Co dalej z Drogą Główną Południową? Decyzja sądu ma pomóc
Bez tzw. ostatecznej decyzji środowiskowej projekt Drogi Głównej Południowej nie może zostać dokończony i zatwierdzony. Czy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie pomoże w realizacji inwestycji? - Mamy taką nadzieję - przyznają wodzisławscy włodarze.
Droga Główna Południowa (DGP) - miała być obwodnicą dla wielu miast, w tym Wodzisławia Śl., Pszowa i Rydułtów. Przedstawiano ją jako arterię kluczową dla rozwoju powiatu wodzisławskiego. Miała być nie tylko szansą na płynniejszy ruch, ale także magnesem na potencjalnych inwestorów. Problem w tym, że od kilku lat realizacja tej inwestycji stoi w miejscu, ponieważ utknęła w gąszczu urzędniczych procedur.
- Sprawa budowy tej ważnej drogi utkwiła w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (GDOŚ). Pomimo wielu wyznaczonych terminów nadal nie udało się uzyskać potrzebnej i niezbędnej do dalszych działań decyzji środowiskowej - tłumaczy Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia Śl. Przypomnijmy, że projekt drogi trafił do GDOŚ po odwołaniach miasta od niekorzystnej dla inwestycji decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sierpniu 2016 r. Decyzja środowiskowa jest kluczowym dokumentem umożliwiającym ubieganie się o pozwolenie na budowę DGP. Z kolei Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozmyśla nad sprawą od października 2016 r.
W listopadzie 2018 r. włodarze Wodzisławia Śl. - którzy wzięli na siebie rolę lidera, jeśli chodzi o projekt budowy DGP na odcinku od DW nr 935 w Rydułtowach do połączenia z ul. Wodzisławską w Mszanie - interweniowali w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o przyspieszenie procedury rozpatrzenia odwołania od decyzji środowiskowej. Nic to nie dało. Kolejne pismo w tej sprawie zostało wysłane w styczniu 2019 r. W międzyczasie wodzisławscy włodarze musieli podpisywać aneksy dotyczące wydłużenia ostatecznego opracowania projektu. W marcu 2019 r. miasto wysłało ponaglenie do ministra środowiska, potem było kolejne. Wreszcie w lipcu 2019 r. magistrat wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie na przewlekłe prowadzenie postępowania przez GDOŚ. W międzyczasie wydał on kilka zawiadomień o "przedłużeniu terminu rozpatrzenia" odwołania od decyzji środowiskowej. Ostatnio wyznaczył nowy termin na 20 marca 2020 r.
WSA w Warszawie rozpoznał skargę miasta 9 stycznia. Wówczas zapadł także wyrok, w którym skład sędziowski orzekł, iż GDOŚ dopuścił się przewlekłości w prowadzeniu postępowania administracyjnego. Sąd stwierdził także, że przewlekłość ta nastąpiła z rażącym naruszeniem prawa. W konsekwencji WSA nałożył grzywnę na GDOŚ w wysokości 400 zł oraz zobowiązał do rozpatrzenia odwołań od decyzji RDOŚ z 16 sierpnia 2016 r. w terminie trzech miesięcy od otrzymania prawomocnego wyroku. - Ten wyrok jest dla nas bardzo ważny. Przede wszystkim potwierdził nasze przekonanie, że działania GDOŚ mają charakter niezrozumiały. Liczę, że w okresie trzech miesięcy otrzymamy decyzję - przyznaje prezydent Kieca. Dodaje, że dopiero po otrzymaniu dokumentu i zapoznaniu się z jego treścią będą zapadały dalsze decyzje dotyczące realizacji inwestycji.
