Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Przebudowa dworca w Wodzisławiu droższa o milion

Przywrócona do świetności elewacja remontowanego dworca kolejowego w Wodzisławiu Śląskim robi wrażenie. Ale łyżką dziegciu w beczce miodu okazuje się finansowanie inwestycji. Remont jest droższy, niż planowano. Między innymi dlatego, że projektant nie uwzględnił wszystkich koniecznych robót. Władze Wodzisławia rozważają wystąpienie na drogę sądową.

Przebudowa dworca w Wodzisławiu droższa o milion

W Wodzisławiu Śl. trwa kompleksowy remont dworca kolejowego. Roboty prowadzone są zgodnie z planem. Inwestycja powinna zakończyć się w terminie. Na pewno w połówce tego roku. Najpewniej w maju. - Przed nami kilkanaście tygodni robót wykończeniowych - zapowiada prezydent Mieczysław Kieca. - Mimo licznych trudności i wyzwań prace postępują zgodnie z harmonogramem - dodaje włodarz.

Budynek dworca okalają jeszcze rusztowania, ale zniknęły już siatki zabezpieczające i dzięki temu można podziwiać przywróconą do świetności elewację. - Odsłonięta elewacja prezentuje się pięknie - chwali prezydent.

Długa lista

O ile sam wygląd dworca wywołuje ochy i achy, tak martwi strona finansowa inwestycji. Co rusz pojawiają się nieprzewidziane i kosztowne problemy. Koszty remontu są większe, niż początkowo planowano. O około 1,1 mln zł. To sporo, bo przecież początkowo szacowano, że inwestycja pochłonie 7,22 mln zł. Jak się okazuje, większość z dodatkowych robót wynika z tego, że albo nie zostały w ogóle ujęte w projekcie, albo ich wartość niedoszacowano. Na przykład więcej kosztowały roboty rozbiórkowe, elektryczne, związane z wykończeniem dachu czy dociepleniem budynku. Albo w projekcie w ogóle nie ujęto konieczności pogłębiania piwnic czy wykonania izolacji ścian fundamentowych dobudowanej klatki schodowej. Lista jest długa. - Wszystkie roboty dodatkowe mamy dokładnie zinwentaryzowane, za każdym razem wszystko jest szczegółowo sprawdzane - podkreśla prezydent.

Obecna sytuacja wcale nie oznacza, że miasto musi wyłożyć dodatkowe 1,1 mln zł z własnej kieszeni. Miastu udało się otrzymać dodatkową dotację unijną w kwocie 419,9 tys. zł. Pierwotnie dotacja miała wynieść 5,5 mln zł. - Poza tym już pod koniec ubiegłego roku było wiadomo, że pojawią się roboty dodatkowe, dlatego w budżecie zaplanowano rezerwę w kwocie ok. 700 tys. zł - mówi prezydent.

Jeśli chodzi o ten rok budżetowy realnie ma zabraknąć 214,9 tys. zł i ta kwota ma pochodzić z wolnych środków.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

66 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Spiker (83.26. * .219) 03.01.2021 19:20
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Skinheadzik ... mam tak samo i powiem szczerze że zastanawiam się na serio nad legitymizowaniem władzy tak zwanymi "głosami z urny" które są anonimowe. Po prostu przestaję wierzyć w uczciwość wyborów i działalność tych wszystkich "mężów zaufania" bo jest to niemożliwe że stanowiska piastują wciąż te same osoby. Przykladowo, w jednej kadencji radny miasta a w następnej radny powiatu i odwrotnie i to bez jakichkolwiek sukcesów. Bardzo zastanawiające.

~skinheadzik (31.179. * .1) 03.01.2021 18:39
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

Don_C 03.01.2021 15:07
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Spiker (37.248. * .227) 03.01.2021 13:14
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Wybacz ale ten prezydent bynajmniej nie jest mój !

