Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Miał być Orlen, ale nie będzie. Co dalej ze stacją SKR?

Pod koniec 2016 r. przedstawiciele Spółdzielni Kółek Rolniczych zapowiadali, że SKR będzie dążyć do unowocześnienia swojej stacji paliw, działającej w Gorzycach przy ul. Rybnickiej. Do dziś wygląd stacji nie zmienił się ani trochę. Nowy prezes Marek Rybarz, syn poprzedniego prezesa Kazimierza Rybarza, zapewnia jednak, że do zmian dojdzie wkrótce.

Miał być Orlen, ale nie będzie. Co dalej ze stacją SKR?

W listopadzie 2016 r. radni nie zgodzili się na budowę nowej stacji paliw przy ul. Rybnickiej w Gorzycach (DK 78), nie wyrażając zgody na odpowiednie zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego. Konkurencji nie chciała również Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Gorzycach, która ma swoją stację paliw w centrum Gorzyc i nowy a przede wszystkim nowoczesny obiekt byłby dla niej kłopotem. Już wtedy jednak część radnych zwracała uwagę SKR-owi, że przydałaby się modernizacja, należącej do Spółdzielni stacji, bo jej wygląd, krótko mówiąc, do najlepszych nie należy. - Mamy ładną gminę, niech i ta stacja będzie ładna – apelowała wówczas radna Elżbieta Rebizak. Marek Rybarz, będący w tamtym czasie kierownikiem stacji mówił, że trwają rozmowy z Orlenem na temat możliwości unowocześnienia obiektu. Do dziś jednak na stacji nic się nie zmieniło. Świat idzie do przodu, a gorzycka stacja… wygląda powoli jak skansen. Zaś ruch na niej, choć mieści się w centrum dużej gminy, przy bardzo ruchliwej drodze krajowej, jest raczej niewielki.

Franczyza za droga

Zapytaliśmy więc Marka Rybarza, od września ubiegłego roku już prezesa Spółdzielni, o dalsze losy obiektu i zapowiadaną 2,5 roku temu możliwość modernizacji stacji. Rybarz zapewnia, że przez dwa lata SKR prowadziła rozmowy nie tylko z Orlenem, ale też z Lotosem i kilkoma innymi franczyzodawcami o możliwości modernizacji stacji i uruchomienia jej pod jedną ze znanych marek. Nic z tego jednak nie wyszło. Poszło o koszty. - Wyliczyliśmy, że koszt takiej franczyzy po naszej stronie wyniósłby około 500-600 tys. zł. To dla nas zbyt duża kwota – mówi Rybarz. Jak wyjaśnia, stacja musiałaby by zostać wykonana w identycznym standardzie, jak inne stacje danej marki. - Płytki w łazienkach musiałyby być takie jak na innych stacjach, całe wyposażenie stacji również identyczne. To samo z towarem, kawy, oleje. Jak to policzyliśmy to wyszło nam, że byłoby to o wiele droższe, niż gdybyśmy to sami zrobili. W dodatku stacja musiałaby działać 24 godziny na dobę, co wiązałoby się z koniecznością zatrudnienia dodatkowych pracowników, a więc z kolejnymi kosztami. A nie ma pewności, czy w nocy na stacji byłby ruch – mówi Rybarz. Jego zdaniem, SKR we własnym zakresie jest w stanie zmodernizować stację kosztem 300-350 tys. zł.

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Blueee (91.225. * .144) 29.04.2019 13:09

Zacznijmy od tego że stacja w gorzycach nie jest normalna, monopl gwarantuje jej powiązanie z władzą lokalna

tixx 29.04.2019 12:33
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Prędzej gruszki na wierzbie urosną niż p. Rybarz (PO) dogada się z Orlenem lub Lotosem (PiS). I w ten sposób polityka miesza nawet w takich sprawach jak normalna stacja w Gorzycach. A mieszkańcy dalej będą jeździć do Wodzisławia, Chałupek, Syryni albo ostatecznie do Gorzyczek (nawet po zniżce 30 gr/l dla aut z SWD i tak jest tam za drogo)