Zamek Piastowski może mieć nowe logo i materiały promocyjne
Jak na razie całość została przygotowana w formie wystawy. Ekspozycja to projekt dyplomowy identyfikacji Zamku Piastowskiego w Raciborzu, autorstwa mieszkanki powiatu raciborskiego Magdaleny Mandrysz.
Wystawę pt. „REBRANDING - Elementy identyfikacji wizualnej i promocji Zamku Piastowskiego w Raciborzu” można już oglądać w domu książęcym. Uroczysty wernisaż zaplanowano natomiast na wtorek 16 kwietnia, na godzinę 17.00. Wstęp wolny. - Projekt jest próbą stworzenia spójnego wizerunku Zamku, jak również zachęcenia odbiorców do zapoznania się z jego historią, eksponatami oraz szerokim wachlarzem atrakcji turystycznych. Poza elementami identyfikacji wizualnej i logo, praca magisterska obejmuje serię plakatów, publikację związaną z legendami o Zamku oraz materiały promocyjne - informuje Magdalena Mandrysz.
Autorka mówi, że głównym zadaniem realizacji tematu było zbudowanie tożsamości wizualnej grodu poprzez stworzenie rozpoznawalnego, interesującego pod względem języka twórczego wizerunku, który zespoliłby motywy średniowieczne w oszczędnym ujęciu. - Forma graficzna nawiązuje do historii Zamku, przedstawiając ją w przetworzonej, współczesnej interpretacji. Zarówno identyfikacja wizualna, jak i publikacja zostały zaprojektowane we współpracy z władzami Zamku Piastowskiego, z myślą o ich wdrożeniu - dopowiada M. Mandrysz.
Wystawa kilka dni temu miała swoją premierę, ponieważ została zaprezentowana radnym komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Promocji Rady Powiatu Raciborskiego. Dyskutowano wówczas o funkcjonowaniu i wizji zmian raciborskiego Zamku. Czytaj więcej: Radni zadają sobie pytanie: Co dalej z Zamkiem Piastowskim?
źródło: Zamek Piastowski, opr. (mad).