Pierwszy raz wystawiasz się na targach? Podpowiadamy, o czym warto pamiętać
Każdego roku w naszym kraju organizowane są niezliczone wprost imprezy targowe, w których mają szansę zaprezentować się przedsiębiorstwa najrozmaitszych branż, czy też, zależnie od charakteru wydarzenia, organizacje i inne podmioty. Możliwość bezpośredniego kontaktu z tysiącami nieprzypadkowych gości, zainteresowanych już konkretną dziedziną, to zawsze wielka okazja. Aby w pełni ją wykorzystać, trzeba się do tego przygotować.
Dobrze przygotowane stoisko targowe jest najważniejsze
Dobry produkt w niejednym przypadku rzeczywiście obroni się sam – warto mu jednak w tym pomóc, a przynajmniej nie przeszkadzać! Źle przygotowane stoisko z całą pewnością może się przeszkodą stać. Naszym zadaniem na targach będzie nie tylko przekonanie gości do zalet oferowanych przez nas propozycji, ale i wzbudzenie zaufania, przedstawienie się jako potencjalny, godny zaufania kontrahent. To samo dotyczy zresztą wielu innych przedsięwzięć promocyjnych. Profesjonalizm widoczny w sposobie, w jaki podchodzimy do własnej promocji, ma być znakiem wysokich standardów we wszystkich innych dziedzinach.
Dziś zadaniem przygotowania dobrej ekspozycji nie jest w dodatku trudne. Na rynku nie brakuje fachowców zdolnych przygotować dla nas stoisko targowe bazujące na dobrze sprawdzonych, niezawodnych rozwiązaniach technicznych – wystarczy sprawdzić np. ofertę firmy Event Logistica.
Formą możemy więc w ogóle się nie trudzić – ważne, by dostosować ją do postaci naszej oferty i powierzchni, jaką będziemy mieli do dyspozycji. Wiele uwagi wymaga jednak treść. To zadanie bywa niełatwe, bo z jednej strony nie możemy zginąć pośród innych podobnych ekspozycji, z drugiej jednak, nasza oprawa powinna być spójna z innymi stosowanymi przez nas przy różnych okazjach materiałami promocyjnymi. Targi to wszak świetna okazja do tego, by zapaść gościom i odbiorcom obecnych na nich mediów w pamięć. Zadbajmy o to, by mogło to owocować długo.
To przedsięwzięcie nie zaczyna się z chwilą otwarcia stoiska!
Stworzenie stoiska, ustalenie, co chcemy na nim promować i rezerwacja miejsca w nawet najlepszej lokalizacji (dla takiej warto się spieszyć) to nie wszystko. Zawczasu poinformujmy potencjalnych klientów czy kontrahentów znajdujących się w zasięgu wykorzystywanych przez nas kanałów komunikacji o naszym udziale w danym wydarzeniu. Nawet jeśli wielu z nich z zaproszenia nie skorzysta, jest to dobra okazja, by o sobie przypomnieć.
Owoce, jakie przyniesie nam obecność na takiej imprezie, zależą w wielkiej mierze od przygotowania obecnej na miejscu obsługi. Jeśli jej wiedza merytoryczna idzie w parze z umiejętnością nawiązywania kontaktów, mamy szansę na znakomite rezultaty. Dobrym pomysłem jest wyposażenie stoiska w różnego rodzaju gadżety przeznaczone do rozdania kluczowym gościom – to skuteczny sposób na utkwienie w ich pamięci. W trakcie targów zbierajmy wszelkie możliwe informacje – zwłaszcza omawiane z gośćmi tematy, ich opinie, stopień zainteresowania materiałami promocyjnymi, warto też rzecz jasna rzucić okiem na konkurentów.
Po powrocie również komunikujmy się z jak najszerszym gronem odbiorców, do których możemy się zwrócić, podsumowując wydarzenie i dziękując za obecność. To także czas na podsumowanie i obserwację rezultatów – wzrost zapytań będzie świadczył o tym, że nie zmarnowaliśmy tej okazji.
Materiał zewnętrzny