Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zamknęli wiadukt w Radlinie. Którędy przejdą piesi? [ZDJĘCIA]

Do tej pory piesi mogli swobodnie przechodzić na drugą stronę zamkniętego od ponad pół roku dla samochodów wiaduktu wzdłuż ul. Mariackiej w Radlinie. Rozpoczęcie prac budowlanych na obiekcie oznacza koniec tej możliwości. Jak mają zatem się poruszać, by dostać się na drogą stronę miasta?

Zamknęli wiadukt w Radlinie. Którędy przejdą piesi? [ZDJĘCIA]
Rozpoczęły się prace budowlane leciwego wiaduktu wzdłuż ul. Mariackiej w Radlinie. Dla pieszych oznacza to jedno: nie mogą już dłużej z niego korzystać.

- Pierwszym problemem był fakt, że nie posiadamy własnego gruntu od strony ul. Rybnickiej. Po drugie, trzeba mieć na uwadze, że taka kładka musi spełniać wszystkie wymogi określone przepisami prawa i normami. Nie ma tu mowy o żadnej prowizorce. Dlatego konieczne jest więc jej zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych uzgodnień i ostatecznie pozwolenia na budowę. Co wiąże się z długim okresem planistycznym, jak i dużymi kosztami kształtujących się na poziomie około 2 mln zł - mówi Podleśny. W efekcie miasto odstąpiło od realizacji pomysłu.

Ruch powróci w lipcu

Za kwotę nieco ponad 4,5 mln zł modernizację wiaduktu będzie realizować przedsiębiorstwo z Gliwic. W czasie remontu obiekt przejdzie kapitalny remont. - Aktualnie wiadukt jest złożony z trzech przęseł. Po remoncie będzie obiektem jednoprzęsłowym, a to znaczy, że obecne wzmocnienia przy skarpach zostaną zastąpione ścianami oporowymi z gruntu zbrojonego - tłumaczy Zbigniew Podleśny. Wszelkie roboty rozbiórkowe wiaduktu nie będą jednak wykonywane metodą wybuchową. Prace wyburzeniowe prowadzone mają być od góry do dołu obiektu. - Po zakończeniu inwestycji zmianie ulegnie standard poruszania się po jezdni - zapowiada zastępca burmistrza. Dodaje, że zachowa ona szerokość 6 metrów, ale po obu stronach będzie dwumetrowy chodnik. Ponadto pojawią się również bariery energochłonne.

12 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Don_C 10.11.2019 22:33
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Po 8 miesiącach zaczęli burzyć trupa. Problem w tym że za niedługo pierwsze śniegi. Oto kolejny przykład ze pedagogiczna sitwa nigdy nie powinna rządzić niczym innym jak szkołą podstawowa.

~wieczorek123 (87.101. * .7) 10.11.2019 08:31
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do @Radlin_porażka_totalna - w zupełności się z Tobą zgadzam. Wiadomo było, że most się sypał od dawna, ciągle tylko Pan Podleśny: "... nie ma środków nie ma środków bo to ok 4,5 mln..." Jak zamknęli jakoś się znalazły. Taka inwestycja wygama nie tylko "wymianę starego na nowe" ale także zapewnienie alternatyw przede wszystkim dla MIESZKAŃCÓW i to nie taka, że "... w zupełności Was rozumiemy ale można przecież przejść na około..." Jakby jakaś Ważniacha z urzędu tu mieszkała to by pewnie coś się znalazło. Rymera też w remoncie a jedna nitka była otwarta. Ktoś pomyślał, bo pewnie musiał pomyśleć bo 1/3 urzędu tamtędy jeździ a droga powiatowa to da się dogadać. Miała być gotowa do połowy października, jest połowa listopada i drugie pół miesiąca będą jeszcze robić. Tak samo będzie z mostem.