Droga Główna Południowa ma połączyć Wodzisław Śl., Pszów, Rydułtowy, Godów, Jastrzębie-Zdrój, Pawłowice ze zjazdem autostrady A1 w Mszanie. Trasa DGP ma przebiegać od ul. Raciborskiej w Rydułtowach (droga wojewódzka nr 935). Stamtąd pobiegnie na południowy wschód, po zachodniej strony Rydułtów, a następnie po wschodniej stronie Pszowa. Na teren Wodzisławia Śl. wejdzie przecinając ul. Pszowską. Dalej obrzeżami Kokoszyc, Jedłownika, dzielnicy Marusze i Pustki wejdzie do Krostoszowic i Skrzyszowa. Stamtąd powiedzie południową częścią Mszany i włączy się do DW 933 na granicy z Jastrzębiem. Projektowany odcinek liczy 23,2 km. Swoją część Drogi Głównej Południowej wybudowało już Jastrzębie-Zdrój. Odcinek kończy się rondem Obrońców Bożej Góry na granicy z Mszaną.
Ludzie
Prezydent Wodzisławia Śl.
Twoje słowa narcyzie :"to wy atakujecie, hejtujecie i najeżdżacie, a... z silniejszymi nigdy nie wygracie."
Kogo uważasz za silniejszych ?
Mieszkasz w Rybniku i jesteś silniejszy ?? Chłopie takich ja ty to mi kaczki na placu zadeptały
Na pocieszenie
Specjalnie dla ciebie
https://www.youtube.com/watch?v=mpySwM3hLjs
@Ja11 - czyli znowu wtopa bo okazuje się, że większość zakładów JSW znajduje się... poza Jastrzębiem. A więc upada twój argument o przeciążeniu dróg w kierunku Jastrzębia, które mieliby powodować pracownicy JSW. W ten sposób pada również mit o dużej jastrzębskiej korporacji która większość miejsc pracy oferuje... poza Jastrzębiem. @do_arteksa - a co powiesz o hejterze, hejter nienawidzi innych za powodzenie, pomyślność, wygląd, sławę, stan majątkowy. Osoba mająca takie skłonności nie chce niczego zmieniać w swoim życiu. Zamiast rozwijać siebie lub zmienić smutne otoczenie - pasjonuje się i pasożytuje na wyzywaniu i poniżaniu tych którzy mają lepiej. Podobno wśród współczesnych psychiatrów hejting uważany jest za rodzaj psychicznego zaburzenia które podlega leczeniu.
Prawdopodobnie każdy z nas przerabiał na lekcji języka polskiego grecki mit o Narcyzie – mężczyźnie nadzwyczajnej urody, który zakochał się we własnym odbiciu, a nie mogąc go dotknąć, przestał pić i jeść, co doprowadziło do jego śmierci. Psychologiczne ujęcie narcyzmu czerpie poniekąd ze starożytnej opowieści – jest to zaburzenie osobowości, a w wersji łagodnej – cecha charakteru polegająca na tym, że dana osoba ma nieustanną potrzebę bycia lepszą, szanowaną, nie potrafi postawić się na czyimś miejscu czy wykazać współczucia. Osoba mająca skłonności narcystyczne potrafi być snobistyczna, arogancka i egocentryczna, gdyż ma poczucie, że została obdarzona wyjątkowymi zdolnościami czy talentami. Paradoksalnie jest też wrażliwa, a krytyka, nawet konstruktywna, skutkuje wycofaniem i wyparciem negatywnej opinii ze świadomości narcyza.
Arteks dalej nie ogarniasz, wytłumaczę Ci jak dziecku. 80% pracowników JSW nie mieszka w Jastrzębiu, ponieważ kopalnie znajdują się poza Jastrzębiem. Knurów, Szczyglowice, Ornontowice, Pawłowice, był też Suszec. Już dajesz radę czy Ci to rozrysowac kredkami?
