3 zasady skutecznego przygotowywania banerów reklamowych
Każdy przedsiębiorca rozpoczynający swoją przygodę z biznesem powinien położyć szczególny nacisk na strategię marketingową. Dobrze zaplanowana kampania promocyjna to przepis na sukces, niezależnie od obszaru gospodarki, w jakim się obracamy. Oprócz skutecznego promowania swoich usług przez internet, warto postawić na nieco bardziej tradycyjne formy reklamy. Banery reklamowe to podstawowe środki przekazu kampanii mającej na celu wypromowanie danej działalności na określonym obszarze. Choć wydawało się, że banery za sprawą internetu odeszły do lamusa, to w dalszym ciągu stanowią jeden z najskuteczniejszych form promocyjnych.
Baner reklamowy od podstaw
Nieskuteczny baner reklamowy to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Przed zwróceniem się do odpowiedniej drukarni, warto najpierw dokładnie przygotować schemat, według którego chcemy podążać tworząc skuteczną reklamę wielkoformatową. Oczywiście nie musimy sami projektować grafiki, która docelowo ma się znaleźć na bannerze. Wiele drukarni internetowych oferujących drukowanie banerów reklamowych, jak polska firma OpenPrint, zatrudnia szereg doświadczonych grafików komputerowych, którzy nie tylko zrealizują naszą koncepcję, ale również posłużą profesjonalną poradą.
Droga do skutecznego baneru reklamowego w kilku krokach:
Lokalizacja
Nie ma wątpliwości, że skuteczność reklamy zależy przede wszystkim od jej potencjału w kwestii zasięgów. Aby reklama była efektywna, musi trafić do jak największej liczby odbiorców. Banery reklamowe stojące powinny znajdować się miejscach dobrze widocznych i uczęszczanych przez wielu potencjalnych klientów.
Szata graficzna i estetyka
Bez pracy nie ma kołaczy, dlatego trzeba włożyć wiele wysiłku, aby stworzyć skuteczny baner reklamowy. Nie może być on pospolity i nijaki – wydruk baneru będzie jedynie stratą czasu. Powinien przykuwać uwagę i być miły dla oka. Można skorzystać z profesjonalnych usług grafika, który pomoże nam stworzyć oryginalny baner, który będzie gwarancją sukcesu. Choć jaskrawe kolory są dużo bardziej widoczne niż barwy neutralne, to nie zaleca się ich do wykorzystywania w reklamach zewnętrznych. „Kłują w oczy” i powodują efekt odwrotny do zamierzonego.
Wielkość i rodzaj czcionki
Podstawową zasadą dotyczącą wyboru czcionki to jej czytelność. Slogan reklamowy lub nazwa przedsiębiorstwa musi się wyróżniać, jednak nie należy przesadzać z wielkością czcionki. Zbyt duże litery wyglądają nienaturalnie i nie mają nic wspólnego ze skutecznym marketingiem. Nie warto również stosować zbyt „fikuśnych” czcionek, które z dalekiej odległości będą po prostu nieczytelne.
Slogan reklamowy
Bez chwytliwego hasła nawet najlepiej zaprojektowany baner reklamowy nie będzie przynosił korzyści. Slogan musi być krótki, ale treściwy. Podczas „burzy mózgów” warto również zwrócić uwagę na docelową grupę konsumentów, do której skierowana jest reklama i dostosować styl do jej wieku.
Ile kosztuje baner reklamowy?
Koszt wydruku baneru w dużej mierze zależy od materiału, z którego został wykonany. Do drukowania bannerów zakłady drukarskie najczęściej używają nowoczesnej tkaniny front light. Jest to materiał poliestrowy, charakteryzujący się dużą wytrzymałością na trudne warunki atmosferyczne. Baner na zamówienie o powierzchni do 3m2 to koszt około 90 zł. Kupując baner o powierzchni 30m2 musimy liczyć się wydatkiem rzędu 850 zł. Są to jednak ceny szacunkowe, ponieważ każda drukarnia posiada swoje kryteria wyceny reklam wielkopowierzchniowych. Należy jednak pamiętać, że dobra reklama powinna szybko się zwrócić.
Materiał zewnętrzny