~Radlin_porazka_totalna (5.184. * .60) 09.11.2019 12:11
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

To że zamiast już dawno zrobić kładkę i cywilizowane dojście do stacji kolejowej, na co mieliście 20 lat waszej zasranej samorządności, odcieliście ludzi i jeszcze macie czelność zwracać uwagę, żeby nie łazili przez tory, nawet tabliczki z zakazem przechodzenia stawialiście! Rozumiesz ćwoku?!

~doporażka (91.192. * .86) 08.11.2019 17:13
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

teraz są takie technologie że można budować zimą Co w tym niewłaściwego?

~Brakslow (87.101. * .96) 08.11.2019 17:07
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Do@Muaaa- urzędnicza miernoto z Radlina widać że ludzkie problemy mocno cię bawią. 8 miesięcy przez to pseudo miasto z pseudo rządzącymi nim nie można przejechac a ty zadowolony. Bawcie się dobrze i śmiejcie z Radlinskich Januszy! A was nikt i nic nie ruszy!

~porażka (165.225. * .135) 08.11.2019 10:43
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Za to trzeba być wybitnym matołem, żeby nie wiedzieć, że nikt normalny nie rozpoczyna budowy zimą. No chyba że się rządzi "niczyimi" pieniędzmi podatników, a nie swoimi, wtedy ma się to w doopie, co nie urzędasie ? żyjący z naszych podatków i marnotrawiący publiczną kasę ? W dawniejszych czasach stalibyście pod pręgierzem za to co tu wyprawiacie, a nie śmiali się ludziom w twarz. Po drugie, nie tylko o samą budowę tu idzie, a o całokształt załatwienia przez was tematu dojścia, niedojdy.

~Muaaa (188.146. * .230) 08.11.2019 09:05
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Po komentarzach widać, że Polacy nadal są narodem wybitnych inżynierów od budowlanki i nieocenionymi konsultantami technicznymi. Czemu tylko nie widać tego na placach budowy...? Czyżby specjaliści z komentarzy jedyne co postawili w swoim życiu to altankę i to bez zgłoszenia? ;-) Buziaczki, Janusze budowlanki :)

~Solskiego (188.146. * .126) 07.11.2019 19:00
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

8 miesięcy zamknięte to teraz na zimę się chwytają. Brawa dla radlinskich władców pierdziszewa.

~hubalczyk (93.179. * .251) 07.11.2019 10:21
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Dziękujemy za zapewnienie nam autobusu z całymi 5 kursami na dzień lub za 3-kilometrowy spacer żeby legalnie przejść na drugą stronę, i za troskę o nasze bezpieczeństwo, żeby nie chodzić nielegalnie przez tory. Płot tam jeszcze postawcie, zaprawdę będzie to inwestycja godna tej cholernej dziury rządzonej przez [cenzura].

~Mattis (46.134. * .152) 07.11.2019 06:32
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@wieczorek123 problem jest w lenistwie i nieudacznictwie urzędasów i w głupocie mieszkańców od lat głosujących na te same pyski. @kijas - nic dodać nic ująć

~wieczorek123 (87.101. * .7) 06.11.2019 22:06
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a w czym problem, żeby postawić przy peronach bramki/szlabany dla pieszych? jeżdzę pociągami i widzę, że są one postawione nawet przy 6 torach, zamykają się kiedy jadą pociągi. Tu przy dwóch i na prawdę nie dużym ruchu pociągów spełniłby się superowo. Miasto wychodzi z założenia, że najlepiej zamknąć most na 24 miesiące, a Ty człowieczku tyraj z góry na dół po schodach (nie wierzę, że skończy się to w przyszłym roku, bo drogę obok boiska budowali pół roku dłużej, a co dopiero taki most). Dawno było wiadomo, że most się sypie, kasy nie było a kiedy nadzór zamknął nagle 4.5 mln się znalazło. Ciśnie się tylko ... urwał jego nać...

~kijas (46.134. * .200) 06.11.2019 19:37
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Radlińskie dno.