Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Przystanek kolejowy w centrum od początku był fikcją?

Prezydent Mieczysław Kieca poinformował, że przystanek kolejowy „Wodzisław Śląski - Centrum” nie powstanie. - Nie możemy podpisać porozumienia z PKP PLK, bo radni obniżyli środki z 400 do 50 tys. zł. To oznacza likwidację zadania - ubolewa włodarz. Radni koalicji twierdzą, że nie są przeciwni inwestycji, ale oczekują konkretów.

Przystanek kolejowy w centrum od początku był fikcją?

„Wodzisław Śląski - Centrum” - to robocza nazwa przystanku kolejowego, który miałby powstać w rejonie parkingu naprzeciw Galerii Karuzela. A tym samym zapewnić pasażerom szybsze dotarcie do centrum Wodzisławia. O tego rodzaju przedsięwzięciu mówiło się od dłuższego czasu. Ale losy inwestycji ważyły się. Jeszcze pod koniec 2015 roku, przy okazji prezentacji koncepcji budowy centrum przesiadkowego, prezydent Kieca powoływał się na ekspertyzę doradców TOR i tłumaczył, że budowa przystanku „Centrum” w pobliżu Karuzeli nie ma większego sensu. Nastąpiła jednak zmiana optyki i władze Wodzisławia przychylnie spojrzały na pomysł budowy dodatkowego przystanku kolejowego w mieście.

W efekcie przez ostatnie kilkanaście miesięcy prezydent Kieca wymieniał się korespondencją z PKP PLK. Ustalono m.in. ramy współpracy. Wkrótce miało nawet zostać podpisane porozumienie ze spółką kolejową. Wodzisław miał się zobowiązać do przekazania spółce pieniędzy na opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji - 400 tys. zł w tym roku i 500 tys. zł w 2020 r.

Mniej pieniędzy

Na styczniowej sesji rady miasta - gdy uchwalano budżet - doszło jednak do zmian. Radni koalicji zaproponowali zmiany w budżecie i w kontekście przystanku „Centrum” obniżyli środki z 400 do 50 tys. zł. Kieca postawił sprawę jasno. - Radni zadecydowali, że nie będzie budowy przystanku kolejowego „Centrum”. Kwota 50 tys. zł uniemożliwia podpisanie porozumienia z PKP PLK. Dlatego zadanie nie będzie realizowane i zgodnie z decyzją rady miejskiej zamykamy dyskusję odnośnie budowy w przyszłości przystanku kolejowego „Centrum” - przekazał prezydent Kieca. - To trudna decyzja, bo wielu mieszkańców wiązało duże nadzieje z tą inwestycją. Tłumaczyłem radnym, jak wyglądały poszczególne etapy rozmów z PKP PLK, ile one trwały i do jakich ustaleń doszliśmy - dodał.

Prezydent powiedział, że PKP PLK stały na stanowisku, że dodatkowy przystanek w Wodzisławiu jest potrzebny, ale „dobrze jakby miasto partycypowało w kosztach opracowania dokumentacji projektowej”. A co po przygotowaniu dokumentacji? Prezydent mówi, że PKP miało wziąć na siebie budowę przystanku i niezbędnej infrastruktury kolejowej. - Po stronie miasta miała być poprawa infrastruktury drogowej, wykonanie parkingu czy remont kładki, która już istnieje. Ale w porównaniu z budową samego peronu to koszty minimalne - uważa prezydent. - Radni pytali o szczegółowe koszty inwestycji, ale przecież trudno znać dokładne koszty, jeśli nie ma jeszcze projektu. To jak wróżenie z fusów. Nie będę nikogo wprowadzał w błąd. Radni trzymali komplet dokumentów z negocjacji, ale podjęli decyzję, że inwestycji nie będzie. Trudno mamić i łudzić naszego partnera, że wrócimy do tematu, jeśli mamy jasne wytyczne radnych - oznajmił prezydent.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

49 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~krtek (5.184. * .4) 26.08.2020 12:54
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Cierpliwości, dowody się zbierają. Idę po ciebie.

~mazizam (31.0. * .97) 26.08.2020 09:18
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~krtek (5.184. * .79) 25.08.2020 23:53
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

A ty misiu kolorowy jastrzębski hejterze z nazwiskiem na Sz zamilcz, bo ujawnię kim jesteś i będzie wstyd, że taka osobistość tak prymitywnie szczeka. Zajmij się syfem na swoim placu.

