Kuszące kształty najłatwiej zapamiętać. Twój produkt potrzebuje wyjątkowego opakowania!
Zapewne wszyscy, którzy zetknęli się kiedyś z tajnikami reklamy, słyszeli już historię o klasycznej butelce Coca-Coli. Tej szklanej, o kształcie zainspirowanym kobiecą talią, która właśnie powraca do polskich sklepów. To najlepszy przykład na to, że opakowanie może stać się jednym z symboli marki, błyskawicznie rozpoznawalną ikoną. Pozytywne, emocjonalne skojarzenia z produktem mają taki sam – a zdaniem części specjalistów od marketingu nawet większy – wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych co racjonalna ocena jego jakości. Opakowanie ma zatem ogromne znaczenie.
Slogany i styl graficzny muszą ze sobą współgrać. Krzykliwe wzory nie gwarantują sukcesu
Wielu producentów czy usługodawców z rozmaitych branż najczęściej stawia na efekciarską, „głośną” w wymowie formę przekazu reklamowego. Również przy projektowaniu opakowań: od ekstrawaganckiej kolorystyki po mocne, kontrowersyjne hasła. Panuje bowiem dość powszechne przekonanie, że należy ostro wyróżniać się na tle konkurencji – i nieważne co mówią potencjalni klienci, byle tylko o produkcie faktycznie mówili. Niektórzy najwyraźniej zapomnieli, że od PRL-u marketing mocno się rozwinął. Tak samo jak zwiększyły się oczekiwania konsumentów względem reklamowych standardów. Współcześnie takie chwyty często przynoszą efekt odwrotny od zamierzonego. Zamiast zwiększonej rozpoznawalności marki i rosnącej sprzedaży – akcje zachęcające do bojkotu produktu. Granie na negatywnych emocjach, tworzenie wizerunku w oparciu o przekraczanie granic dobrego smaku to rozwiązanie na bardzo krótką metę. Profesjonalne podejście wymaga zupełnie innej filozofii, co najdobitniej pokazują firmy o największym zasięgu.
Projektowanie opakowań najlepiej powierzyć specjalistom z doświadczeniem w branży
Eksperci z firmy Zaplecze Graficzne podkreślają, że kampanie reklamowe najbardziej wpływowych marek planowane są z dużym wyprzedzeniem. Zanim jakikolwiek towar trafi na rynek i rozkręci się, szeroko zakrojona akcja promocyjna, firmy przeprowadzają mnóstwo najróżniejszych badań. Wszystko po to, aby precyzyjnie wstrzelić się w potrzeby i oczekiwania grupy docelowej. Zdobyta podczas testów wiedza niejednokrotnie wywraca pierwotne założenia do góry nogami. Projektowanie opakowań wcale należy do wyjątków. Dlatego przed zatwierdzeniem koncepcji i wprowadzeniem produktu warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Świeże, fachowe spojrzenie z zewnątrz prędzej wychwyci błędy oraz potencjalne problemy. W ten sposób najłatwiej uniknąć późniejszych kosztów, z jakimi nieuchronnie wiąże się poprawianie chybionych pomysłów.
Materiał zewnętrzny