~LewackiGrantNaukowy (178.37. * .205) 03.01.2021 12:42
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

~Spiker (37.248. * .227), chcesz powiedzieć, że przetargi na roboty budowlane w Wodzisławiu przygotowują ichtiolog z filozofem? Przez kilkadziesiąt lat kariery, ten wasz prezydent nie zdołał w urzędzie zatrudnić nikogo po budownictwie???!!!!????!!!
Jak się odbudowuje zagrzybioną, szczególnie podpiwniczoną ruinę, to byle łaps wie, że trzeba budynek drenować.

cocolino 03.01.2021 12:09
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Skończmy już to wojnę Polsko-Polską i razem poprzyjmy szybką kolej i stację Wodzisław Wilchwy w petycji bo jakby nie było jest szansa dla miasta, powiatu i subregionu.
Petycja:
https://www.petycjeonline.com/stacja_regionalna_kolei_duych_prdkoci_w_wodzisawiu_lskim

Koncepcja społeczna
http://tek.wb.pl/kdp/ks.pdf

List do Mieszkańców Ziemi Wodzisławskiej:
http://tek.wb.pl/kdp/ppl.pdf

Całościowo na stronie TEK:
https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/2120106084786812

~Spiker (37.248. * .227) 03.01.2021 11:53
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do_placzka_nizej ... napisz na jaką osobę bo chyba jesteś adwokatem

~Spiker (37.248. * .227) 03.01.2021 11:52
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

LewackiGrantNaukowy ... choć nie jestem tym misiem którego masz na myśli odpowiem Ci na pytanie jednoznacznie : bo tak miało być ! W Wodzisławiu o to chodzi że stawia się buble, że lekką ręką wydaje się pieniądze miasta, że unicestwia się gastronomie i robi wszystko by broń Boże do Wodzisławia nie przyciągać. Naprawdę nie widzicie tego ?

~Do_płaczka_nizej (5.173. * .43) 03.01.2021 11:42
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Wszystko zwalajcie na jedną osobę,nie macie pojęcia o co w tym wszystkim chodzi.Mieliście remont w domu i wszystko szło gładko i bez dopłat ? Wątpię.
Najpierw wydział przygotowuje zalecenia,później jest przetarg na projekt budowlany,sprawdzanie go i wreszcie przetarg na roboty budowlane,To że ktoś nie przewidział odwodnienia to wina prezydenta?
Gratuluje myślenia

~Spiker (37.248. * .227) 03.01.2021 11:31
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Zastanawiające jest to że w Wodzisławiu każda krytyka miejskich decydentów spotyka się od razu z argumentem "wyprowadz się" albo automatyczną łatką PiS-u. Lobby siedzi przed klawiaturą i stuka gdy tylko pojawi się komentarz krytyki. To straszne jak duże jest zawzięcie na zniszczenie Wodzisławia.

~LewackiGrantNaukowy (178.37. * .205) 03.01.2021 11:30
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Zamiast się bezproduktywnie opluwać, zadajcie może temu misiu pytanie, jak można przeprowadzić tak drogą inwestycję i pożałować na dysperbit, folię kubełkową i rury drenarskie?
Bo to wygląda jak praca tych anegdotycznych adwokatów, co to z reprezentacji jednego mandanta budują dom sobie, potem dzieciom i wnuczętom, a sprawa dalej rozgrzebana na wokandzie.

~Spiker (37.248. * .227) 03.01.2021 11:07
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Zero na drugie miała twoja matka.

~Do_płaczka_nizej (5.173. * .43) 03.01.2021 11:01
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

Obrażasz ludzi trollu to typowe dla takich zer

~Spiker (37.248. * .227) 03.01.2021 10:51
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Płaczkiem był twój ojciec jak się urodziłeś. Zobaczył cię i się rozplakał że splodził coś takiego. To jedyna sensowna odpowiedź na to co napisałeś pajacu !

~Do_płaczka_nizej (5.173. * .43) 03.01.2021 08:04
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Masz dwa wyjścia:
-wyprowadź się
-wystartuj w wyborach i wybaw nas od złego
ale za rządów pisu to raczej czarno widzę naszą przyszłość

~Spiker (37.248. * .227) 03.01.2021 03:04
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Bezkontroli ... napisałeś że "oni do wszystkiego dopłacają" podając konkretne przykłady. Oczywiście masz rację z tym że dziwi mnie to że jesteś tym zdziwiony. Popatrz na twarze tych ludzi, przyjrzyj im się uważnie, posłuchaj barwy ich głosów i zwróć uwagę na styl wypowiedzi a zrozumiesz z kim masz do czynienia. Z resztą, prezydenci siedzą i obierają warzywa mówiąc że skórka z jakiegoś tam owocu jest dobra do czyszczenia butów czy mycia zębów ! Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie jest to obraz dostateczny. To nawet nie wymaga jakiejkolwiek polemiki. Tak więc z całym szacunkiem ale nie rozumiem że ktoś może być jeszcze w Wodzisławiu czymś zdziwiony. To nie Wąchock jest kawałem, dziś tą niechlubną rolę przejął Wodzisław.

