Wiadukty w Raciborzu mają być szersze i wyższe
Największa zmiana dotyczy obiektu na ul. Eichendorffa. Znak pierwszeństwa na zwężonym odcinku jezdni zniknie.
Dobiegają końca prace projektowe zlecone przez PKP PLK S.A. dla zadania pn. Przebudowa stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle-Chałupki”. Inwestorem jest PKP PLK, natomiast wykonawcą dokumentacji firma WYG International Sp. z o.o.
Czterech metrów nie będzie...
- Miasto Racibórz opiniuje oraz wnosi swoje uwagi w ramach prowadzonych uzgodnień. Zadanie obejmuje m. in. przebudowę wiaduktów przy ulicach: Rybnickiej, Eichendorffa i Piaskowej. Projektowane rozwiązania mają wpłynąć na usprawnienie komunikacji w mieście. Parametry wiaduktów znacznie się poprawią, choć w żadnym z wymienionych obiektów nie uda się uzyskać prześwitów czterometrowych – a to dlatego, że możliwość dokonania takiej przebudowy obwarowana jest szeregiem ograniczeń wynikających chociażby z umieszczenia w pasie drogowym infrastruktury podziemnej lub dopuszczalnych nachyleń zjazdów i podjazdów przy wiaduktach. Duże samochody ciężarowe pod wiaduktem się nie zmieszczą, ale już kierowcy samochodów osobowych lub dostawczych odczują różnicę - informuje Urząd Miasta Racibórz.
...ale i tak będzie lepiej niż obecnie
Urzędnicy zapewniają, że największą poprawę jakości i komfortu przejazdu będą mogli odczuć mieszkańcy i kierowcy korzystający z wiaduktu na Eichendorffa. Zgodnie z projektem po przebudowie ruch przez wiadukt będzie odbywał się dwukierunkowo, szerokość jezdni będzie wynosić 6 m, wysokość wiaduktu (prześwit) powiększy się o ok. pół metra z obecnych 310 cm do 350 cm. Pojawi się ciąg pieszo-rowerowy o łącznej szerokości w najszerszym miejscu 370 cm. Po przebudowie rozwiązana zostanie także kwestia odwodnienia wiaduktu. Prace obejmować będą oprócz przebudowy samego obiektu, także przebudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej orazprzebudowę układu komunikacyjnego w odległości do 200 m od wiaduktu. Wyzwaniem dla miasta i inwestora będzie spięcie tego zadania z planowaną do realizacji przez miasto przebudową przepompowni przy ul. 1 Maja.
źródło: UM Racibórz, oprac. ż