@opdoArteks - to jakim ciosem dla Jastrzębia musi być obecne codzienne ośmieszanie się przed resztą Polski, że do Jastrzębia nie dojeżdżają pociągi - żadne, nawet z Wodzisławia czy Katowic hehehe Dla mnie to żaden cios bo w najnowszych projektach są już łącznice w kierunku Rybnika, a przecież projekt CPK jest dopiero w fazie konsultacji. Same projekty i dokumentacje potrwają kilka lat - na pewno Rybnik tego czasu nie straci. ;P @mhl999 - a czego nie zweryfikowałem? @Dodrani - wiem, że studiujecie rybnickie portale - przez to jest tam tyle hejtu na Rybnik, tylko dlaczego udajecie rybniczan? Ze wstydu za swoje miasta? Ja nie muszę tego robić bo jestem dumnym rybniczaninem. Z Ostrołęką to był przykład, że tamtejsi posłowie lepiej realizują interesy swojego miasta niż posłowie z Rybnika. Ogólnie nasz region ma słaby lobbing w Warszawie - wy to samo podkreślacie odnośnie Wodzisławia, Jastrzębia czy Żor. Natomiast Rybnik jako bogate miasto sobie poradzi bo realizuje tak drogie projekty jak obwodnica o parametrach autostrady - z własnych środków (i unijnych). A wam brakuje kasy nawet na projekt(!). A Jastrzębie zbudowało sobie lokalkę z przejazdem która ma udawać obwodnicę... @ja11 - to ty napisałeś odnośnie 80% pracowników JSW spoza Jastrzębia więc ty sobie sam weryfikuj to co piszesz i ty nie ośmieszaj swoich argumentów.
Arteks - proszę Cię, weryfikuj informacje
@Arteks bo tak przypadkowo co mi @op podpowiedzial przeczytałem że płaczesz na forum Rybnik. Com że Ostrołęka czy inne miasta mają za dużo dofinansowań a tak naprawdę wszystko wam rybnikom się nalezy. Nie czujesz że to żałosne? Frustrujesz się że Ostrołęka a jeszcze wczoraj byłeś lepszy jak Białystok.! No kurde niech dają wszystko wam bo wam się wszystko należy wy dranie!
Arteks podpowiem wejdź na stronę JSW tam jest takie coś jak zakłady. Poczytaj gdzie się znajdują kopalnie i skończ się ośmieszać.
Ja ci się nie dziwię ze jesteś załamany tym że Rybnik dalej pozostanie prowincją Szybkie połączenie Bohumin-CPK z przystankiem tylko w Jastrzębiu jest dla ciebie ciosem Masz pretensje o to do posłów rybhickich o czym czytam na waszym portalu ale czego oczekujesz? Kto się liczy z nic nie znaczacą mieściną?
@ja11 - to wy atakujecie, hejtujecie i najeżdżacie, a... z silniejszymi nigdy nie wygracie. Nawet w dyskusjach się gubicie i dokładacie własnym miastom. To ogromny wstyd dla Jastrzębia, że nie potrafi przyciągnąć do mieszkania tam nawet... pracowników swojego największego koncernu czyli JSW. 80% pracowników nie chce mieszkać w Jastrzębiu - o tym dowiedziałem się dzięki tobie. Zapamiętam ten fakt. :D Poza tym mimo, że potrafię bronić interesy swojego miasta - nigdy nie kłamię, a prawda boli chyba najbardziej. Najpierw rzucacie się na silniejszego, a jak przegrywacie to zamiast odejść z honorem to jeszcze mruczycie pod nosem, że "szkoda czasu". A mi nie jest szkoda czasu. Może w końcu zrozumiecie, że leczenie frustracji przez walkę z lepszymi i silniejszymi nie ma żadnego sensu. To już lepiej się wyprowadzić z miejsc które nie dają wam satysfakcji do życia.
Jedynym hejterem Arteks jesteś Ty i do tego kłamcą. Piszesz jest mały ruch między Jastrzębiem a Wodzisław. Odpowiadam kłamstwo. Piszesz mało miejsc pracy w Jastrzębiu odpowiadam kłamstwo. Spuszcze zasłonę milczenia nad twymi dywagacjami o JSW, wystarczy zobaczyć lokalizację zakładów by pewne wnioski wyciągnąć. To znaczy jedno świadomie kłamiesz lub drugi wniosek jesteś niezbyt rozgarniety. Krótko mówiąc szkoda na Ciebie czasu.
Arteks - "pisze z różnych kompów na różne IP" - o VPN-ie nie słyszałeś? jeśli nie to korzystaj z opery ;-) czy DGP jest potrzebna? dla rozwoju wodzisławia z pewnością tak, ale dla układu sieci dróg w regionie z pewnością nie.
