28 milionów złotych na remont trakcji kolejowej z Raciborza do Chałupek
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przebudowę sieci trakcyjnej od Raciborza do Chałupek. Prace usprawnią podróże do granicy z Czechami. Zadanie o wartości 28 mln zł jest częścią większego projektu pn. "Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica państwa)"*.
Umowa pomiędzy PKP PLK a firmą Trakcja PRKiI S.A. została podpisana 4 kwietnia. W ramach zadania zostanie przeprowadzona kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej nad torem nr 1 między Raciborzem a Krzyżanowicami i nad dwoma torami między Krzyżanowicami a Chałupkami. W sumie PLK przebudują ok. 25 km sieci trakcyjnej. Dzięki temu, pociągi od Raciborza do granicy w Chałupkach przyspieszą do 120 km/h. Nowa sieć trakcyjna będzie też mniej awaryjna, co wpłynie na sprawniejsze podróże. Prace rozpoczną się jeszcze w kwietniu, a ich zakończenie planowane jest na IV kwartał 2019 roku.
* W ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Chałupki (granica państwa)", wycenionego na ponad 296 mln zł, PLK zakończyły prace torowe na odcinku Racibórz - Krzyżanowice – Chałupki oraz Bierawa – Kuźnia Raciborska – Nędza. Przebudowano stacje: Nędza, Kuźnia Raciborska, Dziergowice, Krzyżanowice oraz przystanek osobowy Tworków. Pasażerowie mają do dyspozycji 10 odnowionych peronów z wiatami, nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. Nowe urządzenia sterowania ruchem oraz wymiana 27 rozjazdów na stacjach, zapewniają większy poziom bezpieczeństwa i sprawniejszy przejazd pociągów. Bezpieczniej jest także na 22 zmodernizowanych i przebudowanych przejazdach kolejowo-drogowych. W tym roku PLK planują zakończenie wykonania dokumentacji projektowej na przebudowę stacji Racibórz.
Brawo, tylko cena jest dwa razy droższa niż rynkowa czyli 500 tys zł za km.