~mazizam (31.0. * .52) 25.08.2020 19:16
oceniono 2 razy
-2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

cocolino 25.08.2020 16:48
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Nowiny gdzie artykuł?
Czy tylko głupotę koronowirusa umiecie opisywać?
https://www.facebook.com/miastowodzislawslaski/videos/3299136200170403/
https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/1995364483927640

expert 08.02.2019 17:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

jestem jeszcze ciekawy kto jest kierownikiem stacji kolejowej w Wodzisławiu? Czy jest ktoś taki? Bo tak jak ta stacja jest zapuszczona, zasyfiona i zarośnięta chaszczami to chyba żadna inna (z tych czynnych). Trzeba sprawdzić czy ma on do dyspozycji środki opryskowe albo ekipę do koszenia i utrzymania torowisk. Może być tak że ta osoba ma to kompletnie w d....ie albo co gorsza kradnie paliwo lub środek opryskowy. Trzeba się tym zająć i skargę napisać na odpowiedzialną za stan naszej stacji osobę.

expert 08.02.2019 17:49

drugi tor przerośnie nasze ambicje, trzeba o niego walczyć, ale z zaznaczeniem, że w I etapie może to być "tylko" odbudowa mijanki w Czyżowicach, której jako jedynego z obiektów linii Katowice-Chałupki nie wyremontowano. Mijanka jest realna, a drugi tor to póki co na długie lata SF.

Arteks 08.02.2019 12:09
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

@zxc - masz rację, że przepustowość trasy Katowice-Chałupki najbardziej ogranicza odcinek Wodzisław-Olza i Mikołów-Orzesze, a nie Jaśkowice-Leszczyny gdzie rozkładowcy dość sprawnie sobie radzą. Ten drugi problem zostanie rozwiązany w tym roku w dużej mierze dzięki lobbingowi władz Rybnika i całego subregionu. Niestety w związku z tym oraz likwidacją ograniczenia prędkości w Dębieńsku - czekają nas ogromne problemy z ruchem i KKA w kwietniu i maju. Ja bym sugerował zamiast mijanki w Czyżowicach budowę drugiego toru z Olzy do Wodzisławia i lobbing w tej sprawie - szczególnie do posłów, Cargo, przewoźników towarowych, władz powiatu SWD i subregionu.

zxc 08.02.2019 11:23
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

oczywiście, że lepsze to drugi tor, ale to powinno być częścią projektu Katowice-Rybnik-Ostrawa, można i trzeba o to zabiegać jako rozwiązanie docelowe, sama mijanka zaś jest potrzebna już dziś, a w przyszłosci można ją wykorzystać jako część drugiego toru do Chałupek i posterunek odcinka. Zauważ, że na linii Katowice-Rybnik-Bogumin to właście odcinek Wodzisław-Olza ma jako jedyny tak długi odstęp i zaburzoną przepustowość właśnie z powodu likwidacji w latach 90 tej mijanki. Wszędzie odstęp mieści się w granicach 5-8 minut, u nas to 15 minut, z Czyżowicami byłoby równo i takt nie był by zaburzony, jak to ma miejsce obecnie. Inna sprawa to przepustowość, której za dnia już nie ma i wszystko jeździ tak często jak tylko może.

maziizam 08.02.2019 11:08
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

zxc
Tylko pytanie czy odbudowa mijanki na tym odcinku to nie chwilowe rozwiązanie - proteza, szczególnie, że w Rybniku Towarowym ma być Centrum przeładunkowe, ma być więcej pociągów międzynarodowych może i Pendolino?
Czy może drożej dobudować drugi tor z Wodzisławia aż do Olzy - miejsce jest, i czy np koszt dwóch rozjazdów, układu sterowania zdalnego do nich itd nie będzie wiele tańsze niż puszczenie drugiego toru od Wodzisławia do Olzy, a jeśli dojdzie do odbudowy linii na Jastrzębie to odcinek do Wodzisław Turzyczka mamy gotowy. Dodatkowo przy takiej budowie kłaniałyby się 3 przystanki Wodzisław Centrum, Wodzisław Turzyczka i Gorzyce przy wiadukcie na ul Piaskowej ?

zxc 08.02.2019 10:48
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

a te 60 km/h do Rybnika to też poważny problem! Pociągi zyskają kilka minut jeśli PLK podniesie prędkość. Sama odbudowa mijanki w Czyżowicach powinna być dokonana niezależnie od tego czy powstanie odcinek do Jastrzębia czy nie, bo odcinek Wodzisław-Olza już teraz jest niewydolny dla kolei międzynarodowej, pasażerskiej i towarowej.