Jeśli hejty spadają na sędziów Sądu Najwyższego, na polityków, na piękne aktorki czy sportowców z osiągnięciami - to czemuż nie miałyby spadać na fajne miasta? Hejterzy to ludzie niespełnieni, sfrustrowani - przeważnie mieszkający w upadłych ośrodkach takich jak "trójmiasto biedy i bezguścia" - SWD-SJZ-SZO... Możecie produkować ile chcecie takich hejtów ale one po nas spłyną jak deszcz po którym zaświeci słońce, a los mieszkańców upadłych mieścinek charakteryzuje się stałym brakiem perspektyw. A z praku perspeltyw rodzi się frustracja, zawiść czy zazdrość. Z tej dyskusji najbardziej podobał mi się wpis tego hejtera który pisze z różnych kompów na różne IP udając kilka osób dotyczący tego, że górnicy którzy pracują w JSW w 80% nie chcą mieszkać w Jastrzębiu. Powód jest wszystkim znany Jastrzębie nie ma ani symptomów miasta, ani spokoju jaki daje wieś - poza tym to zaścianek w którym nie ma gdzie wydawać pieniędzy, nie ma jak wyjechać bez auta - oferta porównywalna z Ustrzykami Górnymi - tylko nie ma takich ładnych widoków i jest ogromna przestępczość.
Pyszalku @Arteks z mieszczańskimi kamienicami na poziomie Mikołowa teraz już robicie za 300 tys Białystok? Heh kurde dobre. Że tak już wam miasta wojewódzkiego nie przyznali hehe.
Moja ostatnia wizyta w Rybniku w zeszłym roku. Nie dość że ponure szare miasto, to jeszcze przywitał mnie deszcz wymieszany z sadzą. Płynie tam jakaś rzeczka, nad którą obsmarkane dzieci wyławiały patykami jakieś odpadki. Generalnie centrum można przejść w 5 minut, gdzie głownymi najemcami lokali są apteki i banki. Koszmar!!! Straszny urbanistyczny chaos, gdzie ludzie chyba budują bez pozwoleń. Nie dziwię się tamtejszym lokalsom, że mają depresję, bo ja mieszkając tam, wiem że nie pomogły by mi żadne antydepresanty. Współczuje komuś, kto tam musi mieszkać.
Arteks, masz poważny problem. Kompletnie nie rozumiesz niczego, wyciagasz dziwaczne wnioski, krótko mówiąc nie ogarniasz rzeczywistości. Znasz pojęcie rozlewania się przedmieść? Gdy już coś polapiesz to wrócę do rozmowy, szkoda czasu na niedojrzalych ludzikow.
Sam mieszkasz na takim proletariackim osiedlu To by zresztą tłumaczyło twoj styl rozumowania
@ja11 - Jastrzębie przegrywa nawet z miejscowościami wiejskimi. Sam popatrz - takie Chałupki mają nie tylko stację ale cały węzeł kolejowy, a Jastrzębie nie mają nawet małego przystanku kolejowego hehehe. Mieszkać w Jastrzębiu to straszny obciach przed ludźmi z Polski bądź Europy. Jeśli to prawda co piszesz o tych 20% pracownikach JSW to tylko świadczy jak fatalną opinią musi się u nich cieszyć Jastrzębie. Bo większość normalnych ludzi jeśli byłaby związana z firmą która zapewnia dobre zarobki i stabilizację na lata - przeprowadziłaby się. Tym bardziej, że w Jastrzębiu są najtańsze mieszkania w regionie - a mimo tego jak sam widzisz, aż 80% pracowników JSW NIE CHCE TAM MIESZKAĆ i nie chce się wiązać z Jastrzębiem. Dzięki za te dane. Przydają się w dyskusjach. Te dane pogrążają Jastrzębie. @Don_C - nie ciągle tylko jeden raz ad vocem w kierunku @LuxVeritasa. Masz rację z tym "długo, długo nic". U nas też Rybnik... a potem długo nic... Gdyby nie było Rybnika to jestem przekonany, że ani Jastrzębie, ani Wodzisław, ani Żory nie miałyby lepszej egzystencji niż teraz. Bo dominującym miastem byłby wtedy Racibórz również zdeklasowany przez Rybnik. Jastrzębie i Żory to miejscowości proletariackie zaprojektowane za komuny na wzór miast radzieckich.
