12.2018 22:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Odnośnie połączenia z Paruszowcem,pomysł świetny ,wiem że pracownicy dojeżdżają autami ale głównie dlatego że nie mają innej alternatywy.Moim zdaniem im dłuższe kursy i połączenia z różnymi miastami i dzielnicami tym lepiej.Wtedy więcej mieszkańców jeździłoby komunikacją miejską.

bbogna 16.12.2018 22:06

Reasumując : urzędnicy nie robią nic w naszej sprawie,a nasi radni (mam na myśli tych z Głożyn, siedzą i grzeją miejsca na następne kadencje ,bo po co się wychylać i próbować coś zrobić dla wyborców,lepiej nic nie robić i mieć święty spokój)

~annaf (91.192. * .71) 15.12.2018 20:06
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Przeciętna schorowana babcia nie ma wyboru i pojedzie się leczyć tam, gdzie może dojechać autobusem. Po to jest tyle autobusów jest do Orzepowic, żeby napędzić jakichś klientów do tej rzeźni, której unikają miejscowi. Do pracy nie trzeba, od dawna wszyscy jeżdżą autami i jakoś sobie radzą.

hades_tek 15.12.2018 01:17
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Odnośnie Głożyn: ponieważ Rybnikowi nie są one do niczego potrzebne, zaś urzędnikom z Radlina nie przejdzie przez myśl, że można by było coś poprawić, więc jest jak jest. Wiem, że kiedyś ktoś zgłaszał propozycję przetrasowania linii 8 na Paruszowiec i dopasowania godzin do systemu zmianowego, ale na pytanie, dlaczego nie została wdrożona, radlińscy urzędnicy nie byli w stanie odpowiedzieć. Może nie ośmielili się proponować zmian? Patrząc na całokształt można porównać Radlin do zastraszonej ciamajdy gnębionej przez silniejszych chuliganów (Rybnik, MZK), która opróżnia kapsy na każde ich żądanie, a odezwać się nie odważy.

hades_tek 15.12.2018 01:12
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Częstotliwość połączeń z Rybnikiem wcale nie wynika z jakichś porozumień z Radlinem. Rybnik planuje tyle kursów, ile uznaje za stosowne, dla SWOICH mieszkańców. Ponieważ (1) nie ma pętli autobusowej na granicy z Radlinem (2) w Radlinie pracuje ok. 250 mieszkańców Rybnika (3) mieszkańcy Niedobczyc i Niewiadomia dość licznie korzystają z radlińskich obiektów - zakończenie linii 1,3 i 6 na pętli przy KWK Marcel było dla Rybnika logiczne i korzystne. Mimo to cwany Rybnik żąda od MZK dopłat, które związek frajersko płaci, żądając większych dotacji od gmin wchodzących w skład tego tworu. Teraz urzędnicy z Radlina bezrefleksyjnie szastają NASZYMI pieniędzmi, no przecież "autobusy do Rybnika są potrzebne". Tylko co z ich użytecznością dla mieszkańców Radlina? Zabrakło miejsca na refleksję, że mieszkańcy może nie potrzebują 62 kursów dziennie akurat do szpitala w Orzepowicach, a woleliby zamiast tego dojazd do swoich miejsc pracy! Można w ciemno założyć, że te ok. 500 mieszkańców Radlina zatrudnionych w Rybniku to głównie pracownicy kopalń oraz zakładów na Paruszowcu, a nie wspomnianego szpitala.

bbogna 14.12.2018 22:23
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Moim zdaniem przedłużenie linii 14 to bardzo dobry pomysł,im więcej bezpośrednich połączeń z innymi miastami tym lepiej dla pasażerów ,a przecież to pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej powinni być zadowoleni.Pisze pan w liście do redakcji że do Rybnika w dni robocze mamy 62 kursy ,lecz proszę zauważyć że z Głożyn do Rybnika (mam na myśli przystanki od granicy z Pszowem do przystanku przy szkole) nie kursuje do Rybnika żaden autobus,a np.linia nr.6 mogłaby z Biertułtów jechać do Pszowa przez Głożyny ,wtedy my zapomniani mieszkańcy RADLINA też dojechalibyśmy np.do szpitala w Orzepowicach. No ale czy ten kto jeździ samochodem i zza biurka decyduje, nie tłucze się po przystankach czekając na przesiadki, zrozumie pasażera mam co do tego wątpliwości.Pamiętam czasy gdy do Rybnika dojeżdżałam PKSem ,kursów było mało ale plan odjazdów ułożony sensownie i bez problemu z Głożyn dojechaliśmy do Rybnika.Życzę sobie i innym pasażerom,aby wreszcie ktoś pomyślał o nas i sensownie skomunikował Radlin nie zapominając że Głożyny to też Radlin.

~annaf (91.192. * .71) 14.12.2018 21:39
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

maksmaks oświeć nas, gdzie to jest od zawsze ten przystanek między kopalnią a Bierami. Chyba dla koni.

