Co zrobić by Twoja firma funkcjonowała sprawniej?
Każdy właściciel firmy z pewnością zgodzi się ze stwierdzeniem, że firma powinna posiadać kompleksowo przemyślane procesy wewnętrzne, aby móc jak najlepiej funkcjonować i stale się rozwijać. Pojawiają się jednak podstawowe pytania, na co należy zwracać największą uwagę, aby to wszystko kontrolować i aby zyski stale rosły.
Podstawa to nasi pracownicy
Niestety, wiele firm traktuje rekrutację nowych pracowników bardzo niedbale, a później niestety okazuje się, że pracownik zupełnie nie odpowiada oczekiwaniom pracodawcy. W konsekwencji stoimy przed wyborem : przeszkolenie pracownika i wydanie na to pieniędzy, albo ponowne przeprowadzenie procesu rekrutacji. Niezależnie od wyboru, trzeba będzie ponieść dodatkowe koszty, co nie zostało zaplanowane. Dodatkowo nie ma wcale pewności, że pracownik po szkoleniu rzeczywiście spełni pokładane w nim nadzieje.
Z tego powodu warto ustalić konkretne zasady i precyzyjne kryteria rekrutacji nowych pracowników. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwoli wybrać osobę, która będzie możliwie najbliżej pierwotnych oczekiwań pracodawcy.
Sprawne zarządzanie zespołem
Jest to kolejny problem w wielu polskich przedsiębiorstwach, ponieważ brakuje w nich doświadczonych pracowników, którzy skutecznie inspirują cały zespół i zachęcają do konstruktywnej współpracy. Obecnie zmienia się to w większych korporacjach, gdzie rola menedżerów jest coraz bardziej doceniana, a na te stanowiska wybierani są najlepsi i najbardziej charyzmatyczni ludzie.
Ponadto organizowane są różnego rodzaju szkolenia, prowadzone przez osoby z dużym doświadczeniem, których celem jest pokazanie, jak być dobrym liderem. Wszystko to jest bardzo ważne, ponieważ jeśli uda się zbudować naprawdę dobry zespół, można łatwo i sprawnie prowadzić nawet najbardziej zaawansowane projekty.
Kontakty z naszymi Klientami czyli co to jest oprogramowanie CRM ?
Co oczywiste dla większości firm najważniejszym atutem są klienci. W początkowym okresie w wielu firmach informacje dotyczące tych klientów są rozdystrybuowane w wielu różnych miejscach. Należy jednak podkreślić, iż w miarę rozrastania się firmy, koniecznością staje się posiadanie jednej centralnej lokalizacji, w której zapisane są wszystkie informacje. Pracownicy potrzebują bowiem szybkiego dostępu do powyższych informacji tak aby płynnie kontynuować rozpoczęte wątki.
Zarządzanie klientami jest więc w oczywisty sposób również bardzo ważne i wspierane przez nowoczesne systemy klasy CRM. Według rozlicznych badań systemy te w dużym stopniu przyczyniają się do wzrostu przychodów, oczywiście pod warunkiem, że pracownicy zostali gruntownie przeszkoleni z oferowanych funkcji oraz ergonomii interfejsu aplikacji i w konsekwencji są one wykorzystywane w sposób prawidłowy.
Aplikacje do zarządzania kontaktami z Klientem umożliwiają rejestrowanie dokładnie wszystkich kroków podejmowanych w budowaniu relacji z partnerami biznesowymi. To zdodatkowo usprawnia wszystkie opisane powyżej procesy, ponieważ pozwala lepiej przygotować się do spotkań biznesowych, a także badać i analizować zachowania poszczególnych grup klientów. Wyniki takich analiz pozwalają dodatkowo na ukierunkowanie działań zespołu pracowników na najbardziej perspektywiczne firmy.
Materiał zewnętrzny