@MGol - kolejne drogi nie są potrzebne bo wywołują tylko zjawisko kongestii czyli przyciągają kolejne auta. W przypadku R-P chodzi o połączenie Raciborza z Rybnikiem, Żorami, Oświęcimiem/Bielskiem. Ciężko wymyśleć sens drogi południowej skoro nawet przy tak kiepskiej komunikacji jaką oferuje MZK i obecnemu remontowi Jastrzębskiej w SWD - jakoś nie słychać o makabrycznych korkach. Piszesz o jakieś współpracy między miastami. No to sam powiedz - jak ma ona wyglądać w dziedzinie transportu skoro poza Rybnikiem i Wodzisławiem, które poprawiły dzięki dotacji transport między obu miastami - żadne nie chce współpracować, a ich władze dosłownie jak z mentalnością sołtysa wolą zamiast sprawnej komunikacji - kolejny park czy plac zabaw? Dlaczego w naszej aglomeracji nie pojawił sie do tej pory jakiś pomysł wybudowania szybkiego tramwaju międzymiejskiego? S-F? Nie, w zachodnich aglomeracjach to normalność.
Mnie strasznie zainteresowało zdanie, że niepotrzebna jest droga między Wodzisławiem i Jastrzębiem , bo mały ruch i nie ma miejsc pracy. Poważnie w Jastrzębiu nie ma miejsc pracy? Poważnie jest mały ruch? Zapraszam od 5 rano na liczenie samochodów na drodze. W JSW na cała załogę niecałe 20 % to mieszkańcy Jastrzębia, reszta top mieszkańcy okolicy w tym licznie Rybniczanie. Nie zaklinaj rzeczywistości, Rybnik to miasteczko i tyle, nie ma porównania do Rzeszowa choćby.
Arteksie zadałeś pytanie, więc Ci odpowiadam: obecne drogi nie wystarczą. Przypuszczam, ze piszesz w ten sposób bo boisz się o finansowanie drugiego etapu obwodnicy Rybnika. Widzisz, różnica jest taka, że jak ktoś jest związany z regionem to chce inwestycji w całym regionie a nie tylko w swoim miejscu zamieszkania. Może kiedyś zrozumiesz, że Rybnik jest za małym miastem by mieć wywalone na resztę regionu, tak jak i region potrzebuje Rybnika. Dopóki będą takie osoby jak Ty zaklinać rzeczywistość, dopóty różnicę pomiędzy aglomeracją oraz największymi miastami a naszym regionem będą się powiększały. Jeździsz po Polsce? Widziałeś już jakie "metropolie" mają obwodnice? Co sądzisz o odbudowie kolei do Jastrzębia? Też nie potrzebna?
@Arteks-ty ciągle o tych Suwałkach piszesz rozumiem że cię to boli że mają galerię większą niż u was w SR. Na pocieszenie ci podpowiem że w tamtejszych rejonach miasta to Białystok a potem długo nic i Suwalki a potem już kompletnie nic. Stąd jak już jest to inwestorzy się tam pchają bo kolejne średnie miasto jest 100 km dalej. Niestety co do starego miasta czy architektury to chyba coś ci się pomyliło bo słabo bardzo.
@MGol-100 obwodnic to nowy projekt i trudno żeby to łączyć z projektami które już są w trakcie realizacji czy planowania. Wiesz jaki by był wrzask PO jakby dublowac inwestycje? Co do posłów z naszego powiatu to dramat nic więcej. Pamiętacie jak jeden poseł z PO lobbował za lepszymi połączeniami kolejowymi rybniczka z katowicami?
Ja sie cieszę że jest Arteks, bez niego bym nie wiedział koło jakiej metropolii mieszkam. Przecież Rybnik to perła miast śląskich, polskich ba nawet całego świata.
