Pozycjonowanie zgodne z trendami – na co zwrócić uwagę przed jego rozpoczęciem?
W kolejnym roku, na przełomie dekad, w kwestiach marketingu w wyszukiwarce internetowej (SEM) zmienia się wiele rzeczy – jedne aspekty zyskują, inne natomiast tracą na znaczeniu. W świetle najnowszych tendencji i strategii podejmowanych przez agencje interaktywne jesteśmy jednakowoż w stanie odpowiedzieć na pytanie, co w nadchodzących miesiącach będzie najbardziej owocowało na polu budowania widoczności marki w rodzimym zakątku globalnej pajęczyny. Poniżej z pomocą specjalistów i doświadczonych marketerów podejmiemy się podsunięcia Państwu kilku cennych na starcie podpowiedzi.
Co powinniśmy zrobić przed pozycjonowaniem?
W sytuacji, kiedy dopiero rozpoczynamy naszą przygodę z promocją w sieci lub też prowadzeniem e-sklepu bądź firmowej strony w ogólności, powinniśmy rozpocząć wysiłki od przeprowadzenia własnoręcznie analizy branżowego rynku. Nie jest to trudna sprawa, zważywszy iż do dyspozycji mamy takie narzędzia jak Google Ads, gdzie bez trudności sprawdzimy popularne akurat słowa kluczowe zgodne z naszym profilem działania oraz ocenimy ich konkurencyjność przedstawioną w liczbach. Możemy także zwyczajnie wykonać szereg wyszukiwań w najbardziej interesujących nas zapytaniach i sprawdzić, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja. Niekiedy oczywiście okaże się, że obrana przez nas dziedzina jest „zbyt gęsta”. W takim wypadku podejmujemy akcje w dziedzinach, w których relatywnie łatwiej będzie odróżnić się i zbudować rozpoznawalność. Na pierwszy ogień więc stawiamy na media społecznościowe, gdzie regularnie publikując, komentując i ogłaszając konkursy z lepszymi rezultatami. Możemy także postawić na profesjonalny i tworzony z dedykacją i poświęceniem branżowy blog stawiający nas w roli ekspertów. Jednakże również tu zakładamy, że nasza strona została dostosowana do wyszukiwarek i użytkowników w toku SEO oraz UX.
Natomiast, kiedy nasza dyscyplina stanowi jeszcze niezagospodarowaną rynkową niszę, możemy po prostu poprzestać na dokonaniu optymalizacji, a w jej ramach przyspieszenia czasu ładowania, skompresowaniu i zorganizowaniu treści, zadbaniu o premiowane certyfikaty i protokoły a także o strukturę HTML i architekturę serwisu. Musimy mieć jednak wyczulone oko i intuicję, jeśli chodzi o harmonię i funkcjonalność szablonu, który dodatkowo winien renderować się z tą samą zawartością także na urządzeniach przenośnych. Wówczas pozycjonowanie stron przyniesie pożądany efekt.
Google Ads równoległe z pozycjonowaniem zapisze markę w pamięci internauty
Elementem promocji w świecie WWW będzie także każda kampania opłaconych linków. Najpowszechniejszym narzędziem na tej płaszczyźnie pozostaje naturalnie, dostarczony przez Google, Ads. Całość zabiegów polega na wybraniu dowolnej ilości słów kluczowych i przypisanie im konkretnych budżetów, pór wyświetlania, grupy odbiorców oraz modelu rozliczania. Tam, gdzie zechcemy, nasza strona pojawi się w pierwszej trójce wyników, naśladując organiczne rezultaty. To oczywiście w połączeniu z doświadczeniem fachowców PPC z wybranej agencji może się okazać przysłowiowym strzał w dziesiątkę. Szczególnie, że w określonych modelach kampanii w prosty sposób zbudujemy świadomość marki i skutecznie skojarzymy ją z danym asortymentem. Dodatkowo tego rodzaju reklamy nie pozostają obojętne dla pozycji witryny!
Materiał zewnętrzny