Eko-Okna inwestują w transport i logistykę
Po uruchomieniu magazynu wyrobów gotowych Eko-Okna inwestują w nowe rozwiązania w dziedzinie logistyki i transportu.
Niespełna rok temu Eko-Okna oddały do użytku magazyn wyrobów gotowych, który stanowi centrum logistyczne całej firmy. To tutaj przewożone są wszystkie gotowe produkty, które następnie są kompletowane według zamówień. W związku z rozwojem sprzedaży eksportowej do USA, magazyn został również przystosowany do załadunku kontenerów.
Magazyn znacznie usprawnił prace załadunkowe. Kolejnym usprawnieniem logistycznym mają być auta z systemem BDF. Pierwsze sztuki zasiliły flotę Eko-Okien, która dziś liczy już 350 samochodów ciężarowych. Pojazdy z systemem wymiennych nadwozi umożliwiają załadunek bez obecności samochodu i kierowcy.
– Kontenery transportowane są specjalną platformą przy użyciu traktora do stref załadunkowych magazynu, gdzie są ładowane. Po załadunku są znów transportowane na parking, gdzie stoją na nogach podporowych. W dniu wyjazdu kierowca podjeżdża, kontener zaczepia się do podwozia. Pozwala nam to zaoszczędzić miejsce na magazynie i poprawia przepustowość wewnętrzną firmy, gdyż auta nie muszą po raz kolejny wjechać na MWG i nie blokują ruchu wewnętrznego – tłumaczy Dawid Wyrtki, dyrektor logistyki i transportu Eko-Okna.
Samochody z nadwoziem BDF, podobnie jak reszta floty, zostały przystosowane do transportu wózka widłowego. Eko-Okna słyną bowiem z tego, że zawsze zabierają w trasę wózek widłowy, dzięki czemu mogą nie tylko dostarczyć, ale także rozładować zamówienie u swoich klientów. – Obecnie nasze BDF’y kursują do Francji i Niemiec. Jednak już pracujemy nad tym, aby wykorzystywać je również na innych trasach – dodaje Dawid Wyrtki.
Jak się dowiadujemy, Eko-Okna planują zakup kolejnych tego typu pojazdów. Jeszcze w tym roku firmowa flota powiększy się o 4 samochody tego typu. W przyszłym roku dołączą do nich kolejne.
źódło: Eko-Okna, oprac. ż
Bardzo dobrze, że inwestują w transport. Co do komentarza ron1 to ja chciałbym w przyszłości zakupić elektryczną ciężarówkę, ale niestety i tak większość firm transportowych wykorzystuje ciężarówki na standardowe paliwo. My staramy się iść z duchem czasu. To nowa firma kilka miesięcy temu załatwialiśmy licencje transportowe, nowe ubezpieczenia oraz wizy transportowe. Pomogła nam firma https://www.licencjetransportowe.com/ także wszystko za jednym razem. Trochę spraw papierkowych w branży transportowej jest ale jeśli ktoś się trzyma wszystkich zasad to nie będzie mieć problemów.
Nowoczesne firmy w Europie stawiają na transport kolejowy a ci się chwalą zwykłymi tirami które powodują hałas, produkuja spaliny i robią korki wszędzie gdzie się pojawią. A w nazwie mają "eko" hehehe