Tyś faktycznie ekonomista pajacu :--)) Co ma Jastrzębie udźwignąć skoro ta droga u nich dawno jest!!! Jaki dzban... xd
Droga nie powstanie z prostego powodu. Ani Rydułtowy ani Wodzislaw ani Jastrzębie nie udźwigną ciężaru finansowego takiej inwestycji.
@MGol- masz całkowita rację. Nie pamiętam żeby ktokolwiek z posłów z naszego terenu lobbował za czymkolwiek. Jeżeli już coś im wyskoczy to robią wszystko pod dyktando rybnickie. Choć ostatnio w Raciborzu mają posła co silnie działa i już ruszają z drogą. U nas w powiecie kamieni kupa...
Dobrze, że jest Arteks, bo dzięki niemu ludzie w regionie mają świadomość, jak rybniczanie obrośli w piórka.
Arteks, zastanawiałes się kiedyś nad tym, że robisz wstyd mieszkańcom Rybnika? Sam wiesz, ze nawet na rybnickim portalu prawie żaden rybniczan nie podziela twojego zdania, bo próbujesz skłocić wszystkich dookoła, jak typowy lewacki leming. Ochłoń człowieku, bo przynosisz więcej szkody Rybnikowi, niż pożytku. M.in. przez takich jak ty, ludzie na poziomie, przestają odwiedzać Rybnik.
MGol sęk w tym że posłowie rybniccy bez skrępowania działają tylko na rzecz swego miasta, zaś ci z innych miast boją się. a jeśli już cośkolwiek działają, to jest to coś "dla regionu", i zwykle korzysta na tym najwięcej też Rybnik :(
@MGol - ale po co DGP - czy obecne nie wystarczą? W Rybniku co innego bo tu kierowcy robią najazd z każdej strony. Ale po co nowe drugie połączenie Rydułtów z Wodzisławiem czy Wodzisławia z Jastrzębiem - miejsc pracy tyle co na lekarstwo. Po rozrywkę też nikt z Wodzisławia nie jedzie do Jastrzębia i odwrotnie. Czy to nie aby nadmiar jakichś pustych ambicji? Może ludzie odpowiadający za transport w tym kraju po prostu nie widzą sensu kolejnej drogi na osi wsch-zach? Czy ktoś o tym z was pomyślał?
Ostatnio Pan poseł z Rybnika apelował o wpisanie do budżetu dofinansowań dla kilku inwestycji, między innymi drugiej części budowy obwodnicy Rybnika oraz kilku rybnickich. Czy ten sam poseł nie mógł dopisać tam wniosku o dofinansowanie DGP? Tak ciężko było? To samo tyczy się innych posłów wszystkich opcji. Jesteście wybierani z okręgu A nie z danego miasta. Macie robić dla całego okręgu a nie tylko coś w mieście, w którym żyjecie. Pokażcie mi kiedy ostatnio nasi posłowie poparli coś wspólnie dla regionu? Wszystkie inwestycje, wpływają na odbiór naszego regionu. Policzcie ile podatków wpływa do budżetu państwa a ile wpływa w formie inwestycji?