maziizam 08.02.2019 09:30
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

zxc
Moim zdanie powinni forsować PLK o kolej do Jastrzębia od strony Wodzisławia na linii lk 159 i wtedy masz drugi tor do Turzyczki i od razu poprawę na linii - upiec więcej pieczeni na jednym ogniu za jedną kasę, i więcej wskazać pożytku takiego rozwiązania. Iść na spotkania o odtworzeniu kolei do Jastrzębia. Jakoś nie widziałem ani razu tam prezydenta Wodzisławia, Radlina i Rybnika czy kogokolwiek z regionu z władnych.
Jedynie z Pawłowic czy Żor było zainteresowanie reszta mają to w czterech literach.
Ale najgorsze jest to, że władni subregionu Zachodniego są przeciwni odbudowie linii kolejowej na Jastrzębie od strony Wodzisławia czym rozwalają system transportu w regionie.
https://subregion.pl/stanowisko-w-sprawie-programu-uzupelniania-lokalnej-i-regionalnej-infrastruktury-kolejowej/

zxc 08.02.2019 09:08
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@bystrzak mijanka w Łaziskach Górnych była w jego gestii i nawet na Subregionie to przeforsowali za jego kadencji, tym bardziej mijanką w Czyżowicach powinien się zająć, razem zresztą ze Szkatułą i Jakubczykiem.

zxc 08.02.2019 09:04
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@maziizam całkowita racja. Jestem ciekaw kiedy Kieca w końcu zacznie starać się o poprawę przepustowości linii z Wodzisławia w kierunku Czech? Bo już jest 5 minut za późno - linia zapchana do granic możliwości.

~Sseessee (37.109. * .66) widać że nie masz żadnego pojęcia o kolei i głupoty piszesz

maziizam 08.02.2019 03:15
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

A co do mijanki w Łaziskach Brada to bez niej linia praktycznie by klękła i nawet połowy pociągów by nie mogło na Katowice jechać. Za to i tak zostaje problem, że pomału na lk 140 od Leszczyn do Ligoty będzie potrzebny 2 tor.
Ale problem jest jeszcze głupszy na odcinku Rybnik -Wodzisław po remoncie pociągi pasażerskie maksymalnie mogą jechać 60km/h, a w niektórych mniej gdzie spokojnie mogłyby jechać 80km/h gdyby nie kilka uchybień przy remoncie no semafor zasłaniany przez wiadukt itd co np w SKM skróciło by przejazd z 15 minut do 10-12. Tu np Pendolino jak się ślimaczy na trasie Rybnik-Wodzisław co aż kuje w oczy
https://youtu.be/rGlTGod2PqM

maziizam 08.02.2019 02:59
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Linia jest na granicy przepustowości miedzy Wodzisław-Olza i jest kilka opcji aby zwiększyć przepustowość:
- najgorsza mijanka Czyżowice
- odbudowa drugiego toru w śladzie lk159, aż do Turzyczki i tam rozjazd zaleta mijanie większym odcinku, możliwość SKM aż do przystanka Centrum (Turzyczka), odbudowa rozwalonej stacji cześć torów jest ślepa i nie można jej w pełni wykorzystać
- odbudowa linii kolejowej na Jastrzębie w śladzie lk159 z dodatkowym rozjazdem w Turzyce. jeszcze lepiej bo SKM i pociągi Katowice czy Gliwice będą docierać do Jastrzębia przez co będzie ich więcej oraz daje spójność regionu - program kolej+ tek.cba.pl/2019-01-31_tek-wsw.pdf
- pomysł Czeski KPD oprócz tego co powyżej Szybka magistrala kolejowa Katowice Orzesze-Bogumin-Ostrawa z nowym przejściem w Łaziska obok A1 co umożliwi i puszczanie pociągów z naszego regionu do Katowic czy Ostrawy w czasie do 30 minut, ale to inna pula cenowa, ale myślę że doczekam tego kiedyś.
A co do przystanków to dwa spokojnie Centrum i Turzyczka można zrobić, a nawet Wilchwy jeśli odbudowa linii na Jastrzębie pójdzie lk875.