~natematDE (77.255. * .191) 02.01.2021 18:07
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

A może te porosty na ścianie miały podciągać wodę od razu na piętro?

~Bezkontroli (87.101. * .96) 02.01.2021 17:17
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Wy nie widzicie że oni do wszystkiego dopłacają? Park zabaw w jarach miał kosztować wstępnie 12,5 mln i tak dosypywali że blisko 30 mln wyszło! Do pałacu już też dosypali kasy z dworcem to samo. A winnych nigdy nie będzie bo urzędnicy to paniska wielkie.

mhl999 02.01.2021 13:38
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

@cocolino - nie było mnie na budowie, wiem natomiast, że drzewa potrzebują wody do swojej egzystencji i znam przykłady zalanych piwnic, które się rozwiązały po zasadzeniu drzew. co do opisanego przez ciebie przypadku to masz całkowitą rację. inna sprawa, że powinna obowiązywać gwarancja na wykonane prace. wszak dworzec otwarto 1.5 roku temu. nadzór budowlany też chyba jakiś tam był? nawet jeśli nie było czegoś w projekcie a obowiązuje "sztuka budowlana" to w przypadku uszkodzenia drenażu powinno nastąpić ich odtworzenie.

cocolino 02.01.2021 11:37
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Problem wody w piwnicach dworca to nie usuniecie drzew, ale uszkodzenie rur drenażowych glinianych, które zostały uszkodzone przy remoncie dworca oraz likwidacji drzew, budowie parkingu itd.
Zamiast od razu nowe drenowanie zrobić to pominięto to a stare nie odtworzono.
Koszty powinna pokryć firma budowlana, która uszkodziła stare dreny przy remoncie za to głupota taka, że oszczędność na rurach nowych drenacyjnych i opasce wokół dworca, która mogła dodatkowo kosztować maksymalnie 20 tysięcy przy pracach gdzie wszystko było rozkopane teraz będzie kosztować krocie, kolejny syf wokoło dworca itd.

mhl999 01.01.2021 21:20
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

wystarczyło drzew nie wycinać to by woda nagle się nie pojawiła.

~LewackiGrantNaukowy (178.37. * .190) 31.12.2020 12:46
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Swoją drogą, jak to jest w ogóle możliwe, że taki remont generalny, za takie gigantyczne kwoty, przygotowuje ktoś bez uwzględnienia najważniejszej rzeczy, czyli zabezpieczenia fundamentów budynku przed degradacją, na przykład od wód gruntowych?W tej dolinie, gdzie posadowiono dworzec, chyba płynie jakaś "rzeczka", a nad doliną góruje potężne blokowisko - czyli betonowa zlewnia tej "rzeczki" :)))
Albo to oczywiste zaniedbania, albo ekipa Pana Kiecy ma niebywałego pecha, żeby taką przysłowiową "odbudowę zamku na piasku" odstawić przy takim kolosalnym budżecie inwestycji.
Ciekawe, cz dokumentacja remontu Pałacu Dietrichsteinów nie ma jakichś podobnych "fundamentalnych braków"?
Mówię wam,drodzy radni, zwracajcie uwagę na takie "omeny" i bądźcie mądrzy przed szkodą, bo to chyba nie jest sen.

~LewackiGrantNaukowy (178.37. * .190) 31.12.2020 12:22
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Arteks, tu zawsze chodzi o generalia. Podatnicy myślą - "władza coś dla nas robi", władza myśli - "jest kasa (podatki) do wydania". Dlatego dla takiego kogoś nieważne jest, ile zmarnował i ile jeszcze zmarnuje. Zawsze będzie kolejna kasa, z kolejnych transz podatków, "do wydania".
Dokładnie tak samo żyją te obśmiewane, memingowe, zasiłkowe madki, a nikt ich włodarzami miast za to nie czyni.

mhl999 30.12.2020 19:26
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

@Arteks - otóz to bez przesady - remont w tak krótkim czasie? gdzie gwarancja na wykonane roboty?

Arteks 30.12.2020 18:33
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@LewackiGruntNaukowy - no to nie robić nic bo... zawsze może być fuszerka. No bez przesadyzmów...

~LewackiGrantNaukowy (77.255. * .19) 30.12.2020 15:18
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks 27.03.2019 18:02
".... W zamian tamtejsze zaściankowe władze oferują swoim mieszkańcom bajorko między blokami..."