@luxveritatis - z mojej strony zawsze są fakty i konkrety. A jakbym mieszkał w Suwałkach to myślałbym, że Jastrzębie, Żory czy Wodzisław to równe mi miasta bo mają podobną liczbę ludności. A jakbym przyjechał i zobaczył tą architektoniczną nędzę i zastój cywilizacyjny... to bym wyśmiewał to na każdym kroku bo to są "miasta" tylko z nazwy - nawet dla kogoś z biednej ściany wschodniej. Nawet w Suwałkach w centrum jest fajna galeria handlowa, sympatyczne centrum w którym są ludzie, a nie takie wymarłe jak w Żorach czy Wodzisławiu - nie mówiąc o Jastrzębiu gdzie za centrum robi McDonald... Po Suwałkach jeżdżą normalne autobusy, a nie dostawczaki takie jak w BKM... W Żorach buduje się tylko wózkowe markety i to przy ulicach... a w takich Suwałkach jest w centrum całkiem spora galeria handlowa. Żory można porównywać z mieścinami podkarpackimi typu Brzozów z których do stolicy województwa też nie da się dojechać pociągiem - a nie z miastami. A na Rybnik narzekacie, hejtujecie bo zazdrościcie ale to normalne miasto z funkcjami, znaczeniem i centrum jakich wasze nie mają. :D
Po pierwsze chciałbym zapytać naszych posłów z regionu, co zrobili w sprawie umieszczenia Drogi Głównej Południowej w rządowym planie budowy 100 obwodnic? Po drugie czy interweniowali w sprawie opieszałości wydania decyzji środowiskowej A po trzecie dlaczego w planach budowy obwodnic pominięty jest Śląsk? Na cale województwo aż dwie inwestycje? Wychodzi na to, że to celowa opieszałość z tym wydaniem decyzji https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-budowa-autostrad/budowa-autostrad/news-powstal-plan-wybudowania-w-polsce-100-obwodnic,nId,4315461
Jakbym mieszkał gdzieś koło Suwałk i czytał ten bełkot Arteksa o Rybniku, to bym pomyślał ze Rybnik to jakieś nad-miasto. Ale mieszkam 15 km od tej zapadłej ponurej dziury, która faktycznie jest smutną sypialnią z marketami i śmiać mi sie chce z bajkopisarstwa Arteksa.
~Ja11 - już wymyślono tworzywo sztuczne które jest twardsze i lżejsze od stali. @Artekst fantastów rybnicki. To że Rybnik realizuje pewne inwestycje szybciej nie świadczy, że są one robione od ręki. 15 lat to jakby nie patrzeć szmat czasu. Jeszcze sporo brakuje wam do zakończenia tej inwestycji. Pewnie kolejne 15 lat. Tymczasem wyśmiewane przez ciebie jastrzębie ma obwodnicę na całej długości. Możesz się czepiać, że przebiega przez tory czy nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań ale wybudowali ja szybciej, na całej długości gości i spełnia swoją funkcję czego nie można powiedzieć o rybnickiej obwodnicy miasta tylko do Niedobczyce bo kasy brakło. Dlaczego miasto jej nie otworzyło? Na ogół odbiorów nie robi się 3miesiace. Chodzą natomiast płoty, że miasto że zabezpieczyło środków na jej odśnieżanie i dmuchają na zimne puszczając w eter komunikat o odbiorach.
Mówisz że znajdzie sie coś co zastąpi stal? No to poczekamy. Chcieliście siedziby gwarectwa lata temu u siebie. Możesz nie pamiętać. Może kiedyś po Rybniku da się normalnie jeździć, pożyjemy zobaczymy.
@ja11 - siedziba JSW jest nam niepotrzebna bo za 20 lat nie będzie w naszym regionie górnictwa. Rybnik się do tego czasu zupełnie przestawi gospodarczo. Gorzej z Jastrzębiem które opiera się tylko o górnictwo. @BiegaczWacek - bo jej głównym celem jest szybki przejazd wschód-zachód, a dojazd do A1 to tylko jeden z pobocznych celów. W naszym regionie będzie to druga profesjonalna droga o współczesnych standardach po autostradzie A1. Jeśli mam być szczery - nie dziwią mnie takie zazdrosne hejciki. Kiedyś pisaliście, że ona nigdy nie powstanie - a stała się faktem. :DDD Rybnik już wielokrotnie pokazał, że nawet jak coś się odwleka, to jak już jest realizowane to na odpowiednim poziomie. To nie to samo co Jastrzębie które swoją obwodnicę zbudowało ze skrzyżowaniem w poziomie z lokalnymi dróżkami i... torami kolejowymi. hehehe
@Arteks
Jaka obwodnica? To jest droga z nikąd do nikąd, bez połączenia z Autostradą. Jakie miasto, taka obwodnica he he he. Potraktowano Rybnik gorzej niż Czerwionkę he he he.
A to wyroki sądów trzeba akceptować czy nie bo już nie wiem?