Arteks 07.02.2019 22:28
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@Don_C - ale ty czasami masz problemy... A jeśli odległości nie są problemem - czemu kierowcy wymagają w każdym możliwym miejscu parkingi? Niech się nazywa jak chce - choćby nawet Wodzisław Rynek - ważniejsze aby powstał. @mhl999 - przejeżdżałem ostatnio pociągiem i podziwiałem zdjęty tynk na dworcu - nic innego niestety nowego nie zauważyłem.

mhl999 07.02.2019 19:33

Arteks przejedź się do Wodzisławia i zobacz jak się zmieniło od naszej ostatniej wizyty. Przy poczcie było kiedyś PKO a to nie koniec niespodzianek. Nie uwierzę, że przystanek aż tak bardzo ożywi centrum.

~Doexpert (37.109. * .66) 07.02.2019 19:05
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~GoodNightLeftSide (31.179. * .1) 07.02.2019 17:20
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Taki przystanek to mieszkańcy by mogli zrobić za darmo w czynie społecznym.

expert 07.02.2019 17:09
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Don_C 07.02.2019 15:07
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Obecnie remontowany dworzec kolejowy jest przystankiem -centrum- i faktycznie jest to szczere centrum gdzie wszędzie jest blisko i na rynek też.Także nie wiadomo dlaczego ten nowy przystanek tez miał się nazywać -centrum- ? Chyba raczej przystanek -PKS lub rynek.

~Sseessee (37.109. * .66) 07.02.2019 14:34
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

Linia zapchana do granic możliwości? Buhaha! 10 pociągów na dobę.

Arteks 07.02.2019 14:10
oceniono 7 razy
-7
Zgłoś

@zxc - jak można zabiegać i lobbować w PKP PLK o jakąś mijankę poza miastem - skoro radni uniemożliwiają doprowadzenie do końca wynegocjowaną przez lata budowę nowego przystanku. To tylko źle świadczy o radnych wodzisławskich dla których przystanek obsługujący centrum(!) miasta nie jest istotny podczas gdy wiele małych miejscowości skutecznie zabiega o takie przystanki i je realizuje nawet na bocznych liniach. W powiecie wodzisławskim poziom świadomości komunikacyjnej jest podobny jak w wioskach zachodniej Ukrainy... Władze Rydułtów chcą wyburzyć dworzec, władze Radlina nie potrafią nawet odśnieżyć dojścia do przystanku kolejowego, a władze Wodzisławia nawet jeśliby coś chciały to są blokowane przez radnych którzy żałują 400 tys. zł na coś bardzo istotnego w postrzeganiu, komunikacji i rozwoju centrum... To tyle ile Rybnik wydaje na Diagnozę hehehe

bystrzak 07.02.2019 13:53
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Nie wiem czy mijanka w Czyżowicach jest w gestii Kiecy ale jak ona jest tak ważna to trzeba słać pisma gdzie się da.

zxc 07.02.2019 13:34
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Linia do Czech jest zapchana do granic możliwości. Absolutnie kluczowa jest dla Wodzisławia, Rybnika, Radlina itd ODBUDOWA MIJANKI w miejscowości CZYŻOWICE. Dlaczego Kieca o tym nie rozmawia i naciska na PKP PLK?

~Sseessee (37.109. * .66) 07.02.2019 13:23
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

No i takie odcinki kolejowe np na 30 lecia PRL, na Dąbrówki itd. Przecież wasz wodzisław to duża wieś.

~CzesławRoman (46.170. * .86) 07.02.2019 12:30
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Najlepiej zróbcie sobie "dworzec północny , centralny i południowy" będzie tak po wielkomiejsku ;)

ergo 07.02.2019 12:19
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Kieca najpierw coś zrobi od tylka strony potem mu się wszystko wysypie a potem szuka innych winnych.

Przystanek miał być przy remoncie linii i kosztować miasto tylko 60 tys !! Wtedy Kieca osobiście zablokował ta inwestycje !
Teraz trzeba wydać 10 razy tyle bez żadnych gwarancji ze się uda. Tak naprawę to potrzebne jest dużo więcej tych przystanków i druga linia torów albo mijanka.
Niestety jak się czegoś odrazu nie zrobi to potem to kosztuje pięć razy tyle.

anonimus 07.02.2019 12:17
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Radni wykazali się wielką mądrością w swojej decyzyjności ,już w latach 80-tych ubiegłego wieku chciano robić dodatkowy przystanek w tym miejcu ,później do pomysłu wielokrotnie wracano,zawsze na drodze stawały ogromne pięniądze ,przeszkoda do dziś ,slogany kiecy nie wystarczą na taką inwestycję.