W Wodziu też będzie bajorko, tyle że w piwnicy feniksa, odrodzonego za, bagatela, 14 milionów złociszy.

~Kostro (46.204. * .9) 30.12.2020 12:46
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Urzedasy mają to do siebie że umia się tak ustawić w papierach że nigdy nie będą za nic winni.

~opdoLGN (91.192. * .86) 30.12.2020 11:23
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

i co z tego Kieca zacytuje ci klasyka kabaretu-Jedna kondygnacja jest do niczego ale dwie są dobre

~LewackiGrantNaukowy (77.255. * .194) 30.12.2020 09:35
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Czyli mimo, że remont był droższy o ponad milion, prace drenarskie zostały spartaczone i już nie ma na nie żadnej gwarancji?????
https://katowice.tvp.pl/51551477/zalany-dworzec-kolejnego-remontu-nie-bedzie
A ci dalej strugają marchewkę?
https://www.nowiny.pl/ekoportal/173658-o-dwoch-takich-co-segregowali-odcinek-5.html

~Kris2019 (31.0. * .231) 28.05.2019 07:23
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Dlaczego parking ma być płatny, mam bilet miesięczny na pociąg a w pobliżu brak parkingu? Ok mogę zapłaci tylko ile, czyżby powrót do jazdy samochodem.

Arteks 27.03.2019 18:02
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Przejeżdżałem dzisiaj. Budynek z odkrytą na nową cegłę prezentuje się świetnie. A w pobliskich Rydułtowach szukuje się profanacja dworca w postaci jego zburzenia. W zamian tamtejsze zaściankowe władze oferują swoim mieszkańcom bajorko między blokami z "tężnią" o wyglądzie i wielkości przebieralni... A tu dużo narzeka na miejskiego Kiecę...

~Antydupek (91.203. * .23) 25.03.2019 23:23
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Dupki biorą się za inwestycje. Powinno być to zakazane

~Lisek (79.124. * .48) 23.03.2019 12:40
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Kolejna inwestycja do której trzeba dopłacać. Aż strach pomyśleć jak zakończy się remont pałacu. Czy nie potrafią w urzędzie miasta zrobić dobrej wyceny, zakresu prac?

mhl999 18.03.2019 14:56
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

I kiedy na piwo idziemy bo zaległości mamy ;-)

mhl999 18.03.2019 14:55
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks A co sądzisz o trolejbusach zamiast autobusach?

Arteks 15.03.2019 11:40
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@lisek - wykazuje się aktywnością kiedy mam ochotę. ;) A akurat tematy transportowe bardzo mnie interesują nawet jeśli nie dotyczą mojego miasta i regionu.

~StańczykKrólaTumizwisa (77.255. * .142) 15.03.2019 09:01
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Druga sprawa. 14-15 procent niedoszacowania, na obieckie zabytkowym, restaurowanym od ruiny, w obecnych realiach rynkowych, to jest pryszcz. W regionie odbywały się liczne realizacje budżetowe i nawet te, o nieporównywalnie mniejszym skomplikowaniu technicznym, okazywały się często niedoszacowane , i to na poziomie 50%, albo i 100%. A to wszystko jeszcze w czasach, kiedy pracownik budowalny traktowany był,zarówno przez pracodawców jak i urzędników, jak część zamienna do koparki.

~StańczykKrólaTumizwisa (77.255. * .142) 15.03.2019 08:55
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

"...albo ich wartość niedoszacowano. Na przykład więcej kosztowały roboty rozbiórkowe, elektryczne, związane z wykończeniem dachu czy dociepleniem budynku..." - czy w tym przetargu, odmiennie od innych pytano oferentów: "Czy zrobicie rozbiórkę, elektrykę, wykończenie dachu za ...PLN?" i załączono do SIWZ kosztorys inwestorski do wglądu?????? Czy raczej "Za ile to zrobicie?" Coś mi się wydaje, że za tą część ani urząd, ani projektant nie odpowiadają, a wykonawca może dowodzić, co najwyżej, że mu Polacy i Ukraińcy uciekli z budowy czy bunt ogłosili, albo hurtownia ceny szarpnęła.

expert 15.03.2019 08:40
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Który urzędnik z imienia i nazwiska nadzoruje miejskie inwestycje (jakość ich wykonania), chodzi mi o chodniki, drogi, budynki, place zabaw. Kto jest za to odpowiedzialny?

~Lisek (31.0. * .162) 15.03.2019 05:55
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Arteks ty zajmij się swoim Rybnikiem, tam wykaż się aktywnością