Zamknęli wiadukt w Radlinie. Którędy przejdą piesi? [ZDJĘCIA]
Do tej pory piesi mogli swobodnie przechodzić na drugą stronę zamkniętego od ponad pół roku dla samochodów wiaduktu wzdłuż ul. Mariackiej w Radlinie. Rozpoczęcie prac budowlanych na obiekcie oznacza koniec tej możliwości. Jak mają zatem się poruszać, by dostać się na drogą stronę miasta?
Wiadukt przy ul. Mariackiej w Radlinie od dawna wymagał generalnego remontu. W marcu włodarze przychylili się do sugestii Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i zamknęli obiekt dla ruchu samochodowego. Od tego momentu mogli się nim poruszać tylko piesi. Z początkiem listopada rozpoczęły się na wiadukcie prace budowlane. W efekcie z obiektu nie mogą już korzystać nawet piesi.
Tylko nie przez torowisko
– Od 4 listopada całkowicie zamknięty został dla ruchu pieszego wiadukt przy ul. Mariackiej - informuje zastępca burmistrza Zbigniew Podleśny. Tłumaczy, że piesi mają kilka możliwości obejścia zamkniętego obiektu. - Mogą się kierować w stronę trzech ulic, czyli Korfantego, Rybnickiej oraz Hubalczyków. W ich okolicach znajdują się przystanki autobusowe - mówi. Zastępca burmistrza apeluje do mieszkańców, aby nie skracali sobie drogi i nielegalnie przechodzili przez torowisko. - Jest to sprawa waszego bezpieczeństwa - zwraca uwagę. Urzędnicy szacują, że prace naprawcze wiaduktu mają potrwać maksymalnie 12 miesięcy, czyli do lipca 2020 r. Do tego czasu ruch pieszy, jak również samochodowy będzie tam wstrzymany.
Czemu nie zbudowali kładki?
Wśród wielu mieszkańców pojawia się jednak pytanie, dlaczego miasto nie zbudowało np. zastępczej kładki nad torowiskiem. Wówczas ruch pieszych byłby znacznie uproszczony. - Zadanie, wbrew pozorom, nie jest łatwe do zrealizowania - tłumaczy zastępca burmistrza. Dodaje, że rozmowy i spotkania na temat budowy zastępczego mostu (m.in. z udziałem PKP) odbywały się już w 2015 r., podczas których ustalono nawet wstępną jego lokalizację.
Po 8 miesiącach zaczęli burzyć trupa. Problem w tym że za niedługo pierwsze śniegi. Oto kolejny przykład ze pedagogiczna sitwa nigdy nie powinna rządzić niczym innym jak szkołą podstawowa.
Do @Radlin_porażka_totalna - w zupełności się z Tobą zgadzam. Wiadomo było, że most się sypał od dawna, ciągle tylko Pan Podleśny: "... nie ma środków nie ma środków bo to ok 4,5 mln..." Jak zamknęli jakoś się znalazły. Taka inwestycja wygama nie tylko "wymianę starego na nowe" ale także zapewnienie alternatyw przede wszystkim dla MIESZKAŃCÓW i to nie taka, że "... w zupełności Was rozumiemy ale można przecież przejść na około..." Jakby jakaś Ważniacha z urzędu tu mieszkała to by pewnie coś się znalazło. Rymera też w remoncie a jedna nitka była otwarta. Ktoś pomyślał, bo pewnie musiał pomyśleć bo 1/3 urzędu tamtędy jeździ a droga powiatowa to da się dogadać. Miała być gotowa do połowy października, jest połowa listopada i drugie pół miesiąca będą jeszcze robić. Tak samo będzie z mostem.
To że zamiast już dawno zrobić kładkę i cywilizowane dojście do stacji kolejowej, na co mieliście 20 lat waszej zasranej samorządności, odcieliście ludzi i jeszcze macie czelność zwracać uwagę, żeby nie łazili przez tory, nawet tabliczki z zakazem przechodzenia stawialiście! Rozumiesz ćwoku?!
teraz są takie technologie że można budować zimą Co w tym niewłaściwego?
Do@Muaaa- urzędnicza miernoto z Radlina widać że ludzkie problemy mocno cię bawią. 8 miesięcy przez to pseudo miasto z pseudo rządzącymi nim nie można przejechac a ty zadowolony. Bawcie się dobrze i śmiejcie z Radlinskich Januszy! A was nikt i nic nie ruszy!
Za to trzeba być wybitnym matołem, żeby nie wiedzieć, że nikt normalny nie rozpoczyna budowy zimą. No chyba że się rządzi "niczyimi" pieniędzmi podatników, a nie swoimi, wtedy ma się to w doopie, co nie urzędasie ? żyjący z naszych podatków i marnotrawiący publiczną kasę ? W dawniejszych czasach stalibyście pod pręgierzem za to co tu wyprawiacie, a nie śmiali się ludziom w twarz. Po drugie, nie tylko o samą budowę tu idzie, a o całokształt załatwienia przez was tematu dojścia, niedojdy.
Po komentarzach widać, że Polacy nadal są narodem wybitnych inżynierów od budowlanki i nieocenionymi konsultantami technicznymi. Czemu tylko nie widać tego na placach budowy...? Czyżby specjaliści z komentarzy jedyne co postawili w swoim życiu to altankę i to bez zgłoszenia? ;-) Buziaczki, Janusze budowlanki :)
8 miesięcy zamknięte to teraz na zimę się chwytają. Brawa dla radlinskich władców pierdziszewa.
Dziękujemy za zapewnienie nam autobusu z całymi 5 kursami na dzień lub za 3-kilometrowy spacer żeby legalnie przejść na drugą stronę, i za troskę o nasze bezpieczeństwo, żeby nie chodzić nielegalnie przez tory. Płot tam jeszcze postawcie, zaprawdę będzie to inwestycja godna tej cholernej dziury rządzonej przez [cenzura].
@wieczorek123 problem jest w lenistwie i nieudacznictwie urzędasów i w głupocie mieszkańców od lat głosujących na te same pyski. @kijas - nic dodać nic ująć
a w czym problem, żeby postawić przy peronach bramki/szlabany dla pieszych? jeżdzę pociągami i widzę, że są one postawione nawet przy 6 torach, zamykają się kiedy jadą pociągi. Tu przy dwóch i na prawdę nie dużym ruchu pociągów spełniłby się superowo. Miasto wychodzi z założenia, że najlepiej zamknąć most na 24 miesiące, a Ty człowieczku tyraj z góry na dół po schodach (nie wierzę, że skończy się to w przyszłym roku, bo drogę obok boiska budowali pół roku dłużej, a co dopiero taki most). Dawno było wiadomo, że most się sypie, kasy nie było a kiedy nadzór zamknął nagle 4.5 mln się znalazło. Ciśnie się tylko ... urwał jego nać...
Radlińskie dno.