~Antidotum (94.254. * .133) 07.02.2019 11:54
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Ale Wodzisław już jest wsią. Poza tym jeśli komunikacja na nowym dworcu będzie zgraną z pociągami to przejazd pod karuzele to kwestia max.5min pociągiem do przystanku centrum i potem pieszo pewnie wyjdzie podobnie.

~lkj (199.247. * .10) 07.02.2019 10:09
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Potrzebny jest i jeden i drugi. Tychy zbudowały sobie przystanki co 500 metrów i ludzie zaczęli jeździć pociągami. Wodzisław też nie musi być wsią z jedną stacją.

~Sseessee (37.109. * .66) 07.02.2019 09:50
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Zamiast remontować stary dworzec, trzeba było wybudować nowy, a nie robić dwa co parę metrów. Ale co się dziwić, tu nie potrafią zrobić ścieżki rowerowej, drogi, szkoda słów!
Sami głosujecie na nieudaczników, więc macie!

~Bezrobotny (37.248. * .82) 07.02.2019 07:58
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Niech mi ktoś przypomni proszę ile kosztował "kosmita" ladujacy na terenach inwestycyjnych w ramach reklamy. Wodzisław to bardzo specyficzne miejsce ze względu na włodarzy a zwłaszcza jego przywódcę. Propaganda sukcesu nietrafionych decyzji. Dno i muł. Usprawnienie komunikacji miejskiej kolejny sukces. Mieszkania należące do miasta cena za metr oscyluje w granicach ceny miast akademickich takich jak wrocław-lublin gratulacje. Kończę to pisanie bo mi się wrzody czerwienią. Ehh Panie Kieca jesteś jak Jerzy Urban za PRLu. Czego się nie dotkniesz to sukces.

zxc 07.02.2019 07:45
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Kieca, Szkatuła i Jakubczyk niech się weźmą za to aby linia do Czech miała odpowiednią przepustowość bo w tej chwili jest już totalnie zapchana. Mijankę w Czyżowicach trzeba wywalczyć a nie marzyć o przystankach nowych. Dlaczego jako członek czy nawet szef Subregionu Zachodniego Kieca walczył o mijankę w Łaziskach Górnych ale o tej z Czyżowic zapomniał? Macie w du....e nowe połączenia w kierunku Czech i ruch towarowy? Jeśli nie to zajmijcie się w końcu tą mijanką, bo w ciągu dnia przepustowość jest wyczerpana całkowicie.

mhl999 07.02.2019 03:07
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Arteks z komunikacją miejską też Kieca się pomylił czy jak to zwykle bywa obudził się z ręką w nocniku? Radni chcą tylko gwarancji inwestycji i to wszystko. Na DGP poszli przecież ponad 4mln i o drodze raczej można zapomnieć przez najbliższe 10lat jak nie więcej

Don_C 06.02.2019 23:14
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

ŁaŁ @Arteks-czyli jesteś tak głęboko w temacie i wiesz że radni działają na szkodę miasta? To ciekawe...

maziizam 06.02.2019 23:04
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks
Masz rację 400 tyś to tylko koszt peronów, a PLK musiała by ciągnąc z ponad kilometr toru z trakcją elektryczną odbudować rozjazdy na stacji PKP dodać rozjazd za przystankiem Centrum w kierunku Turzyczki itd.
Dobrze, że jest szansa jeszcze w postaci odbudowy linii na Jastrzębie z programu kolej + bo taki jest zamysł ministerstwa, aby od strony Wodzisławia odbudować co jest najlepszym rozwiązaniem ekonomicznym, technicznym itd. Może i przystanek Turzyczka zrobią i kiedyś SKM będzie przedłużona do Jastrzębia Zdroju, czy pociągi relacji Katowice-Orzesze-Rybnik-Wodzisław oraz Gliwice- Knurów-Rybnik-Wodzisław, a to już bardzo by poprawiało transport w Subregionie Zachodnim.

mhl999 06.02.2019 22:09
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Arteks jak zwykle jedziesz po bandzie. Czytałeś artykuł do końca? Równie dobrze Wodzisław śląski zobowiązać się do pokrycia kosztów w wysokości... pod rygorem kary umownej... Pod warunkiem wykonania przystanku. Dlaczego taki mechanizm nie miałby być dopuszczony jako skuteczne rozwiązanie dla obu stron?

~annaf (91.192. * .71) 06.02.2019 20:11
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

"a po co drugi przystanek" "a po co linia do Jastrzębia". Po jajco!! niech nie będzie niczego!