Dotrzyj do klienta dzięki efektywnym reklamom Google Ads
Reklamy Google Ads (do niedawna AdWords) to popularny sposób na dotarcie do potencjalnego klienta. Dzięki nim firmy mogą szybko i precyzyjnie przekazać informacje o swoich usługach i produktach. Jednakże efektywność prowadzonych kampanii zależy w dużej mierze od wiedzy i świadomości zasad, którymi należy kierować się podczas określania jej parametrów. W jaki sposób zatem można zoptymalizować kampanię Google Ads?
Co daje Google Ads?
Możliwość szczegółowego określenia słów kluczowych oraz wykluczenia niechcianych fraz to nie jedyne zalety reklam oferowanych przez Google. Przedsiębiorcy korzystający z kampanii Google Ads są w stanie promować strony ofertowe zanim pojawią się one na czołowych miejscach w wyszukiwarce lub pomimo tego, że ich witryna nie jest jeszcze dobrze wypozycjonowana. Reklamy Google to również dobry sposób na zwiększenie świadomości marki lub promocję oferty w branżach, w których konkurencja jest stosunkowo mocna, a pozycjonowanie strony na określone frazy utrudnione. Korzystając z usług reklamowych, można szybciej dotrzeć z informacją do wybranej grupy klientów i zwiększy ruch na stronie.
Czy kampania się zwróci?
Najczęstszym dylematem firm decydujących się na płatne reklamy Google jest kwestia kosztów. Nie może to dziwić, w końcu każdy przedsiębiorca chce jasno określić budżet, którym dysponuje i dbać o wydatki. Cena Google Ads w tym wypadku zależy w dużej mierze od odpowiedniej optymalizacji kampanii. Przede wszystkim należy ją przygotować z myślą o oczekiwanych rezultatach, odpowiadając na następujące pytania:
- do kogo kierowana jest reklama;
- jaki jest cel reklamy (zwiększenie świadomości marki, intensyfikacja sprzedaży itd.);
- jakim budżetem dysponujemy?
Nierzadko skuteczność zależeć będzie od odpowiedniego doboru nie tylko parametrów reklamy, ale także dopasowania treści strony do założonych celów.
Jak wybrać grupę docelową?
Firmy dłużej działające na rynku na ogół nie mają problemu z odpowiednim określeniem, kim są ich potencjalni klienci. Często w ramach dotychczasowej praktyki przedsiębiorcy oferują swoje produkty i usługi wielu różnym grupom kontrahentów, rozszerzając asortyment tak, aby był on dopasowany do ich potrzeb. Sprawa jednak wygląda nieco inaczej, gdy określana jest grupa docelowa reklam.
Odpowiednie wskazanie odbiorców Google Ads to podstawa optymalizacji kosztów poniesionych na kampanię. W tym wypadku często to zawężanie grupy docelowej jest najskuteczniejszym rozwiązaniem. Precyzyjne określenie lokalizacji, danych demograficznych (wiek, płeć) oraz urządzeń pozwala dotrzeć do wyselekcjonowanych osób – takich, które będą potencjalnie zainteresowane ofertą. Wrzucanie reklam dla wszystkich powoduje, że są one wyświetlane tym, dla których mogą one być niewystarczająco atrakcyjne. To z kolei przekłada się na wyższy koszt dotarcia do potencjalnego klienta. W rezultacie efektywność kampanii może drastycznie spaść.
Jak skutecznie dotrzeć do grupy docelowej?
Oprócz wyżej wskazanego doboru grupy docelowej w optymalizacji kampanii Google Ads istotne będzie stworzenie listy słów kluczowych. Przy ich wyborze należy wykazać się dużą wyobraźnią, ponieważ potencjalny klient może wpisywać wiele różnych określeń na oferowane przez firmę produkty i usługi. Z tego powodu dobrze jest, gdy firma dysponuje większą liczbą słów kluczowych, na które chce promować swoje linki. To oznacza, że w puli znajduje się duża ilość potencjalnych zapytań, które będą wpisywać klienci.
Warto pamiętać, że kluczem do efektywnych kampanii jest odpowiednie dopasowanie słów kluczowych. Niekiedy zdarza się, że wejścia na promowany link pochodzą z nieco innych fraz niż te wybrane dla kampanii Google Ads. W takiej sytuacji korzystanie z oferowanych przez Google Ads dopasowań pozwoli uniknąć wydawania pieniędzy za kliknięcia, których nie można spieniężyć, gdyż pochodzą od przypadkowych osób. Ponadto, można skorzystać z tzw. wykluczających słów kluczowych, które umożliwią eliminowanie przypadkowych wejść generowanych przez osoby niezainteresowane ofertą. W tym wypadku najlepiej wykluczać pojedyncze wyrazy a nie całe frazy, co ułatwi dotarcie do wybranych użytkowników.
Jak optymalizować koszty kampanii?
Wskazana wyżej lista słów kluczowych na potrzeby kampanii powinna zostać pogrupowana. W ramach jednej grupy reklam powinna znajdować się ograniczona liczba słów kluczowych. Między 10 a 15 fraz to optymalna ilość dla uzyskania dobrego dopasowania do treści i odbiorców, co zwiększy klikalność promowanego linku.
Gdy firma posiada większą liczbę fraz, można utworzyć większą ilość grup, przy czym jedna powinna mieć kilka różnych tekstów reklam. Dzięki temu algorytm sam dobierze najlepiej dopasowane reklamy, które wyświetli użytkownikom w zależności od wpisywanych przez nich fraz. Za każdym razem Google wybierze najskuteczniejsze rozwiązanie dla określonej osoby, biorąc pod uwagę na tylko aktualnie wpisywane zapytanie, ale także historię wyszukiwania użytkownika.
O czym pamiętać przy Google Ads?
Firmy decydujące się na reklamy Google Ads powinny pamiętać przede wszystkim o odpowiednim określeniu celu podejmowanych działań. W dalszej kolejności wymagana jest odpowiednia optymalizacja i wiedza techniczna na temat prowadzenia kampanii Google Ads. Połączenie oby tych czynników pozwoli prowadzić skuteczną promocję witryny, zakończoną zwiększoną liczbą wejść i skutecznym pozyskiwaniem zainteresowanych odbiorców.
Materiał zewnętrzny