Jak poznać dobrą agencję SEO? Oto przydatne wskazówki
Chcesz wypromować swoją stronę w internecie, ale nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś i nie wiesz, co przyniesie Ci wysokie pozycje w Google? Zatem warto zgłosić potrzebę reklamowania witryny do profesjonalnej agencji SEO. Zebrany tam team specjalistów wyniesie Twoją stronę do czołówki wyników wyszukiwania, zadba o jej promocję oraz stałą widoczność w sieci. Podczas poszukiwań idealnej firmy pozycjonującej warto jednak zwrócić uwagę na kilka wysyłanych przez nią sygnałów. Jak rozpoznać, czy współpraca z daną agencją się opłaci, a kiedy powinna Ci się zapalić czerwona lampka?
Agencja stawia na jakość linków, nie na ich ilość
Minęły czasy, kiedy trzeba było jedynie zgromadzić jak największą liczbę odnośników do strony, by znaleźć się wśród pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania. Co prawda duża ilość linków nadal jest cennym składnikiem pozycjonowania, ale w grę wchodzi również to, z jakich serwisów pochodzą. Jeżeli agencja w ramach współpracy proponuje zakładanie zaplecz o zupełnie nowych domenach albo linkowanie z tak zwanych „farm”, zrzeszających ogromną ilość odnośników, lepiej zrezygnować. Takie działania często spotykają się z karą od Google. Dobra firma SEO zawsze będzie dbać o to, by linki do Twojej strony prowadziły jedynie z wysokiej jakości witryn.
Słowa kluczowe w tekście to nie wszystko
Kiedyś najważniejszym zadaniem copywritera było nasączenie treści jak największą ilością fraz. W efekcie powstawały popularne „precle”, zwykle bezwartościowe merytorycznie, za to z ogromną liczbą słów kluczowych upchniętych w tekście bez zwracania uwagi na gramatykę i logikę zdań. Dziś firma oferująca takie usługi liczy się z tym, że strona klienta spadnie nisko w wynikach wyszukiwania. Dobra agencja jest nastawiona na teksty nie tylko przyjazne wyszukiwarce, ale również atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy. Internautę trzeba zaciekawić, tak, by chciał pozostać na stronie i skorzystać z oferowanych usług.
Pozycjonowanie jest długotrwałym, ale owocnym procesem
Szybkie efekty promowania strony w internecie to jedynie slogan marketingowy, za którym nierzadko kryją się praktyki black hat SEO, surowo karane przez Google. Wspomniane już wcześniej precle naszpikowane frazami kluczowymi czy wielkie farmy linków gromadzonych bardzo szybko być może na chwilę wyniosą witrynę do pierwszych wyników wyszukiwania. Jednak kiedy gigant z Mountain View zorientuje się w prowadzonych działaniach, kara będzie dotkliwa. Warto pamiętać, że pozycjonowanie stron to żmudny proces wymagający codziennego podejmowania nowych decyzji, budowania zaufania do agencji SEO i długotrwałej współpracy stopniowo budującej silne, wysokie pozycje. Jeżeli zatem szukasz sprawdzonej firmy do promowania witryny, zgłoś się na przykład do agencji IN. Na efekty co prawda trzeba trochę poczekać, ale za przekładają się na efektywną sprzedaż produktów i usług.
Materiał zewnętrzny