Gmina Rudnik ma swoje logo
Logo ma pojawiać się na wszystkich materiałach promocyjnych. To kolejny znak po herbie gminy.
Autorką znaku jest Dominika Płaszewska, studentka trzeciego roku grafiki reklamowej i edytorskiej w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Mieszkanka Rudnika, absolwentka Zespołu Szkół w Rudniku oraz Liceum Plastycznego w Raciborzu. Od dzieciństwa pasjonatka sztuki. Aktualnie pracuje jako grafik komputerowy, a jej prace pokazywane były m.in. na wystawie "Separator" w Krakowie.
- Jako mieszkanka gminy, chcąca wnieść trochę ducha nowoczesności, wykonała logo, które miałoby być identyfikacją wizualną gminy i uzupełnieniem podstawowego symbolu, jakim jest herb. Logo, stosowane będzie przede wszystkim w promocji gminy Rudnik, na wydawnictwach, drukach reklamowych, promocyjnych, stronach internetowych, ubiorach, urządzeniach i przedmiotach – przekazuje Zygmunt Kandora z rudnickiego urzędu.
W logo zawarta jest wieża zamkowa nawiązująca do obecnych oraz byłych gminnych pałaców, gałązka dębu, która jest symbolem siły i szlachetności oraz kłos zboża z 14 ziarnami, które odnoszą się do ilości sołectw w gminie. - Głównym kolorem identyfikacji jest błękitny. W psychologii koloru błękitny jest kojarzony ze spokojem, inteligencją, kreatywnością, oznacza również otwartość i zaufanie – dopowiada Z. Kandora.
Stworzona została również księga znaku, która zawiera informacje jak, w jakich formach i kiedy stosować logo, jego dopuszczalne formy oraz propozycje m.in. wyglądu papieru firmowego, pieczątki, wizytówek oraz gadżetów reklamowych takich jak fartuszek, długopisy i kubek. Gadżety te mogą być wydawane jako nagrody np. dla uczniów szkół gminnych. - Nowoczesny design i prostota pozwalają na tworzenie ciekawych form, co może bardzo dobrze wpłynąć na promocję gminy Rudnik – podsumowuje urzędnik.
opr. (d).