~annaf (91.192. * .71) 14.12.2018 21:27
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Moralność Kalego-Arteksa. Jak rybie oko nie tylko nie chce dopłacać, ale jeszcze żeby jemu płacić, to wtedy jest OK. Ale przedłużenie 14 - FUJ, bo autobus do Raciborza mógłby odciągnąć część ludzi od rybiego oka.

~maksmaks8 (5.173. * .49) 14.12.2018 20:52
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Nie ma przystanku pomiędzy kopalnią, a Biertułtowami? Jest od zawsze. Widzę, że Arteks ma orientację...

Arteks 14.12.2018 20:05
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Czym mniejsza miejscowość tym mniejsza świadomość natomiast akurat regularność połączeń z Radlina do Rybnika jest bardzo dobra, do Wodzisławia jest dużo mniej bo... Wodzisław nie chce do nich dopłacać, a do współpracy potrzebne są zawsze dwie strony. Pomysł z przedłużeniem 14 do Radlina - absurdalny. Ta linia ma sens tylko w relacji Pszów-Racibórz bo między Raciborzem, a Rydułtowami dubluje się z trasą kolejową - finansowaną województwo. Patologią w transporcie jest to, że przez rozrzutność samorządów pozwalamy dublować i "konkurować" ze sobą różnych operatorów - którzy powinni ze sobą współpracować. W bogatych krajach coś takiego jest nie do pomyślenia. Zgodzę się, że władze są trochę LENIWE lub niezorientowane w tematach komunikacyjnych. Wstydem napawa dojście i okolica przystanku kolejowego Radlin Obszary. Jeśli ktoś wysiądzie z pociągu z Bohumina lub Katowic zapyta się "gdzie ja jestem?" - bo okolica wygląda jakby była niczyja. Kolejna gafa to brak przystanku autobusowego między kopalnią a Biertułtowami oraz w okolicy tężni i skrzyżowania z Rogozina który obsługiwałby też przy okazji cmentarz i położony w tej okolicy NRDowski wieżowiec. Władze Radlina - zajmijcie się wreszcie czymś bo to trochę wstyd, że ludzie z innych miast muszą wam wytykać błędy - które w większych miastach byłyby załatwione od ręki.

~annaf (91.192. * .71) 14.12.2018 19:18
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

A po co parkingi? Są chodniki na Korfantego, górnicy nie widzą problemu, nie widzi go też straż wiejska

Don_C 14.12.2018 14:47
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

W Radlinie jest dużo kwiatków a ten z napisem ROW to najnowszy bolący pewnie nie jednego.Chwalić się za blisko ćwierć wieku jedną tężnią to cały sukces. Jednak w tym samym czasie nikt nie powie że zburzono dworzec kolejowy i stadion a w zamian posadzono choinki koło boiska. Od lat 90 miasto nie zbudowało ani jednego parkingu (oprócz tego koło tężni) Skrzyżowania zawężono a koło UM dano sobie postawić potworka wątpliwej urody. Towarzystwo wzajemnej adoracji nie przejmuje się jednak takimi rzeczami bo dla nich ławka i kwietnik to szczyt możliwości.

~mc_troll (185.180. * .147) 14.12.2018 12:00
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Kibole smarują tu swoimi paskudnymi gryzmołami każdy kawałek wolnej ściany, ale wielki napis "ROW" nad bramą największego zakładu w "niebieskim Radlinie" jakoś tym dzbanom nie przeszkadza.

hades_tek 14.12.2018 00:38
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Kilka dni temu, jak przekazała zaangażowana w temat radna, miasto nadal czekało na odpowiedź z MZK. Ciekawe, czy wysłano w końcu jakieś ponaglenie, bo czas oczekiwania na łaskawe udzielenie tej odpowiedzi robi się już kompromitujący. Wypowiedź rzecznika pozostawię ocenie Czytelników.

hades_tek 14.12.2018 00:31
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

@Don_C - może to nie wazelina, a tylko zwykła niemoc, nieudolność i bezkrytyczne ustępowanie silniejszym. Po prostu na nic więcej nie stać naszych elit. Podobnie jak ćwierć wieku temu nie było ich stać na to, by dojść do porozumienia między sobą, pozostać dużym miastem, i dziś samemu rozdawać karty w regionie.

Don_C 13.12.2018 22:18
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Tak to jest jak osadą rządzi przez blisko ćwierć wieku radlińska sitwa. Sitwa ma to do siebie że głosują sami na siebie a reszta społeczeństwa (czyli większość) ma to w d* Oprócz tego wiadomo że Radlin to rybnicka wazelina i wchodzą im głęboko. Wystarczy zobaczyć jaki nowy neon jest na wejściu do kopalni i wszystko jasne. Tylko bycie przy korycie powstrzymuje ich od przyłączenia się do Rybnika -tylko to i nic więcej. Więc co się Piotr dziwisz ?